En die is nog krap. Moet eigenlijk echt wel een trekpaardmaat hebben, maar ik gebruik het halster bijna nooit. Dus maar een extra karabijnhaak eraan om om de kaak dicht te kunnen.
Touwhalster kun je ze eigenlijk beter niet aan vast zetten. Maar ik gebruik een normaal halster eigenlijk ook alleen in de trailer. En zo vaak gaat hij niet mee met de trailer, dus ach, hij miet het er maar even mee doen.
Dat hoor je inderdaad ontzettend veel. Ik heb er echter nooit problemen mee gehad. Als ze braaf vast kunnen staan is ieder halster veilig, kunnen ze het niet dan is geen enkel halster veilig.
HorseMo_NH
Geplaatst: 16-03-16 00:27
Gaaf die bok en lig foto s hiervoor!!!
Mijn idee, touwhalster, nooit vast zetten.
Zie mij hier een boekje lezen in de wei,.. Not!
lizy29
Maatje trekpaard past hier precies. Xfull is gewoon te klein
Anoniem
Geplaatst: 16-03-16 12:26
Touwhalster krijgen ze niet kapot, dan mag je hopen dat je touw het begeeft of je ring los komt uit de muur. Gewone halsters zijn zwakker en knappen echt wel op de ringen. Mijn slanke D pony maakte er een sport van en die had ik uiteindelijk vast staan aan een zeugenband met 1000kg ketting. Dus heb de nodige eraring met kapotte halsters
Het gaat er bij bij om bij Paniek. Alle paarden kunnen hier netjes vast staan, dus dan kan dat natuurlijk ook aan een touwhalster. Maar mocht er eens paniek uitbreken (en dat weet je nooit. Het is nou eenmaal geen fiets), dan liever het halster stuk dan mijn paard. Als ze gewoon gaan hangen, is het mss wel eens goed om dat een keer te laten gebeuren bij iets wat niet kapot gaat. Ze voelen dan vanzelf wanneer het niet meer leuk is en dan stoppen ze wel. Maar bij paniek is dat natuurlijk anders.
Aangezien Astor trekpaardmaat of XXFull niet past gebruik ik vooral het touwhalster voor de alledaagse dingen (heb wel op maat gemaakte -dure- halsters, voor foto's ed. maar die vind ik veel te kostbaar voor dagelijks gebruik). Zet meneer ook altijd vast met touwhalster: bij 'paniek' (lees: hongerig paard wil naar de hooi opslag.. ) is de haak van het halstertouw het eerste wat breekt is bij ons gebleken
Mijn Vlaamse ruin van bijna 2 pas een full, ik heb ook een touwhalster maar x full maar die is nog wat aan de grote kant, hoop dat die daar nog wat in gaat groeien. Maar wat lijkt het mij lastig iets te vinden als xxfull al niet meer past!!