[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:23

cyrina: Leuke foto's! Big smile op je paard ;)

saida: Was je van de wolk afgevallen dan?

hosante: Bij mn eigen paard hoef ik het ook niet te doen ;) Deze vond het allemaal wel best

frank: gewoon een keer proberen :D

esther: Blijft het kriebelen?

sanne: Ga je een keer naar brabant! Snel opknappen hoor!!

suzanne: Leuke foto's! Weer met 2 handen aan het rijden?

ilona: MUTS! Ik wacht pas tot chico braver is hoor...nee moet nog even oefenen voor ik naar buiten ga :P Ging het toch kriebelen met dit lekkere weer :P maar super hoor!!! Nog een paar maandjes aftellen!!

malin: Hij blijft je bezig houden! Gelukkig eet hij weer goed! Hij ziet er goed uit op de foto's!

joyce: Ja ik vier ook alles :P Sanne heeft foto's gemaakt van de clinic..dus moet nog even wachten!
En je moet slechte dagen hebben om goede te hebben! In de les gaat altijd alles net wat makkelijker af!

Maandag super les gehad... na even rijden voelde ik dat ze veel meer dr rug spieren ging gebruiken en dat dr passen vooral van voor ruimer werden...heerlijk!! Nou kijken of ik het vandaag ook weer voor elkaar krijg ;) Als het goed is kan ik in de grote bak rijden!! Dus snel even doen wat ik moet doen voor school en dan lekker rijden!!!
En morgen zelf oefenen met lange teugelen! Ik heb me al uitgeleefd op een shetlander ;) maar dat was toch wel weer heel anders dan shannon.... dus morgen mogen zij en encanto even aan de bak!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:02

Heikedenise-Lusitano: Boukje kan de piaffe en passage redelijk ze vind het heel makkelijk maar ze gebruikt het te pas en te onpas om onder het werk uit te komen. (dus doen we het alleen nog maar tijdens de les oefenen) Het is geen leerpaard hoor en we zijn echt nog niet zo ver want de galop gaat af en toe nog echt hard.

Zasread: Wat vervelend zeg buikgriep ik heb er toen een week last van gehad.

Machonito: Je krijgt wel conditie van dat wandelen maar ik vind je fietskar er leuk uitzien en de nieuwe foto's van je zoon zijn geweldig.

Soeske: Mooie foto's

Kelly: ik kan zaterdag op Equitana kijken of ik iets kan vinden voor spaanse kleding

DinkeyGirl: Fijn dat je paard weer is opgeknapt.

Banditto: Ik zie dat je lekker bent beziggehouden tijdens je les.

Frankiej: ik heb ook zitten griezelen bij de Smaakpolitie wat was dat smerig zeg.

Sjaad: Super mooi paard zeg.

Mies-Appollo: ik ben toch blij dat ik niet alleen zo'n neuroot van een paard heb die niets kan hebben op haar rug. Hoewel ze gisteren tijdens de buitenrit zo druk was dat ze mij niet meer voelde volgens mij.

Picassox

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:06

Ojee... Zometeen m'n Frans mondeling, durf niet meer! ;(

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:21

bonne chance!~

bedenk me net dat we niet eens een groepsfoto hebben gemaak afgelope weekend!! Schandalig!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:33

:( Nu je het zegt! Stom zeg.......

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:41

:)ddd the boy does nothing *\o/*

iedereen aan de lentekriebels hier!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:46

nou mies nu je het zeg kom maar op met de lente

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:05

HAHA, mies, leuk liedje he :')

Ahh, deze krijg ik net binnen, is gister gemaakt! Chico is gewoon écht een luilak, hij slaapt graag :D .
Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:09

of hij wil niet dat zn poezelige pootjes moe/stijf worden dus hij ligt om ze te sparen ;)

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:18

_Saida_ schreef:
Kelly -> Het zijn niet echt Spaanse kostuums, maar wel errug mooi deze! [url]http://www.reitkostümverleih.de/[/url]
Barokke rijkostuums; http://www.historische-reitbekleidung.de/galerien/Barockreiten/
Feriakleding; http://www.lasenoradito.nl/index.php?Itemid=20&id=22&option=com_content&task=view
Misschien heb je er wat aan!

Dank je!
Staan super mooie dingen bij zeg :~

Hosante schreef:
Kelly: ik kan zaterdag op Equitana kijken of ik iets kan vinden voor spaanse kleding

Dank je, maar het gaat me meer om het snuffelen.
Heb niet echt in de planning iets te kopen.
Maar als ik tegen iets moois aanloop wie weet.

Prinslover schreef:
HAHA, mies, leuk liedje he :')

Ahh, deze krijg ik net binnen, is gister gemaakt! Chico is gewoon écht een luilak, hij slaapt graag :D

Wat een heelrijk slaapkoppie :D

Ik ben bezig met Perla het liggen aan te leren.
Taco is daar echt te ongeduldig voor _O-

En wat super dat je buitenritje zoooo geweldig ging :j
Steigeren is zeker een heerlijk gevoel maar idd, een goede basis is vereist.

Sjaad schreef:
Voor diegene die zich vervelen kunnen Urbino-fotootjes kijken

Wat is het toch een onwijs ruige bok :~

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:46

Melisxfeikje: Leuk arabofriezen :P. Gaan we ze toch nog zien in dit topic ;). Ik heb wel foto's gezien van goedgekeurde dekhengsten, en die zagen er echt mooi uit!
heikedenise: Fijn dat het zo goed gaat!!
Ilona: Wat een heerlijk slaapkoppie!

Weer even een update over Atlas. Ben gister zelf langs geweest, hij stond lekker buiten in het zonnetje :). Toen ik m kwam halen werd eerst iedereen grondig weggejaagt bij het hek vandaan :P. Alleen hij mocht mee ;).

Op de poetsplaats eerst zijn temperatuur opgenomen, hij had wel koorts... Eigenaar gebelt en gevraagt wat ik moest doen. Die wist het zelf ook niet echt, moest maar kijken hoe die het deed... Dus toch maar even gelongeerd en mede dankzij het bandje dat in de schuur aan het oefenen was liep ie best vrolijk door. Hij gaat altijd heerlijk op de maat van de muziek lopen :=. In stal begon die ook gelijk aan zijn eten... Dus tja voor mij oogde die niet echt heel slecht...

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:10

haha ja dat zijn inderdaad knapperts.. kijken wat er straks voor moois uitkomt ;)
Feikje om in Augustus weer terug.. veulentje moet er wel even bijlopen he:P
Heeerlijke dag vandaag.. *lente

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:15

Mies - fijn dat je les zo lekker ging, en morgen lekker langeteugel leuk hoor

Ilona - ach gos die foto lief hoor

Esther - fijn dat het weer iets beter gaat met hem, hopelijk zakt de koorts ook snel zodat die weer helemaal beter is

Melissa - aroba friezen zijn knapperts hoor

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:25

Ilona -> Yes! Weer een mijlpaal gehaald met Chico! *\o/*
Super, hoor! Fijn gedroomd vannacht over strandritten en galopperen in de golven bij zonsondergang op Chico?

Malin -> Suevo ziet er goed uit!
Je kan idd nog wel een puntje zien onder aan z'n buik, maar het is duidelijk al minder dan de vorige foto's!

Heidi -> Handig karretje idd!
Ideaal om met je kind (en/of hond) te kunnen fietsen!

Nishada -> Kweet niks te zeggen, kan alleen maar zwijmelen bij je foto's...... :9 :~

Michelle -> Afgevallen niet, maar zo af en toe sta ik weer even met beide benen op de grond, om weer snel op m'n roze wolk te springen en weg te zweven! :D

Esther -> Hoe lang heeft Atlas al koorts? Langer dan 3 dagen is echt niet oké, hoor........
(je kan pas van koorts spreken als de temperatuur boven de 39 graden is)
Hoor je wel darmactiviteit in z'n buik? En hoe is hij in z'n gedrag?

Ik heb echt een raar paard!
Ik stond haar dinsdag lekker te kriebelen en te krabbelen en kwam op een gegeven moment bij haar tepels met m'n hand.
Ik voelde dat er wat viezigheid tussen zitten dus dat pulkte ik weg.
Rints vond het zó lekker dat ze haar achterbeen helemaal optrok (als een hondje dat staat te piesen) zodat ik er beter bij kon, hahaha! _O- _O- _O-
Gisteren liet ik het aan Marieke zien en ja hoor! ze deed het weer!
Maf paard! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:32

Hahahahaha dat plekje schijnen ze idd erg lekker te vinden :P. Maar dat ze hun been helemaal optrekken die heb ik nog niet meegemaakt :=.

Atlas had zaterdag koorts en zondag ook, maandag en dinsdag had ie normale temperatuur en woensdag dus weer koorts.... Ik vind het altijd maar lastig... At laat niet snel merken dat ie pijn heeft en iets niet kan. En dan ook nog een eigenaar die niet weet wat ik moet doen....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:20

Hahaha, die zal goed jeuk hebben!! Is zo´n plekje waar ze zelf rottig bij kunnen. Tussen de achterbenen of voorbenen krabben vindt Sam ook altijd heerlijk!

Gisteren voor het eerst met mijn schapevachie gereden. Sam maakte er niets van. Vond het ding raar ruiken maar ik kon hem er zo opleggen. No problemo!!
Was even wat stapwerk want ik wil eerst dat hij weer iets beter loopt (is nu wat onregelmatig door last van zijn rug...)
Dus vanavond weer lekker spelen en longeren.

Malin, lekker dat Suev gewoon weer eet. Kan me voorstellen dat je je dan wat zorgen maakt.

Heet Atlas een virusje te pakken?

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:19

Ik zal eens kijken of ik iemand foto's kan laten maken van Rints als ze zo doet.

Esther -> Eet Atlas wel alles? Wat wel en wat niet?
En hoe eet hij het? Met lange tanden of gewoon met smaak?

Lusitano -> Hoe bedoel je schapevachtje?
Alleen een vachtje op z'n rug en zo rijden?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:30

Ja, alleen een vachtje en dan rijden.
Zijn rug is beschadigd door het zadel. Dat moet eerst weer even helen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:34

Luxe bolide heeft Jesse!!! :D

Iloon, Steigeren is niet nieuw hoor, we doen het al even. Nog niet onder de man maar wel met spelen. Hij kan nu tijdens het steigeren ook naar links of rechts springen. Da´s wel nieuw! :D
Hij vindt het leuk en hij wordt er erg mans van. Soms moet je die ego even voeren :+

Malin, stoer zadel he! Ben benieuwd of dat wat wordt. Heb nog even niets van Simone gehoord. Zit nog met het opmeten.... da´s lastig.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:12

Hee wat leuk om weer eens wat van je te lezen Marit!! wat balen dat zijn rug niet okej is zeg, wat dat betreft prijs ik mijzelf en Piropo gelukkig kwa zadels.

Ik heb wat fotootjes van ALegra, die sinds een maandje in Zeeuws Vlaanderen staat om daar te leren dat het okej is om voetjes te geven (ze raakte heel erg in paniek en dat werd erger en erger en een vermoedelijke ruzie met de smid die daar kwam heeft het niet beter gemaakt, ze laat zich zo vallen en gaat slaan en schoppen.

Madame had net gedaan of ze niet wist wat vaststaan was, ze had even een halster stukgetrokken.. muts
Afbeelding

En hier gaat ze compleet los, heerlijk he

Afbeelding

Afbeelding

Prinses Alegra;

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:14

Mies, ja, weer ff met 2 handen.. Moeten het beide toch nog teveel leren dus weer een stapje terug.
Saida, ja, zo vind Goya het heerlijk als je zijn billen aait. Ook zijn staart wortel. Staattie helemaal te genieten.
Bram vind het heerlijk als je zijn staart uitpluisd en er hard aan trekt hihi

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:55

He Cloris! :-) Gaat het allemaal goed bij jou? Hoe gaat het met Alegra? Kan ze ooit als rijpaard worden gebruikt?
Heeft Prop niet zo´n kort ruggetje dan? Dat is bij Sam echt het probleem. Hij kan max een 16inch hebben. Daar pas ik niet in. Wellicht heb jij wel zo´n beschaafde bips :-)

sorry dat ik bij niemand op de foto´s reageer, ik kan ze vanaf hier niet zien.... dat ligt aan mijn pc overigens!!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:26

Marit: :(:) Knuf voor Sam zn rug! Wel leuk dat stijgerkunstje. Ik hoop het ooit (als we daar aan toe zijn) ook aan chico te leren!

Cloris: Knappe merrie! Het wordt nog eens wat met haar, ze ziet er happy uit :j

Mies: Oeeh, knappe Shannon! Gaat goed dus :D . Ik heb het aan de lange teugel nog niet geprobeerd.. wil het ook eens proberen vd week *D

Saida: Hahahaha :D *Ligt hier dubbel* Ik zie het helemaal voor me! Gekke Rints _O- .

Esther: Arme Atlas :(:) . Hou hem maar goed in de gaten....

Kelly: Gaaf zeg! Ik hoop ook nog eens heel goed in VD te worden met Chico hihi. Doet Perla het al een beetje?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:56

hahaha, Bram heeft een fetish!! :-)

Iwan, mijn oudje, is ook zo van het staartwortel krabbelen. Het eerste dat hij doet als ik hem opzoek is mijn zakken checken maar direct daarna de kont naar me toe voor het nodige jeuken en krabben :-) Lekker ding.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:06

Ik ga echt even niet bijreageren, ben te moe en heb honger. Sorrie!

Ik heb Utixo ingeschreven voor een wedstrijd, hij mag nu wel weer eens aan de bak. Mijn vader heeft Matz veel nodig in april, precies in de weekenden dat ik vrij ben, dus Utix gaat iets eerder mee terug dan ik in eerste instantie dacht. Kijken wat hij doet. Ik moet zeggen dat hij zich de laatste tijd redelijk voorbeeldig gedraagt, dus ben benieuwd.

Matz is een klereknol, echt. Ik had het even helemaal met hem gehad na dat gezeik van de week, eerst die buitenrit, toen dat idiote gedoe op wedstrijd. Dus ik gister tegen mijn instructrice vermeld dat mijn houding/zit wathever me helemaal niet kon schelen, maar dat mijn enige doel was hem eens flink aan te paken. Zat ik daarbij teveel in de mond, het kon me even niet schelen, Matz was wel even vervelend genoeg geweest. Ik had uit voorzorg al wel even een slof erom, just in case. Anyway, Matz begon (ik heb enkel losgestapt en een beetje gedraaft toen ze er nog niet was) natuurlijk gelijk al te miepen. Stuiter suiter. Na diverse dingen uitgeprobeerd te hebben, heb ik hem toen hij 20 cm van de grond kwam een lel tussen zijn oren verkocht, ik was het zo ontzettend zat. Bokt verantwoord? Nee. Werkte het? Jup. Matz schudde een keer flink met z'n kop, keek erg verbaasd, en besloot te lopen. Hierna nog wel afentoe in staking, maar niet meer dat idiote gedoe. Ik heb wel heel sterk het idee dat hij de echte oefeningen leuker vind, de eenvoudige galopswissels op de slagenvolte gingen erg goed, de schouders binnen en buiten, de travers, dat ging daarna alemaal prima. Maar hoe leg je een paard uit dat je toch echt eerst de B en L doormoet voor het leuk begint te worden?