[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:58

Anouk1605 schreef:
Nou lekker een ochtendtraining kunnen doen met mijn Anouk :) ze was heel fijn.. galop begint beter te gaan. Voorheen galloppeerde ze met elk been om de beurt zegmaar. Nu ze meer sprong krijgt merk ik dat ik stil kan zitten in het zadel. Wat een feest :D. Zo veel fijner. Ongelooflijk!

Je ziet ook dat haar kont mooi rond begint te worden. Haar beslissing gaat vooruit. Nu nog haar rugbespiering. Die blijft moeilijk en langzaam erbij komen.

[ [url=m/OkB5Ld.jpg]Afbeelding[/url] ]



Fijn! Rugspieren blijven altijd wel een lastig dingetje. Ze komen er moeilijkst bij en ze zijn als eerste weer weg als een paard niet fit is.
Ik ga zo maar even mezelf omkleden en even kijken wat we er van kunnen koekenbakken vandaag. Hij heeft gister extra lang op het land gelopen en extra veel krachtvoer gehad met een beetje haver zodat hij een goede stevige training aan kan.

Hij mag van mij namelijk wel ietsje feller worden onder het zadel. Nou is dat natuurlijk ook wel een kwestie van aansterken. Maar ik merk dat het ook wel een heel klein beetje tussen de oren zit soms.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 16:10

Tandarts vandaag geweest. Titus bleek een wolf kiesje links boven te hebben.

Laat dat nou precies de kant zijn waar hij nou niet zo graag had dat ik aan de teugels kwam.

Kiesje is getrokken. Dus nu mag hij 14 dagen geen bit in z'n mond. Dus dat wordt lekker grondwerken en longeren aan het halster. En dan gaan we daarna maar eens kijken of het beter is.

Zadel:check
Vaccinatie: check
Gewicht en voedselbeleid : check
Gebit : check.
Nu alleen nog behandelen tegen de mijt.

En volgende week komt de hoefsmid dat is ook weer hoognodig.

En dan kan ik met een gerust hart weer lekker trainen met mijn grote vent. <3

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 19:03

Wat is het stil hier?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 12:46

Mijn Friezel staat helaas alleen maar op de wei.. -O- Dus tenzij ik mag praten over m'n andere paardjes, waaronder een Barock Pinto :P, heb ik niets leuks te vertellen -O-

Jij alweer lekker aan het trainen?! :D

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 13:29

xXutopiaXx schreef:
Mijn Friezel staat helaas alleen maar op de wei.. -O- Dus tenzij ik mag praten over m'n andere paardjes, waaronder een Barock Pinto :P, heb ik niets leuks te vertellen -O-

Jij alweer lekker aan het trainen?! :D




Nou toevallig heb ik 'm net gelongeerd. Hij had zijn nieuwe ijzer die er letterlijk twee dagen op zat er al weer afgetrapt dus ik moest toch al sochtends op stal zijn vandaag ivm de smid.

Ik heb 'm gisteren dus maar even gemasseerd zodat ie weer lekker los is,en omdat ik 'm vrij lastig vond Kantelen in zijn bekken de laatste tijd even met een hoevenkrabber hem geplaagd door die van z'n kruis naar z'n broek spieren naar beneden te laten glijden. Dat doet 'm geen zeer hoor :D. This een reflex net als wanneer de huisarts met een hamertje op je knie tikt zegmaar. Ik hoorde wat ploppen en vervolgens stond ie af te kauwen. _O- dus ik denk dat er iets een beetje vast zat.

Hij was vandaag echt goed fel met longeren. Maar niet loperig. Ik kon 'm op stem laten aandraven en aan laten springen in galop en weer terug. En zelfs het schakelen van tempo ging super op stem vandaag.

Wel blijft een aandachtspunt dat hij zijn linker achterbeen goed onder de massa blijft plaatsen. Zeker in stap vind hij dat al gauw lastig om dan netjes en ruim door te treden zonder activiteit te verliezen.this ook wel lastig zo een groot lijf met lange benen. := Dus dan maakt ie opeens van die halve passen en dat mag die dus niet van mij want dan treed hij als hij dan aandraaft ook meteen een minder mooi door.

Dus even longeerlijn opgerold hem net onder z'n bit vast gepakt aan de lijn. En aan laten draven terwijl ik zelf achterwaarts in een heel klein cirkeltje dribbelde. Steeds even elke pas dat linker achterbeen aan tikken zodat hij die bijna overdreven schaart en hij echt niet anders kan dan zijn rug los laten en buigen. Daarna terwijl hij nog draafde de lijn af laten rollen en hem voorwaartser gevraagd.

Na echt een super instelling daarna, lekker actief. Beentje er mooi bij houden. Kwartje was weer gevallen :)* Goed schakelen in tempo in de draf. Super langzaam en lekker lang en laag en daarna ook weer gewoon Volgas die benen er onder kunnen zetten en mooi dat front er op( ik had 'm niet heel strak bij gezet dus hij kon zelf z'n hals houding bepalen). :D



Ik was echt heeel tevreden hoe die het deed vandaag :)) :))

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-18 14:04

Dat klinkt wel super ja! Behalve dat ie zo snel z'n ijzer alweer aftrapt :')

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:59

Wij trainen rustig door :) Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Eventjes er naast omdat ik even heel specifiek wilde zijn.
Afbeelding

Even kijken of het resultaat er is.


Afbeelding


Er is nog een heeeeeeule boel wat verbeterd kan worden. Maar stapje voor stapje wordt het al beter.

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:19

Fijn dat 't beter wordt!! Mooie hals heeft ie :+:

Afgelopen weekend hebben we eens serieus rijfoto's van Falencio gemaakt, de Barock Pinto.. wat ben ik toch trots op dat beestje <3 Dit is ongeveer de 10e keer dat er iemand op zit :D

Afbeelding

Afbeelding

Eerder had ik deze foto's al eens in de wei gemaakt, het is nu echt geen puppy meer :+:

Afbeelding

Afbeelding

Knotjes staan 'm ook al <3

Afbeelding

Maar er blijft altijd tijd om lekker te soezen in de zon :+:

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:33

xXutopiaXx schreef:
Fijn dat 't beter wordt!! Mooie hals heeft ie :+:

Afgelopen weekend hebben we eens serieus rijfoto's van Falencio gemaakt, de Barock Pinto.. wat ben ik toch trots op dat beestje <3 Dit is ongeveer de 10e keer dat er iemand op zit :D

[ [url=m/M3ZnhM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nXdGEY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Eerder had ik deze foto's al eens in de wei gemaakt, het is nu echt geen puppy meer :+:

[ [url=m/pSZpkb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rr1BRF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knotjes staan 'm ook al <3

[ [url=m/xlTBYx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar er blijft altijd tijd om lekker te soezen in de zon :+:

[ [url=m/cftbx7.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh dat wordt al een hele kerel!

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:21

Hoi!

Vandaag voor het eerst bitloos gereden. Maandag had ik al wel even snel met touwhalster uitgestapt en dat deed ze echt supergoed! Dus vandaag maar helemaal bitloos gereden. Merk dat ze het nog wat raar vind en probeert af en toe nog om dan toch de hoek af te snijden, maar dat had ik er snel uitgereden nadat we lekker bezig waren. Ze krijgt zo veel meer lengte in haar hals en loopt veel relaxter en actiever. Zelfs stelling vragen gaat veel beter! Komende tijd gaan we dus lekker met touwhalster rijden!

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:18

En en en begint ie al een beetje op zijn papa te lijken??? :):) :):) Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:54

Morgen gaan we het bos in dus vandaag even longeer werk gedaan ging echt super! Afbeelding
Afbeelding


Vervolgens nog even lekker blijven hangen in de wei
Afbeelding
Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:42

Lekker! Hij lijkt ontspannen :D
Was zo lekker weer vandaag!
Anouk is ook echt aan het ontwikkelen, we hebben nu wekelijks les (in plaats van om de week) en dat werpt echt zijn vruchten af! Super leuk om te zien dat ze echt body krijgt.
Afbeelding

Afbeelding

En ze glimt echt als een spiegel na haar scheerbeurt <3 Ze heeft dit jaar 1 ster op haar bil, staat alleen niet op de foto.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:48

AnneJ1995 schreef:
Lekker! Hij lijkt ontspannen :D
Was zo lekker weer vandaag!
Anouk is ook echt aan het ontwikkelen, we hebben nu wekelijks les (in plaats van om de week) en dat werpt echt zijn vruchten af! Super leuk om te zien dat ze echt body krijgt.
[ [url=m/LVCONu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u74icf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze glimt echt als een spiegel na haar scheerbeurt <3 Ze heeft dit jaar 1 ster op haar bil, staat alleen niet op de foto.



Wat een mooie merrie is het toch!

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:00

Absolem schreef:
AnneJ1995 schreef:
Lekker! Hij lijkt ontspannen :D
Was zo lekker weer vandaag!
Anouk is ook echt aan het ontwikkelen, we hebben nu wekelijks les (in plaats van om de week) en dat werpt echt zijn vruchten af! Super leuk om te zien dat ze echt body krijgt.
[ [url=m/LVCONu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u74icf.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze glimt echt als een spiegel na haar scheerbeurt <3 Ze heeft dit jaar 1 ster op haar bil, staat alleen niet op de foto.



Wat een mooie merrie is het toch!


Dank je! Vind ik nou ook O:)
Voor het mooie zou ze een iets minder weke rug mogen hebben, maar goed, met goede training komen we al heel ver! :D

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:17

AnneJ1995 schreef:
Absolem schreef:



Wat een mooie merrie is het toch!


Dank je! Vind ik nou ook O:)
Voor het mooie zou ze een iets minder weke rug mogen hebben, maar goed, met goede training komen we al heel ver! :D



Aah ja, dat denk ik ook wel.

En op die foto staat ze ook net zo een beetje allert en drukt ze haar rug ook iets wat weg. Ik heb veel beroerder gezien hoor.


Lekker trainen!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:03

Even wat Tamme er allemaal van vindt _O-

Afbeelding

Anouk ziet er idd echt superknap uit zeg!! :+:

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 00:10

Wat een leuke foto Xutopia :D

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:50

Dankjewel :D Hij vindt zichzelf altijd zo ontzettend stoer, maar ondertussen is 't gewoon een banketstaaf _O- <3

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:54

Ik wil kijken of ik in 2019 kan starten met titus. En mee kan doen aan best gaand rijpaard.

Veel bezig geweest met impuls training in de bak en gister in het bos even gekeken hoe groot ik titus z'n passen kon laten maken. En we hebben voor het eerst een rengalopje gemaakt. *\%/*

Ik wil voordat we starten dat we goed en vlug kunnen schakelen onder het zadel.

Wel merk ik dat hij weer behoefte heeft aan training met veel lengte in z'n lijf. Dus we gaan weer stevig aan de slag met de dubbele longe. Nu de temperatuur gedaald is houd hij dat weer goed vol. En het is super voor de ontwikkeling van zijn bovenlijn. Ik zie graag dat zijn ruggengraat net achter zijn schoft nog wat meer tussen de spieren in zinkt.

Hopelijk tegen het voorjaar staat hij er dan nog beter bij. En is hij hoop ik goed vlug aan het been. :))

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:09

Hee!
Ik zie dit topic nu pas, wat erg :+

In april ben ik mijn eerste fries heel onverwachts verloren, ze was net een jaar. In Juni kwam ik advertentie tegen van Tjitkse en opslag verliefd!


Afbeelding

Haar moeder is een folkert en vader een zoon van pier.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:04

Absolem schreef:
Ik wil kijken of ik in 2019 kan starten met titus. En mee kan doen aan best gaand rijpaard.

Veel bezig geweest met impuls training in de bak en gister in het bos even gekeken hoe groot ik titus z'n passen kon laten maken. En we hebben voor het eerst een rengalopje gemaakt. *\%/*

Ik wil voordat we starten dat we goed en vlug kunnen schakelen onder het zadel.

Wel merk ik dat hij weer behoefte heeft aan training met veel lengte in z'n lijf. Dus we gaan weer stevig aan de slag met de dubbele longe. Nu de temperatuur gedaald is houd hij dat weer goed vol. En het is super voor de ontwikkeling van zijn bovenlijn. Ik zie graag dat zijn ruggengraat net achter zijn schoft nog wat meer tussen de spieren in zinkt.

Hopelijk tegen het voorjaar staat hij er dan nog beter bij. En is hij hoop ik goed vlug aan het been. :))


Klinkt goed! Ik wil ook graag in 2019 gaan starten! Al is mijn les van vandaag niet bepaald een voorbeeld van hoe goed het gaat dat ik graag in 2019 zou willen starten :') man, wat een ******* les vandaag! Paard wilde niet los laten op rechts, ik ben redelijk moe en kan dan minder goed los laten op, je raad het al, rechts.. lekkere neerwaartse spiraal dus! Maar goed, liever dat ‘t tijdens m’n les gebeurt en de rest van de week zelf goed gaat! :)

Dubbele longe is een goed idee, dat zou ik ook weer meer kunnen oppakken.

Cool een rengalop! Ik heb met Anouk wel een keer over het strand gecrosst, zo gaaf!

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:10

Janinevv schreef:
Hee!
Ik zie dit topic nu pas, wat erg :+

In april ben ik mijn eerste fries heel onverwachts verloren, ze was net een jaar. In Juni kwam ik advertentie tegen van Tjitkse en opslag verliefd!


[ [url=m/BiRc7A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar moeder is een folkert en vader een zoon van pier.



Welkom! Altijd leuk dat kleine spul!

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:02

Janinevv schreef:
Hee!
Ik zie dit topic nu pas, wat erg :+

In april ben ik mijn eerste fries heel onverwachts verloren, ze was net een jaar. In Juni kwam ik advertentie tegen van Tjitkse en opslag verliefd!


[ [url=m/BiRc7A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar moeder is een folkert en vader een zoon van pier.


Welkom! Ik snap wel dat je hier opslag verliefd op werd :+:

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:41

Ik had het er over met mijn vriend. Dat titus links steeds net niet lekker zit. Veel minder schuim als aan de rechterkant.

Dus mijn vriend stelde voor om eens met omgekeerde druk te gaan rijden. ( klinkt gek he?) maar dus echt letterlijk meer druk op links te pakken en rechts meer los te laten voor mijn gevoel. En verdomd ik zag een beetje schuim bij zijn linker mondhoek verschijnen. Mijn contact is op links dus te los of naja er was gewoon geen contact. Paard kan moeilijk mijn hand accepteren als die niet aanwezig is.

Vervolgens wilde ik rechtsom schoudervoor doen. ( doe ik eigenlijk nooit omdat linksom altijd zijn probleem kant was, ja.. Was)

En ik kwam er achter dat ik dus helemaal niks nada geen controle had over zijn schouders rechtsom. Hij wijkte gewoon pardoes tegen het hek aan. En duwde zo zijn schouder naar buiten.
Er vielen opeens aardig wat kwartjes. Het verklaart namelijk ook waarom hij zo moeilijk doortreed in stap. Waarom hij dikwijls verkeerd aanspringt in galop rechtsom ondanks mijn duidelijke hulpen.
Ik heb hem geleerd om als hij actief stapt en draaft altijd maar op 1 kant los te laten. En nu ontdek ik dat ik de andere kant helemaal vergeten ben eigenlijk. :=

Nu is dus de kunst om op allebij de kanten controle over zijn schouders te verkrijgen.