Mijn sieltec tuig is er! Al even een bandje mee gesleept, paard doet het na 12 jaar niet meer voor de koets gelopen te hebben prima. Zwiepten wel alle kanten uit Afstelling is vast nog niet goed, maar het materiaal springt nog wat overal rond dus niet evident, ik zal ze denk ik effectief voor de koets moeten zetten om alles goed te krijgen
Goh, nooit geweten dat het echt een merktuig is! We kregen er een zelfde bij toen we onze belg kochten. Ik dacht dat het iets was wat ze zelf in elkaar hadden geknutseld Leuk dat ze zo makkelijk is!
haha. nee het is echt een merktuig. wordt blijkbaar veel gebruikt bij marathonrijders. ik vind het vooral fijn dat het zo lichtgewicht is. ik haat zware dingen en paard is normaal ook niet opgezet met een tuig, maar liet deze netjes aandoen en zelfs over haar hoofd brengen! ik twijfel nog over oogkleppen. vroeger liep ze met maar was ze altijd erg schrikkerig en rennerig voor de kar. bandje slepen heb ik nu met haar gewoon rijhoofdstel gedaan, en zolang ze het kan zien vind ze alles prima. maar zonder kleppen voor de kar vind ik toch wel spannend, dat heeft ze nl nog nooit gezien...
Je hebt kans dat het juist was omdat ze het niet kon zien.
Ik wil die van mij ook beleren zonder oogkleppen, iig voor het werk is het wel fijn als ze kan zien of ze tegen een boom aan loopt bijvoorbeeld voor de wagen is het dan even kijken hoe het gaat. Oogkleppen kunnen er altijd nog op.
Kiekeboefje
Geplaatst: 07-02-16 20:23
Marloes was ontzettend moe van het wandelen gisteren en vandaag. De indrukken zijn voor haar al meer dan genoeg. Ze begint het minder spannend te vinden langs de weg, en hier gaan we veel gebruik van maken en lol van hebben dit jaar!
me too Ohhhh.... een droge longeerbak (na 3 dagen de natte bak alweer zat )
DarkoFoitzik
Geplaatst: 22-02-16 16:16
bij hij grondwerk kun je het toepassen om het bewust zijn van zijn lichaam te vergroten. van nature hebben paarden vaak een slecht bewust zijn van hun Eigen lichaam (tegen deuren aan botsen met hun kont, de bocht niet halen, niet kijken waar ze lopen)
door oefeningen te doen zoals cavaletti's Mikado met balken inclusief een body wrap worden ze zich meer bewust van hun lichaam. opeens snappen ze dat ze ook een achterhand hebben etc. misschien ken je dat plaatje wel van een mens waarin te zien is waar wij de wereld mee ervaren. grote handen, grote lippen en oren etc. bij paarden is net net zo. ze ervaren de wereld van voor, vaak "vergeten ze de achterhand.