[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisenka

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:10

Madelief: Ik hou het in elk geval in gedachten. Is wel ontzettend gaaf om weer eens in Egmond te rijden en natuurlijk om elkaar te meeten.

Zijn er van hier nog mensen die in juli naar de PRE keuring in Deurne gaan?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 15:26

Madelief, er zijn nog 4 beschikbar, mochten er nog mensen 1 willen haha. Zelf houden we er waarschijnlijk 1tje.
Leuke fotos voorbij zien komen Lachen
Lisenka, wil er wel even heen, kijken of het lukt om vrij te krijgen. Anders 1 dagje.
Verder ben ik vet blij, want ik heb vandaag mn 2 pinkpop kaarten opgehaald Haha! ik zou eerst niet, ivm werk en niemand die mee kon, maar nu wilde onze zanger van de band mee, en ik nog 2 kaarten op de kop kunnen tikken Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:03

ik heb me vandaag wat meegemaakt.
Ik en me zusje gaan naar terwolde (halfuurtje rijden) om even de stal te doen van mijn vzpaardje, ik wil eten pakken, is er niets meer! dus ik bel de eigenaar op en vertel dat, maar ze wist het wel, dus ik moest maar ff grote winterpenen halen..ten eerste ik wist niet hoe ik in vredesnaam in deventer moest komen...ten tweede ik ken het daar helemaal niet, dus ik met me zusje erheen en maar gewoon links aanhouden zodat we links de brug over konden om naar Deventer te kunnen...zijn we eenmaal in deventer, kunnen we geen supermarkt vinden...dus we komen stadsbeveiligers tegen...en we vragen naar de dichtsbijzijnde supermarkt ze vertele me over ene dirk van de broek....ik oke ik vind het wel,,links om de hoek was de AH er al...dus die beveiligster stuurde me ook nog eens de andere kant op..maar gelukkig alle sis goed gekomen en het paard heeft ook weer wat te eten...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:53

Saida: Spanneennndd! Ben heel benieuwd hoe het was bij het paardje kijken!! Ik hoop zo voor je dat het wat is Ja

Madelief: Leuk hoor dat Cloris is langs geweest! Haha! Je zal vast wel wat een dr uitleg gehad hebben Ja Als je ziet wat voor combo zij en Piropo zijn! Vork Al zijn jij en Fuur natuurlijk super goed opweg!! Binnenkort nog een wedstrijd?

Shirley: Ag ag, lekker dagje je dus weer Huilen van het lachen

Lisenka: Ik weet niet of ik ga... wanneer is het precies? Lijkt me wel leuk om eens van die knappe PRE's IRL te bewonderen Vingers aflikken

Frisiangirl: Gelukkig maakt je ruin het goed! Alleen wel weer jammer dat je merrie's ook weer wat kregen.. Gelukkig valt de schade mee. En wat leuk een nieuweling! Foto's!! Knipoog

Mies: Jaa, ik heb zin in Londen hoor! Pling Word gezellig met die meiden uit me klas. En we gaan ook allemaal dingen bezichtigen, naar musical The Lion King, dus helemaal leuk Haha! . Ook krijgen we s avonds lekker veel vrijheid om te doen wat we willen, super toch! Jij en Shannong gaan echt met sprongen vooruit!!! (Lees ook me pbtje terug maar ff Vingers aflikken )

Zo deze week lekker 4 dagen Amandatje doen Pling . Vind het wel leuk, kan ik weer lekker ff trainen Ja . Het gaat nog steeds super lekker, dus ben helemaal happy Lachen .

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:54

madelief: Afscheid nemen ging nog redelijk, we zijn het natuurlijk gewend inmiddels en dat hij langer weg is dringt nog niet echt door, komt na 1,5 maand pas denk ik..maar dan ben ik al op de helft! Ik heb expres de foto in link gezet, zelf kan ik er normaal ook niet zo goed tegen maar nu was ik zo in paniek dat het vanzelf ging!
Nog lekker gereden met fuur?

frisiangirl: Dat klinkt niet goed, zo een vergiftiging! Kan het verder geen kwaad?

lisenka: Ik ga eind mei begin juni naar een pre keuring, encanto gaat voor de hengstenkeuring!

soeske: Gaaf! Welke dag ga je? Ik ga vrijdag!

shirley: helemaal geen eten, hooi of iets? Heeft hij inmiddels wel eten?

Nieuwtje: ik heb waarschijnlijk mn paard gevonden! Zaterdag beslis ik!

Wie van jullie heeft zn paard verzekerd? Is dit slim om te doen, of eigenlijk niet nodig?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:30

Michelle, welke? Die merrie? Ben nieuwsgierig!

Fuur had ik wel verzekerd madelief nog steeds denk, maar Bandito niet. Vond die verzekering niet veel voorstellen, het is echt alleen voor operatie's en je betaalt wel pittig. Je kan beter zelf een potje maken.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:10

Ilona: De quiz was echt mega grappig. Mijn familieleden begrepen echt niks van die woorden (ik zou het ook niet weten zonder woordenboek Bloos ) en ze verzonnen echt de raarste betekenissen Nagelbijten / Gniffelen
Het paard in het eerste filmpje is wel een lusitano Knipoog

Debby: Het was niet uit te houden in de tent. Om 8 uur moest je er echt wel uit anders werd het net een sauna! Maar we waren wel blij met het weer, want we hebben heerlijk buiten kunnen zitten zonder ons zorgen te hoeven maken om een eventuele regebui.
Ik blijf Xantha echt een prachtige merrie vinden om te zien! Is ze ook goedgekeurd voor de fok?

Saida: Ik ben zo ontzettend nieuwsgierig!! Ik las vanochtend dat je ging kijken en nu wil ik de hele dag al weten hoe het afloopt! Ik hoop zo voor je dat dit je droompaard is! En foto's!!!!

Madelief: Afgelopen weekend was het familieweekend Tong uitsteken haha
Heb je ook foto's van dat Cloris op bezoek is geweest?

Soeske: Super leuk dat je kaarten hebt!! Wanneer is Pinkpop? Omdat het normaal altijd met Pinksteren is?

Lisenka: Ik wilde wel naar de keuring gaan, moet alleen nog even kijken hoe ik daar dan heen ga en met wie en of ik niet moet werken. Nemen jullie een paard mee naar Deurne?

Michelle: Vertel, vertel!!! Ik ben nu wel heeeel nieuwsgierig!
Ik weet ook nog niet of ik mijn veulen ga verzekeren. Ik denk dat ik het wel doe op het moment dat het 3 jaar is. Want dan is het natuurlijk wel enorm in waarde gestegen. Het is inderdaad lastig!

Vanochtend keek ik op de site van Aline en ik zag dat mijn foto's van de afgelopen keer er op stonden Haha! En ook dus hun nieuwe zwarte hengst Ulises en die is zeker de moeite waard om te bekijken! www.lavidanueva.nl

Jiehoeeeeeeee Go jij! Go jij! !!! De bussen staken dus ik heb een heeeeeeeeeeeeeel lang weekend tot volgende week maandag Haha!:D:D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:25

Effe een berichtje van mij!
Rintske is echt supermooi en onwijs lief voorzover ze zich heeft laten zien!
Het was weer lekker warm en ze stond net lekker koel op stal.
Ik heb haar nog buiten gezien in de bak aan de longe, ze deed haar werk, maar had er niet echt veel zin in met dit warme weer.
Ze reageert heel goed op stem.
En ze kwam even nieuwsgierig bij me snuffelen en van het koele water drinken dat ik bij me had in een flesje.
Ik vind haar echt meer dan heel leuk en ik ga snel weer bij haar kijken!
Ik heb wel foto's gemaakt maar ben vergeten te vragen of ik ze mag plaatsen.....
Hier dan maar de link naar de advertentie ter compensatie, sorry meiden!
http://link.marktplaats.nl/167882055 en naar de site van deze mensen http://www.freewebs.com/froukjenarda/tekooplinks.htm

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:29

En is ze de Fries waar je naar op zoek bent? Ga je nog een keertje kijken?
Ze spreekt mij echt ontzettend aan, het is een mooie merrie!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:32

Saida> Ik ben zo benieuwd of Rintske iets voor jou is.
Ik had haar te koop zien staan op het fpf en dacht gelijk aan jou,later zag ik dus dat zij de merrie is waarbij je bent gaan kijken vandaag Clown
Zo op de foto vond ik haar ook errug leuk,nu maar hopen dat de klik er ook is tussen jullie.

Iemand vroeg iets over een paard verzekeren?
Ik heb Mynke uiteindelijk wel verzekerd.
We hadden dat in eerste instantie besloten niet te doen,maar na een paar keer koliek en een virusje en dus een da rekening van 1400 euro binnen 3 mnd,leek het mij toch wel slim om te verzekeren.
Sinds ze in de verzekering zit,heb ik geen da meer nodig gehad Bloos gelukkig natuurlijk.

M'n knappe vrouwtje heeft het weekend 2x voor de kar gestaan en ze deed het zooooo braaf.
Ik ben mega trots op haar,ze had dat al een half jaar niet meer gedaan (en toen ook nog maar 1 keer).
De eerste keer vond ze het trekken wel erg raar en ging ze de eerste 5 min. als een dronken droppie het erf af Nagelbijten / Gniffelen
Maar na een paar minuten leek het of ze nooit anders had gedaan.
Schuin t/o stal is een hele grote parkeerplaats,daar hebben we 2 dagen geoefend.
Zondag gaan we voor het eerst echt de weg op.

Maar eerst ga ik zelf even een paar keer rijden.
Het is wel leuk een man te hebben die ook graag wat met haar wil doen,maar momenteel sta ik nu dus wel even aan de zijlijn Verdrietig
Maar goed,hij heeft ook een jaar lang moeten wachten tot ie van mij groen licht kreeg ,dus ik mag niet klagen eigenlijk Knipoog
Daarbij vind Mynkie het wel erg leuk voor de kar,dus weer 2 zielen helemaal gelukkig.

De tuin schiet ook al op,donderdag wordt ie bestraat en dan nog wat kleine afwerkingen.
Pfff,zal blij zijn,wat een k*tklus was dat zeg Boos!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:49

Mies, ik ben er het hele weekend Haha! Kunnen misschien wel meeten? Ik heb Goya en Bram niet verzekerd, zag er niet echt meerwaarde in eigenlijk..
Sanne, het is nu 30, 31 mei en 1 juni. Klopt dat het anders met pinksteren is, waarom het nu veranderd is, ik weet niet.. Misschien door de vele feestdagen ofzo..Lekker hoor, lang weekend haha.
Saida, ziet er goed uit, ben benieuwd of ze is wat je zoekt!
Pipi, tja, die tuinen ook altijd haha. Mn ouders hebben besloten een vijver te graven hier, gelukkig door een graafmachine haha. Zijn ook altijd bezig hier

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:41

Saida, ziet er top uit!! Ben nieuwsgierig of het allemaal lukt Haha!

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:48

Mies ja ze had wel hooi, en staat al hele dag opt gras, maar toch dat ze het idee heb dat ze eten heb gehad Vork

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:52

ik en de eigenaresse gaan zaterdag naar een boomloos zadeltje kijken voor mijn vzfriesje van 3, en als het wat is gaan we hem natuurlijk gelijk voor de eerste keer gebruiken dus met een beetje geluk gaan we er zaterdag voor het eerst erop! en ik hoop zo dat er iemand is die wat foto's kan schieten dan kan ik de foto's met jullie delen en natuurlijk een HAW topic aanmaken Vork haha !

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:04

Brammetje in compliment:
Hij heeft nog hulp nodig maar hij doet t super goed
Afbeelding

En de poesjes:
Afbeelding
Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:46

Ahhh, die rode ...... Kwijl Lovers

Saida, mooie merrie zeg!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:05

ff beetje ego hoor Bloos

zo dan saida hoe is het afgelopen met je mooie paardje kunnen we ja al feliciteren?????????

net trg van de les celine heeft zo hard moeten werken dat ze ene rood had van hier tot tokio hihi op roxy,de pony hij wou niet over de hindernis heen maar uiteindelijk is het haar wel gelukt Knipoog
zijn ook nog foto`s gemaakt van tsjillert en roxy zit er op te wachten dat hij ze door mailt naar me dan laat ik jullie meegenieten hoor hij had het nieuwe setje op

ff een vraag zouden jullie je paard in het land een exzeem deken op doen,ik heb er nl. een voor tsjil maar ik vindt die deken zo warm hij zit helemaal erin en ik heb het gevoel dat dat ding geen lucht doorlaat het is zo`n bruinemet hele hals en buikflap
op het land schuurt hij niet maar ik had hem vande week even in een stal gezet en toen toen stond hij toch te schuren echt zielig
maar nu twijfel ik wat ik moet doen hij heeft en gewone vliegendeken op
en de bruine warme deken ligt in de garage weet het niet zo goed

en we gaan zondag 8 juni een strandrit maken en tsjillert gaat mee
heb daar zo`n zin in met me eigen paardje over het starnd rijden heerlijk kan niet wachten Haha!
mu zondag gaan we naar de holterberg dus is ook een mooi vooruitzicht lijkt me zo
ben gewoon helemaal blij
Knipoog Haha! Duivel

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:21

Kan hij wel schuren op het land??
Misschien heeft hij wel jeuk maar geen plekje om te schuren.
In dat geval zou ik de deken lekker op doen, jeuk is echt heel naar!

Leuk, dat je een strandrit gaat maken, heeeerlijk!!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:34

nee hij kan niet echt schuren op het land
maar vindt je die deken niet te warm voor hem

en ja heel veel zin de strand rit

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:55

Jauke staat ook onder een bruine exceemdeken maar ik heb echt niet het idee dat hij het ook maar iets warmer heeft als de andere paarden bij ons. Als alles staat de zweten dan hij ook ja, maar zeker niet als eerste! Hij steekt ook zelf zijn neus erin om hem om te krijgen, heeft er echt geen hekel aan. En ik merk ook echt aan hem dat hij meer last van alle beestjes heeft op het moment dat ik die deken af haal. Dus alleen maar voordeel hier!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:58

Ilona: Het is in het weekend van 5 en 6 juli. Wij zijn er al vanaf 4 juli.

Soeske: Gaaf naar pinkpop. Ik dacht ook altijd dat het met pinksteren was.

Saida: Heb toch mooi de foto's op marktplaats kunnen zien. Ik vind het een mooi paard om te zien.

Sanne: Halley gaat weer mee naar de keuring.

Michelle: Spannend die keuring, want dat is de APTO keuring. In juli is de premiekeuring. Succes zaterdag met het nemen van je beslissing.

Peet: Altijd leuk strandritten

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:44

@saida: mooie merrie! Ziet er goed uit en uit de foto's kan ik geloof ik wel afleiden dat de mensen weten waar ze mee bezig zijn. Ze is in elk geval met veel liefde behandeld.....Wanneer beslis je? Of ga je nog een keer kijken?

@soeske: die rode poesjes, die zijn gaaf!!!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:06

Michelle -> Gelukkig dat het al beter gaat met Joris zijn pootje.
Nu nog even geduld hebben en dan mag hij weer lekker mee op buitenrit!
Hey wat leuk dat je misschien je paardje hebt gevonden!
Wie weet zijn we komend weekend allebei wel een droompaard rijker, hihi!
Ik laat haar (denk ik nu) niet verzekeren.
Ik ben elke maand zoveel goedkoper uit met de andere stalling dat ik het overige geld apart ga zetten als extra buffer in noodgevallen.
Een paard verzekeren kost best veel geld en je ziet er nooit meer iets van terug, dan zet ik dat geld liever zelf apart.

Madelief -> Ja er zit idd best wel vaart achter, hè?
Het zou toch super zijn als zij het wordt?
Ik ben al een beetje verliefd op haar, hoor!
Hoe ging het rijden gisteren?
Kon Furia zich alles van zaterdag nog herinneren?

Ingeborg -> Gelukkig gaat het goed met je ruin!
Is het gisteravond goed gegaan met de hechtingen verwijderen?
Je treft het niet zeg, 2 paarden een nitraat vergiftiging.......
Of ze mijn droompaard is durf ik nog niet te zeggen, maar ik ben wel al een beetje verliefd op haar!
Ik ga vanavond nog een keer bij haar kijken en dan gaat Mayke met me mee.
Zij heeft veel meer kijk op paarden dan mij en veel meer ervaring.

Shirley -> Vreemd dat je verzorgpaardje alleen maar winterpenen krijgt, en verder geen krachtvoer oid.....
In winterpenen zitten nagenoeg geen voedingsstoffen.
Krijgt hij echt niets anders?
Gaan jullie met 3 jaar er al op rijden?
Dat is best wel vroeg, hoor........

Ilona -> Ze was nog mooier dan ik had verwacht, de foto's geven toch een iets ander beeld.
Haar manen zijn mega lang, zeker voor een 3-jarige, en ze is al zeker 1.63 hoog.
Een lekkere stevige dame, maar niet té barok.
Jammer genoeg liet ze zich niet echt zien, ze was wat suffig van de warmte en stond net op stal om af te koelen.
Toen moest ze er weer uit en daar had ze niet echt zin in.
De eigenaresse en haar dochter vertelden dat ze normaal veel opener is en levendiger.
Vanavond ga ik weer naar haar toe, samen met Mayke en Lisanne, ik hoop dat ze zich dan wat meer toont.
Maar als ik eerlijk ben was ik behoorlijk onder de indruk van het eerste aanblik en stiekum ben ik al een beetje fliefd op haar!

Sanne -> Qua uiterlijk is ze zeker mijn droompaard!
Ze heeft mega lange manen, is nog jong (3 jaar), is lekker groot (nu al zeker 1.63), en lekker stevig maar niet té.
Ze is heel lief voor zover ik haar heb gezien, maar ze heeft zich nog niet echt laten zien.
Ze was nog suffig van de warmte.
Vanavond ga ik weer naar haar toe en dan hoop ik wat meer van haar te kunnen zien!
Mayke gaat met me mee, die heeft hier meer kijk op en meer ervaring in.
Wat leuk dat jouw gemaakte foto's op de site staan!
Ze geven dan ook een heel mooi beeld van hem.

Paola -> Ik heb Frits ook al voorgesteld om over een aantal jaar een mencursus te gaan doen, misschien dat hij dat wel leuk zou vinden, maar helaas......
Hij heeft echt helemaal niets met paarden.
Heeeeeeeel misschien dat hij bijdraait als we ons eigen paard hebben, wie weet.......
Wel braaf van Mynke dat ze het zo goed oppakt!
Gelukkig is je tuin bijna af, dan kan je leukere dingen doen; INRICHTEN! Haha!

Suzanne -> Qua uiterlijk is ze helemaal wat ik zoek!
Ze was ook heel lief en nieuwsgierig naar mij toe, maar heeft zich door de warmte niet echt laten zien.
Vanavond ga ik weer naar haar toe, en ik hoop dat ze zich dan wel laat zien.
Wat een lief gezicht; Brammetje die een compliment doet!
En die kittens! LIIIIEEEEEF!

Jasmijn -> Ja ik hoop ook dat het wat wordt!
Wel grappig dat heel veel mensen hier in het topic een 'nieuw' paardje hebben/krijgen/zoeken!

Petra -> Helaas je kan me nog niet feliciteren.
Ik ben gisteren geweest en ze is wat uiterlijk betreft zeker mijn droomfries!
Ze kwam alleen net van het land af, had het warm en stond lekker koel in d'r stal te suffen.
Ze had dan ook niet veel zin om zich te laten zien toen ze even aan het werk werd gezet.
Maar ze was daarna wel heel nieuwsgierig en lief naar mij toe.
Ik was wel interessant want ik had een koud flesje water bij mij en dat vond ze wel erg lekker.
En ze heeft best veel indruk bij mij achtergelaten!
Vanavond ga ik samen met Mayke en Lisanne nog een keer naar haar toe.
Mayke heeft veel meer kijk op paarden dan mij en veel meer ervaring en wil me graag helpen.
Dus ik ben benieuwd!
Ik hoop dat ze zich vanavond meer laat zien!
Wat zalig! Een strandrit!!!
IK WIL OOK!!! Haha!

Zo meiden! Weer een heerlijk zomers dagje vandaag! Cool
De ontmoeting met Rintske gisteren heeft behoorlijk veel indruk achtergelaten bij mij.
Meer dan ik in eerste instantie dacht.
Ondanks dat ze zich niet echt heeft laten zien ben ik stiekum toch al een beetje fliefd op haar.
Zelfs Frits zegt dat ie haar een mooie merrie vindt!
Geloof me, dat zegt al heel wat als hij dat zegt! Haha!
Ik ga vanavond weer bij haar kijken, maar nu gaat Mayke met me mee.
Mayke heeft al zoveel ervaring met paarden en paarden kopen, en er veel meer kijk op dan mij, en ze wil me graag helpen.
Lisanne gaat ook mee, die wil Rintske ook wel in het echie bewonderen!
Ik hoop dat Rintske zichzelf goed laat zien vanavond!
Tja, en dan zal ik een beslissing moeten nemen wat ik ga doen.....

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:18

Dat wordt een hele lange dag voor jou. Wat zullen de uren langzaam gaan Duivel

Veel succes vanavond natuurlijk.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:20

Lisenka schreef:
Dat wordt een hele lange dag voor jou. Wat zullen de uren langzaam gaan Duivel

Veel succes vanavond natuurlijk.

Het kan me idd niet snel genoeg gaan, hahaha!

De merrie in je advertentie vind ik wel wat hebben van een hengst van Mayke -> Goloso!