[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wednesdayJarig

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:07

hallo iedereen,

ik kom weer eens binnenvallen. Ik heb men eerste examen al achter de rug (rotslecht jammer genoeg) en nu op naar het volgende! Vanaf 2 februari zijn ze gedaan en dan heb ik weer meer tijd voor bokt Haha! en pedro enzo... Eerst dan profiteren van een weekje welverdiende vakantie!

Maandagavond heb ik een accident gehad toen ik men vriend naar huis bracht. Er is iemand met serieuze snelheid in mijn kont gereden (alé de kont van de auto). We hebben heel veel geluk gehad. Men vriend heeft een gekneusde rug en ook mijn rug, nek en heup zijn gekneusd. Maar al bij al valt het nog goed mee!
Wel niet echt motiverend zo in het midden van de examens en ook redelijk pijnlijk. Maar wat moet dat moet Lachen

Ik heb hier wel nog trouw meegelezen.

Lusitana: het ziet er mooi uit zo van vanboven! Je hebt volgens mij echt wel een pracht van een paardje tegemoet gekomen Lachen Nu hopen dat volgende keer eens iemand anders foto's kan trekken wanneer je aan het rijden bent. Wat me wel opvalt (ook in je profiel) is dat je die paardjes gewoon los laat grazen enzo... Dat zie ik me met pedro nog niet doen. Die gaat er gewoon vandoor denk ik.

Het idee van de strandrit spreekt me ook wel aan! maarja in Nederland is wel wat ver! Ooit wil ik dat wel eens doen met mijn schatje Haha! Dat lijkt me echt geweldig!

Picasso: wel jammer dat het zo mis is gelopen! Hopen dat de mods nog kunnen helpen! (succes ermee)

dinkey(denk ik): nog succes met de uhmm inhuizing (of hoe je dat ook noemt ) Is het gelukt met de laminaatdingskes op zolder te leggen?

voor de rest, sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer

groetjes

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:37

wednesday zit je niet mee he!
Sterkte met de rest van je examens, ik hoop dat je het nog goed kan maken, en heel veel sterkte met lijf, kneuzen kan inderdaad erg pijnlijk zijn Ach gut

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:58

Lusitana schreef:
Lichtrijden doen ze hier niet veel. Lusitanos gooien meestal niet op, dus waarom zou je Clown Verder is haar werk (met stieren werken) veel stilstaan, stap en galopperen en wenden.

Zelfs bij het inrijden blijft men meestal gewoon zitten....

Springruiters, die een ander type paard gewend zijn, rijden wel licht.

De lusitano die ik verzorg heb, die gooide best wel op. Zat echt niet lekker door Clown Ik stuiterde overal naar toe! haha.

Cojolly: Ik hoop dat het heeft geholpen bij Rod, en dat ie zich nu weer wat lekkerder gaat voelen! Lachen

Lusitano: Leuk moet je maar even doen die foto's. Ben benieuwd hoe die dr bij staat Haha!

Leonietje: Andalusiers zijn gewoon super leuke dieren! Als ik later ooit mn eigen paardje ga nemen, dan wil ik er zeker weten zo 1. Iig een mooie spaanse schoonheid Haha! Ik wil geen andere paardjes meer, anda's en lusies blijven gewoon toppers Lovers

Wednesday: Jeetje, dat is niet fijn nee Ach gut Gelukkig is het nog 'goed' afgelopen.. Hoop dat de pijn snel over is!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:15

elmiran schreef:
Ik ga binnekort een keer een andalusier of lusitano rijden hier in de buurt (met les) die allemaal hoge school oefeningen kan dus lijkt me echt heel leuk Haha! als ik ga maak ik wel wat foto's.

Waar? Lachen

@Elmiran; had jij m'n paard al binnen gezet? Hoelaat? Clown

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:27

Jemig Wednesday, dat is schrikken! Sterkte ermee!
Hier stonden ze ook buiten, vanmorgen nog mooi zon, ik naar school (was half 6 thuis) gelukkig hadden me ouders ze rond 4u al binnen gezet, maar toch waren ze lekker nat.
Morgen weer storm, dus uitkijken allemaal Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:07

Hai, ben ik ook weer! Haha!

jee, wat gaan jullie snel zeg!

Had gister een druk dagje met ouderavond, dus was lekker de hele dag zoet... Knipoog

Heb wel een poging gedaan alles een beetje bij te blijven lezen, maar ben niet aan reageren toe gekomen... Bloos

soeske, lekker dat ze met het slechte weer binnen worden gezet door je ouders!
Hier was het vanmiddag ook mega slecht weer, het kwam echt met bakken naar beneden!
Ik baalde als een stekker, was op tijd thuis en wilde ze beide even rijden, omdat er steeds weinig van terecht komt met het slechte weer en drukke werkdagen.
Maar goed, toen ging het zo hozen en kon ik nog niks...

Ik heb ze beide lekker gepoetst en beentjes en staart gewassen en van Fifi ook 'r manen, knappen ze altijd lekker van op! Knipoog

wednesday, he wat een toestand en een schrik zeg!
sterkte ermee...

cojolly, klinkt interessant met die osteopaat zeg, hopen dat het helpt!
en veel plezier met je nieuwe liefde! Knipoog

cloris en nickyu, met hans Peeters gaat het niet zo goed, hij is pas geopeerd en er is een stuk darm weg gehaald wat ik begreep...
Hij schijnt nu wel weer een beetje op de been te zijn...

Picassox, volgens mij hebben de meeste Lusitano's wel heel veel actie in hun beweging maar houden ze juist hun lichaam redelijk stil zodat je makkelijk kunt zitten...
Mijn instructeur noemt dat altijd zo mooi 'onderdoor bewegen', hun benen bwegen flink maar hun lijf blijft stil! Haha!
Volgens mij zijn de meeste Lusitano's ook juist niet overbouwd...

vervelend van je spullen trouwens...
blijft toch altijd een risico...
ik had vorige week via marktplaats een rambo deken gekocht en die kwam maar niet, had dus ook al flink de balen...
gelukkig is 'ie vandaag toch nog aan gekomen, pffff...

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:10

Lusitano's zijn toch vaak lichterlijk overbouwd door hun achterhand iets hoger, en wat kortruggig? Lachen

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:17

cloris schreef:
leonietje schreef:
Hallo,

Ik zit zelf een beetje in een dipje met Jacolien.
Ze is zo onverschillig, wil weinig van me weten, loopt voor me weg als ik dr wil ophalen. (lees kan dr bijna gaan vangen).
Misschien komt het dat ik minder vaak kom, ivm het slechte weer, het is vroeg donker ,lange tijd ziek geweest (hersenschudding),en ik werk 40 uur. Maar wel erg frustrerend.

Zorg dat die dingen waar jij mee bezig bent in je hoofd ook bij jou blijven en niet bij je paard... leg het hem uit waarom je minder bent geweest maar dat zij nog steeds heel belangrijk is en dat het niet aan haar lag... je zult verbaast staan wat een paar zinnetjes kunnen doen, niet alleen voor haar maar ook voor jou
Knipoog

Hallo,

Ja maar zoiets gaat niet bewust.
Ik werd vandaag weer helemaal raar, slecht zicht, dus toch maar weer de dokter gebeld, ik kon vanmiddag gelukkig direct terecht.( heb ik sinds ik werk alweer alleen het is zo druk op het werk dat ik me schuldig voel als ik er niet ben..en stiekem bang ben dat het een zootje word)
Hij heeft mijn bloeddruk gemeten en die was echt veel te hoog 112/191.
En ik ben veel te snel gaan werken na mijn hersenschudding heb het overschat. (is dat juiste uitdrukking ?)
Medicijnen gekregen en mag maar 4 uur per dag werken, en vooral leuke dingen gaan doen.
Ik zal Jacolien uitleggen waarom ik niet zo vaak kwam, hoop dat ze het zal begrijpen.

@Wednesday, he bah..das naar ! Sterkte.

Leuk de uitnodigingen om eens langs te komen, lijkt me gezellig!
Maar al ben ik besmet met het virus, voorlopig geen Andalusier of Lusitano voor mij.
Geen plek voor..en geen geld Knipoog Haha!
Die twee andere dames kosten me al geld genoeg. Haha! Maar heb het er graag voor over .

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:45

Picassox schreef:
Lusitano's zijn toch vaak lichterlijk overbouwd door hun achterhand iets hoger, en wat kortruggig? Lachen

ik dacht dat barokke paarden juist duidelijk voor hoger waren dan achter... Clown
gemiddeld genomen dan... Knipoog

Leonietje, wat vervelend zeg!
Doe inderdaad maar even heel voorzichtig, anders houd je heel lang hoofdpijn, dat zou zonde zijn...
Heel veel sterkte, en als je lekker rustige dingen doet met Jacolien zoals knuffelen, poetsen, wandelen e.d. komt het vast weer snel goed met jullie...
gewoon even een paar stapjes terug... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 17-01-07 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:51

Nouvel schreef:
ik dacht dat barokke paarden juist duidelijk voor achter waren dan achter... Clown

??? Tong uitsteken

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:10

soeske schreef:
Nouvel schreef:
ik dacht dat barokke paarden juist duidelijk voor achter waren dan achter... Clown

??? Tong uitsteken

Haha!

te snel getypt... Clown

heb het al aangepast...
bedoelde voor hoger dan achter... Knipoog

voor de kritische lezer! Cool Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:19

Gets Nouvel meen je dat? ik heb leren rijden daar en kreeg dus altijd les van Hans maar die zal toch ook zo jong niet meer zijn

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:26

Nee, die is inderdaad niet zo heel jong meer denk...
Hij gaf nog trouw alle lessen zo ong. daar, maar nu is hij dus al even uit de roulatie...
Ik hoorde dat hij pas wel weer even op de manege was wezen kijken, maar ik heb geen hoe snel het allemaal herstelt en of het dan helemaal in orde is/komt...

hoe vinden jullie deze foto van Sjef nog?!

Afbeelding

was zondag met de baas mee naar strand om foto's te maken... Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:36

Leonietje: Dat is niet zo mooi dat het weer even wat minder gaat.. Ach gut Jacolien zal er nu ook niet veel van snappen, maar denk idd wel goed om je gezondheid! Misschien toch maar een stapje rustiger op je werk. Beetje is dat een zooitje, dan je eigen lichaam! Het leven is erg kostbaar.. (zo ook weer gemerkt afgelopen weekend Verdrietig Een meisje waar ik veel over gehoord heb, is overleden en een jongen van me school Verdrietig ) Niet dat het zover met jou gaat komen hoor! Maar een voorbeeld hoe kostbaar je leven eigenlijk is. Hoop dat je je snel weer beter voelt! Vork

Nouvel: Hier storte het ook gigantisch! Echt geen fijn weer en voor morgen hoorde ik ook niet goede berichten. Lees het nu net weer van Soeske. Erg vervelend, want een paardje die niet op een manege met binnenbak staat is dan toch wel lastig te rijden.. Sigaar Dus ik hoop dat het vrijdag wat beter word, wou eigenlijk weer een keer naar buiten ofzo Knipoog Wel leuk dat je nog even met ze bent bezig geweest, hebben ze vast op prijs gesteld al dat getuttel Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:37

Oh, zie nu pas je foto! Eruug nice hoor Haha! Die flinke haardos in de wind haha Clown Is een leuk sfeervol plaatje!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:42

Ja leuk is 'ie zo he, al die haren in de wind! Haha!

ja, zo even tuttelen met de paardjes is ook wel eens lekker, dat schiet er wel eens bij in...
Meestal gooi ik ze met zulk weer toch maar even naar buiten voor een frisse neus ipv te gaan staan poetsen.
Maar ze waren er nu gelukkig 's morgens toen het droog was al uit geweest, dus had ik mooi even tutteltijd! Go jij! Go jij!
Vinden ze inderdaad altijd wel heerlijk hoor, even alle aandacht, ze vinden het toch al niet zo leuk dat ze mij moeten delen... Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:12

Hahaha, jaa ik merkte dat ook altijd als ik dan weer zo tutteldag had dan genoten die paarden daarvan. Vinden ze maar al te lekker in de watten gelegd worden hihih Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 11:38

Sam gooit ook niet zo hoog op, om zijn rug te ontzien zit ik nu toch nog niet te veel door.

Nouvel, prachtige foto!! Wat een haarbal! Haha!

Malin, Hoe gaat het met verhuizen!! Een beetje gesetteld al?!

Heb van het weekend wat foto´s gemaakt (ok bijrijdster, had ik al gezegd hoe geweldig ze is! Haha! ) van Sam zijn zadel omdat hij niet zo lekker loopt en ik bang was dat het zadel te krap was. Nu zei mijn instructrice (aan wie ik de foto´s heb gestuurd) dat hij waarschijnlijk gewoon heel scheef in zijn rug is, ze zag op een andere foto echt groot verschil tussen de heupen.
Nu ben ik dus weer als de dood dat dat door mij komt....ik heb 2 slingers in mijn rug, mijn rug is dus gewoon vergroeid waardoor ook mijn bekken licht kantelt en ik heel veel moeite heb om recht te zitten. Wat recht voelt is in feite scheef en andersom... Ik moet echt leren hoe ik dat kan compenseren!
Anyway, hier een paar artistieke plaatjes waarop goed te zien is hoe dik sammetje is geworden! Bloos Geen spectaculaire shots want de camera stopte ermee.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:06

Hoi Marit! Ja we zijn nu een beetje gesettled, het oude huis is opgeleverd dus gelukkig is dat afgesloten. We moeten nog 1 kamer hier doen (laminaat) en die kamer, plus nog de hal boven en beneden verven. Daarna wordt het puntjes op de i zetten met gordijnen schilderijtjes spiegels enzovoort.

Hoe gaat het nu bij jou? Ik vind het echt super rot voor je hoe dat gegaan is, heb je nog een beetje een redelijke kerst gehad?

Sammie ziet er lekker uit, vindt hem wel mooi zo! Het lijkt wel of ik mezelf hoor steeds als jij wat schrijft! Suevo is ook scheef, niet in zijn heupen maar in zijn schouders. Hij graast altijd op een bepaalde manier met 1 voet waar hij altijd op leunt, dus die kant is gespierder. Dit heeft als gevolg dat mijn zadel steeds naar de andere kant wegglijdt, vooral in wendingen. Hulsebos heeft toen mijn ene singelstoot iets korter gemaakt, waardoor hij daardoor aan de tegenoverliggende kant wordt tegengehouden (hahaha snap je me nog Haha!) En IK heb ook last van rugklachten, dus soms ben ik ook wel eens bang of het toch niet aan mij ligt, of ik het erger maak. Gelukkig krijg ik Suevo door goed dressuurmatig te trainen, wel rechter in zijn bespiering. Dit voel je ook gelijk aan het zadel, die schuift dan minder snel scheef!

Echt superleuk voor je dat je zo'n goede bijrijdster hebt gevonden!

Nouvel wat een lieve foto!

Leonietje: ik heb me twee jaar terug ook zo gevoeld dus ik weet uit ervaring hoe rot het is. Ook ik voelde me enorm schuldig tegenover mijn paardjes en het is heel moeilijk om ermee om te gaan. Ik probeerde altijd om de lat heel veel lager te leggen voor mezelf en te accepteren dat het op dat moment dan maar even niet ging. Terugzetten in het voer, en gewoon ermee doen waar je op dat moment zin in en puf voor hebt. Wandelen tutten noem maar op. Als je paard buiten kan of los kan, kan ze haar energie ook wel kwijt. Denk echt aan gezelf, ik wilde ook altijd maar door maar je kan idd je leven lang met hoofdpijnen/migraine/concentratieproblemen blijven lopen (waar ik dus nu nog regelmatig tegenaan loop.) Veel sux6, ik hoop dat je er een beetje uit komt! Ach gut

Wednesday, dat is zeker schrikken, doe jij ook ff rustig aan! Hopelijk ben je snel weer de oude. Ja het is gelukt met het laminaat op zolder, het ziet er gelijk veel groter uit!

Picasso balen joh, hopelijk kunnen de MODS nog wat betekenen.

Cojolly leuk voor je *LOL* geniet ervan! Ben ook benieuwd hoe Rod gaat reageren, ik ga Suev en Dink laten readen om te kijken of ik op die manier niet verder kan komen.

Lusitana leuk uitzicht Haha!

Redina wat leif dat hij als een puppy bij je blijft, we zijn natuurlijk allemaal heel benieuwd naar alle verhalen en leven helemaal mee Haha!

Strandmeeting lijkt mij ook super, maar heb geen vervoer Boos! Kan wel een tweepaardstrailer lenen maar heb niemand die hem kan trekken Boos!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:14

nouvel , ik ben zijn adres kwijt
mocht je hem of een bekende spreken ..
wens m dan heel veel sterkte
vertel m maar dat ik ook nog leef Knipoog
(heeft mij ook wel slechter gezien ..)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:20

Jongens wat een weer zeg, ik vind het nou niet leuk meer hoor Boos! Hamer

Heb dinsdag trouwens zalig gereden, wilde stoppen en liet hem hals strekken, maar meneertje had geen zin en ging alleen maar harder harder harder. Terwijl hij in galop wel netjes mijn hand volgde, dus ik hem weer opgepakt, begint hij me toch te swingen! Hij voelde echt super aan, dus voor het eerst sinds zijn gebroken griffelbeentje weer eens een paar appuyementen gereden en hij deed het zalig Pling Toen nog even in galop op zijn makkelijke kant een appuyement dat ging ook super. Daarna weer hals strekken in galop, overgang naar draf en lang en laag uitdraven, toen deed hij het wel. Het leek wel of hij gewoon nog niet wilde stoppen Tong uitsteken Lovers

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:30

hallo iedereen, de VA is vandaag geweest en heeft het been gescand van Gitano de pees is voledig genezen en hij mag weer van zijn box rust af elke dag 10 min stappen en daar van uit langzaam uitbouwen, ben blij voor die holigan dat hij weer wat mag gaan doen.

mol

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:36

Hey, dat is goed nieuws!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:00

Dat is goed nieuws Moll! Nooit leuk om een paard zo op stal te moeten houden...

Malin, ben jij al zo ver met je training van Suev! klinkt goed iig!
Zondag liep ik ook zo gelukzalig rond omdat Sammetje zo lekker zijn best deed. Dan kan ik helemaal op een wolkje zweven! Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:03

Hehe ja en dan kom je de hele dag niet meer van dat wolke af Tong uitsteken Die appuyementen doe ik ook pas sinds begin vorig jaar hoor, hij bood het vanzelf aan (was begonnen met travers) dus dan neem ik dat af en toe mee. Die iberiers zijn ook zo gevoelig vind ik!

Moll dat is zeker goed nieuws, sux6 met de revalidatie.