[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:13

Ik heb een Mod ingelicht, en we hopen er iets aan te kunnen doen. Daisy2 heeft helaas die Ankypad al.
Simmie gaat kijken wat ze voor me kan doen, anders komt er een boktbemiddelaar bij. Maar goed, ik kan niets bewijzen. Verdrietig

@Leonietje, wat jammer. Je paardje voelt zich een beetje achtergesteld?
Ik hoop maar dat het snel weer over is.. Ach gut

Ik zag dat jij ook een Wintec 500 hebt? Die heb ik ook [omdat Picasso nog moet groeien]. Haha!
Het schijnt dat als je je beugels onder het zadelblad bevestigd je zadel snel slijt, heb jij daar last van? En ik heb ze onder m'n zadelblad bevestigd, maar dan gaat het bovenste zadelblad telkens omhoog in m'n knieholte [als ik galoppeer] Jaa, ik weet het. Ik trek m'n knieën dan iets te veel op, maar heb jij daar geen last van?

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:30

Ik heb ze ook onder mijn zadelblad. Maar heb daar geen last van eerlijk gezegt.
(wel heel erg aan het zadel moet wennen in het begin)

Toen ik Jacolien net had was tweespan bij ons op stal zadels passen. Niets wat er op Jacolien bleef liggen, ze is erg rond en geen schoft. Dit was uiteindelijk het enige zadel wat netjes op haar rug lag.
Ik heb pas geleden een Barefoot London op proef gehad, was nog aan het twijfelen over de aanschaf ervan, nu kon ik op marktplaats een nieuwe kopen (5 maal gebruikt) voor een prijs die met alles erop en eraan 200 euro lager lag dan nieuw. Ik geloof dat deze zadels pas in augustus 2006 op de markt zijn gekomen..ik ben helemaal blij Haha! Dus ik ben de troste eigenaar van een barefoot London geworden, ik weet nog niet wat ik met mijn wintec wil verkopen of houden.
Vind het zo jammer van mijn sjabrakjes (ben beetje sjabrakjes idioot).

Ik denk ook dat Jacolien misschien een beetje beledigd is. Ik heb dr weinig aandacht gegeven de laatste tijd door alle omstandigheden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:48

Clijntje schreef:
Knipoog Bij ons was de bak ook niet veel.. wat houdt die clinic met pedo de almeida in?

PEDO, laat het hem maar niet horen. HAHAHA. Ik ken hem goed, hij heeft zijn paard (Picareta) op stal staan waar ik reed, ja, bij de manège-beheerder die zo cute is en waar ik nu zo om moet zuchten Haha!
Hij spreek vloeiend Engels, maar zij Frans is niet zo goed als hij denkt. Hij spreekt ook Italiaans. Het is een hele charmante man met gevoel voor humor!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:52

Nou, ik heb heel kort gereden. Ze was braaf. Ze zwemt alleen in het zadel. Borsttuig is veel te ruim en de staartriem moest op het kortst. De mensen van stal waren er dus ik kon een hoofdstel van hen lenen. Ik ben alleen van het pad van de wei af naar de weg gegaan en via de weg in en grote bocht weer naar stal. ze was een beetje verbaasd dat ik ging lichtrijden toen we even een kort drafje deden. Oren gingen alle kanten op Haha!

Ik had heel weinig voor me, heel on-Lusitano! Voelt alof ik op een Arabier rijdt ofzo. Maar we zullen wel wat borst kweken als we de bergen ingaan...

Afbeelding

Op- en afstijgen ging met de nodige moeite, als voorspeld...

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:56

heeeej... op deze manier kunnen we met je meerijden!!
Fijn dat het goed ging, toch braaf inderdaad!! coole dame!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:01

haha, wat een leuke foto!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:03

Ja, ik kon geen foto´s van mezelf maken, maar wilde toch laten zien dat ik heb gereden. Maar zo mak is ze dus, kon rustig even de teugels loslaten om foto te nemen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:46

Fijn dat het zo goed ging.

Speirtjes komen er snel genoeg aan als ze regelmatig aan het werk gaat. Ik denk dat als ze een maandje verder is die handelaar haar niet weer terug herkent Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:50

Idd een erg leuke foto lusitana! Grappig zo dat koppie van bovenaf. Is ze lichtrijden niet gewend dan, dat ze zo met de oren ging zwieberen Haha! Jammer dat alles nog aan de grote kan is, maar dat zal na een tijd wel over zijn als ze wat is gegroeid in spieren Haha!

Picassox: Jeetje Scheve mond Lekker is dat zeg.. Soms is het wel vervelend via internet wat kopen. Terwijl het juist zo handig kan zijn, alleen jammer dat sommige mensen dat verpesten! Boos! Ik hoop dat simmie eruit komt voor je!

Leonietje: Wat vreemd dat jacolien zo doet.. Misschien idd wel daarom, maarja als je het zo druk hebt momenteel kan je daar weinig aan doen. Misschien mist ze wel de aandacht en kan je iemand anders vragen die dr zo nu en dan is komt poetsen en vertroetelen?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:29

Lichtrijden doen ze hier niet veel. Lusitanos gooien meestal niet op, dus waarom zou je Clown Verder is haar werk (met stieren werken) veel stilstaan, stap en galopperen en wenden.

Zelfs bij het inrijden blijft men meestal gewoon zitten....

Springruiters, die een ander type paard gewend zijn, rijden wel licht.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:03

Lusitana, gaaf dat jij Pedro dus ook persoonlijk kent! Heb je ook bij hem gelest??

Voor meer info moet je even kijken op www.stalparadiso.nl Ellen organiseert het.
Ik wilde al graag een keer bij hem rijden, hij schijnt een van de laatste leerlingen van Nuno te zijn! Bent heeft ook gelest bij Nuno Oliveira. Lekker klassiek dus!

Ik zal van het weekend wat pics van Sam schieten! Lachen

Picasso, wat balen dat het zo loopt! Heel jong meisje zeker? Er blijft toch altijd een risico zitten aan dat soort dingen... Ik ben blij dat het bij mij op een keer na goed is gegaan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:17

Hij is zelf helemaal weg van rollkur, maar geeft wel klassiek les, ja.

Ik heb niet bij hem gelest, maar heb wel wat complimentjes mogen ontvangen toen ik een manège paardje reed. Dan voel je je wel heel wat, hoor. Voor de rest was het voornamelijk veel dollen met hem en Ricardo.

Voorbeeld. Hij wil altijd "een paar ogen op de grond" als er geen spiegel is, dus toen hij in de paddock aan het rijden was, stond Ricardo erbij. Pedro was Spaanse pas aan het oefenen (nou ja, met het paard, hè). Vroeg hij aan Ricardo:"Doet hij zijn been nou omhoog? Ik kan het niet zien, mijn buik zit er voor!"

En over een paard in Nederland:"nou en toen liep-ie zo (knakt zijn nek opzij) en moest er een chira..chiro..chirum...hoe heet zo´n ding (keek mij aan) bij komen om ´m goed te krijgen. Dat doen ze daar allemaal jôh, zo´n ...dinges inhuren. Toch, Simòne?" (keek me weer aan)

En niet paard gerelateerd: Ik haalde eens spinneweb uit Ricardo´s haar. Pedro tegen mij:"Altijd al gedacht dat hij weinig uitspookte" (of iets dergeljks).

Je kunt erg met hem lachen, hij is heel "gewoon".

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:30

ik geloof dat ik ook besmet raak met jullie virus Haha!
Andalusiër, betrap me erop dat ik steeds meer info ga zoeken op t net !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:33

haha, goed zo Knipoog

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:32

Lusitana Moet een prachtig gevoel geweest zijn, dat ze nu al zoveel vertrouwen in je heeft.

Marit Ik hoop voor je dat je snel een eigen stekje hebt. Gelukkig ben je nu ook goed onder dak. Mooi dat je een bijrijder voor Sam hebt gevonden die dezelfde denkwijze heeft als jij.

Picassox Ik hoop dat de bemiddelaar iets voor je kan betekenen en dat die meid alsnog de juiste spullen stuurt of een andere oplossing aanbiedt.

Leonietje Als je echt besmet wilt worden met het virus, mag je gerust eens bij ons langskomen hoor. We zitten niet zover bij je vandaan, dus .............

Maakt volgens mij ook niets uit hoor manegepaarden en eigen paarden door elkaar heen. Wij reden bij de manege in Vries ook altijd met eigen en manege paarden op de buitenritten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 07:36

Ik dacht dat Lusitano's juist wel hoog opgooide, vanwege dat ze overbouwd zijn.. Verward
Die van mij loopt ook vrij vlak, behalve in de uitgestrekte gangen.. Dan moet ik echt me aan alles vasthouden wat ik tegen kom. Clown

Dat gaat zo hard, en zo hoog. Schijnheilig

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:14

leonietje schreef:
Hallo,

Ik zit zelf een beetje in een dipje met Jacolien.
Ze is zo onverschillig, wil weinig van me weten, loopt voor me weg als ik dr wil ophalen. (lees kan dr bijna gaan vangen).
Misschien komt het dat ik minder vaak kom, ivm het slechte weer, het is vroeg donker ,lange tijd ziek geweest (hersenschudding),en ik werk 40 uur. Maar wel erg frustrerend.

Zorg dat die dingen waar jij mee bezig bent in je hoofd ook bij jou blijven en niet bij je paard... leg het hem uit waarom je minder bent geweest maar dat zij nog steeds heel belangrijk is en dat het niet aan haar lag... je zult verbaast staan wat een paar zinnetjes kunnen doen, niet alleen voor haar maar ook voor jou
Knipoog

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:51

leonietje schreef:
ik geloof dat ik ook besmet raak met jullie virus Haha!
Andalusiër, betrap me erop dat ik steeds meer info ga zoeken op t net !

Als Finsterwolde nog te ver weg is... je bent bij mij ook van harte welkom.. 'k weet nog een paar andere hele leuke bij mij in het dorp ook. Soeske kent ze.... daarna heeft ze Goya gekocht Haha! Haha!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:30

Lusitana. Wat fijn dat je hebt kunnen rijden. Grappige foto trouwens ook.
Ben benieuwd hoe ze er over 4 weken uit ziet want dan is het denk ik al een heel ander paardje.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:38

PatriesjeMR2 schreef:
leonietje schreef:
Als Finsterwolde nog te ver weg is... je bent bij mij ook van harte welkom.. 'k weet nog een paar andere hele leuke bij mij in het dorp ook. Soeske kent ze.... daarna heeft ze Goya gekocht Haha! Haha!

Oe, jaa, Ensueño maakt t virus helemaal af hoor, ook al ben je nog niet besmet, hij zorgt er wel voor Knipoog
En Nevarro (schrijf ik het goed?) dat is ook een lekker ding en al die andere PRE's die ze hebben staan.. Oeee haha. Hoe heetten ze ook weer Patries?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:05

Lusitana schreef:
Prinslover schreef:
Fijn dat je je zadeltje al hebt, ben benieuwd wat ze gaat doen morgen! Wel laten weten he

Nou laat dat "tje" maar weg, de bank moest naar voren, ander pastte het niet in de kofferbak!!!
Afbeelding
Hier ligt het op Nimfe, van een vriendin. Daar was het ook op stal blijven liggen. Vandaar dat we het gisteren op moesten halen.

Ik zal verslag doen vanavond.

mooi zadel , heb zelf ook zo'n zadel uitgeprobeert
pablo zijn rug was gelukkig breed genoeg
maar wat een ellende met op en af stijgen Bloos

zo de dames gaan bij bakker buitenritje maken Haha!
heb ik ook nog gereden, blauwe maandag
doe hans maar de groeten van me Knipoog
zeg maar dat schurkie t goed doet Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:17

nickyu schreef:

Hans Peeters Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:52

Lusitana, mooie foto zo van boven, spieren krijgt ze vanzelf, wat een schiterend zadel trouwens.

Lusitano blij te horen dat het weer wat beter met je gaat, maakte me best zorgen zo rond kerst, wat een vreeselijke ervaring, moet dat voor je geweest zijn OK dan!

Picasso, wat een toestand, vind toch dat er best vaak wat mis gaat, bij het doorverkopen via bokt, heb het al vaker gehoord.

Lijkt me heel leuk zo'n strand meeting. Ja

Rod is gisteren bij de osteopaat geweest, was heel intressant om te zien, hij krijgt nu een groene leem kuur om zijn lichaam te reinigen, hij zegt dat daar de jeuk vandaan komt, omdat hij op de vorige stal kuilgras heeft gehad, en dat niet goed voor hem was, ben benieuwd of hij opknapt ervan. Nagelbijten / Gniffelen

Op het datingfront heb ik mijn grote liefde ontmoet, hij heet Ed, en ik ben tot over mijn oren verliefd, niet verwacht dat, dat me op mijn 46e nog zou gebeuren, het voelt zo goed en vertrouwd. Rolleyes *LOL*

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:53

Picassox schreef:
Ik dacht dat Lusitano's juist wel hoog opgooide, vanwege dat ze overbouwd zijn.. Verward
Die van mij loopt ook vrij vlak, behalve in de uitgestrekte gangen.. Dan moet ik echt me aan alles vasthouden wat ik tegen kom. Clown

Dat gaat zo hard, en zo hoog. Schijnheilig

overbouwd zijn heeft niks met hoog opgooien te maken. Misty is ook iets overbouwd maar gooit echt niet hoog op, alleen als je wat meer uitstrekt gooit ze wat hoger op maar das logisch.

aan ruilen heb ik gelukkig nog nooit gedaan, is altijd een risico...als je zelf iets verkoopt stuur je t pas op als t geld binnen is, met ruilen vind ik t altijd eng dat als ik t b.v op stuur ik niks terug krijg. Dan maar hopen dat de boktmods iets kunnen doen Ach gut vast wel ze hebben mij ook geholpen toen ik al 3maanden zat te wachten op een dekje Clown

ben pas nog naar stal Elparadiso geweest en degene zat ook alleen maar door. Ik ga binnekort een keer een andalusier of lusitano rijden hier in de buurt (met les) die allemaal hoge school oefeningen kan dus lijkt me echt heel leuk Haha! als ik ga maak ik wel wat foto's.

Ik ben door jullie nu ook besmet Nagelbijten / Gniffelen ik doe nog een opleiding daarna koop ik een Andalusier of Lusitano...zie t verschil nooit Clown liefst een hengst Vork
wil er vooral dressuurmatig mee gaan rijden. Als m'n moeder naar Frankrijk verhuisd kan het zeker dan hebben we veel land erbij en zat stallen. M'n paardje dat ik nu heb blijft natuurlijk Haha! begint nu net een beetje goed te gaan Nagelbijten / Gniffelen en misschien is een kruising kwpnr X andalusier wel leuk Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:25

cloris schreef:
nickyu schreef:

Hans Peeters Haha!

Ja die Haha!