Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:36

Alenthe05: Dat deed mijn vorige Pre ook elke keer, bitfitter gaf toen aan dat hij een klein heel smal mondje had waardoor de meeste gewone bitten zorgden dat hij zijn mond niet goed kon sluiten. Die reed ik daarna met een onderlegtrensje en toen was het over.

Kon je hier je merrie ook nog Apta laten keuren dit jaar?
Afbeelding

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:09

Ik wil best wel meedoen maar mijn Gijs is al ruin. dan kan ik hem toch niet meer APTO laten keuren of mee laten doen?

@ZsaZsa; thx voor de tip. Ben benieuwd wat er bij Gijs uitkomt. Miss drukt het bit wel tegen zn verhemelte, precies waar het bitje knikt. Rij met een enkel gebroken aurigan van KK.

Dais_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:54

Nope zsazsa, dat gaat niet. In april 2017 pas weer :(

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 02:04

Pfoe ik ben ff heel erg druk geweest met vanalles.
We zijn 2 stallen aan het bij bouwen en hebben ook nog eens ons hooi gemaaid, gekeerd en geperst :)
Het zijn er 377 geworden dit jaar :) Ik ben blij met de opbrengst, want dit is maar van een klein stukje van de weide. De rest hadden de paarden gekregen.
Hopelijk kunnen we de omheining en stal afwerken zodat deze week nog mijn nieuwe merrie met haar veulen en mijn eigen hengst kunnen verhuizen :) Daar kijk ik zo hard naar uit. :):)

Mijn kleine Espero is intussen verkocht. Aan een bokker dan nog wel :j Ik ben heel blij dat jij goed terecht zal komen, maar ga hem toch ontzettend hard missen.

Zsazsa: Bij ons in België is het niet voorzien dat er nog Apto/a keuringen plaatsvinden tijdens de premiekeuring.

Alenthe: Ik rij mijn hengst ook op een dubbelgebroken onderlegtrensje om dezelfde reden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:09

Dat is snel gegaan Crines, gefeliciteerd en sterkte met de verkoop..is hij al verhuisd? mooie opbrengst qua hooi.

Ik had ook een kwpner met een heel smal mondje en brede kaak, bij hem lag alleen een kk rotary goed. Ook een heel smal bitje die door de beweeglijkheid super stil in de mond ligt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:14

Crines; hard gewerkt! Zou mooi zijn als je het red :D
Fijn dat Espero een goed huisje heeft gekregen!

Escultora: hopelijk is ze drachtig, ik duim voor je!

Furioso: leuke actiefoto! Dan hebben wij het in Nederland wel gemakkelijker, tenzij je altijd wint, dan ga je in België snoeihard de klasses door haha

Willemlover: pff flinke plug! Wond ziet er wel netjes uit nu.

Elisa2: :(:) vervelend zeg dat het niet echt behandeld kan worden..

Trueno heeft dit weekend weer goed zijn best gedaan ohz, hij gaat telkens weer een stapje vooruit. Ben nog steeds erg blij met het zadel.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:17

Het is wel lastig dat het met plaatsing is ipv de punten
Zondag had ik dus een 15de plaats gekregen met 178 punten..
Wel jammer tegenover donderdag dan :+ 1ste plaats met 198punten
Achja jury sport he..
Daarin is jullie systeem dan wel handiger !
Als ik weet dat bepaalde personen meerijden in mijn ring weet ik ook dat mijn 'kansen' minder/meer zijn :+

Als je bv 2x eerste bent (10p x2) en dan nog is 3de of 4de ofzo jaa dan gaan de reeksen heel snel vooruit :D

Eventjes geen foto nu aangezien ik op de pc op het werk zit :P

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:18

Ahhh heb toch maar een vriendinnetje erbij gehaald voor mijn hond. Een afdankertje een frans bulletje naam leeftijd onbekend ii denk zo n 5 mnd. En hij vind haar heel leuk gelukkig

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:26

Jeeej Drachtig!! *\o/* *\%/* <3

Over 2 weken nog een keer scannen maar alles zag er goed uit!

WoW Crines, flinke opbrengst hooi dus! En jammer maar fijn tegelijk dat Espero verkocht is. Leuk dat je hem misschien via bokt nog kunt volgen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:13

Ahh fijn Zsazsa! Gefeliciteerd! Hopelijk over 2 weken ook alles in orde en dan kan het lange wachten beginnen :D

Wat fijn Crines, dat je al zo snel een goed plekje hebt gevonden voor Espero. Per wanneer gaat hij weg? Succes nog met alles verbouwen etc. zodat alles dadelijk snel aan huis kan komen te staan :D

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 17:16

gefeliciteerd zsazsa!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 00:19

Jeej Zsazsa *\o/* Proficiat!

Elisa: nee hij is pas 2,5 maand oud dus hij blijft nog lekker enkele maanden bij z'n mama en bij mij. Zo kan ik hem nog even goed vertroetelen :o Het is echt zo'n ontzettend lief veulen. Ik denk dat iedereen dat mss zegt over zijn veulens, maar ik ben er van overtuigd dat het eentje uit duizend is.

Furioso heb ik iets meer een 'klik' mee. Maar die vond ik in het begin dan weer een brutale brulkikker van karakter. Nu is hij zo enorm aanhankelijk geworden <3 De kleintje begroeten me nu altijd met een hinnikje :D

Dais: dankjewel :) De stallen zijn zo goed als af. Vandaag de laatste stenen gemetst, beton gegoten. Nu nog alleen de planken in de wanden steken en de schuifdeur erin hangen.
En dan nog de omheining natuurlijk. Er moet een tennisdraad van 2m hoog komen tussen de merrieweide en de hengstenweide 8-)
Het wordt een race tegen de klok om de paarden deze week nog te kunnen verhuizen.
Espero verhuist wrs eind september. Een beetje afhankelijk van hoe het gaat tussen moeder en zoon en hoe goed Furioso het aankan om zijn vriendje te moeten missen :( Maar hij krijgt er natuurlijk een vriendinnetje bij hé eerstdaags. :):)

Furioso: ja, het systeem pakt soms raar uit; ik vind het niet zo goed dat je zo snel door je klasses kan vliegen en met sommige paarden is het heel moeilijk om de 'toppers' voorbij te komen en dus punten te pakken.
Zondag heb ik ook weer moeten jureren, deze keer bij de pony's en sommigen rijden echt een heel nette proef, maar dan eindigen ze nog maar 8ste of iets dergelijks, omdat hun pony nu eenmaal niet de gangen en dergelijke heeft om een typische dressuurpony voor te blijven.
Ik weet niet of je LRV rijdt, maar ik vind het ook nog vaak zo frustrerend hoe er gejureerd wordt. Vooral in de lagere klasses. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een paard dat zijn hele proef achter de teugel liep, niet over de rug en met dat typische 'zwaaibeentje' zie winnen of op zijn minst vooraan zie eindigen. Paarden die niet echt in het plaatje passen van de 'dressuurknol' (zoals bij onze PRE's vaak het geval is) maken dan vaak geen schijn van kans. Maarja aan elk systeem zijn er wel voor- en nadelen zeker. LRV is haast gratis, dus die paar keer dat het dan fout loopt moeten we dan mss maar door de vingers zien, al is het soms wel frustrerend natuurlijk.

En nu ga ik eens slapen. Ik ben doodmoe.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:48

Gefeliciteerd zsazsa! hopelijk blijft ze drachtig.

Fijn dat hij nog even blijft Crines..vaak merk je wel in het begin wat voor een karakter ze hebben he dus ik geloof je wel. Furioso heb je natuurlijk ook een andere start mee gehad door het wegvallen van Sierra.
Klinkt alsof je lekker druk bent geweest!

Jullie systeem klinkt niet heel eerlijk inderdaad..

Wat leuk abukir een nieuwe hond, heb je al iets gevonden voor je paard?

Fijn Urosa dat je zoveel schik hebt van het zadel en hij nog steeds vooruit gaat, een goed zadel is zo belangrijk he.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:10

@elisa Ik heb op t moment weinig tijd dus ga na de zomer wel verder kijken voor iemand voor farallon. Vind het transport ook fijner na de zomer. Er zit wel airco in maar hier is het zo heet nu al 3 calima s in een maand gehad zo n tegen de 40 graden dat ik niet wil dat hij daar een klap van krijgt. maar zoals ik al zei ik heb geen haast

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:51

_Zsazsa_ schreef:
Jeeej Drachtig!! *\o/* *\%/* <3

Over 2 weken nog een keer scannen maar alles zag er goed uit!

Gefeliciteerd!!

urosa schreef:
Trueno heeft dit weekend weer goed zijn best gedaan ohz, hij gaat telkens weer een stapje vooruit. Ben nog steeds erg blij met het zadel.

Dat is fijn zeg! :)

Crines schreef:
Pfoe ik ben ff heel erg druk geweest met vanalles.
We zijn 2 stallen aan het bij bouwen en hebben ook nog eens ons hooi gemaaid, gekeerd en geperst :)
Het zijn er 377 geworden dit jaar :) Ik ben blij met de opbrengst, want dit is maar van een klein stukje van de weide. De rest hadden de paarden gekregen.
Hopelijk kunnen we de omheining en stal afwerken zodat deze week nog mijn nieuwe merrie met haar veulen en mijn eigen hengst kunnen verhuizen :) Daar kijk ik zo hard naar uit. :):)

Mijn kleine Espero is intussen verkocht. Aan een bokker dan nog wel :j Ik ben heel blij dat jij goed terecht zal komen, maar ga hem toch ontzettend hard missen.

Ze kunnen weer lekker eten dus :) Goed bezig. Fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor Espero zeg, blijft moeilijk natuurlijk.

furioso schreef:
Hier dan een onbewerkte foto met mijn meest sexy kleren :+

[ [url=m/rX7zBN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave foto zeg!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:09

Abukir: als je geen haast hebt klinkt het transport na de zomer fijner idd. Leuk een hondje erbij, franse bulletjes zijn schattig <3

Crines: laatste loodjes om alles af te krijgen, wat zul jij straks genieten!

Ik ben wel blij qua dressuur in Nederland te wonen, anders wordt het ook meer competitief, nu kun je gewoon een goede proef rijden, blij zijn en promoveren zonder met plaatsing bezig te zijn omdat het belangrijk is voor je punten.

Zsazsa: gefeliciteerd!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:52

Zsasza: jeeeeej gefeliciteerd :D :D !

Urosa: fijn dat je zo blij bent met je nieuwe zadel!

Athlente: is de bit fitter al geweest? En hoe beviel het? :)

Furioso: super gave foto!!

Crines: jeetje je hebt heel wat werk verzet! Goed bezig! Fijn dat je een goed plekje hebt gevonden. Sterkte met het afscheid nemen :(:).

Abukir: ah leuk een nieuw hondje! En inderdaad wel fijn om te wachten met het transport tot na de zomer!

Hier is mijn bit probleem nog niet opgelost. Ben nu bezig met het bit gewoon iedere dag even in te doen zonder neusriem ect. En zonder dat ik er wat mee doe. Het is nu 50/50 met tong er onder of eroverheen :+.
In de tussentijd heb ik wel een bitloos hoofdstel van m'n instructrice kunnen lenen. Vandaag heb ik daar voor de 2e keer mee kunnen rijden. Het is enorm wennen maar ik ben niet ontevreden... dus dat gaan we voorlopig dan maar even doen. Hieronder een foto van vandaag..
Afbeelding

Hij loopt nog wat te diep en mijn houding is ook niet top maar hé hij heeft 5 weken stil gestaan en het was de 2e keer bitloos dus ik kan ook niet alles verwachten haha!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:59

De bitfitter is geweest, hij heeft een smalle dikke tong en een laag verhemelte. Vandaar dat zn mond met een enkel gebroken bitje open kan staan omdat het dan in zn verhemelte prikt. Ik heb een andere enkelgebroken bitje meegenomen en die is meer anatomisch gevormd naar zn tong. dat gaan we straks eens proberen. Ik heb er daar ook mee gereden maar nu thuis even mee aan de gang. Heb nog een paar andere opties om te proberen. Verder zat ik met het bit goed, alleen gaan we nu voor de verfijning.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:01

Crines Veel hooi heb je ! Bij mij was het mislukt en wachten we op de volgende snit of ik ga het dan toch weer inkopen (geen groot stuk om hooi van te maken..)
Hopelijk kun je Espero nog vaak zien, staat hij in de buurt ?

Urosa; was het maar waar dat we elke keer wonnen :+ haha nee heb liever dat ik zo bij de eerste 7-10 zit dan telkens van bove en dan weer naar beneden te hangen -_-
maaarja we werken eraan :P

Crines ik rij inderdaad lrv en ze zien Furioso niet altijd graag in de ring ofzo,
Ja hij heeft knieactie en loopt 'vlugger' en korter dan een kwpn of bwp maar als hij zijn oefeningen gewoon goed doet dan moet ik toch ook dezelfde punten krijgen ? :+
Dat snappen ze bij lrv niet altijd.. Vele mensen daarin blijven steken in hun 'oude gewoontes' van vroeger
Maar soit ik kom op wedstrijd, hoef er niet veel voor te betalen en het is leuk :D

abukir snap het helemaal dat je nog even wacht voor op transport ! 40gr en dan uren op transport is niet niks :/ Je vind wel het geschikte baasje voor hem !

willemlover hmm niet fijn als het zo zoeken is voor een bit

Gisteren avond Fur gelongeerd en man hij liep goed ! gewoon heel rustig en verzameld
Na het longeren stoute schoenen aangedaan, in jogging zonder echte rijkleren en zonder zadel met enkel een halster en touw op Fur gekropen en een paar rondjes gegaloppeerd :D
Dat was 2j geleden ofzo dat ik dat gedaan had en echt waaaauw wat leuk was het :D

Heb uiteindelijk een topicje gemaakt van de fotoshoot ! :D[ITP] Handsome Andalusian showes his moves!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:29

Vandaag weer met mn knappe grijze man op wedstrijd geweest, we hebben mooi alle kwpners eruit gereden hihi. 2x 1e met 191,5 & 185 pnt. We zijn nu M1 startgerechtigd, nog ff wat sleutelen aan de contra's en dan weer vlammen...

Mooie foto's Furioso!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:46

Toppie! gefeliciteerd..merkte je al verschil met het bit? ik ben sowieso geen fan van enkelgebroken..prikt heel snel in het verhemelte.

Leuk topic Furioso

Dat ziet er netjes uit Willemlover..met bitloos leert hij in ieder geval zijn tong binnen te houden en dat helpt wellicht ook de associatie met rijden/ tong eruit minder te maken.

Abukir, dat snap ik...dat zijn inderdaad geen temperaturen voor transport.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:38

Mooie punten Alenthe!

Ik ben vandaag begonnen met Es te longeren en kijken of ik haar wat kan op kan bouwen zodat ik na mijn bevalling weer kan rijden. Wil alleen nog een goede fysio/osteo laten komen omdat ik vind dat ze haar lichaam wat vasthoud. Even een goede zoeken hier in de buurt van Eindhoven.

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:52

willemlover: fijn dat hij weer aan het werk kan!

Alenthe: proficiat Alenthe!! Super knappe prestatie.

Furioso: balen is dat dan hé. Ik heb het gemerkt toen ik vroeger met Friezen reed, nu terug bij de PRE's. LRV heeft het niet hoog op met paarden die 'anders' zijn. Heel frustrerend soms, maar het kan me intussen gestolen worden. Als ik zelf maar fijn kan rijden en van m'n paarden hou. Want stiekem zijn onze Spanjaarden toch 10x leuker dan alle 'gewone' paarden bij elkaar :+

Pfjoew, weer ff mijn kop in de bewoonde wereld steken :D
De weideafsluiting staat er, mijn hengst zijn stal is afgewerkt en de extra stallen voor Furioso en Guappa (als ze groter zijn) hebben al wanden (nu nog een buitendeur en schuifdeur :o ) *\o/*

Gisteren was het dan ook EINDELIJK zover: Quiero mocht afscheid nemen van zijn eenzame stal met paddock.
Super spannend die verhuis, want de laatste keer dat hij daar was geweest, was Furioso pas geboren en Imperiosa nog drachtig. Toen is hij dwars door de draad gelopen :\
Maar gelukkig, gisteren ging alles goed;
Hij was super blij om terug in 'zijn' weide te mogen. En behalve een heleboel geroep, was hij super braaf.
Enige heel onverwachte wending: Furioso. Die was dus alles behalve blij met de nieuwkomer en die kleine uk van nog geen 4 maand oud ging mijn 1m70 grote, 6 jarige hengst eens duidelijk maken wie hier nu eigenlijk de baas is 8)7
Maar uiteindelijk denk ik wel dat ze ooit vriendjes zullen worden :D

En vanavond.... ga ik de nieuwe merrie en haar veulen ophalen *\%/*

Foto's volgen 8-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:48

Spannend Crines! En die kleine man die wilde dus al even laten zien wie er de baas was haha :P Veel succes vanavond en we zien de foto's wel verschijnen :D

ZsaZsa, ze durft in ieder geval wel haar hoofd te laten zakken/rug loslaten en haar beweging op de foto vind ik er veelbelovend uitzien :D Als dit 'vasthouden' is, ben ik benieuwd naar haar bewegingen als ze helemaal goed in haar lijf zit! :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:46

AARRH alles getypt, verhaal weg.

Crines: fijn zeg dat de hengst bij huis staat en alles goed is gegaan! Haha dat beloofd wat, is die kleine voorbestemd voor grootste dingen :') Spannend, tis al bijna zover!

_Zsazsa_ : mooie merrie, ook wel fijn beeld, valt alleen op dat bij de schoft de bespiering wat arm is in vergelijking met de rest.

Alenthe05: gefeliciteerd! Mooie punten!

Furioso:"fijn dat ie zo goed liep aan de longe! Heerlijk, ik doe dat nooit zonder zadel rijden, waarom eigenlijk geen idee...

Willemlover: lijkt me een goed plan van aanpak, hoe ontwikkeld het ondertussen?

Ik heb vanavond les met Trueno, ben benieuwd hoe het gaat.. hopelijk kunnen we wat progressie laten zien :Y)