Lusitano schreef:Ik heb zelf ook bij Antoine gelest maar vond hem een beetje te beperkt.
Ik begrijp je volledig, ik zou ook nooit enkel en alleen bij hem willen lessen, want dan word je volgens mij een soort van gebrainwashed, haha! Ik heb ooit eens een 5-daagse stage bij hem gevolgd en toen voelde ik me toch zo, hihi! Je moet het allemaal nogal wat in zijn perspectief kunnen zien, anders word je gek van al dat denken aan rechtrichten. De persoon AdB zelf is natuurlijk ook erg controversieel en zijn lessen zijn doorspekt van de citaten en grote uitspraken (en opschepperij over zichzelf). Nu ja, daar moet je dan maar even doorheen kunnen kijken 
Op het einde van de les maandag voelde ik me ook een beetje 'leeg', de les was precies zo snel voorbij, maar dat komt dus vooral omdat we geen enkele zijgang oid gereden hebben maar enkel rechte lijnen en vierkante voltes. Ik was ook totaal niet moe en Licor ook niet, dus ik had zoiets van "is het dat?".
Maar als ik er achteraf op terugkeek en het allemaal wat liet bezinken hebben we wel een goed resultaat bereikt.
Bijvoorbeeld: Licor durft al eens mee te denken met het rijden, wat soms erg handig is, maar wat ook tegen je kan worden gebruikt
Hij zal zich zo bijvoorbeeld voor een wendig al naar binnen laten vallen omdat hij toch denkt te weten welke richting we gingen uitgaan, maar op dat moment valt hij dus op zijn binnenschouder en plakt hij tegen mijn been (zij het allemaal erg subtiel). Bij Antoine moest ik hem dan op het laatste moment de andere kant uitsturen. Zo bleef hij oplettend en werd hij helemaal recht 
Hij werkt ook erg veel met stellingen en omstellen, maar als zo steeds zou moeten rijden zou ik mij daar niet zo goed bij voelen, ik los het liever achteraan op.
Marit, hij vraag 55 euro voor 3 kwartier les + ik moest dan nog 10 euro bak-huur betalen aan de manège (vind ik een beetje belachelijk want ik ben er altijd vaste klant geweest, maar goed, manègehouder kan de bak op dat moment niet voor lessen gebruiken natuurlijk). 65 euro dus.
Mijn vaste instructeur is een superklassieke, Duits geschoolde man, waar wij al enorm veel bij hebben geleerd en die ook erg enthousiast is over Licor, en die komt aan huis voor 37 euro per uur. Je zou hem eens op Licor moeten zien rijden (af en toe pakt hij hem over), hij schudt er dan zo een piafje uit, en je ziet hem helemaal niks doen! Rijden dat die man kan!!
Ik wil best eens Sammetje komen meeten, maar jullie een lesje komen geven, euhm, daar voel ik me niet wijs genoeg voor
Elmiran, wat wil je precies weten over de appuyementen? Het is moeilijk advies geven vanachter een PC
Maar Nouvel geeft al een goeie tip!
Als je de travers voor elkaar hebt, lukken de appuyementen vanzelf wel, een appuyement is tenslotte niet meer dan een travers op een diagonaal 
Licor was vroeger ook moeilijker te rijden op vreemd terrein, dat is een kwestie van oefenen!
Nou Malin, een internetcursus? Haha, ze moesten eens weten 
Viel het een beetje mee?
Ik stuur je een PM!
Laatst bijgewerkt door Idra op 19-01-07 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt