[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duende01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:51

Wat een scheetje!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:00

Iggie :+: . Wat issie knap. En dat lippie :D .

Madelief: gefeliciteeeeeeeeerd! Super joh :D !

Saida: Leuk, weer les. Altijd weer lekker rijden vind ik dat :) . En wat leuk van dat tandje!

Esther: Pff, lastige kwesties hoor met die rechten := Wel ontzettend leuke foto's van Atje :D

Lipanda, ag gut, hopen dat het niks ergs is ;( ... succes met het onderzoek de 18e!

Duende blijft echt prachtigggggggggg. Vind hem zo stoer 8-)

Prinslover

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:01

Met 1 dag alweer 10 pagina's, volgens mij willen we volgende maand alweer een nieuw topic ofzo haha :')

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:01

Dank jullie wel :D Ik blijf ook echt zo verliefd op dat kleine ding :+:

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:02

Prinslover schreef:
Met 1 dag alweer 10 pagina's, volgens mij willen we volgende maand alweer een nieuw topic ofzo haha :')

Haha, dat zou helemaal een mega record zijn :P Maar het gaat lekker zo :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:03

Ik vraag me af wie t volgende topic gaat openen trouwens? Al vrijwilligers? Ik waag me er niet aan := . Kan helemaal niks met photoshop, sterker nog heb het programma niet eens :') . En dan zo'n topic evenaren.. := Ehh, dat gaat niet lukken _O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:05

Hahahaha we gaan idd erg hard ;). Dat wordt nog lastig met de opening van het volgende topic :P. Moet dan even snel in elkaar geknutselt worden :).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:06

Mijn photoshop doet het niet meer :P. Op zich kon ik wel plaatjes uitsnijnden, maar verder als dat kwam ik niet ;). Maar feitjes verzamelen zou nog wel kunnen ;).

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:07

tja.... ik kan wel een cursus topic openen geven ;) :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:11

Hahahaha moet je wel cursusgeld vragen :P. Dat doet iedereen tegenwoordig ;).

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:51

kom ff snel binnenvallen want ik lees nog steeds trouw mee (al voel ik me niet echt lid van dit topic omdat ik zo weinig plaats :o, heb het gewoon te druk) Maar jongens, wat is de opening prachtig geworden, echt heel knap gedaan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:52

dekke050

Hoi allemaal,

Ook ik ben geveld door de griep. Gelukkig is de koorts nu weg. Voordeel is wel dat ik nu even de tijd heb om uit te zoeken hoe je hier foto's plaatst. Dus wil ik me nu even echt voorstellen. Mijn naam is sanne, ik ben 30 jaar. Na heel wat jaartjes dromen heb ik mijn eigen paard gekocht in september 2008, de PRE merrie Sevilla. Toen ik haar op marktplaats zag was ik meteen verkocht. Ze is wel een beetje klein 1.47, maar ik ben ook maar 1.65. Dus het kan best. Sevilla is in Nederland geboren bij stoeterij Koertshuis (fauno II x golfa II). Omdat ze zo klein was, hebben ze haar verkocht aan mij. Toen ik haar kocht was ze 5.5 jaar en zo groen als gras. Ik heb gelukkig een goede coach en instructrice, die me helpt haar te beleren. Dat gaat eigenlijk supergoed. Ik neem er mijn tijd voor en geniet van elk stapje vooruit. Ik leid haar op volgens de akademische rijkunst en doe ook veel freestylen. In de omgang is het een schatje, maar o zo gevoelig. Ik gebruik geen zadel en hoofdstel, maar een kaptoom en barebackpad. Ik longeer, doe grondwerk en ben inmiddels ook al aan het rijden en afgelopen zondag maakte ik mijn eerste buitenrit met haar. Dat was heel bijzonder. Ik had al wel met haar gewandeld. Maar om te rijden, moet je elkaar echt vertrouwen! Hier een plaatje van ons:

Afbeelding

groetjes sanne&sevilla

DinkeyGirl

Paola welkom terug! Ik weet hoe je je voelt, ik heb ook altijd zulk soort dingen hoor... :(:) Idd zijn al die bureaucratische regeltjes echt te bizar voor woorden soms. Krijg het gevoel dat je hier in NL idd meer bereikt als je lui of oneerlijk bent, als dat je hard werkt voor je geld. Heb het nu niet over mensen die er om gezondheidsredenen niets aan kunnen doen want voor die mensen zijn die kortingen juist bedoelt! Maar over degenen die er vet misbruik van maken, en die kas kun jij als werkende mens dan spekken terwijl je zelf net genoeg hebt met die achterlijke prijsstijgingen van alles. En je loon stijgt natuurlijk lekker niet mee :roll:

Om nog maar te zwijgen over de hoogte van de premie van je ziektekostenverzekering. Toen ik begon met werken was het 39 GULDEN per maand als je werkte, als je niet werkte en particulier verzekerd was, was het hoger. En nu 115 euro per persoon per maand wil je een beetje redelijke dekking hebben, en dan NOG kun je heel veel dingen zelf betalen, of moet je een groot deel meebetalen aan de kosten.

Fijn land hoor, Nederland _-:(

Sorry maar ik moest het even kwijt! :(

masaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:00

dekke050: mooi paardje en kan makkelijk hoor qua grootte als je zelf ook niet zo groot bent

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:09

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:12

Saida: Betunero word 12 mei al 10 en de tandarts is pas geweest
om z'n haken bij te vijlen, maar laat hem toch nog voro de zekerheid komen :)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:24

Er is vandaag iets speciaals gebeurt mijn oudste dochter wil nooit op de foto maar vandaag was ze in een goede bui haha dat moet natuurlijk op heel internet.
Dali komt uit NL in Spanje gekocht van de bekende paardentransporten. Moeilijk paard toen hij kwam om te rijden maar nu begint hij echt wat rustiger te worden (gelukkig)
Krijg mijn dochter niet aan het wedstrijdrijden vindt ze niks met die outfits etc heel jammer maar helaas.

Afbeelding

En speciaal voor dinkeygirl met heel veel groetjes van Antonio.

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:00

Dinkeygirl: Ben het helemaal met je eens!! Nederland is echt soms een vreselijk land... Zo snap ik ook nog steeds niet dat zorgtoeslag aan de mensen zelf wordt uitbetaald. Er zijn heel veel wanbetalers die dus gewoon hun zorgtoeslag aan andere dingen uit geven en daardoor wordt de zorgverzekering alleen maar duurder voor mensen die wel betalen. Dat is ook zo krom...

Ik had ook een keer op TV gezien dat een man die wel kon werken dat gewoon dus niet deed, want hij deed veel liever zijn vrijwilligerswerk en kreeg dus gewoon een uitkering. Die man kreeg dus per maand meer als een man die fulltime in een supermarkt werkte!! Die man van de supermarkt kon gewoon niet meer zoveel en weigerde om een uitkering te vragen en wilde gewoon werken voor zn geld. Ik vind dat ook echt niet kloppen!! Maar ja met uitkering heb je een sollicitatieplicht, de tante van een vriendin van mij gaat dus ook elke keer netjes solliciteren maar doet dat zo dat ze gewoon niet wordt aangenomen zal worden. Dat slaat ook echt gewoon nergens op...

Maar goed zo kan ik nog wel even doorgaan.... Heb je als je veel met regeltjes te maken hebt :P.

Jus: Wat een mooie foto's weer :). Je dochter rijd ook erg netjes ;). Wie weet durft ze na deze ene foto wel vaker :P.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:51

Super gaaf doma vaquera/carrousel filmpje!!!

Sanne, hoe is het met Igneo? Heb je van Lisa gehoord hoe het vandaag en gisteren gegaan is buiten?
Morgen zie je 'm zelf weer hè?! 8-)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:59

wat een leesvoer zeg!! kan het iets rustiger meiden?
borderjay schreef:
Verharen jullie paarden trouwens ook al zo?Heb net Morrie een uitgebreide poetsbeurt gegeven,en er kwam me een berg haar af! :wow:

hmm valt nog mee, van Des z'n bol beginnen al wel redelijk wat witte haartjes los te laten.
monique: welkom hier, stel jezelf eventjes voor? mooi dier hoor Duende
paintedblack: ook nog welkom, ik dacht je al gezien te hebben in t oude topic..
lisenka: dat lesgeven blijft ook in de aderen zitten he, ik weet het. maar ik geef er niet aan toe, veelsteveel kou lijden in de winter in die bakken.
jan: ik wil nog wel zo'n foto zien hoor, en ik denk de anderen hier ook haha
penny: tjonge die vriend heeft wel erg lange tenen. weet je zeker dat ie man is?? haha
michelle: ja ik krijg ineens een hele goeie indruk van je
madelief: nog niet failliet?? hihi je hebt wel veel bestemmingen voor je salaris. wel lekker dat je zo flexibel aan de gang kunt.
amanda: valt mee, ik heb er een week of 14 op moeten wachten.
esther: moeilijke casus ja. ik zou het niet weten. wat betreft die toeslagen enzo: hier tegenover zit er ook zo één, die is zgn hartpatient en "trekt" dus ook. maar zomers als de mussen van het dak af vallen staat ie wel in de supervette kleigrond zich zwaar in het zweet te spitten.
sanne: welkom hier, sevilla is een jaartje ouder als despie
malin: wij zeggen altijd dat er smaandagsmorgens een partij op je rug hangen. betekent zoveel als dat jij eerst een paar dagen moet werken voor al die premies (voor een ander dus) en pas dan voor je eigen loon.
judith: mooie pre zeg!

haha ik geloof dat alle paarden het voorjaar in hun bol hebben. samaranch heeft het al een paar weken, zelfs desperado ging vandaag met longeren uit z'n dak en laten we het over de kleine prince aan de longeerlijn maar niet hebben }>
desperado bleef vrij lang gek doen wat ik niet gewend ben van hem. daarna ingespannen en nog ff lekker gereden. heb meegemaakt wat me nog nooit is overkomen: de gesp van een beugelriem was vanzelf losgegaan. ik vond al dat ik na het opstijgen meteen raar scheef kwam te zitten met een lange linkerbeugel. eerst twijfelen aan het recht liggen van het zadel, daarna getwijfeld aan m'n houding en vervolgens toch maar ff afgestapt om te kijken. de beugel zou zo van de riem afschuiven als je net opstijgt, dan plof je raar neer denk ik. maar goed, desperado was wederom heel braaf, de balans gaat elke keer een stukkie beter. echt heerlijk vind ik het dat ik alles zonder hulp kan doen en dat bij een jong beestje. heb al meerdere pony's en paarden ingereden maar het lukte nooit om er bijv. in me uppie op te klimmen of te zadelen. des zet je gewoon aan een touwtje aan de staldeur en zadel ik op me dooie gemak op.

baalde vandaag wel, bianca zou komen maar zat in een file en haar andere afspraak hier niet zo ver vandaan had afgemeld. nou wordt het volgende week vrijdagmiddag.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:45

Hahahaha ze zeggen altijd dat dieren goed aanvoelen dat er verandering aan komt :P. Dus wie weet zit de lente er dan nu echt aan te komen (ik hoop het ben de kou zat!!). Wel balen zeg dat de afspraak niet doorging! En wat raar van die beugel :P, je zou zeggen dat ie er gelijk vanaf was gegaan bij opstappen ;).

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:06

Owh god ik kan wel janken *doe ik al* Mijn lieve friesje feikje is zo ontzettend kreupel...
Ik voel me zo schuldig!! haar linker achterbeen wil ze niet meer op lopen mij nvader zei dat ze kreupel was. ik meteen naar de stal sprinten. Was ze opgevallen in de box! overeind gehesen en ze wil maar niet staan op haar linker achterbeen. stal uiti lopen,.. neej hoor ze wil niet lopen.. owh wat moet ik nou doen ;( ;( ;( ;( ze is maandag gestruikelt want de bandage raakte los (kl*te lesgever zei t niet even!) maar dat was haar linker voor been en dat andere been heeft er niks mee te maken. ziet er echt heel eng uit ik voel me zo verdome &^*$*^$*$#@@@@@ en alemaal mijn schuld..

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:07

Nou, ik kom ook even gedag zeggen. Dat is een mooie binnenkomer geworden hier. Wat een ontzettend leuk begin van het topic!

Duende01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:39

frankiej Mezelf even voorstellen? Goed hoor!
Ik ben dus Monique met 2 paarden een hond en 4 katten en oja, ook nog 2 zonen van 22 en 19 jaar (moet eigenlijk wel in een andere volgorde, hihihi). Zit al vanaf mijn 10de op een paard (nee toen nog een pony) en ben verliefd geworden op de andalusier doordat ik een paar jaar in Spanje gewoond heb. Mijn merrie, Ashley, is afgelopen maandag 24 jaar geworden en is al bijna 20 jaar bij mij. Duende heb ik nu bijna 4 jaar, gekocht als 2-jarige hengst. Ashley is een beetje met pensioen en rijd ik alleen nog maar lekker in het bos. Met Duende doe ik volop aan vrijheidsdressuur en ben ik lekker dressuurmatig onder het zadel mee bezig. De spaanse pas en draf gaat al heel erg goed, hij geniet van de aandacht die hij daardoor krijgt en gaat zich dan nog meer uitsloven voor zijn publiek. :D