Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 00:05

Een leuke hoor Edkingenzo
Ook vind ik hem een beetje raar lopen met zijn rug, maar komt wel helemaal goed met les ^^
Heel veel trainen en dan komen die spieren erop ! Mijn Fur was eerst een scharminkel hoor en moet je hem nu eens zien 8-)

Elisa
De paarden hebben ook vrij gehad hier.. Fur heeft maandag avond wel gewerkt
We hadden les en het was nog 26-28graden maar de piste is omgeven met bomen en was heel koel om in te rijden ! In een piste zonder schaduw zou ik het ook nooit gedaan hebben
Alle fotos krijg ik nog !
Nu heb ik een 10tal fotos die bewerkt zijn
Zal een topicje maken als ik alles heb :D

Morgen/straks hebben we wedstrijd
Wel pas in de middag vertrekken aangezien er geen viertal is nu.. Hopelijk wordt het niet te warm..

Hier een paar fotootjes nog ^^
Afbeelding
Normaal kijkt hij veel wakkerder uit zijn ogen.. Maar met +30graden kon ik hem dat nu niet kwalijk nemen :p
Afbeelding

Elisa2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:03

Hij is prachtig! ben benieuwd naar de rest van de foto's. Succes op wedstrijd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:31

Furioso: mooie foto's weer, ik vind het ook een knap paard! Succes op wedstrijd!

EdkingEnzo: ik las eerst je bijschrift en zag toen de foto's pas, mijn gedachte was ook dat is gewoon een leuk paard om te zien! Beetje gewicht en spieren erbij wordt het al anders. Fijn dat je nu je droompaard hebt gevonden! Karakter passend is zoveel belangrijker dan het uiterlijk.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:08

Dankje Elisa en Urosa!
We zijn er klaar voor :D
Afbeelding

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:59

Hoi allemaal,
Ik ben niet zo goed in bijleesposten maar ga toch m'n best doen! Ben een beetje druk geweest de afgelopen weken dus vandaar mijn afwezigheid. Iedereen bedankt voor jullie betrokkenheid.

De bult van Rufian was de dag daarna spontaan verdwenen. Dus waarschijnlijk toch een reactie op een insect. Het is daarna ook niet meer voor gekomen.

MissesDon: Wat een prachtige hengst! Hoe oud is hij? Hij is nog mooi donker van kleur :).

Bumblehorse: Knappe merrie hoor! Dat spaanse is er inderdaad goed van af te zien!

Neile: Wat fijn dat het rijden op een andere locatie goed ging! Fijn dat je het dan toch gedaan hebt ondanks de frissigheid.

_Roxanne: Wat fijn dat de jury je de kans geeft om eerst even rustig een rondje te rijden. En wat goed dat je toch nog winstpunten hebt gereden. En dat rooie jasje staat prachtig bij je schimmel!

_Zsazsa_: Spannende tijden voor jou! Hoop heel erg voor je dat het nu wel raak is!!

Crines: Wat een moeilijke beslissing voor je :(:). Voor zo'n knappe man vind je een heeeel goed te huis. En wat een super schattig filmpje van de 2 veulens, leuk om te zien. Hoe gaat het nu met de wond van Quiero?
Elisa2: Wat vervelend van je slijmbeursontsteking! Beterschap!! En wat kan jouw schimmel schattig kijken zeg <3.

Urosa: Fijn dat je een goed passend zadel hebt gevonden! Zag een filmpje voorbij komen van het rijden, ziet er erg netjes uit vind ik!

Robbin89: Welkom! Klapnekken heb ik geen ervaring mee..

Azmay: Hele mooie foto's van je knappe dames!! En een heel mooi zadel gevonden zag ik! Fijn!

Furioso: Wat een heerlijk veelzijdig paard heb je ook! En Furioso is zo knap!!!! Succes met je wedstrijd!

Abukir: Hoe gaat het nu met jouw knappe spanjaard? Geen dikke koker meer?

car0linee: Welkom! Wat een leuke kruising is dat!

Dais_: Beterschap voor je paardje! Wel een erg mooie foto!

Lovemario: Mooie foto! Succes met de overstap naar het L2.

EdkingEnzo: Gefeliciteerd met je knappe en leuke aanwinst. Fijn dat jullie zo'n goeie klik hebben! Hopelijk mag je heel lang genieten van hem!

Hier gaat het redelijk. Doe weinig met het warme weer. Vandaag gaan de pluggen uit Rufian zijn mond dus dan is het in principe klaar. Als alles goed blijft gaan. Verder heb ik een nieuw bit voor hem gekocht: een Myler level 2. Heel mooi en fijn bit met een kleine tongboog. Helaas is meneer zo handig geworden dat hij hier ook zijn tong over heen gooit. Het lijkt wel een gewoonte te zijn want hij doet het al binnen 2 seconden dat ik het bit in heb :(... Dus maar weer eens kijken hoe we dat gaan oplossen maar ik baal er wel van want kan zo niet normaal rijden..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:48

Ik heb met veel paarden gewerkt die problemen hebben/ hadden in de aanleuning. Voor tong over het bit heb ik goede ervaringen met een africhtingsneusriem {hannoveraanse neusriem} en verder gewoon een simpel en goed passend bit. Probleem bij jou is natuurlijk dat hij zich dat aangeleerd heeft door die kiezen..dus nu moet het weer uit het systeem. De neusriem kun je zo doen, dat hij z'n mond niet ver genoeg meer open krijgt om zijn tong erover heen te doen. Wellicht gaat ie hem dan optrekken..maar hij moet leren het bit weer te accepteren en associeren dat het geen pijn meer doet.

Fijn dat het redelijk gaat trouwens..alles is dus mooi genezen verder? en dankje..die ontsteking is echt vervelend.

Furioso, wat ziet hij er mooi uit met die vlecht

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:50

Wat gaat dit topic ineens snel, ik houd het gewoon niet meer bij :o
Prachtige foto's wel. Succes op wedstrijd!

Kim laat zich nu ik heel langzaam weer ben begonnen en maar korte sessie doe erg netjes rondsturen. Vloekte gisteren omdat ze niet lekker mee werkte maar als ik me dan bedenk dat ik er eerst niet eens op mocht zitten moet ik toch maar even mijn mond spoelen geloof ik :+
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:52

Leuk om haar zo ohz te zien, en idd als je net begint kun je natuurlijk niet te hoge verwachtingen hebben. Ik moet veel rust houden dus klets nu veel haha.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 14:45

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:27

Thanks voor je advies Elisa2! Ga ik zeker meenemen! Ja het is denk ik echt dat hij denk " O oliebol een bit dat doet pijn dus doe ik maar mijn tong er over heen ".. erg lastig! Ooit zou ik ook wel willen overstappen op bitloos maar daar wil ik hem eigenlijk eerst wat beter voor kennen/vertrouwen. Hij is nu soms nog wat schrikkerig en dan is een bit toch wel handig. Als hij goed zit natuurlijk...

Ja alles geneest mooi, zal snel eens een foto maken van de wond op zijn hoofd hoe die er nu uit ziet.
De plug is er vandaag uitgehaald en het zag er van binnen ook netjes uit gelukkig.

Hebben ze enig idee hoe snel je van die ontsteking af gaat zijn?? Kan me voorstellen dat het heeel vervelend is...

Azmay: leuk! Ziet er goed uit :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 17:59

Nee helaas, ik heb hem al 4 jaar..overgehouden aan een ongeluk. Maar ben er nu pas achter wat het is..{dokters..zucht} dus kan nu pas gericht behandelen en vooral rust nemen ook. Het gaat om de slijmbeurs naast mijn wervelkolom dus ook nog eens een rotplek die niet vaak voorkomt.

Bitloos is natuurlijk wel een optie als je het probleem helemaal niet meer opgelost zou krijgen. {wat ik me niet kan voorstellen want meestal is het wel te fixen} Maar dan moet ie wel tegen de druk kunnen die zo'n hoofdstel geeft. Daar reageert ook niet ieder paard goed op..en bitloos is niet perse vriendelijker vind ik.
Fijn dat het er goed uit ziet en van binnen ook, ik ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:12

Het was een geweldige wedstrijd dag ! Voor de allereerste keer 1ste geworden :D
Ook nog in de waterbak van de cross parcours geweest
Hier kome nog fotos en filmpjes van en ook van de proef ^^
Mijn punten !! 197!! Hoogste tot nu toe xO
Ik rij B2 in de lrv
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 08:28

Toppie gefeliciteerd! wat is B2 ongeveer qua niveau in NL? gewoon b dressuur?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:22

Elisa2 schreef:
Nee helaas, ik heb hem al 4 jaar..overgehouden aan een ongeluk. Maar ben er nu pas achter wat het is..{dokters..zucht} dus kan nu pas gericht behandelen en vooral rust nemen ook. Het gaat om de slijmbeurs naast mijn wervelkolom dus ook nog eens een rotplek die niet vaak voorkomt.

Bitloos is natuurlijk wel een optie als je het probleem helemaal niet meer opgelost zou krijgen. {wat ik me niet kan voorstellen want meestal is het wel te fixen} Maar dan moet ie wel tegen de druk kunnen die zo'n hoofdstel geeft. Daar reageert ook niet ieder paard goed op..en bitloos is niet perse vriendelijker vind ik.
Fijn dat het er goed uit ziet en van binnen ook, ik ben wel benieuwd hoe het er nu uit ziet.

Jeetje wat vervelend zeg! Wel "fijn" dat je nu een diagnose hebt. Hopelijk slaat de behandeling aan!

Ik zal vandaag eens wat foto's maken en hier plaatsen. Heb wel foto's van vlak na de operatie maar kan me voorstellen dat niet iedereen die wil zien haha. Zijn niet de fijnste foto's...

Klopt hoor, heb je zeker gelijk in! Maar word nu soms een beetje moedeloos er van omdat ik liever ook niet rij als hij z'n tong over het bit heeft.. maarja hij is zoooo snel...

Furioso: wat goed! Gefeliciteerd!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:03

Dank jullie ! Het niveau is idd ongeveer B dressuur
2x middendraf en 1x middenstap komt er in voor
Dit is de proef
Afbeelding

Als jullie graag het filmpje willen zien op fb
Zoek dan: evy verbruggen (werkt bij horta plettinckx)
Kan even geen link kopieren via gsm :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:52

Furioso: mooie strakke hengstenvlecht! Gefeliciteerd met je 1e prijs en punten! Ben benieuwd naar het beeldmateriaal :D (zal even zoeken op FB) :+

Willemlover: vervelend van de tong over het bit gooien, hier heb ik helaas geen tips voor. Wel fijn dat genezingsproces verder goed verloopt! Hopelijk vind je snel een oplossing!

Azmay: plaatje ziet er wel fijn uit!

Elisa2: pff klinkt complex zeg! Wat is de prognose ongeveer?

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 15:07

furioso gefeliciteerd ik ben stiekem fan van jullie hihi je foto s waren ook erg mooi.

Er werd net gevraagd hoe warm het hier is op gc nou op t moment 33 graden hopelijk morgen iets minder

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 09:10

Is het ook urosa, prognose is niet zo goed..kan best dat het steeds gaat blijven terug komen omdat ik er al 4 jaar mee loop en het ontstaan is door trauma. En het zit te diep voor injecties/ operaties etc.

Pfft dat is warm abukir..ik ben blij dat het in NL nu wat afkoelt.

Dat ziet er inderdaad uit als een B proefje qua niveau Furioso..werken jullie ook met winstpunten?

Gooit hij zijn tong er ook over met longeren Willemlover?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:47

Furioso: ik kan je filmpje niet vinden op FB helaas!

Elisa2: pfff wat vervelend zeg :(.
Met longeren doet hij het vaak aan het einde of met het wisselen van kant. Heb inmiddels een topic geopend omdat ik erg wanhopig begin te worden ;(.

Ik heb nog foto's gemaakt van hoe het er nu uit ziet en van de plug die uit zijn mond is gekomen. Zie hieronder.

Plug.
Afbeelding

Wond.

Afbeelding

Eventueel heb ik voor de liefhebbers foto's van hoe het er eerst uit zag.. mocht iemand dat willen zien dan hoor ik het wel!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:54

Ja ik wil dat graag zien..vind ik altijd erg interessant! de wond ziet er goed uit..wel grote plug zeg.

Doe je nog iets aparts met het wisselen van kant? en als hij het aan het einde doet? kan het zijn dat ie moe word door de aanspanning en er op die manier onderuit probeert te komen?
Paarden met tongproblemen zijn vaak zwak achter..en de tong eruit is ook een manier om zich te onttrekken aan de aanspanning van achteruit. {ik las je topic en zag dat hij het al heel lang doet}

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:26

Ik zal je zo even een pbtje doen met de foto's Elisa!
Nee eigenlijk doe ik dan niks aparts heb dan ook niet meer druk op het bit ofzo. Hij lijkt dat als hij bezig is hij vergeet dat hij ook kan knabbelen op het bit maar zodra hij stilstaat hij dit weer doet.. met het dubbel gebroken bitje krabbelde hij extreem veel. Dat is nu bij die myler wel een stuk minder.

Of hij zwak achter is durf ik niet heel goed te beoordelen. Hij stapt vaak wel over. En lijkt ook geen moeite te hebben met overgangen ofzo..

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:17

Azmay; Leuk hoor Kim zo onder het zadel ^^ nu die buik nog een beetje wegwerken :D

Ik kijk in je topic buitenzinnig!

willemlover; de foto's wil ik ook wel zien hoor
Kan je niet echt helpen met het tong over bit probleem :/
Dankjewel !! :D

Ooh abukir hiihi dankjeee :D dat is altijd leuk om te horen :D
Van de fotoshoot foto's maak ik nog wel een topic van..
Zijn er te veel om uit te kiezen xO

Hier dan een onbewerkte foto met mijn meest sexy kleren :+

Afbeelding

Elisa Ja we werken ook met winstpunten
1ste plaats = 10p
2de pl = 7p
3de pl= 5p
4de pl= 4p
5de pl=3p
6de pl=2p
7de pl=1p

de middenmoot krijgt geen min of pluspunt
de onderste krijgen -1

met 15punten mag je overgaan maar is niet verplicht
met 25punten moet je overgaan naar de hogere reeks (dat zou voor mij L1 dan zijn)

Dus ik probeer altijd bij de bovenste 7 te zitten :+

Ohja dit is mijn fb https://www.facebook.com/evy.verbruggens
Commentaar op mijn proef was dat ik mijn duimen rechtop moet houden --> is idd een werkpunt !!
1x ff uit galop gevallen spijtig genoeg (nam hem iets teveel terug..)
En 1x niet op de letter gereden

Hier zou je vrij snel het filmpje en de waterpret foto's moeten kunnen zien :P
https://www.facebook.com/groups/2237664 ... 4/?fref=ts

Op het terrein van de wedstrijd is er een crossparcours
meeste hindernissen lagen opzij maar deze daar kon iedereen gebruik van maken :D
Afbeelding

Morgen hebben we weer wedstrijd op hetzelfde terrein
Hopelijk weer goede proef & punten :D

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:13

Leuke foto's komen er weer voorbij!
Wat een flinke plug zeg Furioso! Jeetje. Nu hopen dat je snel een oplossing vind voor de tong over het bit gooien. Het bit hoog genoeg hangen helpt ook niet dan, of tijdelijk een tonglepeltje proberen? Bitloos kan fijn zijn maar niet met spooky paarden is mijn ervaring.

Escultora word dinsdag weer gescand, dus flink bidden dat ze drachtig is. Ze is ineens wat gaan schuren terwijl ze dat nooit deed. Hoop dat dat hormonen zijn...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:53

Succses vandaag Furioso, die steiger foto is echt gaaf! grappig hoe jullie werken wbt de proeven..dat gaat dus met plaatsing ipv hoeveel procent je rijdt.

Kan ook door het broeierige weer komen zsazsa...ik duim voor je dat ze drachtig is!

Je hebt al veel goede tips gekregen zie ik willemlover..daar kun je vast wel wat mee.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:30

Misschien een keer naar een bitfitter Willemlover.

Ik ga dinsdag met mijn gijs naar een bitfitter, hij doet altijd zn mond open met rijden. ben benieuwd of dat misschien iets met het bit te maken heeft.