[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:14

Wat een leuk halster Eloya! <3
Pablo is echt een bink he! Wauw! Staat hij zo hoog op zijn voorhoeven of lijkt dat maar zo? Hij lijkt me zo machtig lekker rijden haha! :')
Fenne is ook een plaatje! Wat naar die eczeem daar! :oo Menno heeft daar sinds een paar weken ook een plekje zitten. Is ook wat droog en jeukt erg. Heb het weleens ingesmeerd met uierzalf maar dat werd zo'n vieze plakbende. :n Heb het weleens gewassen met betadine shampoo. Leek wel wat verlichting te geven. :j Binnenkort nog maar eens doen.
Kris_P succes met je toetsen!!! Je kunt het! :D
Jaaa chriske heeft een zadel! *\o/* *\o/* *\o/* Yessss!!! Kilometers maken!!
spannend miesjex!! Maar er zit vast wat voor jullie bij. Het karakter van een fries is zo leuk! <3

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:21

Jaa we hebben er een aantal op het oog. maar twijfelen nog heel erg wat ik nu precies wil.

Misschien hebben jullie een tip? Vraagprijs moeten jullie even pb voor sturen.

Merrie 4 jaar, fabextsjalke. ingereden & Verkeersmak.
Merrie 5 jaar, Moeder: stermerrie Dobke van de Smalbemde Vader: Jasper, ze is zelf helaas alleen niet opgenomen in het stamboek. Beleerd onder het zadel, verkeersmak, en beleerd voor de kar( Hier gaan we zelf waarschijnlijk niets mee doen)
ruin 6 jaar, 1.70+ (JornxOltmanxNaen). Is beleerd en doorgereden, daarna een jaar op het land gestaan, en is nog niet weer opgepakt.
Met beleren en doorrijden wel altijd erg braaf geweest.

Captain

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:35

Ik zou zelf voor de ruin gaan.. Maar ik heb dan ook niet zoveel met merries.. :D

Nog wat foto's van vorige week. :):)

Afbeelding

Afbeelding

Kleigrond en regen.. Tsja. :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rimpeltjes in billen <3
Afbeelding

Afbeelding

beetje op de voorhand maar ach..
Afbeelding

Afbeelding

_O_ _O_ _O_
Afbeelding

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:14

wat leuk meisjex! ik zou zelf voor de jongste merrie gaan :j dit omdat de andere merrie geen papieren heeft en stel je voor dat deze merrie kreupel ofzo wordt en het is niet te genezen, dan is het makkelijker om er nog een veulentje uit te fokken als ze papieren heeft. bij de ruin, als er al die tijd niks mee is gedaan, weet je nooit of hij wel zo braaf is. Bij de jongste merrie heb je toch wat zekerheid, alhoewel de ruin wel mooi aan de maat is.
keuzes, keuzes, keuzes, lastig maar hopelijk kies jij de topper die bij je past :)

wow supergave fotos captain :~ <3

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:33

De merrie met papieren is nog wel aardig aan de prijs.. Dus al die overwegingen word nog lastig.
En misschien kijken we ook gewoon even heel rustig verder.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:35

Het is vooral belangrijk dat je er een klik mee hebt!! Gewoon lekker langsgaan en gaan kijken! :D

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:52

oh, ja, dat maakt het wel lastiger, maatja gewoon lekker avonden achter de computer zoeken en lekker langsgaan :)

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:59

@miesjex Het belangrijkste is de klik! Als de klik er niet is dan word het al moeilijk...
Gewoon langsgaan kennis maken en als het kan rijden, dan komt het helemaal goed :D :j
@yke_lover Dat zou echt super leuk zijn een buitenrit!!!
@chriske Super mooi zadel!
@captain Ziet er super netjes uit, ik ben ook al heel vaak uitgegleden maar dan recht in de modder :')

Bedankt iedereen! Morgen mijn eerste 3 toetsen, en dan heel de week 2 of 3 toetsen per dag :x Behalve vrijdag dan hebben we sportdag en gaan we met een paar meiden PAARDRIJDEN <3 :D *\%/*
Daar heb ik wel weer heel veel zin in :D

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:08

Gave foto's captain! Moest wel lachen om jouw glijer :') Durf je dan wel goed te rijden als je zelf ook al onderuit gaat? Of staat Menno steviger op zn benen dan jij staan :P

Miesje, ik zou kiezen voor de 4 jarige merrie. Of weet je ook waarom de 5 jarige geen papieren heeft? Is ze niet opgenomen of is ze niet aangeboden. Als de vraagprijs van de 4 jarige te veel is voor dat ze waard is zou ik misschien nog die 5 jarige proberen mits ze nog niet aangeboden is. Ruinen heb ik dan weer niks mee, maar is misschien toch een kijkje waard. De klik is het belangrijkste, en anders lekker door snuffelen!
Ik was opzoek naar een braaf beginnerspaard, moest een goede galop hebben en doodbraaf op buitenrit en niet te duur. Via via achter een perfect paard gekomen, kwpnXfries, had M2 gelopen, was drachtig en doodbraaf en niet een heel raar prijsje. En toch ben ik thuis gekomen met een 'dure' friese stermerrie, galop was racen en plat door de bochten en van de 1e eigenaar te horen gekregen dat ze eigenlijk helemaal niet verkeersmak was (niks van gemerkt tijdens ritten naast de 80 km weg :7 ) maar ik had er direct een klik mee terwijl ze alles was wat ik niet zocht :D

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:32

Spannend zeg een nieuw paard kopen, ik hou zelf meer van ruinen/hengsten dan van merries. Maar ieder z'n smaak natuurlijk.

Super mooie vrijheids dressuur foto's! Knap hoor allemaal!

Pablo is net naar de smid geweest vorige week dus lange hoeven lijken denk ik. Ook omdat ik zijn kroon rand bij scheer misschien.

En ik heb hem gekocht in Den Haag. Bij z'n fokker, geen erkende fokker verder.

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 16:55

@Bamii Daar kan ik me bij aansluiten :')
Ik zocht een rustig paard wat alles al kende, braaf op de buitenrit, een beetje dressuur, het liefst een die ook een klein sprongetje kon maken en het liefst een ruin. Een paard wat zeg maar kan "lezen en schrijven"
Waar kom ik mee thuis..
Een friese merrie, die al 10 maanden niet was gereden, wel verkeersmak. Alleen maar recreatief gereden, in de rijbak snapte ze niet veel, hindernissen loopt ze ook gewoon recht door heen. Heel sterk en weet goed wat ze wil. En bijna niet in galop te krijgen :')
Maar ik houd ziels veel van haar en zou haar voor geen goud ruilen!
De klik was er gewoon meteen en toen wist ik het stiekem al :=

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:27

wauw wat een gave foto's Captain! haha die glij foto had zo van mij kunnen zijn afgelopen zaterdag, maar dan vol in de modder haha :P

zelf ga ik voor merries maar ik denk dat het belangrijker is dat er een klik is :)

Wat pica's van mijn nieuwe zadel, man wat liep ze heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:52

Oh wow chriske, heel mooi zadel, en wat een fijn beeld <3

Omdat Twikke nu even op rust staat ivm niet goed passend zadel, maar mevrouw wel vervelend werd van teveel energie :') Hebben we gisteren vrij gesprongen! hoogste werd 60cm stijltje. de eerste keer met zweep begrenst en erover heen gestuurd.
Daarna vond ze het zó leuk dat ze constant uit zichzelf ging met de oortjes er vol op <3
Daarna nog even los gecirkeld/gelongeerd. wat ze heel goed deed, ze is zo fijn op stem

Vandaag gaan we begin maken met vrijheidsdressuur, de clicker aanleren en voorwerp targetten. Ben benieuwd hoe ze het zometeen op gaat pakken. ik denk dat ze het heel leuk zal vinden

Foto's van gisteren, geen hoogstandjes :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:56

Dankjewel!

Wat een leuke plaatjes ze vind het zo te zien ook echt leuk die blije oortjes :) !

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:52

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:53

Chriske : wat een leuke foto's !
Eloya : das wel een hele leuke afwisseling , moet ik ook eens proberen ! :)

Vandaag voor de 2de keer les gehad met Siebert , lesgeefster was wat later dus zelf maar gewoon erop gekropen. Bleef keurig staan en hebben zo al stilstaand nog een dikke 5 minuten gewacht op mijn lesgeefster _O-
Toen ze er was gelijk los van de longe gereden, aan de longe vind hij niet zo fijn. Draf begint al goed te gaan en zelfs onverwachts een paar sprongen galop gedaan, die heeeeeeel goed zaten, fijn bergop!
Kwam er een merrie voorbij waar hij enkel even naar keek.
We gaan nu in totaal 2x 30 minuten per week rijden, als het weer het toelaat.
Eens de gas,rem en stuur er goed opstaan ben ik van plan van onze weide af te gaan en richting manege te wandelen (15 min) om daar verder te gaan met rijden.
(Siebert zijn typische boeit-me-niet-blik) en wat-doe-je-wat-is-dat-kan-ik-het-eten blik :P

Afbeelding
Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:12

Captain: Geweldig zeg, die steigerfoto! Origineel ook! :j Ik zou willen dat ik zo goed kon photoshoppen haha! Ik bak er echt niks van.
Eloya: Gewoon rustig oppakken weer straks! Inderdaad eerst even kijken hoe het met iemand anders erop gaat, al is het maar voor je eigen gemoedsrust! :) Mooi halster!
LadyKim & jUst_eVa: Wat een mooie foto's en wat is Pablo toch ook knap <3 <3
Felicia99: Wat een mooierd! Balen van de zomereczeem, dat heeft die van mij ook! Zoveel mogelijk onder een eczeemdeken houden werkt heel goed. En suikervrij voeren!! Verder was ik die van mij regelmatig met teershampoo, wat goed werkt tegen de jeuk! :)
Miesjex: Oeh spannend! Ruin of merrie is vaak persoonlijk, al vinden veel mensen het ook niet uitmaken. Het gaat immers om de klik! Ik zou zeggen: Ga eens langs bij al die Friezen en ga proefrijden en kijken. Meestal is dat wel al doorslaggevend!
chriske: Wat een onwijs gaaf zadel! Wauw! Westernspullen vind ik zo gaaf staan bij Friezen :D En wat loopt ze fijn zeg! Heerlijk ontspannen! Wauwie!
LiindseyV: Wat fijn dat het zo goed ging! Dat geeft toch altijd een soort kick van blijdschap hè! Wat een knapperd is het!

Vandaag weer getraind met Famke, wat gaat ze lekker de laatste tijd! Heerlijk ontspannen. Zo onwijs trots! :D
Een vriendin van mij ging mee en heeft wat foto's geschoten, super blij mee! :D

Afbeelding

Ik zou het leuk vinden als jullie een kijkje nemen :D : [RIJ-ITP] SportFries Famke weer helemaal in vorm! ITP Ben zo trots! Met m'n nieuwe dekje trouwens! :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:54

Dankjewel Celine_Famke jullie gaan ook echt super het ziet er onwijs fijn uit :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:41

Ik ga straks reageren op jullie topics. Ziet er in ieder geval al super uit, wat hebben jullie ze allemaal fijn aan het lopen! _O_
Leuk ook dat Twikke springen zo leuk vind! Kan ze het wel een beetje? :D
Knappe Siebert! Echt fijn dat hij het zo relaxt oppakt!

Gisteren een tattoo laten zetten. Hetzelfde nummer als wat bij Menno in zijn tong getatoeëerd is. :D Deed flink zeer but was worth it! :D

Afbeelding

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:08

Wauw wat gaaf :D even snel op internet haha zo weer verder maar wilde toch nog snel even reageren!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:18

Gaaf Captain! Ziet er super uit! Origineel idee ook!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:49

LiindseyV schreef:
Chriske : wat een leuke foto's !
Eloya : das wel een hele leuke afwisseling , moet ik ook eens proberen ! :)

Vandaag voor de 2de keer les gehad met Siebert , lesgeefster was wat later dus zelf maar gewoon erop gekropen. Bleef keurig staan en hebben zo al stilstaand nog een dikke 5 minuten gewacht op mijn lesgeefster _O-
Toen ze er was gelijk los van de longe gereden, aan de longe vind hij niet zo fijn. Draf begint al goed te gaan en zelfs onverwachts een paar sprongen galop gedaan, die heeeeeeel goed zaten, fijn bergop!
Kwam er een merrie voorbij waar hij enkel even naar keek.
We gaan nu in totaal 2x 30 minuten per week rijden, als het weer het toelaat.
Eens de gas,rem en stuur er goed opstaan ben ik van plan van onze weide af te gaan en richting manege te wandelen (15 min) om daar verder te gaan met rijden.
(Siebert zijn typische boeit-me-niet-blik) en wat-doe-je-wat-is-dat-kan-ik-het-eten blik :P

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Echt super fijn joh!! Zo zie je toch maar dat goeie opvoeding en basis echt het halve werk is!!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:29

Wat fijn een nieuw zadel Chriske!! Nu lekker kilometers maken!

En die brave Siebert <3 zo'n lieverd wil toch iedereen?!?

Captain, HEEL VET!! heel vet. Ik ben jaloers :o

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:55

wat super chriske! ziet er ook fijn uit!

brave sieb toch ook!

ziet er goed uit Celine!

das gaaf bedacht vaptain :wow:

vandaag selectie wedstrijd gehad en voor mn gevoel ging het écht slecht :( gelukkig waren er maar 2 deelnemers in mijn klasse (inl. mij dus) dus het laagste aantal punten voor de selectie was 2 :) ik kon het niet geloven maar ik had 189 en 198 pt en was in de 2e proef eerste :? toch wel trots O:) maar in de eerste proef stond dat hanne en ik meer moesten samenwerken en in de tweede proef stond dat we een superleuke combinatie waren :o? :')

Afbeelding

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:12

Na een tijdje afwezig te zijn meld ik me ook weer! Ben onlangs verhuisd dus had geen internet. Jesse heeft ook een weekje vakantie gehad, door mijn drukte en ook omdat zijn zadel bij de zadelmaker lag.

Vrijdag na 2 dagen daarvoor longeren er even weer opgezeten, bedacht meneer me even vliegles te geven Ben onder of over de bakrand gegaan, geen idee, maar zat op het pad naast de bak }:0