lusitano praat en foto,s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 20:27

Nou ja, waar gaat dat naar toe..
En de ouders vinden het vaak nog grappig ook... 8)7

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:00

Ik heb een goede oplossing gevonden tegen vliegen om de oren. Extension bij de chinese winkel vandaan!
De eerste dag had ik het achter de oren geklipt, maar dat wapperde naar achteren en de rest van de dag hing het achter 1 oor....

Afbeelding

Dus daarna klipte ik ze voor de oren. De middelste laag en de zijklippen bijna vertikaal omhoog zodat het goed uitwaaierde.
Hij is er zo blij mee dat hij naar huis komt als hij niet goed meer zit!

Afbeelding
Ik haal hem er ´savonds af en pluk dan alle rotzooi eruit.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:08

_/-\o_

Heerlijke oplossing!

Faya_barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:37

Vraagje is er iemand hier bekend met de zadels van Pedro Lopes?

Afbeelding Afbeelding

Duijfje

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:45

Ik heb helaas geen ervaring met dat soort zadels, ik vind ze er mooi uit zien. Maar daar heb je niks aan haha.

Mooie extensions Lusitana :D

Digital mocht gisteren weer op wedstrijd. Hij deed het weer zo goed, had een mooi permanentje eraan over gehouden

Afbeelding

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 00:09

Faya_barock schreef:
Vraagje is er iemand hier bekend met de zadels van Pedro Lopes?

Yes, we hebben bij het showteam 4 Portuguesa van hem. Fijne zadels, prima prijs-kwaliteit verhouding, mooi leer.

Je kunt overigens prima direct bij hem bestellen, hij spreekt Engels. Als je foto's van je paard stuurt en eventueel een mal van de rug (wij hebben toen zo'n draadmodel gebruikt) kan hij de boom op maat maken. :j

Het is alweer een paar jaar geleden maar destijds zaten de prijzen voor de Portuguesas tusse de 700 en de 900 euro, afhankelijk van de versieringen en stiksels. Wachttijd is wel lang, vaak 2/3 maanden.

@Duijfje: wat een lieve foto!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:42

Een andere optie voor dergelijke zadels, ook prima kwaliteit, is Gomes in Portugal. http://www.gomesequestre.com/pt/loja-on ... alos/selas Daar kan je ook in de Engelse taal terecht en hun service is erg goed en snel.
Wij hebben al diverse zadels van en via hun besteld, ze sturen zonder probleem op en er is goed met ze te communiceren. Prijzen lagen toen tussen de 500 en 800,- voor hun eigen merk.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 13:07

ElCid schreef:
Een andere optie voor dergelijke zadels, ook prima kwaliteit, is Gomes in Portugal. http://www.gomesequestre.com/pt/loja-on ... alos/selas Daar kan je ook in de Engelse taal terecht en hun service is erg goed en snel.
Wij hebben al diverse zadels van en via hun besteld, ze sturen zonder probleem op en er is goed met ze te communiceren. Prijzen lagen toen tussen de 500 en 800,- voor hun eigen merk.

Zijn deze met boom?
Hoe ziet het tussenkanaal er uit en de kussens?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:41

Voor zover ik weet zijn ze allemaal met boom, ik weet niet precies wat je bedoelt met hoe het tussenkanaal en kussens er uit zien ;) . Maar alles is netjes en glad afgewerkt en tussenkanaal is breed genoeg.
Als je meer wil weten kan je ze het beste een mail sturen en om foto's van de onderkant vragen.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:16

Een aantal van jullie zullen de foto inmiddels wel op Facebook gezien hebben, maar ik dacht ik deel 'm hier ook nog even. Mijn lieve geweldige Hermessie, nu 11 maanden na de koliek operatie en helemaal back in shape! Zo blij met hem <3
Afbeelding

Edit: Ik ben ook niet bekend met de zadels, heb zelf een Luc Childeric op Hermes liggen die van zijn papa is geweest.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:21

@Duijfje Knappe jongen is het! Ik ben heel benieuwd naar Dolar, hoop dat hij snel weer eens onder het zadel te zien is. Blijf fan van hem :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 22:56

Eefiepeefie schreef:
Een aantal van jullie zullen de foto inmiddels wel op Facebook gezien hebben, maar ik dacht ik deel 'm hier ook nog even. Mijn lieve geweldige Hermessie, nu 11 maanden na de koliek operatie en helemaal back in shape! Zo blij met hem <3
[ Afbeelding ]

Edit: Ik ben ook niet bekend met de zadels, heb zelf een Luc Childeric op Hermes liggen die van zijn papa is geweest.

Dit zadel luc childeric heeft een lusitano fokster ook voor haar paarden.
Ik heb kieffer springen en rossner dressuur (dit zou in portugal gemaakt worden).

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 01:02

Eefiepeefie schreef:
@Duijfje Knappe jongen is het! Ik ben heel benieuwd naar Dolar, hoop dat hij snel weer eens onder het zadel te zien is. Blijf fan van hem :)

Ik kan wel eens kijken of ik een foto kan maken van Dolár onder het zadel. Ben alleen geen top fotograaf haha. Maar nu hebben ze vakantie. Volgende keer als ik er ben :)

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:01

Eefie de Peefie, fijn dat het goed met hem gaat!

Portugese zadels weet ik niks van :o

Hopelijk gaat t met Dolar net zo goed, prachtige Lusitano ook!

Ik ben er even tussenuit geweest, maar ook ik ben inmiddels 1/2 eigenaar van een lusitano hengst. Hij kwam via via op ons pad.

Hij is er pas, sinds vorige week. Hij is net 3, Jaguar heet hij en is van Quo Vadis SS. Van moeders kant zit er Adido Interagro achter, die staat nu bij Coimbra.

Superfijn mannetje. Nog iets aan de kleine kant, ong. 154. Ik bid dat hij rond de 1.60 wordt, alles wat er achter zit is dat in ieder geval wel. Ein hij is van eind mij, dus nog echt een pup. Hij is keurig netjes opgevoed en al licht aangereden door de fokker Marco Sousa, misschien dat sommigen hem kennen van het voorbrengen.

Voorlopig laten we hem nog hengst, maar we weten nog niet of we dat zo laten.

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 21:59

Wat gaaf en wat een knapperd, gefeliciteerd!

Hermes ziet er super uit zeg!

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 22:11

Dank je, Nouvel!

Hij is eind van eind Mei, dus niet mij >;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 00:49

Erretje schreef:
Dank je, Nouvel!

Hij is eind van eind Mei, dus niet mij >;)

Ik moest ook even twee keer lezen! :D

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en dat je maar vele plezierige jaren met hem mag hebben.

Eefiepeefie, Hermes ziet er goed uit! Gelukkig maar dat hij zo goed hersteld is van toch een zware operatie.

En Duijfje ook super dat Digital het zo goed doet. Leuke foto!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 10:17

Erretje schreef:
Eefie de Peefie, fijn dat het goed met hem gaat!

Portugese zadels weet ik niks van :o

Hopelijk gaat t met Dolar net zo goed, prachtige Lusitano ook!

Ik ben er even tussenuit geweest, maar ook ik ben inmiddels 1/2 eigenaar van een lusitano hengst. Hij kwam via via op ons pad.

Hij is er pas, sinds vorige week. Hij is net 3, Jaguar heet hij en is van Quo Vadis SS. Van moeders kant zit er Adido Interagro achter, die staat nu bij Coimbra.

Superfijn mannetje. Nog iets aan de kleine kant, ong. 154. Ik bid dat hij rond de 1.60 wordt, alles wat er achter zit is dat in ieder geval wel. Ein hij is van eind mij, dus nog echt een pup. Hij is keurig netjes opgevoed en al licht aangereden door de fokker Marco Sousa, misschien dat sommigen hem kennen van het voorbrengen.

Voorlopig laten we hem nog hengst, maar we weten nog niet of we dat zo laten.

[ [url=m/mP2STq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HTc1pl.jpg]Afbeelding[/url] ]
mooi is hij zeg.en hoop voor je dat hij 160 gaat worden maar dat betwijfel ik. En marco ken ik wel

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 15:21

Dank je wel, Keona.

Ik heb hoop, een paar cm meer of minder maakt ook niet uit. Hij is eind mei pas 3 geworden. Hij zou de 1e zijn die het niet haalt om rond de 1,60 te worden.

Marco Sousa heeft in ieder geval een keurig netjes opgevoede Lusitano hengst afgeleverd, zadelmak en wel. Echt heel blij mee.

Anders maar niet meer bekappen :P , scheelt ook een paar cm...

Heel misschien nemen we hem in september mee, maar dan moet hij zich wel heel snel thuisvoelen, al gaat het eigenlijk prima al na een week. Hij loopt hele dagen op het land met naast hem nog een oudere lusitano ruin en shetties. De oudere ruin staat hij ook naast op stal en kan ook met een lijntje ertussen in de bak.

Als het zo blijft mag hij hengst blijven voorlopig. Hopelijk kan hij straks samen met de oudere ruin.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 16:15

Nou prima lekker met de ruin samen.en ik hoef ze zelf nooit zo groot onze is de 160cm gepasseerd.maar 155 was voor ons ook prima geweest

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:19

Fijn dat 'ie zo braaf is!

Hier gisteren een hert in de duinen dat wel heel dicht langs het pad bleef staan, wel heel gaaf!

Afbeelding

Afbeelding

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 19:48

Moooii, Nouvel!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:33

Ja valt moeilijk wat van te zeggen hoe groot ze uiteindelijk worden. Mijn paard is een maand ouder maar al dik over de 1.60m heen. Mijn andere Lusitano was toen ik hem kocht als 2,5 jarige 1.63m.

Er zijn wel verhalen van paarden die na hun derde jaar nog meer dan 6 cm groeien, dus wie weet. :) Door te ruinen gaan ze vaak meer de hoogte in, maar dat moet je ook maar net willen natuurlijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:27

6 cm is wel veel, maar je hoort het wel inderdaad.
Die van mij was als 3 jarige 1.60 volgens mij en die was de laatste keer dat ik gemeten heb vorig jaar 1.64

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-17 10:52

Maakt toch ook niet uit hij is prachtig