[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:38

Over een paar weken gaat Menno verhuizen naar de Rijn. Daar staat hij weleens vaker een paar weken maar nu gaan we er permanent heen. Heel fijn. Omgeving is daar echt mooi. Zijn nu op zoek naar een ander zadel. Zijn zadel blijft na 2x opvullen schuiven dus tijdelijk maar even zonder zadel rijden en eerst mijn andere zadels verkopen en dan eens kijken naar een ander zadel. :)

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:18

Jaa hier nog een resultaat van de 2 gemeete friezen O:)
Afbeelding

Aawh Kris_P welke teen is het geworden? Klinkt pijnlijk en ik voel met je mee

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:49

Oke... mn vorige val was dus NIET door de dazen zoals ik dacht...

Twikke flipte hem net compleet, zat er nog geen 10 minuten op, gewoon ontspannen. Voel haar ineens aanspannen. en ze ging weg in de meest harde rengalop ooit. ben ik verlichte zit gaan zitten, schietgebedje, armen om haar hals en manen vast. constant rustig tegen haar pratend Hoo maar meisje, het is goed, hooo maar meisje. En maar hopen hopen dat het goed zou gaan.

Had ik haar terug, verplaats ik mijn gewicht weer rustig naar achteren, ik voelde haar weer aanspannen, riep tegen de rest "gaat ze weer" en ja hoor ging ze weer. Haar weer uit laten rennen. In de hoek gezet en eraf gesprongen. Aan de longeerlijn gedaan en ook daar flipte ze hem paar keer in de galop.

Mijn vriendin zij je moet eigenlijk wel goed afsluiten, ik zei ik ga er niet weer op,(zij is haar draver gewend die ook snoeihard maar gecontroleerd galloppeerd) dus zij wou er wel op. oke prima, ze zat net, 2 rondjes stap en hop daar ging ze weer. ik de bak in, geruststellen. teugels pakken en zij er weer af.

We keken elkaar aan en zeiden gelijk ZADEL ERAF NU, dit paard heeft pijn, anders doet ze dit niet.
Ik heb al eerder gedacht dat haar zadel niet goed was, hoorde het kraken aan de voorkant en als het kraakte deed twikke oren plat.
Zonder zadel deed ze weer rustig, ze was compleet bezweet en aan het pompen.

Eigenaresse het gemeld en die laat er nu naar kijken door da.
Ik ben niet heel vaak bang, maar dit was echt heel eng, vooral de bochten
Enerverend avondje zo :')

hannelover

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:21

ja dan snap ik het wel captain!

mooie foto <3

ahw hoop dat ze niet al te veel pijn heeft en dat het met een passend zadel is opgelost :)

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:57

Eloya schreef:
# fijn dat het zo goed gaat met Menno
#Spannend voor jou en siebert!
#Gefeliciteerd nog met merci
# Ik zie een zwarte spiegel paardje, praag is prachtig, ben ik ook met school geweest, zou erg graag nog terug gaan een keer

Ik heb mijn eerste bekijk-de-bakgrond-van-dichtbij ervaring met Twikke gehad :o
Mevrouw werd helemaal gek van de dazen, uiteindelijk werden we gewoon belaagd met 10+ dazen, toen is ze gaan rennen, maakte een scherpe bocht, gleed uit en daarna lag ik er naast :')
Viel gelukkig zacht in de modder, maar vond het niet heel grappig. wel gelijk weer opgestapt en goed afgesloten

Mar had wel ontzettende spierpijn, die is nu bijna weer weg dus denk vandaag nog even longeren en morgen er weer op. Hoop binnenkort ook mijn eerste buitenrit met haar te gaan maken op de holterberg maar dan moet ik wel eerst een oplossing voor de dazen vinden :Y)

Aih jah dat doet even zeer, misschien een deken en insprayen?

yke_lover schreef:
Sorry voor mijn afwezigheid maar ik had gisteren een super leuke fotomeeting waar ik heel druk mee was :D
ik heb al een paar foto's!!

1.
[ [url=m/BhGoiG.jpg]Afbeelding[/url] ]
2.
[ [url=m/8dW3EA.jpg]Afbeelding[/url] ]
3.
[ [url=m/LvaGhO.jpg]Afbeelding[/url] ]
4.
[ [url=m/40BSM8.jpg]Afbeelding[/url] ]
5.
[ [url=m/NTLGQw.png]Afbeelding[/url] ]
6.
[ [url=m/QnnvaF.png]Afbeelding[/url] ]
7.
[ [url=m/WBnIvz.png]Afbeelding[/url] ]
8.
[ [url=m/o1n9Xi.png]Afbeelding[/url] ]
9.Wat ik er aan over heb gehouden is wat minder leuk een gebroken teen
[ [url=m/wq5N75.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw wat een onwijs gave foto's! foto 2 en 6 zijn mijn favoriete :) beterschap met je teen!

Bamii schreef:
Hoe oud is Siebert nu? Nog niet zo heel oud toch?Hij ziet er al best volwassen uit terwijl ik veel Friezen nog heel lang puppy vind ogen, maar sieb ziet er goed uit!

Ik heb gister Ykelover gemeet bij dezelfde fotoshoot :D Vond het knap van je dat je nog mooi door ging met je teen :P Ik zal zo ook wat foto's plaatsen.
Links Yke en rechts Dieuwke
[ [url=m/c7nzK5.png]Afbeelding[/url] ]

wat een lieve foto <3

Captain schreef:
Over een paar weken gaat Menno verhuizen naar de Rijn. Daar staat hij weleens vaker een paar weken maar nu gaan we er permanent heen. Heel fijn. Omgeving is daar echt mooi. Zijn nu op zoek naar een ander zadel. Zijn zadel blijft na 2x opvullen schuiven dus tijdelijk maar even zonder zadel rijden en eerst mijn andere zadels verkopen en dan eens kijken naar een ander zadel. :)

wat super, komen vast wel wat verhuiskiekjes en omgevingskiekjes in dit topic of niet ;) zadels zijn zo'n gedoe hopelijk vind jij sneller een nieuw zadel dan ik haha!

Eloya schreef:
Oke... mn vorige val was dus NIET door de dazen zoals ik dacht...

Twikke flipte hem net compleet, zat er nog geen 10 minuten op, gewoon ontspannen. Voel haar ineens aanspannen. en ze ging weg in de meest harde rengalop ooit. ben ik verlichte zit gaan zitten, schietgebedje, armen om haar hals en manen vast. constant rustig tegen haar pratend Hoo maar meisje, het is goed, hooo maar meisje. En maar hopen hopen dat het goed zou gaan.

Had ik haar terug, verplaats ik mijn gewicht weer rustig naar achteren, ik voelde haar weer aanspannen, riep tegen de rest "gaat ze weer" en ja hoor ging ze weer. Haar weer uit laten rennen. In de hoek gezet en eraf gesprongen. Aan de longeerlijn gedaan en ook daar flipte ze hem paar keer in de galop.

Mijn vriendin zij je moet eigenlijk wel goed afsluiten, ik zei ik ga er niet weer op,(zij is haar draver gewend die ook snoeihard maar gecontroleerd galloppeerd) dus zij wou er wel op. oke prima, ze zat net, 2 rondjes stap en hop daar ging ze weer. ik de bak in, geruststellen. teugels pakken en zij er weer af.

We keken elkaar aan en zeiden gelijk ZADEL ERAF NU, dit paard heeft pijn, anders doet ze dit niet.
Ik heb al eerder gedacht dat haar zadel niet goed was, hoorde het kraken aan de voorkant en als het kraakte deed twikke oren plat.
Zonder zadel deed ze weer rustig, ze was compleet bezweet en aan het pompen.

Eigenaresse het gemeld en die laat er nu naar kijken door da.
Ik ben niet heel vaak bang, maar dit was echt heel eng, vooral de bochten
Enerverend avondje zo :')

hopelijk is het niks ernstigs, een goed voorbeeld hoe belangrijk een goed passend zadel is! vind het knap dat ondanks je angst toch bent doorgegaan en het zonder zadel goed hebt afgesloten :) !

Gisteren na zeker twee weken weer gereden, ze was een beetje druk maar daardoor de galop wel weer wat meer kunnen oppakken en wauw wat een galop dat het was! ontspannen, lekker koppie naar beneden en nog mooier was dat we konden schakelen in snelheid! Van normaal naar wat harder en terug naar rustig maar ook nog een stukje meer verzameld :D Hopelijk is de bak niet weer verzopen na de regen van vanacht dan ga ik vanavond weer lekker rijden haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:18

Wow Eloya heftig zeg! :oo
Wel goed dat ze het zo aangeeft! Menno laat eigenlijk nooit iets merken, ik weet dus ook niet of hij er last van heeft of niet (hij loopt gewoon lekker te showen in de bak) wat wel lastig is..

chriske ook nog steeds geen zadel gevonden?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:29

Nop, we gaan maar arthurs western store met haar alleen kan de ene keer ik niet dan de eigenaar niet dan degene die met de trailer rijd niet dus is het is wachten tot we allemaal kunnen haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:30

Hmm en ze komen niet aan huis?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:32

Nee helaas, alleen als je een nieuw zadel aanschaft

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 19:46

Gisteren en vandaag Siebert klaar gemaakt voor onze 'grote dag' morgen , dat is proberen om erop te gaan zitten. Ik ben altijd alleen met hem , vanaf morgen niet meer dan krijgen we hulp.
Ik vind het zo een fijn gevoel dat we elkaar zo door en door kennen! Ik mag zowat alles van hem , met het zadel bewegen , erop gaan hangen , met mijn ene voet in de beugel ... Hij is altijd zo rustig en mega nieuwsgierig! Komt hij echt kijken wat ik aan het doen ben :)
Ik denk dat hij er klaar voor is , mijn mooie vent <3
Afbeelding

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:32

Jeetje dat lijkt me schrikken je paard zo in ren galop..

Knappe Siebert !! <3 ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen morgen! Laat je het weten? :)

Pablo vandaag nog even ,
Afbeelding
Afbeelding

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:29

Daarstraks was het zover !
Ik had dit nog nooit gedaan en had dus best wat zenuwen ... Maar ik had echt niet kunnen dromen dat het zo goed ging als daarstraks !
Het opstapje vond hij maar niks, dus ineens zonder geprobeerd.
Ik mocht gelijk opstappen en wegrijden. Hebben dan aan de longe gestapt en gedraafd, na een half uurtje waren we klaar en geen spatje zweet te bespeuren zo kalm was hij !
Wat een topper <3

Afbeelding

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:41

Ohh heel fijn wat goed van jullie *\o/*

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:16

Super fijn! Wat doet hij dat braaf <3

Nicoletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:23

Afbeelding
Wat een geweldige ervaring voor jullie allebei!

Leuk om hier wat bekende namen van het voormalige Fries Paarden Forum terug te zien!
Graag show ik bij deze mijn lieve 12 jarige ruin Nicoletto.
Hij is een Beart X Abe.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:38

super fijn lindsey!

wat een beauty <3 nicoletto!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:21

Een hele mooie beart !

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:37

Pablo! <3 <3
Wat goed van Siebert, dat belooft veel goeds voor de toekomst! *\o/*
Wat een mooie lange manen heeft Nicolette! :oo

<3
Afbeelding

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:33

Was dit topic even een beetje kwijt O:) .

Eloya, wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent. Een verkeerd passend zadel kan heel veel doen, weet ik uit eigen ervaring, helaas. Hopelijk neemt de eigenaresse je serieus

Lindsey, zag de foto's ook al op fb voorbij komen. Wat enorm fijn dat het allemaal zo goed en rustig is gegaan. Ik dacht dat Sybert altijd een enorme grote man was, maar nu ik de foto zie met jouw in het zadel valt dat eigenlijk wel mee :D .

Oei daar is knappe Pablo weer :~ *\o/* . Hij heeft zo'n mooie zelfhouding, alsof ie weet dat hij enorm knap is := .

Chriske, lastig als je afhankelijk bent van iemand anders. Hopelijk kan er snel iemand met je mee en kan je een nieuw zadel vinden.

Captain, waarom gaan jullie verhuizen? Of heb ik dat gewoon compleet gemist?

Nicoletto is knap!! <3

Wij hebben pas een shoot gehad met Nikki de Kerf. En heb alvast 2 voorproefjes gehad, daar ben ik al heel blij mee. Ben nu dus heel benieuwd naar de rest.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door boerinnetje op 01-07-16 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:34

wat een mooie fotos captain en boerinnetje <3!

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:12

Boerinnetje : nee hoor, Siebert is vooral breed :P

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:09

Knappe Pablo <3

Echt super van jou en Siebert!

Welkom Nickoletto :) wauw nog zo' knappe parel!

Awh wat een lieve foto captain <3

Wauw wat een gave foto die eerste Boerinnetje! Jah dat is heel lastig maar er is een afspraak gemaakt waarschijnlijk gaan we maandag al whaaa :D

Vandaag weer les gehad, van top tot teen nat geregend maar wauw wat hebben we hard gewerkt! Medame vond het even grappig om als een idioot te gaan race en dan zo in een natte modderige bak vond ik dat niet zo heel fijn.. maar daardoor wel weer hele fijne hulp en tips gehad voor wanneer ze dit weer doet en ook in draf weer hele fijne tips gekregen :) Morgen weer les maar dan in VD supwr veel zin in en dan heeft ze weer lekker een dagje rust, heeft ze wel verdient!

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:41

Fijn Chriske! Toch nog snel opgelost dus. Ben benieuwd of jullie kunnen slagen.
Brrr, en racen in een natte bak....dan ben je toch bang dat ze gaan glijden. Merk dat ik dan iig voorzichtiger ga rijden.

Lindsey, dat kan natuurlijk ook :D .

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:53

Haha jah dat vind ik ook hoor boerinnetje, heb ook alleennmaar op de hoefslag gereden die was gelukkig goed te doen maar voltes durfde ik ook niet te rijden haha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:11

WAUW! Die eerste foto boerinnetje! _O_ Wat een kracht he!
Succes met je les Chriske! Wie komt er? :D

Net deze besteld op canvas 75cm x 50cm! *\o/*
Afbeelding