Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dierenfan schreef:Ja ik zit nu echter toch dingen te overpeinzen...zou uren met haar kunnen praten denk ik...
Noromectin voor veulens/jaarlingen waarom niet bij volwassen paarden?
PSSM mwah ach bij trekpaarden er min of meer in gefokt, geeft zelden echt problemen.......
(mijn overpeinzing) is dat wel zo zeker dat PSSM en CPL geen onderling verband hebben dat CPL sterker ontwikkeld bij aanwezigheid van PSSM? Dit omdat ik absoluut niet sober voer (dan hadden we 2 lopende lijken hier) en 1 is bijna 6 jaar, 100% zeker PSSM vrij en zo goed als CPL vrij (we hebben twijfels maar zal dus minimaal zijn). De andere bijna 11 jaar, lichte CPL maar jarenlang zo goed als geen mijt management geweest bij hem (en uiteraard waren die absoluut aanwezig). Hij is grotendeels familie van de jongste maar niet PSSM getest.
PSSM en voeding heeft ontzettend veel met elkaar te maken. Voeding heeft met CPL een connectie maar onbekend op welke wijze...
Ja ik vind dit erg interessant en ben zo benieuwd of ze daar verder in gaat duiken of niet.
dierenfan schreef:https://www.allestegenongedierte.nl/iso ... jIQAvD_BwE
Iemand zoiets al eens op stal geprobeerd toevallig? Elektronische mijten verjager. Nu staat er wel bij huisdieren weg houden in de ruimte maar vraag me af of dat is omdat de verwachting is dat de mijten daar op springen dan dat het geluid schadelijk is. Dit gezien die voor muizen nooit een probleem zijn.
Citaat:cross-sectional study was conducted to estimate the prevalence of chorioptic mange affecting the distal legs of horses in Belgium, focusing on the association between mange and chronic progressive lymphedema (CPL) in Belgian draft horses. Clinical examinations and skin scrapings were performed on the distal legs of 156 Belgian draft horses and 142 Belgian warmblood horses. In the Belgian draft horse breed, 144 (92.31%) horses were infested with Chorioptes bovis mites, and 126 (80.77%) displayed clinical signs of CPL.
ellepel schreef:Moeite waard om even te lezen.
https://link.springer.com/article/10.10 ... 5eEQuRrvkACitaat:cross-sectional study was conducted to estimate the prevalence of chorioptic mange affecting the distal legs of horses in Belgium, focusing on the association between mange and chronic progressive lymphedema (CPL) in Belgian draft horses. Clinical examinations and skin scrapings were performed on the distal legs of 156 Belgian draft horses and 142 Belgian warmblood horses. In the Belgian draft horse breed, 144 (92.31%) horses were infested with Chorioptes bovis mites, and 126 (80.77%) displayed clinical signs of CPL.
ellepel schreef:Wil je de zinkzalf dan mengen met tea tree?
Dat zou ik niet doen,alleen zinkzalf gebruiken,niet mengen.
Hier trouwens altijd zinkzalf…overal voor