[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:12

Utixo, misschien rare vraag, maar heb je zadelcheck gedaan? En gekeken of hij niet last heeft van zijn rug?
Goya heeft dat soort dingen ook wel eens, maar toen kwam de osteopaat en toen bleken er een paar ruggewervels vast te zitten.
Marrit, haha ,jaa Bram is een rare 1 :p
Goya beet me vandaag zomaar in me vinger.. Was aant bellen en was meneer het blijkbaar niet mee eens en hapt zo in me hand waar me tel in zat.. Raar paard

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:17

Soeske, mijn paarden lopen met perfect passende zadels, Hulsebos komt minimaal 1 keer per jaar kijken, ostheopaat komt binnekort weer langs, veearts is de afgelopen maanden kind aan huis geweest. Waar hij ook last van heeft, zijn rug is perfect in orde. Maar ik snap je vraag ;). Matcho heeft echter een verleden van hier tot Tokio, en heeft daardoor een kronkel in z'n kop gekregen, en extreme verlatingsangst. Je kunt het navragen aan Ilona en Sanne, hij doet echt niet idioot van de pijn. En een beetje stuiteren mag ook heus wel van me, maar het werd gewoon gevaarlijk. En daar hou ik niet van.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:20

Ik hoef het niet na te vragen, geloof je wel, maar hou persoonlijk nooit van naar hulpmiddelen grijpen (bedoel het allemaal niet verkeerd, dus voel je niet aangevallen ;) ) Heb zelf ook niet een makkelijk paard, gaat lang door als hij pijn heeft, laat het niet gauw merken, maar opeens laat hij het merken.
Heb een half jaar met een scheve boom gereden. Meneer liet het allemaal gebeuren. Tot op zekere hoogte, in ene boos, mij er af willen gooien, mij uit de stal willen trappen als ik met zadel aankom.
Dus ben zelf erg voorzichtig geworden met dat soort dingen..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:31

Ik hou ook niet van hulpmiddelen, als je niet weet hoe je ze moet gebruiken. Maar ik durf toch wel zo arrogant te zijn om te zeggen dat ik weet waar ik mee bezig ben. Als ik er niets aan zou doen, maar vooral Matz staat de laatse maanden vrijwel onder permanente veeartscontrole. Ik weet ook wel waar het gedrag vandaan komt, maar dat betekend niet dat ik het accepteer. Ik ben heel erg lang geduldig geweest met hem, maar een kol van minimaal 1.75 dient onder me te blijven, en niet idioot te gaan lopen doen. Dat mag hij met zijn vriendjes doen. En ja, dan grijp ik naar de hulpmiddelen, puur om het makkelijker voor mezelf te maken. Ik ga niet riskeren om mijn nek te breken als ik het kan voorkomen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:34

Nee, precies. Bedoelde het ook niet verkeerd hoor.
Mooi dat het dan zo opgelost kan worden (hopen we dan maar!)
Waar komt het gedrag vandaan, als ik vragen mag?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:36

Als je me eerst even eten laat maken, zal ik zo Matz zijn levensverhaal even vertellen, van wat we hebben kunnen achterhalen.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:46

Nouu, eigenlijk :p
Nee, eetse!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:59

Zo, taco's zitten in de oven.

Van wat ik weet van Matz is dat mijn vader hem een jaar of 5 terug van een springruiter heeft gekocht, voor zijn toenmalige vriendin. De springruiter was ermee door een hindernis gegaan, sindsdien sprong Matz niet meer, zoiets. Enfin, vriendin paard, helemaal blij. Na een tijdje is hij op die stal met zijn knie tussen het hek komen te zitten, en hier is te laat een veearts bij gekomen. Vriendin vond het niet zo nodig. Toen het uitging met mijn vader en die vriendin, heeft zij Matz meegenomen. Een jaar later word mijn vader opgebeld dat het paard er verwaarloosd bij staat. Mijn vader haalt het paard op, zwaar vermagerd. In eerste instantie is hij naar een handelaar gegaan, maar die kon er niets mee beginnen, dus na 3 dagen stond hij bij mij op stal. Paard ernstig vermagerd, onder de littekens. Enfin, heel de medische molen erdoor gehaalt, en uiteindeijk was dit het resultaat van wat we vonden; zijn schoft is gebroken geweest (hij heeft een driedelige schoft, als ik eraan denk maak ik er eens een foto van), hij mist een voortand en een kies, zijn linkerknie is drie keer zo dik als hij hoort te zijn, en hij is een kilo of 200 te mager. De tanden en de schoft zijn waarschijnlijk bij de springruiter gebeurt, de knie toen bij die vriendin, evenals het gewicht. Het restant van de littekens? Tsjah, wie het weet mag het zeggen. Anyway, ik heb hem opgelapt, dikker gekregen, het staken tijdens het rijden is er vrijwel uit, we zijn een paar keer succesvol gestart, en die lummel krijgt een slagaderlijke bloeding (spelen met ander paard). Hij krijgt een AB kuur, waarop hij allergisch reageert, door middel van extreme mok en schimmel op de achterbenen. Alles weer een beetje in orde, loopt hij achteruit tegen Ilona haar auto aan. Hier heeft hij zo'n pijn aan dat hij een dag later koliek krijgt, en nog enkele dagen later met een olifantenpoot van hier tot Tokio staat. Toen hij weer goed was, was het staken en de verlatingsangst volop terug. Het dier is gewoon erg beschadigt door alles.

Ik moet de informatie erg beknopt geven, niet in het minst omdat ik niet exact weet wat er gebeurt is. Ik weet wel dat erg erg veel gebeurt is met hem, maar hoe alles is gebeurt blijft gokken. Ik weet enkel dat wat bij mij gebeurt is, en ik weet dat de littekens er zitten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:09

Tjee, wat een verhaal zeg.. Dat is niet niks. Hoe lang ben je nu al met hem bezig?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:15

Hij is 15 april bij mij gekomen, tijdje een stop gehad na de ostheopaat (heel veel wervels die scheef zaten), weer begonnen, half ecember krijgt hij die slagaderlijke bloeding, en ik zit er nu denk ikeen week of 3 echt serieus weer op.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:43

Utixo schreef:
Zo, taco's zitten in de oven.

.

WAT ga je mijn paard op zitten eten:+ :+ :+

maar wat een verhaal heeft jouw paard!! Wat mensen toch soms uitspoken met paarden....
Ik heb er hier ook een staan met afschuwelijke littekens aan zijn benen, je kunt er niet omheen, zijn door mensen gemaakt (lees te netjes om een ongelukje te zijn) :(

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:00

Pfff wat een verhaal! :oo
Een gebroken schoft... Hoe verzin je het. Echt heel erg. Hoe krijg je dat voor mekaar joh!? Echt gestoord.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:29

Lusitano schreef:
He Cloris! :-) Gaat het allemaal goed bij jou? Hoe gaat het met Alegra? Kan ze ooit als rijpaard worden gebruikt?
Heeft Prop niet zo´n kort ruggetje dan? Dat is bij Sam echt het probleem. Hij kan max een 16inch hebben. Daar pas ik niet in. Wellicht heb jij wel zo´n beschaafde bips :-)

sorry dat ik bij niemand op de foto´s reageer, ik kan ze vanaf hier niet zien.... dat ligt aan mijn pc overigens!!

Het gaat best goed met Alegra, we gaan eerst eens kijken of ze dit kan leren, hij gaat ook kijken hoe ze op het lange lijnen reageert en dan zien we wel weer verder.
Piropo heeft een normale korte rug ja, maar hij heeft geen last van zijn zadel, ik zou niet eens weten of het een 16inch is of niet en ik heb een redelijk beschaafde bips :D
Zadel wordt elk jaar nagekeken en ook de ligging op het paard. Tis een normale dressuur hulsebos maar wellicht heeft Sam een net iets kortere rug ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:52

Alleen Utixo... Één ding snap ik niet: Ik wil niet vervelend doen, maar waarom doe je in vredesnaam simpele galopwisselingen als hij nog niet eens braaf naar je luistert!?!?!?

:?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:01

hehe, ik snap je verwarring. Mats is het type die als je hem eenmaal hebt, ook gaat lopen. Het is niet dat ik hem niet in de verzameling heb, dat zit wel goed, het is dat hij in de staak gaat. Juist een oefening als een simpele galopswissel kan er mijn inziens voor zorgen dat hij blijft lopen. Het is lastig uit te leggen zo op mijn telefoon, maar neem van mij aan dat ik het doe als het gevoel goed is, en dat was er op dat moment. Het is ook geen perfect uitgevoerde wissel, maar wel de reactie die ik op dat moment vraag. Overigens is een oefening als een simpele wissel een oefening die in een b parcour al van pas kan komen. Mats liep in ieder geval heerlijk :j. En 1 ding is zeker, wat hij is, is hij, maar ik leer ontzettend veel van hem. Heerlijk.

En dan nu, de primeur! Il zit niets vermoedend tegenover me, maar ze is meegeweest naar de polder, op chick. Professor utixo voorop, en guess ook mee voor het eerst naar buiten. Chick ging goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:16

Jeetje, wat een verhaal Benthe, ik vond Robijn al een paard met een verhaal :=
Dat mensen dieren dat aan kunnen doen zeg, daar kan ik echt niet bij!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:24

hehe, ik snap je verwarring. Mats is het type die als je hem eenmaal hebt, ook gaat lopen. Het is niet dat ik hem niet in de verzameling heb, dat zit wel goed, het is dat hij in de staak gaat. Juist een oefening als een simpele galopswissel kan er mijn inziens voor zorgen dat hij blijft lopen. Het is lastig uit te leggen zo op mijn telefoon, maar neem van mij aan dat ik het doe als het gevoel goed is, en dat was er op dat moment. Het is ook geen perfect uitgevoerde wissel, maar wel de reactie die ik op dat moment vraag. Overigens is een oefening als een simpele wissel een oefening die in een b parcour al van pas kan komen. Mats liep in ieder geval heerlijk :j. En 1 ding is zeker, wat hij is, is hij, maar ik leer ontzettend veel van hem. Heerlijk.

En dan nu, de primeur! Il zit niets vermoedend tegenover me, maar ze is meegeweest naar de polder, op chick. Professor utixo voorop, en guess ook mee voor het eerst naar buiten. Chick ging goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:25

Ik heb weer eens een zadelprobleem hoor :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:39

Goedenavond :wave:

Wat een verhaal zeg van Matz... Sommige paarden hebben het helaas niet echt goed. Gelukkig dat ie nog bij jou terecht is gekomen!

Vandaag ben ik nog op stal geweest. Moest even foto's van Komiek maken, de eigenaar wil dr achter op de auto laten schilderen. De eigenaar van At ging nog met hem rijden, temperatuur was weer normaal. Ze ging zonder zadel want hij heeft last van de singel. Ik snap niet echt dat ze ging rijden... Hij is vannacht weer gevallen in stal en had er een nieuwe wond bij. Een paard wat neervalt heeft toch wel iets wat niet goed is.... Ik zou er denk niet eens op durven stappen! Owww ja hij eet overigens wel gewoon goed. Heeft ie denk een dag niet gedaan...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:54

Robijntjah schreef:
Ik heb weer eens een zadelprobleem hoor :')

Shake hands ;(
Aangezien Rico dus toch blijkbaar niks anders kan hebben als het zadel wat Veludo nu heeft, gaat mijn stoere boscrosszadel niet door en moeten we toch weer voor Veludo op zoek naar wat anders.... zucht. Blijf het jammer vinden dat hij te kort is voor mijn Hulsebos want dat is echt een fijn zadel.

Ilona YEAH! Buitenrit! Laat maar komen die Veluwe!!

Cloris : fijn dat Alegra het goed doet daar. Jij hebt echt geen 16 inch want ondanks je beschaafde bips moet je jouw lengte benen toch ook ergens kwijt ;) .

Marit: Heb je een serieus schaap er op liggen of een soortement barebackpad? Ik wil eigenlijk nog wel eens zo'n echte scheepskin in originele vorm zoals Annebe ze heeft hebben, stoer.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:05

Gelukkig gaat t beter met At! Fijn te horen..

Zadel problemen, niet fijn!

En jaaaaaaaaaaaa, ik ben wéér naar buiten geweest!!! :):) . Ik ben nu NOG blijer dan gister?? Kan dat?? hahaha, schijnbaar wel dus! :# . Hoe BLIJ kan iemand zijn met een paard? Wauwww..... gewoon de polder in en de ruiterpaden op, galop, draf, alles ging PERFECT. Echt, hij gedraagd zich zó voorbeeldig!! :+: :+: . Zelfs bruggen ging hij over *en die maken herrie hoor*!! *Zucht* Die roze wolk wordt groter en groter..... :D . Wát een paard, wat een paard........... :+:

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:08

he iloon wat heb ik gemist

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 23:12

DE buitenrit :). In het begin was onze Iloon nog wat zenuwappig, maar zo langzamerhand ging ze aan Chick wennen. En hebben we fijn gereden. Veluwe komt eraan, tralalala, bos en zon, tralalalala (op de melodie van Wijn en Piemols).

evdpanne

Wat fijn zeg Iloon!!! Dat gaat helemaal goed komen op de veluwe ;).

Utixo

Jolijn, wat hedde nu weer aan de hand dan? Deze paste toch? :(:)