Zijn hier mensen met een BP die een relaxt buitenrijpaard is?
Ik moet zeggen: een vriendin van mij heeft er wel 1. Maar die is ook echt een stuk grover gebouwd dan mijn Sjaak. Niet dat dat veel zegt, maar in mijn hoofd is dat meer warm/volbloed en minder koudbloed, dus heter. En andersom dus ook: grover, meer koudbloed, dus koeler.
Maar ik ben zo benieuwd. Ik ben eerlijk gezegd totaal onvoorbereid aan een BP begonnen. Het was toen net een 'ras' ipv een kruising of 'bonte fries'. Ik wou een veulen, had moeder een blauwe maandag bijgereden (klikte voor geen meter, dus waarom ik dat veulen heb gekocht, is echt een raadsel
). Het veulen is bij mij op de pensionstalling geboren (waar ik toen stond met 2 ponies. Ze staan nu aan huis). Alhoewel ik t hele mooie paarden vind, weet ik niet of ik er ooit nog aan zou beginnen. Of eigenlijk, ik zou nooit meer aan een paard als Sjaak beginnen. Maar get ras spreekt me wel aan. Dus: zijn er brave, koele BP's in da house?

) geen trapzak. Ergo: mijn juf zei van de week nog met overgang rijden van halt naar stap: probeer niet teveel been te geven. Mijn antwoord. Been? Been? dit paard reageert op het aanspannen van enkel het deel waar mijn benen bij elkaar komen daar bovenin
. Tjongejonge, echt wel 10 x de lucht in gegaan. Steigeren, met 4 benen tegelijk omhoog knallen, wegspringen....alles is langs gekomen. Maar ik wou er toch op! Dus toen de juf even tijd had gevraahd om hem maar wel even aan de lijn te houden. Paar rondjes op de grote volte gedaan (waarbij hond door de bosjes rommelde, de buurman achter de heg aan het rommelen was en de andere buurman door de maisvelden ging crossen met zijn crossmotor). Het ging niet makkelijk, maar toch gedaan. Dus ik ben tevreden. Ik wou op een gegeven moment wel iets sneller. Wanthij liep nogal op de handrem. Krijg ik een piaff
. Nog niet helemaal op de plaats natuurlijk, maar toch leuk. Heb het filmpje frame voor frame afgespeeld om te kijken of hij wel eerst achter landt en dan pas voor en dat doet hij! Dus echte verzameling! Ben ik best een beetje trots op! Kan zoveel niet met hem, maar dit dan weer wel. Fysiek is hij echt goed. Mentaal blijft hij een uitdaging...,,
. Lijkt me echt leuk! Niet met Sjaak, natuurlijk....
ooit...
gaaf ook dat hij zo even die piaffe uit zijn mouw schudt. Bijzonder paard