Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
madelief88 schreef:Nou, echt, ik heb al een heleboel gave foto's van Furia, maar zulke foto's heb ik nog niet en zou ik best willen. Durf hem alleen nooit zo goed helemaal los te laten, hadden jullie een stuk afgezet?
onley schreef:zasread Adana kan indd erg gaaf draven ik stond er zelfs van te kijken ik heb haar nog nooit zo zien draven hoor ze komt normaal altijd in galop langs
Volgens de vorige eigenaar is Guererro 7 haar vader
Andere zeggen weer dit kan niet kloppen.. maar dat is weer een andere discussie
Heb netjes mijn dekbewijs gekregen dus.
Al laat ik toch ooit een DNA test doen.
Femke_Tweety schreef:Even een vraagje:
ik weet: Apto = goed....
maar waar staat Apto precies voor? Is het een afkorting? en waarvan dan precies? Waar moet een paard aan voldoen wil het Apto zijn? Is Apto alleen voor PRE??
Citaat:PRE paarden welke geschikt zijn voor de fokkerij behoren APTO goedgekeurd te zijn. Dit geldt voor zowel de hengsten als de merries. Deze keuring is er om de paarden te controleren op morfologie. Een Spaanse keurmeester beoordeelt of het paard aan de normen en raseigenschappen voldoet. Een paard dient deze keuring met goed gevolg te hebben doorlopen om ingezet te kunnen worden in de fokkerij. Paarden die geen APTO goedkeuring hebben kunnen geen nakomelingen ter wereld brengen die volledig PRE zijn. Het paard kan vanaf het derde levensjaar ter keuring aangeboden worden, en eenmaal goedgekeurd geldt dit voor het leven lang. Ook bij afkeuring is dit het geval, en soms wordt dan ook geadviseerd om het paard terug te trekken ter beoordeling, omdat het paard nog niet voldoet aan de eisen. Beter is het, om het paard opnieuw ter keuring aan te bieden als het paard wat ouder en beter volgroeid is. Op het moment dat het paard goedgekeurd wordt krijgt het paard een stempel met daarop de tekst Valorado Apto como Reproductor op zijn stamboekpapier, het certificado de Inscripcion.
Sjolvir schreef:Bedankt voor de Apto uitleg!
Aliso.. lieve foto....
Silke, wat leuk zo'n setje! Het we zijn heel jong straalt nog van ze af.
Madelief wat een prachtige foto's weer van jullie uitje!
Ze staan geloof ik niet alleen op kleur, ook op maat?