Zo net gedoucht, en vanavond weer naar de kermis. Ik lag vanacht pas om 1 uur in mijn bedje en morgen weer school, bah.. Ik heb er echt geen zin in, had eigenlijk huiswerk wat ik vergeten was.. Oeps.. Dus morgen even mee naar huis nemen die boeken en even huiswerk maken. Gister nog de oude verzorgster van Anne gezien na een half jaar, nouja.. Ik heb Anne nu voor mezelf en hoop dat ik dr ook nog alleen mag blijven verzorgen.Ze zal heus nog wel een keer terug komen denkik die oude verzorgster maar hoop ik van niet, ze is niet zon echte 'goede' vriendin van me (eigenlijk helemaal niet, er is in het verleden wel wat meer gebeurt) en de eigenaar heeft toch liever mij dan de oude verzorgster.En ik ga na deze maand waarschijnlijk ook bij de ponyclub
We hebben verschillende nieuwe filmpjes van spaanse PRE's op YouTube gezet. http://www.youtube.com/user/Adalbertihorses. Als je niet op zoek bent zijn ze gewoon leuk om naar te kijken!
Zo, ik ben weer terug van familieweekend! Het was reuze gezellig Maar wat hebben jullie weer veel gepost!! Ik heb alles wel gelezen maar ik reageer niet op iedereen, dat wordt nachtwerk
Bianca: Wat leuk dat je ook weer een langskomt Wat krijgt Yippie een wit hoofd en wat zijn haar manen mooi gegroeid!
Jasmijn: Wat een mooie foto's weer van Bandito en Dizo, je hebt echt 2 prachtige kerels!
Ilona: Wat is de site van Miriam Frenck, nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig Gefeliciteerd met je uitnodiging voor het sollicitatiegesprek, ik zal in ieder geval voor je duimen.
Lisenka -> Wauw joh! Die spaanse pas zit er al goed in bij Baldomero!
Michelle -> Jeetje wat een schrik met Joris! Hoe is het nu met hem? Je boekt al flinke vooruitgang met Shannon!
Petra -> Heb je al foto's van Tsjillert met zijn nieuwe setje?
Debski -> Hoe is je clinic gegaan?
Jasmijn -> Leuke foto's weer van Bandito! En die van jou met Dizo in de kano is ook leuk zeg!
Bianca -> Yippie begint al volwassen trekjes te krijgen! Wat een mooie meid is het toch.
Ilona -> Hoewel ik nog maar net ben begonnen met mijn zoektocht vind ik het idd best wel moeilijk, hoor! Ik zou ze wel allemaal willen hebben, hahaha! Heel veel succes met je sollicitatiegesprek woensdag! Om wat voor baan gaat het?
Gisteren een heerlijke moederdag gehad! Lisanne wilde een ontbijt op bed maken, maar omdat ik mijn bed uitdreef stelde ik haar voor om gezellig in de tuin te ontbijten. Toen heeft zij buiten de tafel gedekt en het ontbijt verzorgd incl. gekookt eitje, jus d'orange, kopje thee, vers fruit, vers gebakken bolletjes, enz. Van Lisanne kreeg ik een hele mooie zelfgemaakte 3D kaart en van Jorick een zelfgemaakte sleutelhanger met kraaltjes. Daarna even naar de paardjes geweest, Grytsje en Cipke gedaan en op het land gezet. Toen weer naar huis, daar lekker in mijn tuintje bezig geweest en 's avonds gebbq-ed. Degene die mij meestal helpt met het afspoelen had ik gevraagd of zij het 's avonds wilde doen, dan kon ik eens een keertje overslaan en lekker aan de rosé tijdens de bbq. Vandaag was er jaarmarkt bij ons waar we over hebben gelopen, en maar één dingetje gekocht; oorbellen voor Lisanne. Frits vroeg al aan me; Kan je je koopkriebels nog inhouden? hahaha! Ik antwoorde al; Ja, ik geef het liever uit aan mijn eigen toekomstige paard! Vanmiddag weer verder gegaan in de tuin, ik moet nu nog een klein stukje en dan is ie weer zomerklaar! Vanavond een afspraak maken met de vrouw van wie de merrie is die ik morgen ga zien. De merrie heet Rintske, wat ik al een hele leuke naam vind! Wie weet...........
Barca was leuk. Heb veel gezien. We hadden vrijdag en zaterdag alleen de hele dag regen...!! Voor het weer had ik dus beter in NL kunnen blijven. Ook helaas niet wezen stappen. Had ik toch wel willen doen, maar m'n vriendinnetje had daar blijkbaar niet echt behoefte aan..
De reis begon ook goed. We waren onderweg naar Schiphol en toen was de A4 een stuk afgesloten waardoor we een heel stuk om moesten rijden. Uiteindelijk waren we om 5:15 op Schiphol. Ons vliegtuig zou 6:15 vertrekken. Toen stonden we in de rij bij de incheckbalie voor de koffers (onszelf hadden we de dag ervoor al via i'net ingecheckt) deed de bagageband het niet. Wij dus staan wachten en toen we eindelijk aan de beurt waren kregen we de mededeling dat we niet meer mee konden en dat we maar naar de desk van Transavia moesten gaan. Bleek dus dat we op 2 minuten na onze vlucht hadden gemist. Tot 40 minuten voor vertrektijd kan je inchecken, daarna niet meer. Maar wij konden er dus niks aan doen, want de band deed het niet.
Afijn, wij naar de desk en toen kregen we dus nogmaals te horen van de meneer die daar zat dat we dus echt niet mee konden omdat de inchecktijd al voorbij was. Maar omdat de band inderdaad even stil had gestaan ging hij kijken met welke eerstvolgende vlucht we wel mee konden tegen omboekingskosten van €30,- p.p. Anders moesten we namelijk een heel nieuw ticket kopen. Dus ik had zoiets van maar dat ga ik niet betalen. Nou dat kon dus niet, want anders mochten we echt niet mee. Dus toen zei ik van dat is goed, dan betaal ik het wel maar dan stuur ik wel een klachtenbrief en vorder ik het bij jullie terug. Prima idee vond hij dat. Dus toen ipv dat we met de vlucht van 6:15 mee konden gaan, gingen we nu met de vlucht van 12:20....
Even later bedacht ik me dat hij het misschien ook wel op papier kon bevestigen dat de band stil stond. Dan kon ik deze bevestiging gebruiken voor bij mijn klachtenbrief. Dus ik en mijn vriendin weer terug naar de balie en gevraagd of hij dit kon bevestigen omdat hij dit hiervoor ook al mondeling had bevestigd. Nee, hoor dat kon hij niet en hij had helemaal niet gezegd dat de band stil stond. Wat een vuile huichelaar!! Gewoon met een glimlach keihard zitten liegen midden in je gezicht. Kan ik dus echt niet tegen. Dus ik zei dat is niet waar je zit hier gewoon te liegen. U had de vlucht voor ons omgeboekt voor €30,- p.p. omdat de band stil stond en we anders een heel nieuw ticket moesten kopen. Toen zei hij nee, dat is niet waar. Dat deed ik uit coulance. Dus ik zei weer, precies! Uit coulance omdat de band stil stond!! Hij weer, nee mevrouw, dat is niet waar, dat heb ik niet gezegd. U legt me nu woorden in de mond die ik niet heb gezegd.. Oeh...............
Maar goed, dit wordt natuurlijk ook vermeld op de klachtenbrief..
Verder even vluchtig bijgelezen.
Ellis Heb je alle foto's al van de shoot? Ben benieuwd!! Die ene foto zag er al super gaaf uit!
Ilona Waar ga je solliciteren? Spannend hoor! Wel al leuk dat je uitgenodigd bent om op gesprek te komen!
Lisenka Wat een prachtige kerel is het! Hij wordt al snel licht zeker.
Saida Die Anda zag er wel stoer uit. Ook wat overbouwd zoals bij anderen al is opgevallen. Is hij wel vol Andalusier? (Heb alleen de foto's bekeken, dus excuse me als het wel in de advertentie stond ) Ook oppassen als de adverteerder al niet echt een goede reputatie heeft.
Jasmijn Leuke foto's van je boefje! Hij heeft het goed naar zijn zin zo te zien! Ik vind kanoen zo eng! Heb het afgelopen december op de Dominicaanse geprobeerd te doen samen met mijn vriend, maar ik ben heel bang in/op het water. Dus het zien van op mij af komende golven resulteerde al in een paniekaanval, een soort van hyperventilatie en dat ik in tranen uitbarste... Angsthaas!
En verder ben ik het een beetje kwijt wat er allemaal voorbij was gekomen..
Heb trouwens ook al wat reacties gekregen op mijn advertentie voor een nieuwe verzorgster voor X. Jasmijn en Malin: Heb bij mijn vorige paard ook altijd 2 meiden gehad die hem verzorgden. Is altijd heel goed gegaan. Mocht je een keer ziek zijn of op vakantie, dan heb je altijd nog 2 mensen om op terug te vallen. Nu bijvoorbeeld ook. Kon een van die meiden alleen woensdag en donderdag terwijl ik van woensdag t/m zondag weg was. Zo kunnen ze elkaar aanvullen. Hij heeft dan ook de vaste mensen die voor hem komen. Een vriendin van mij verzorgd hem 1 dag in de week. Zij heeft mijn andere paard ook verzorgd en vind het leuk om op deze manier nog met paarden bezig te blijven. Ze heeft er ook niet echt tijd voor om het meerdere dagen te doen, maar wil zo dus lekker bezig blijven. We werken ook allemaal op dezelfde manier, dus het is niet zo dat hij er slechter van wordt.
Nou nu maar weer eens wat wasjes gaan draaien.... Dat is altijd weer het nadeel van terug van vakantie komen. Mag je gelijk weer je taak als huisvrouwtje gaan vervullen...
Dankje wel iedereen voor het succes . Hoop dat het goed gaat komen... Ik heb gesolliciteerd naar een functie voor secretaresse op een advocaten kantoor. De advertentie sprak me erg aan, leuk me heel leuk daar, dus ben benieuwd. Woensdag heb ik een gesprek, en dan zie ik wel verder. Ik doe er iig weer ervaring aan op. (Ik ben nu bijna klaar met me opleiding voor directie secretaresse trouwens )
Zo, lekker van de zon genoten deze vakantie, en ge-bbqd. En nog meer leuke dingen.. Jammer dat het weer voorbij is . Ik vind dat luizenleventje wel wat . Maar helaas, morgen weer aan de bak. Ik heb een introductie dag van stage. Krijg een rondleiding en informatie en dat soort dingen.. Ben ik heel de dag zoet mee. Volgende week maandag 4 dagen naar LONDEN! . Met school, dus gezellig met al die meiden lekker londen opveilig maken . Ik heb er zin in.
Sanne: Leuk dat je familie weekend gezellig was! Hoe kan het ook anders dan met dit weer... Heerlijk toch. Hoe is je Groningse quiz gegaan ?
Mies: Wat leuk van Shannon! Misschien komt het dan toch nog goed... Goed dat je verschillende dingen probeert om dr meer rust te geven
Jasmijn: Ik moet het nog even met vriendlief bespreken... Word best lastig, maar ik kom zeker een keer langs! En wat leuk met Dizo kanoën.. Met die hond kan je ook alles!!
Horsii: Leuk de kermis . En ik moet ook maar eens aan me huiswerk Dat is echt een nadeel, na de vakantie...
Adalberti: Ik ga zeker kijken! . Kan geen genoeg PRE's zien
Saida: Spannend hoor dat je gaat kijken!! Ben benieuwd of het wat is... De naam klinkt wel lekker fries haha . En nu hou je idd je geld wel in je zak!
Yenneke: Bah bah.. wat een misselijke vent zeg Ik zou daar echt zo kwaad om kunnen worden.... Maarja, echt een klachten brief schrijven!! Hoop dat je het verder wel relaxed hebt gehad.. Heb je nog paardgereden daar?
Vind deze toch wel gaafff! Vind hem ook wel wat van Prins weg hebben. Die kon ook altijd lekker zenuwachtig doen enzo . Doen jullie PRE's dat soms ook, dat zenuwachtige? Komt mij namelijk wel bekend voor.. Alleen jammer dat alles word gedaan op de straat...
Ahhh ik vind die schimmel uit het tweede filmpje geweldig. Je ziet zo goed aan hem dat hij zo ontzettend zijn best doet. Ik vind het gewoon een soort van vertederend om te zien (of stel ik me weer eens aan)
@Debski, hoe ging je clinic??
@Furia, ik heb je foto's (natuuuurlijk) bekeken! Leuk trouwens, varen met je hond, ik neem mijn hond ook altijd overal mee naartoe.
@Kjoetie, wat wordt Yippie al groot joh
@Prinslover, succes bij je sollicitatie!
@Mies_Apollo , heeft ze lekker een weekje de tijd gehad alles eens goed te verwerken, soms werkt dat super goed!
@zasread , lijkt me supergezellig zo'n familie weekeind. Jullie hebben heerlijk weer gehad, was wel warm in de tent zeker
@Saida, je bent lekker verwend met moederdag, ik ook hoor. Vind het altijd zo schattig wat de kids er allemaal voor doen! Succes bij het kijken naar de merrie, ben benieuwd, maak je wel foto's??
@Yenneke, wat een gedoe zeg en wat een eikel, die man!! Barcelona is gaaf he, wel sneu dat het regende!
Mijn bijrijdster heeft gisteren weer eens les gereden en het ging heel netjes, Xantha was superbraaf. Ik denk dat ik er zelf weer snel op stap, ik ga niet op de dr wachten hoor, het gaatbest goed met mijn arm. Hier een paar foto's lekker drafje
Hop hop in galop
lekker uitstappen, niet te lang gereden ivm e warmte
Mijn Tommy, wordt volgende maand al weer 13 jaar en is nog steeds zo gek als een deur
Omdat ik altijd zo snel moet zijn, houd ik het ff kort want al die grote ego verhalen kan ik dan ook wel besparen .
Dus, ik heb weer op Fuegootje gereden. Of Vuurtje zoals we hem noemen. Hij was heel wild (weidemaatjes stonden buiten, reed voor het eerst in de buitenbak). Maar ging uiteindelijk redelijk.
Hij mag niet meer in het weiland totdat ze naar een ander weiland gaan de paarden, omdat hij telkens door het schrikdraad gaat want de paarden pesten hem haha. Maar dat komt goed .
Princelover hou je van palominos en cremellos ? Ik zal is wat fotos nemen hier van paarden (vergeet altijd mijn camara ) Kennis heeft vaak deze kleuren paarden was vanochtend bij hem en had zeker 5 palominos. Dit is een cremello van hem.
Saida: Klinkt als een leuke moederdag. Spannend naar de friese merrie kijken. Wie weet wordt dit je toekomstige vriendinnetje.
Yenneke: Dat is geen lekker begin van je vakantie. Kan me goed voorstellen dat je boos was.
Jolynn: Tommy ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd.
Esmee: Ben je alweer een beetje gewend in Nederland. Je hebt in elk geval de zon meegebracht.
Jus: Gaaf kleurtje.
Ik durf niet te zeggen of Baldomero snel licht wordt. Zijn volle zus (Perlita, nu 1 jaar) is wel behoorlijk licht, maar die was al veel lichter.
We zijn vandaag trouwens bij Moravita geweest waar de 2 jaarlingmerries in de opfok staan. Ze stonden lekker in de groep op het land. Het zijn zulke schatjes en ik vond zelf dat ze er voor jaarlingen super uitzagen. Ik had ze even niet gezien, maar in korte tijd zijn ze lekker gegroeid. Zal binnenkort foto's van vandaag plaatsen.
Jus: Wauw, wat een paard he! Ik vind palomino's echt heeeeeel gaaf. Maar cremello's zijn ook echt heel leuk en apart!! Ik hou daar wel van! Volgens mij is het echt paradise daar waar jij woont
Deski: Leuke clinic gehad lees ik!
Debby: Xantha! Mooie dame hoor! Rijden ziet er lekker relaxed uit zo in het zonnetje. Dametje was moe na de les haha. En die schimmel van het filmpje is gaaf he! Ik kwam allemaal knapperds op youtube tegen .
Lisenka: Leeeuk foto's! Al jou kleine (en grote!!) grut is super mooi
Es: Haha die Fue toch! Hij is alles flink aan het uitproberen lees ik al. Het zal ook niet niks zijn voor m, hier ineens in NL.
Yenneke -> Jeetje wat een gedoe om uiteindelijk te kunnen vertrekken, en wat een eikel van een vent zeg achter die balie! Kan me wel voorstellen dat je moeite moest doen om je in te houden. En dan ook nog eens een paar dagen regen terwijl we hier in NL in zomerse sferen waren! Plus niet wezen stappen,......... Ik weet de oplossing! Je gaat gewoon nog een keer!
Ilona -> Ik moest me ook weer even omschakelen vanmorgen nu de kids weer naar school moeten. Ik heb zo'n heerlijke vakantie gehad samen met de kids! Lekker ontspannen, veel bij de paarden geweest en schitterend weer, wat wil iemand nog meer? Wauw! Die schimmel kan idd geweldig sjouwen!
Debby -> Ik ga zeker vragen of ik foto's mag maken en of ik ze mag plaatsen hier! Grappig dat jouw hond Tommy heet! De mijne heet Tommie! Hij is een Jack Hussel, en liiiiieeeeef! Dit is 'm.
Jus -> Wat een prachtige hengst!
Lisenka -> Ja wie weet is Rintske wel voor mij bestemd...... Zal wel heel toevallig zijn dat de eerste fries die ik ga zien meteen hét paard voor mij is!
Vanmiddag ga ik bij Rintske kijken!!!! Duimen jullie voor me dat ze mijn droompaard is? Ik vind het zo spannend! Heb bijna niet kunnen slapen vannacht. Ik heb van de eigenaresse heel veel foto's ontvangen (van veulen tot nu) en ze ziet er zo lief uit! Ben stiekum al een beetje fliefd , terwijl ik haar nog niet eens IRL heb gezien...... Jullie horen het snel van mij hoe het is gegaan!
saida: Het gaat heel goed met joris, alleen 's avonds wordt zn pootje wat dikker, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Hij stond gister al weer naast me te bedelen of hij alsjeblieft mee op buitenrit mocht, maar hij moet nog even genezen. Hij speelt rent en doet alsof er niks aan de hand is. Lekker zo een leuke moederdag! Mijn dakteras is nu klaar en zomerproof, kan dr heel wat uurtjes heerlijk zitten! Ben benieuwd of die merrie wat voor je is! Wel je foto toestel mee natuurlijk!
Yenneke: Goed begin van je vakantie, ben benieuwd naar je reactie op je brief! Is er geen klachtenlijn waar je naartoe kan bellen? Ik ben geloof ik al 2,5 maand bezig om geld van de ns terug te krijgen (3 brieven en 4 telefoontjes verder nog niks) Gelukkig was de rest van je reis leuk!
Ilona: Ow lekker naar Londen! Heb je weer 4 dagen een luizenleventje Nog even volhouden, dan is het zomervakantie!
debby: Weer mooie foto's van xantha, ze ziet dr echt goed uit!
Is ze knap of is ze knap! Ze is zoveel rustiger geworden laatste tijd, ben trots op dr!
Hé hé ben ik ook weer es ! Lekker weekend gehad, gisteren weer dagje strand, zondag dagje zwembad! Zaterdag was Cloris dus langsgeweest, was leuk om eindelijk een beeld er weer bij te hebben, en ga zeker aan de slag met haar tips, kon me er erg in vinden !
Kjoetie: Ach, je kan hier altijd al je verhalen kwijt ook over het tutten en wandelen Wauw Jippie ziet er ook telkens anders uit he hahaha! Znde van haar manen, heeft ze nu nog last van exzeem? Ilona: Ja, ik heb ook weer helemaal zin om donderdag op die NF te gaan zitten, maar ook onwijs om weer op fuur te stappen zo! Goed dat je van de zon aan t genieten ben, doe ik ook, hoe vaak is het nu zo in NL?? Lekker van Amanda genoten dit weekend? En succes morgen!! Horsieslii: Haha, jammer dat je geen foto's hebt gemaakt, altijd leuk als de paarden zo uit hun dak gaan Fere16: pff, sneu hoor hopen dat die knapperd zich snel weer beter voelt! Missmuts: Ja, maar tis ook echt leuk om alles bij te houden hier (vin ik dan ).. Wel grappig, ik heb nu een beeld bij jou door die Iberische dagen...Maar jij niet bij mij dacht ik zo (Wist toen nl ook niet dat jij t was). Peet: gefeliciteerd met Celine, das leuk hoor die zitcompetitie! au, klinkt niet fijn én op je voet en nog een trap na... Hoop dat het wel een beetje in orde is nu? soeske: sjeee, ik wist ook niet dat mensen dat nog deden Boerderijkittens zijn vet populair, voor die bij ons op stal is altijd zelfs een wachtlijst... Dnek dat die buurman geen moeite wilt doen om voor ze een huisje te vinden? Paola: Wat een fijn bericht, echt een geluk dat Mynke nergens last van heeft! En een fijn nieuw zadel, das mooi toch Lisenka: Fijn dat het weer iets beter gaat... Je zou toch nog eens langskomen om hier in de duinen te komen rijden Strand is nu natuurlijk helaas gesloten, maar als je nog zin hebt in een lekker tochtje in de duinen van egmond, weet je me te vinden Hahaha, wat een onwijs leuke foto van Baldomero! Esmee: en bevalt het hollandse landschap een beetje ? Haha, grappig, Furia wordt ook veelal Fuutje genoemd, klinkt een beetje het zelfde Saida: Spannend! Je zet er lekker vaart achter, goed bezig! Ook al lekker in de tuin bezig, en is het opgeknapt? Veel plezier vandaag bij die merrie, haha oja, t was natuulijk moederdag, klinkt geslaagd Mies: Hahaha, je bent dapperder dan ik ben hoor Ik ga niet dat koude water in Agoss arme joris... heb de foto maar niet bekeken, kan daar idd niet zo goed tegen Hoe ging het afscheid nemen van Felix? En leuke foto! Braaf paard Karina: fijn dat je stem het weer redelijk doet... Paarden kunnen je idd zo gelukkig maken Debski: En hoe was de clinic? Oo, lees het ald, fijn! Sanne: had je laatst niet ook al familieweekend, of was dat dit ? Yenneke Sjeeminie, wat een ontzettende eikel zeg!! Echt niet te geloven ... balen van het weer, maar wel leuk geweest? Jolynn: Leuke foto's, ik vind Xantha zo'n lief hoofdje hebben!! En een lief hondje zeg...
Zo, en nu zo klaar met werk en dan richting Furia.... Even kijken wat ik (en Furia) kan herinnerinen van Cloris zaterdag
*pufpuf* alle pagina's doorgeworsteld... Wat gaan jullie snel zeg!! Nou, met mijn ruin gaat het goed, hij staat lekker in een kleine paddock in de wei. Vanavond gaan de hechtingen eruit. Tot overmaat van ramp hadden 2 merries van mij een nitraatvergiftiging vrijdag (ddor nieuwe goed bemeste weide), maar ook dat is gelukkig goed afgelopen. Even kijken... @saida: veel plezier! Hoop voor je dat dit je "droompaard" eindelijk is!! @debski: wat heb je geleerd bij de clinic? Wilde zelf ook graag een keer een clinic bij haar volgen... @ Peet, hoe is het nu met je? @Yenneke, wat een start zeg! Maar je vakantie was verder toch wel goed?
Oja, we hebben een nieuw paardje gekocht en zondag gehaald: een tuiger van Saffraan, en natuurlijk komen er spoedig foto's!!