[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:34

Ik vind het wel een mooi zadel :). Ziet er zeer chic uit! Vind het wel leuk dat soort zadels, hoord natuurlijk eigenlijk bij het paard he ;).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:11

en hier is frankie ook weer effe. ik reageer niet bij want....
ik verzuip in de foto's haha. ben dus druk bezig met selecteren. denk dat ik een haw topic maak en een itp. mag dat eigelijk wel tegelijk?
jaaa echt foto's dus. jasmijn was hier, het was een gezellige boel. gister ook al trouwens. half nederland gehad: madelief, jasmijn en jaaa angela (flipbetuwe). heb ik (nouja samen met jasmijn) haar gister toch zomaar overgehaald om te gaan bokken. mooie fries hoor, ik vond m zo mooi dat ik het aanbod kreeg er even op te stappen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

van de shoot van desperado komen de topics denk ik morgen. hier alvast een voorproefje voor met name ilona, denk maar zo van hoe ouwer hoe gekker haha:

voorbereiden

Afbeelding

tussenstap

Afbeelding

en hoppa

Afbeelding

balans, bibber, evenwicht haha wat is ie toch braaf he

Afbeelding

en weer rustig naar beneden

Afbeelding

beentje over de hals met afstijgen

Afbeelding

enne saida ook jouw wens gaat snel in vervulling............
Laatst bijgewerkt door frankiej op 22-03-09 00:22, in het totaal 1 keer bewerkt

flipbetuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:17

he daar is mijn flipje

frank bedankt ik kon het nog niet met de foto
en was wel moeilijk hoor om te gaan bokken (zoals jullie zeiden)hahahaha ik zou en moest meedoen

nou het is jullie gelukt

en hier dan flipje dank je wel frank en voortaan van de goede kant afstappen he :D :P

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:26

Ik vind die ene foto van Flip zo stoer he, met zn oog en dat licht op de achtergrond.

En frank, was gezellig! Des is superstoer en braaf.
Duik nu maar snel mn bed in want ben moe en moet morgen gewoon weer werken.. tsja..

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:29

nou dan geven we mekaar een hand, ik ook helaas. welterusten. ik ga ook zo overigens.

denk eraan angela, bokt is een niet te bestrijden verslaving!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:35

Frank: Leuke foto's van jou en Des en natuurlijk ook met Flip! Ik zou het geloof ik niet durven zo op de rug staan... Echt knap dat jullie elkaar zo vertrouwen!
flipbetuwe: Mooie fries hoor!!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:40

*zwaait naar iedereen*

Jongens, ga niet bijreageren maar een hoop leuks weer gezien en gelezen.
Ben beetje moe, hele dag in Oosterstreek geweest bij de clinic van Anja Beran, was erg leuk. Morgen ga ik niet, ga ik weer lekker met m'n eigen paardjes spelen.

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:36

:D zo lekker vroeg vandaag we gaan zo een buitenritje maken en daarna gaan we naar concours
lekker vroeg he ;)
vandaar dat het zo vroeg is hoor nprmaal liggen we langer nu dan maar geniten van het mooie weer

frank wat een leuke foto`s heb je toch weer van des die staan foto`s geweldig
en wat zie ik nou jij op een zwarte,wel leuk ding trouwens,en dat nog zonder zadel zat het lekker
je dorst zeker er niet op te gaan staan :D

marit mooi zadel zit zeker wel heel erg lekker

gek nu is het beetje rustig op bokt meestal moet ik een paar bladzijde`s trg lezen zal door het mooie weer komen doei doei duik in bad en dan naar de paardjes ;)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:35

Ilona: Gaaf!! Jij en chico gaan lekker!

jolijn: Wat zit er dan voor verhaal achter robijn?

esthter: Weten ze ook niet hoe het komt dat hij valt? Lijkt me toch niet echt normaal.
Foto's zijn mooi!!

Denise: Kan hij al veel vd? Ik ben er zelf net te ongeduldig voor om alles aan het leren ;)

angela: Welkom!

saida: Dekje staat leuk op rints!

Joyce: Leuk dat het je buitenrit zo goed ging!

cyrina: Maar goed dat je kijkt! Je zal je paard maar te koop vinden op internet! Eigenlijk had je moeten doen alsof je interesse had in die bruine..kijken wat ze zeggen!

ellis: Mooie foto's! En wat zie ik? Is ze weer thuis?

frank: Klinkt als een gezellig weekend! Des is echt wel super braaf!

Vandaag lekker weer een lange rit naar de hei :D En de bak is bijna overdekt! de 2 lange kanten zijn al dicht en gister bijna een dak! Dus ookal gaat het regenen...ik kan rijden *\o/*
Gister was shannon een beetje stout...ze vindt het rijden en werken leuk, maar soms is ze net wat lui en loopt ze de kantjes eraf...dus na wat proberen toch maar een zweepje erbij gepakt (ik rij dr dus nooit met zweep want owww dat is zoooo eng) dus ze had snel door wat de bedoeling was.. na een kwartier weer weggelegd en gelukkig was het kwartje gevallen ;) Ze durfde met de 1e galop nog wel even een bok te geven toen vroeg of ze niet iets meer opzij wilde blijven voor mn binnenbeen..ahja van 0 reactie naar een reactie ;) Morgen maar weer verder oefenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:27

Ohhhh jullie gaan hard! Volgens mij heb ik alweer 70 pagina's geleden voor het laatst gereageerd... :o

Ik las iets van een meeting. Zijn er al een datum en locatie geprikt? Als ik kan lijkt het me ook leuk om mee te gaan, dus zet me maar op de lijst!

Saida Rints wordt echt een volwassen dame nu! Ze heeft het echt goed bij jou zo te zien! Ze ziet er goed uit.

Marit Mooi zadel! Ik wil ook ooit zo'n zadel voor X. Gelukkig heb ik (nog) geen zadelproblemen. Hij heeft nu de kentaur opliggen van mijn vorige paard. Wil het van de zomer wel helemaal laten controleren en laten aanpassen naar zijn rug.

Frank Die Des! Dat ie het zomaar toelaat, super hoor! Hoef ik nog niet te proberen bij X. Het is bij hem dat er wat onder hangt, maar soms is ie echt een held op sokken hoor. Des gaat trouwens mooi de breedte in!

Ellis Ik had nog ff snel in je topic van je sprookje gekeken. Je ziet er echt gelukkig uit nu je weer kan rijden. En die manen.... :9 *D Het lukt mij maar niet op X z'n manen zo mooi te krijgen. Die heeft een hele hap uit zijn manen. Afgeschuurd tegen de bakomheining.... Grrrrr

Iloon Jij gaat ook goed zo te lezen! Alweer lekker buitenrijden. Heerlijk!!!

Verder ben ik as usual weer een hoop mensen vergeten. We zijn nu ook alweer met best een grote club hier in dit topic. Moeilijk bij te houden ook! ;)

Zonnetje schijnt hier alweer. Zou toch een beetje gaan regenen vanochtend? Neem m'n camera mee vandaag naar stal, dus ik hoop binnenkort ook weer wat X foto's te kunnen spammen!

Wie geeft er hier trouwens Marstall en welk soort? En weet iemand ook de prijzen?
Ik had een voedingsadvies aangevraagd en daar kwam uit dat X waarschijnlijk een tekort heeft aan Vitame E. Ik geef hem nu Pavo Natures Best en Pavo Basic. Van het eerste krijg hij 2x een halve voerschep en van de basic krijgt hij 2x een kwart voerschep. Wil hem het liefst van biks afhalen en een compleet voeding geven.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:56

Frank, leuke foto's! Jouw paard is wel mega relaxed.
Yenneke, de barokke paardendag in Bunschoten, is een topic van!

Nu nog even de foto's die ik een tijdje terug heb gemaakt! Ze zijn echt supervaag! Ik zal vandaag mijn camera weer eens meenemen....

Afbeelding
Afbeelding

:D in het kader van iets is beter dan niets!!!

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:14

Lusitano schreef:
Frank, leuke foto's! Jouw paard is wel mega relaxed.
Yenneke, de barokke paardendag in Bunschoten, is een topic van!

Nu nog even de foto's die ik een tijdje terug heb gemaakt! Ze zijn echt supervaag! Ik zal vandaag mijn camera weer eens meenemen....

Afbeelding
Afbeelding

:D in het kader van iets is beter dan niets!!!

wel jammer maar leuke foto`s je ziet toch wat
maar moet nu echt weg ben alweer te laat krijg je he steeds telefoon :P
ga nu lekker naar me paardje toe

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:34

Marit -> Mooi zadel! Lijkt me heerlijk zitten.
Ben je niet bang dat de zitting op een gegeven moment goor wordt?
Ja ik krijg nog steeds les van Mayke, bevalt me erg goed!

Dat zijn wel heel erg vage foto's, hoor! ;)
Reed je in een zandstorm ofzo? :P

Frank -> Whahaha! Ik zat echt met een frons te denken; HUH? Wens? Wat voor wens?
Tot het in ene bij me binnen schoot! _O- _O-
Ben zeeeeeeer benieuwd naar de *-:) hihihi!
Mooie fries heb je onder je billen daar!
En wat is Dessie toch onwijs braaf zeg!
Die staat ondertussen gewoon om zich heen te kijken.......

Angela -> Flip is toch een kruising of ben ik nou abuis?
Iig een mooi gelukte kruising dan!

Petra -> Succes vandaag op concours!
Wie rijdt er? Celine?
Lisanne heeft vandaag Onderlinge op Buehne!

Yenneke -> Dankjewel voor je compliment!
Rintske is idd veranderd, ik kan het duidelijk zien als ik de foto's van toen ik haar net had vergelijk met nu.
Vorige week kwamen 2 kennissen langs en die zeiden het ook dat ze er erg goed uitziet en volwassener is geworden.
Altijd leuk om te horen! *D
De meeting is op 19 april op de Dag van het Iberische paard in Bunschoten.
Hier de link naar het topic! http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=16&t=1082123&
Er zit veel vitamine E in zonnebloemolie, dat kan je ook geven en hoef je verder eigenlijk niets te veranderen aan de voeding.
Elke dag een scheut over z'n eten is genoeg.
Rints krijgt 2x daags een 1/2 schep Masters basisbrok met wat winterpenen, 2x daags een arm voordroog en van mij elke dag een plak hooi, meer niet.
Hier doet ze het super op.
Tot een paar weken geleden kreeg ze ook elke dag een halve schep granenmix van Masters, maar omdat ze bultjes heeft ben ik nu aan het kijken of het verdwijnt als ik een poos geen granenmix geef.
Het is nl. niet duidelijk of het nu eiwitbultjes zijn of haverbultjes.
Ik geef nu ook elke dag een broodje met Drainage Compositum om haar van binnenuit te reinigen.
De bultjes zijn wel iets zachter geworden, maar jammer genoeg nog niet weg......

Lisanne heeft vandaag Onderlinge Wedstrijd op Buehne.
Ze moet om 14.22 starten, duimen jullie voor haar? :=

Moderatoropmerking:
Deel van bericht verwijderd

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:54

Goedemorgen!
Gister naar Equitana geweest! Ik heb echt een heerlijke dag gehad! Alleen maar spaanse propjes gezien echt smullen :9 :9 :9 :9 . Ik heb veel filmpjes en fotos voor jullie gemaakt maar deze moeten ik even matchen met die van mijn vader. Ik zet ze zsm online voor jullie!
Ook lekker geshopt natuurlijk (halster die precies dezelfde kleuren heeft als zijn deken.... zweepje, cap voor paps, handschoenen enz. had niet echt iets nodig maar je wordt gewoon hebberig op zon beurs). Maar mijn barokke aankopen moest ik gewoon even aan jullie showen :D !!!!!!!!!!!!!Hier komt ie.........

Afbeelding

Marit:
ik heb je zadel ook gezien op de beurs. Alleen in het zwart met een wit stiksel. Wat een snoepjeswinkel voor ons he! Heb je nog wat gekocht? En zie ik nu dat je geen cap op hebt in de binnenbak.... }>
Frank: Wat een leuke fotos. Desperado vindt het allemaal wel prima!
Mies apollo: lekker zon heide rit. Oef wat was hij stout nou lekker gaan oefenen dan gaat het vast steeds beter. Bij die van mij moet ik altijd gewoon een zweep in mijn hand houden dan doet hij het prima, gebruik hem echter bijna nooit. Zodra ik zonder zweep rijd.....nou dan wil meneer nog weleens lui zijn....gekke beestjes *D
Tjillert: Veel plezier met je buitenrit en concour. Het is idd, erg mooi weer denk dat ik vandaag maar NOG een buitenrit ga maken. Ha haha zal mijn instructeur leuk vinden al die funritjes....moet maandag weer lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:14

Benthe: Zadel is scheef, maar zadelmaker heeft het al weer gefixt!

Robijn heeft ook best wat meegemaakt, nu geen tijd om erover uit te wijden, doe ik van de week!

Even wat foto's van gisteren showen, was een vriendin met haar bijrijdpaard op bezoek bij ons!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robijn en Wise vonden elkaar errrrrug lief :+:

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:54

Yenneke ik voer marstall, Suevo was nooit dik te krijgen maar op marstall ziet hij er echt toppie uit. Hij krijgt 2x 1 schep champion nu, en als ik gereden of gelongeerd heb ook nog 3/4 schep old english horsemash (is slobber) erbij om zijn glucosamine, lijnzaad en zonnebloemolie in te doen. Daar zit in ieder geval ook vit E in maar ik denk dat je bijna een kopje per dag moet gaan zitten wil je aan de benodigde hoeveelheid komen. Het is wel goed voor de vacht, darmen en de ontlasting. Verder heeft Suevo nog een hymalaya liksteen in zijn stal hangen dus als hij iets te kort mocht komen kan hij daar naar behoeven aan likken.

Robijn leuke foto's!

Banditto wat een moooooooooi dekje, die wil ik ooooooooook :~ Elk jaar denk ik, ik ga naar de equitana maar elk jaar heb ik of geen tijd of geen geld of allebei :D Het moet er echt eens een keer van gaan komen! Lieve foto's van Dito in de zon, Suevo blijft ook altijd zo lekker liggen. Je kan er dan naast liggen of zelfs op gaan zitten, op mijn hyves staan daar trouwens foto's van.

Saida gave foto's van jou en Rints, ik vind haar er heel mooi uit zien en een heel leuk setje! Ze wordt idd veel volwassener nu, mooi om te zien!

Marit whahaha ghost rider :P Mooi zadel hoor maar ik kon nooit goed zitten in die spaanse bakjes :D Wel balen van die atrofie maar jij deed ook lange lijnen werk toch? Dan heb je hem vast zo weer sterker ;)

Mies lekker hoor die hei daar. Waar was dat nou, of heb ik daar overheen gelezen? Fijn dat de bak bijna af is, kan je volgend jaar lekker droog de winter door.

Ellis whoa mooie foto's! Je straalt echt helemaal, je ziet je gewoon genieten. Je zal weer blij zijn dat ze weer lekker in haar eigen stalletje staat. Merk je nog verschil aan haar, dat ze lang door iemand anders is gereden?

Frank je kan zo bij het circus :+

Ila je gaat gooooooooeeeeeeeeeeeed! Je moet eens een bosritje bij ons komen maken! Of anders kom ik naar jullie strand, heb nu een trailer :D *oh wat geweldig dat ik dat lekker kan zeggen*

Angela welkom!

Cyrina dat is lekker dan :\ Hebben ze nog gereageerd verder?

Nou hier niet veel te melden, Suev was weer onregelmatig na de AR les van vorige week, door het werk op kleine voltes. Meestal is dat vrij snel weer over maar dit is wel hetzelfde als de vorige keer, dus doen we even rustig aan. Daarna gaan we toch kijken waar het niet goed zit. Ga vandaag even het bos in met hem, even kijken hoe hij nu voelt. Het gekke is dat hij op het harde en in het bos wel goed loopt maar dat is allemaal rechtuit. In de bak is hij dan toch nog onregelmatig. Door bewegen wordt het wel minder bij hem dus ik ga straks even van het mooie weer genieten met mn ventje 8-)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:15

Yenneke schreef:
Wie geeft er hier trouwens Marstall en welk soort? En weet iemand ook de prijzen?

Hey Yen, hier eten ze allemaal Marstall tegenwoordig. Voedingsadviseurs hebben Veludo compleet van de granen/zetmeel/suikers afgehaald, hij krijgt alleen de wiesencobs (grasbrok zeg maar) met een compleet vitaminesupplement, de Marstall Force. Eindelijk ging hij aankomen en spier opbouwen. Soms is minder dus meer;-)
Voor de andere paarden ook marstall, meeste krijgen de naturell, merrie de fokkerijmuesli en Rico krijgt de quarter-muesli, daar zit ook meer vit.e in als normaal.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:57

:wave:

Bedankt allemaal voor de leuke reakties op de foto's!
Ben er ook echt super van aan het genieten dat ze weer thuis is, zeker met dit mooie weer!
Ik merk er in ieder geval geen nadelig verschil aan dat ze door een ander is gereden.
Aangespannen is ze zeker meer bevestigd in die maanden daar!
Onder het zadel is ze gewoon lekker doorgereden, ik kan zo weer opstappen en doorgaan, fijn hoor!
Die probleempjes die ze had (spanning) heeft ze nog steeds onder het zadel, ben bang dat dat er ook nooit meer echt uit zal gaan...

Over Marstall hoor je veel goede berichten!
Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Ik ben Fifi sinds ze thuis is Cavalor Pianissimo gaan voeren, in combinatie met lucerne en kuil/hooi.
Verder krijgt ze magnesium en vit E bij (en wat zonnebloemolie over haar voer).
Even afkijken of het zo bevalt....

Jolijn en Frank, leuke foto's!!

banditto, gaaf dekje zeg!

saida, ga zo ook even naar de link voor de meeting kijken, weet niet of ik het ga redden om echt te gaan meeten, maar we zijn er wel!

marit, leuk je foto's, jammer dat ze erg onscherp zijn...
gauw weer nieuwe maken!

yenneke, dank je!
ja die manen heb ik er kado bij gekregen, eerlijk gezegd niks voor hoeven doen!
Ik vlecht ze nu wel, omdat ze door de lengte anders vreselijk klitten met rollen en zweten enzo...
Vanmorgen zag ik trouwens dat ze voor het eerst in haar leven haar manen had geschuurd...
daar moet ze geen gewoonte van gaan maken!

mies, klinkt heerlijk met dit weer, lange rit naar de hei!
die shannon, beetje stout!

Jeps, spookje is vorige week zondag weer thuis gekomen, wel geluk gelijk een week met zulk mooi weer, echt weer genieten!

Vanmorgen vroeg hebben we ook alweer even ingespannen.
Het was nog fris, maar het zonnetje kwam al door en het was nog heerlijk rustig, super hoor!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:24

Wat is Chico toch een heerlijk foto model :+:
Jullie zien vanzelf wel waarom ;) :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:25

zienzienzien!!!! :D

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:04

ha wat een gezellige drukte hier voor de zondag.
ellis: heerlijk dat je zo weer door kunt gaan
malin: keertje een strandritjemeeting maken met de barokkies? lekker toch?, een eigen trailer.
sanne: owjee daar gaan weer mooie plaatjes komen!!.....
jolijn: mooie relaxte plaatjes
bandito (je echte naam weet ik niet): gaaf dekje
yenneke: des is nu wel ongeveer uitgegroeid denk ik maar hij is idd breed geworden
saida: vanavond...
mies: kun je wel, met zweep :P soms hebben ze het nodig he, gelukkig vind des er niks engs aan, ik tik er ook alleen maar mee dat is bij hem al voldoende
peet: tja, het blijft me trekken die friezen. tis dat ik me goeie broek aan had, anders was ik wel gaan staan haha. nee onzin, zonder cap op een vreemd paard capriolen uithalen gaat me te ver

oja gister nog vergeten: ook heel ff bij furia wezen kijken, wow wat een gespierd nekkie heeft die echt gaaf. en maar voetjes geven op de 2e balk van de poort.
over een uurtje ga ik de topics van des maken, zitten hele mooie plaatjes tussen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:21

Jolijn Wat is ze al veranderd! Ziet er al een stuk beter uit ;)
Sanneloop ons even een beetje lekker te maken....kom es op met die foto's! :P

Ik heb vandaag fotoshoot gehad,1 van de haflinger(en mijn dochter) en 1 van Moreno(en mij)
Ben zóóó benieuwd hoe het geworden is!!!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:49

Zo alles bij gelezen. Wat veel. :P Ik las over een meeting..Leuk! Waar/hoe? Met Nino en mij gaat het super. Hij is zo braaf de laatste
tijd :+:

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:07

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:34

Ik doe ook mee met foto's spammen!

It is me... X!!!
Afbeelding

En ik word toch echt wit!
Afbeelding

Lief kijken kan ik ook kei-goed.
Afbeelding

Afbeelding

Ik sta vaak hier te wachten bij het hek totdat m'n baasje me komt halen.
Afbeelding

Afbeelding

Bij alles wat ik doe kijk ik m'n baasje aan om te laten zien hoe goed ik het wel niet kan!
Afbeelding

Ik hou erg van spelen.
Afbeelding

Ook verstoppertje spelen vind ik erg leuk. Baasje ziet me zo echt niet!
Afbeelding

Ik krijg nu ook echt wel een lekker speknekkie.
Afbeelding

En ik zit verder lekker in m'n vel. Check m'n appeltjes maar!
Afbeelding