Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Zsazsa_

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:08

Azmay, hij schijnt een heel eerlijk lief karakter te hebben met veel aanleg voor de sport. Hij is 7 en loopt ZZ licht. Hij loopt ook shows dacht ik. Ik vind zijn bouw, beweging en aanleg voor de dressuur een goede aanvulling op mijn merrie. Plus zijn mooie behang en kleur is mooi meegenomen.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:44

Wanneer mogen jullie gaan scannen dames? Altijd zo'n spannend moment als je naar die monitor stond te kijken vond ik :)

Vandaag ben ik voor het eerst gestart met mijn nieuwe wedstrijdjasje. Wilde al lang een rood jasje bij schimpie, maar laatst dan toch maar echt dit jasje voor erbij gekocht... Afbeelding

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:25

Leuke foto Roxanne! Mooi contrast met dat rode jasje. Ik mag de 26e scannen. Hoop zo dat ze drachtig is.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:51

Roxanne: ziet er chique uit, hoe ging je wedstrijd?

Zsaza: gave hengst onder het zadel, hopelijk drachtig!

Welkom Car0linee! Aanspreken dier!

Trueno gaat fijn met rijden, hij valt steeds wat meer af, we begonnen obese.. bewegingen worden ook steeds iets ruimer. Heb nog filmpje van het rijden, zal even bij elkaar monteren en dan wel plaatsen :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:09

Leuk om al jullie verhalen te lezen en foto's te zien :j
Rood jasje staat goed!

ZsaZsa, ik ga duimen voor je! Wel een mooie hengst vanaf de foto te zien :j

Carolinee, ik ben echt fan van jouw paard. Ik zag haar onlangs al eens in uitgelicht verschijnen en toen viel ze me al positief op! :)

Elisa, wat een superschattige foto :') Die voetjes daar zo vanonder :')

Abukir, gaat het al wat beter met je paard??

Terwijl jullie allemaal hele avonturen beleven met jullie paarden stap ik nog elke dag saai hetzelfde rondje door de polder ivm een peesblessure :\

Afbeelding

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:44

Welkom Caroline! Wat een goed gelukte kruising!

Azmay: ik vind het ook nog steeds een gek zicht. Imperiosa heeft wrs een even dikke buik, maar die is overal dik... Bij Kim lijkt het echt haar buik te zijn. Maar heel moeilijk om de oorzaak te vinden lijkt me idd. Ze ziet er verder wel stralend uit hoor.
Maar uum, het gaat me geen moer aan, maar waarom deze hengst voor Kim? :o

Dais: wat een knap paard :D Jammer dat jullie niet ten volle kunnen genieten deze zomer door de peesblessure. Ik mis het rijden toch ook wel wat hoor.

Ik vind Favorito ook een aansprekende hengst Zsazsa. Heb hem al in het echt kunnen bewonderen en hij viel wel in de smaak onder het zadel voorgesteld. Aan de hand kan ik me niet herinneren hem te hebben gezien.

Hier staat Imperiosa op dieet. Ze is veel te dik aan het worden en ik heb schrik voor haar gezondheid. Ze ziet eruit alsof ze elk moment moet bevallen, terwijl ze een veulen van 2 maand aan de voet heeft :+

Quiero heeft een vieze ontstoken wonde achter zijn elleboog, dus daar zijn we druk mee bezig om die te verzorgen.

En de veulens zijn nog steeds super schattig <3

Verder ben ik ontzettend druk bezig met het plaatsen van extra stallen en het aanleggen en opnieuw omheinen van de weides. Quiero kan dan verhuizen en de nieuwe merrie en haar veulen kunnen dan ook opgehaald worden *\o/*
Nog eventjes hard doorwerken :')
Ik ga zo blij zijn als al mijn paarden samen staan.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:57

Wat spannend Crines, lijkt me een mooi moment als je alles dadelijk op stal hebt staan.

Kim haar buik lijkt momenteel behoorlijk weg te trekken als ze draaft, dus er is hoop :Y)
Ik ga voor Don als combinatie omdat hij ze mooi aan kan vullen. Wat oa betreft de ruglijn, benen(stand) en vooral het karakter. Ik zou voor een luxer paard kunnen gaan maar eigenlijk lijkt het me slimmer bij het type te blijven wat ik zelf mooi vind, zeker omdat ik mogelijk een veulen aan zou houden. En ik wil ook niet echt het risico nemen dat het veulen de torso van Kim erft maar het fijne benenwerk van papa. Tuurlijk zijn er ook punten die iets minder zijn op de combinatie maar in dit geval lijken me dat niet echt de meest cruciale punten, hoe meer ik rond kijk hoe tevredener ik ben eigenlijk. ;)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:10

Afbeeldingmn knappe kerel <3 wel wat te dik haha.
gisteren onze laatste L1 wedstrijd gereden. binnenkort over naar de L2

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:27

Echt leuke veulens Crines! Nog reacties gehad op je hengstje? Favorito sprak mij aan omdat hij heel sportief is gebouwd maar toch echt Spaans. Mijn merrie is redelijk barok en ik wil mijn veulen dan ook niet qua model zwaarder dan haar hebben. Ze heeft wel weinig behang dus hoop dat hij dat ook aan kan vullen. Qua beweging zit het bij allebei goed.

Laat je er nu wel een dekken eventueel Azmay? Wanneer weet je of die van jou drachtig is Crines?

Leuke foto lovemario!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 14:32

Het dekken hier is (hopelijk) voor volgend jaar :j

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:01

Bedankt voor het welkom heten :D

Wat leuk dat hier veel mensen bezig zijn met veulentjes. Dat lijkt mij ook zo leuk, om een veulen van Suzy te hebben en dan zelf te houden. Maar dat is nog niet iets wat nu haalbaar is.

Mooi jasje Roxanne. Staat erg gaaf dat Rode!

Dais, Dankjewel :D Mooi dier heb jij ook! Jammer van de peesblessure, hopelijk snel weer de oude. Wat voor zadel heb je er daar op liggen? Ziet er erg comfortabel uit!

Crines, wat lief die veulens! Heel schattig zo met elkaar <3

Mooi plaatje lovemario! Hoe ging je wedstrijd?

Hier is Suzy afgelopen weekend ook weer mee op wedstrijd geweest. Waar ze doodnormaal op een druk enduranceterrein rondloopt was het hier een en al spanning. Dus meer kilometers op het wedstrijdterrein maken.. Stond ook heel mooi op ons protocol 'Meer kilometers maken, dan komt het wel goed!!' :)

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:37

car0linee: dat is in ieder geval commentaar waar je mooi verder mee kunt bouwen :)

Lovemario: mooi, een overstap naar de L2! Haha nou de 'mijne' is nog wel dikker :=

Azmay; mooi dat haar buik al wat weg begint te trekken!

Betreft de dekadviezen en hengsten zit ik helemaal in het KWPN/duitse hengsten hoekje, hier geen kaas van gegeten :')

Crines: wat een leuk filmpje, heerlijk zo broederlijk uit 1 bak!
Haha, Trueno staat ook op dieet, wel grappig we kunnen wel een paarden "Strijd tegen de kilo's" club oprichten :')

Zoals je al ziet op het filmpje is hij nog te dik, maar we begonnen obese, dus hij is al best wat kwijt, nu de rest nog! Eigenaresse heeft wat in slomo opgenomen :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:50

Leuk dier hoor, grappig die slowmotion.

Die van ons hebben eigenlijk niet zo'n last van overgewicht oid..nu is de een natuurlijk nog in de groei.

Jammer van de spanning Carolinee, wel een leuk dier om te zien.

Fijn dat de buik van Kim weg lijkt te trekken Azmay

Dankje Dais..vond ik ook haha, wat jammer dat je nog met die peesblessure zit. Moet je nog lang stappen?

Ik vind Favorito een aansprekende hengst, zal duimen dat ze drachtig is zsazsa!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:21

Nu eventjes snel een voorproefje tonen van de foto's van gisteren met de suuuperwarme dag ! Fur was een beetje loom maar hij deed super zijn best ^^
Vanavond antwoord ik op iedereen, zo vind ik het echt niet handig werken via gsm :/
Afbeelding
Afbeelding
Fotografe was Helena Massa
Foto's zijn ook gewoon op onze grote weide gemaakt :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:13

Ow wauw..wat een knapperd!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:57

Hihi al die pre s die snel dik worden nou die van mij valt juist snel af .

Het wondje is gelukkig dicht dus kan weer met een gerust hart rijden. Helaas lopen de temperaturen weer op dus echt vol gas is ook niet mogelijk. Ik wil winter!!! Die is heerlijk hier

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:37

Och arme Farallon ! Moet hem geen deugd gedaan hebben ...
Best dat je ook afwacht en niet de eerste de beste hem aan verkoopt.. Ken genoeg gevallen :/

Azmay Western zadel staat haar erg leuk !

Roxanne
Heeeerlijk dat je zo kan opstappen zonder zadel en wegrijden :D

Hihihi Elisa lekkere onschuldige kop heeft hij zo :))

Welkom caroline ! Heb je topics al voorbij zien komen met Suzy (sowieso klik ik op elk topic waar er PRE/Anda bij staat :+ )
Ze heeft een trotse uitstraling ! Wel een kleintje niet ?

ZsaZsa Wauw knappe hengst hoor *D Zwart + PRE :~
Ik duim mee !

Leuk zo in het rood Roxanne
Staat altijd knap op een (bijna) witte ^^

Dais
veel beterschap !!

Crines
wat een leuke mini Fur en Espero ! Schattig filmpje !

lovemario
Knappe foto !

Urosa
Trueno is een mooierd !!

abrina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:07

Mijn droom was een valk kleurige PRE. Maar mijn portomonnaiis het daar niet mee eens...

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:44

abukir: rijden zal daar wel echt s ochtends vroeg of s avonds laat moeten of niet?

Furioso: hele mooie foto's! Voorproefje belooft veel goeds.

Trueno heeft nu even een paar dagen vrij, is wat gevoelig op de luchtwegen icm met overgewicht en opbouwen wordt het wel iets teveel met deze warmte. Vrijdag ga ik weer rijden :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:39

Ik kom me hier ook maar weer is melden! Lees elke dag nog mee, en beloof vanaf nu ook mee te reageren! :)

Ik ben helemaal blij, want ik heb mijn droompaard gevonden <3 een 7 jarige PRE ruin. Niet de knapste maar wel de liefste en de braafste!
In mijn onderschrift staat het topic, hier nog even 2 fototjes
Afbeelding
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:43

Wat enorm fijn dat je een braaf paardje hebt gevonden! *\o/*
Let wel op zijn ruggebruik, hij drukt nu enorm zijn rug weg op de foto's.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:12

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Ja normaal rijd ik in de ochtend maar tot het weekend is dat zelfs te warm ben ik bang

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:57

Hoe warm is het bij jullie abukir?

Ik had hem al gezien, erg leuk dier EKE! en hoezo niet de knapste? wat meer spieren er op en het word een heel ander paard. {karakter en plezier met je paard is toch het allerbelangrijkste!}

Urosa, het is wel erg warm om wat te doen...bij ons hebben de paarden ook gewoon vrij tot de ergste hitte weer voorbij is.

Hij is ook heeeel onschuldig furioso haha..heb je de rest van de foto's al?

Abrina, die komen ook niet veel voor bij de pre's..kun je beter voor een lusitano gaan. Daar is dat een normaler kleurtje.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:08

Azmay schreef:
Wat enorm fijn dat je een braaf paardje hebt gevonden! *\o/*
Let wel op zijn ruggebruik, hij drukt nu enorm zijn rug weg op de foto's.

Thanks! En dat laatste vind ik persoonlijk best wel mee vallen eerlijk gezegd haha. Misschien ligt het aan mij. :D

Elisa2 schreef:
Hoe warm is het bij jullie abukir?

Ik had hem al gezien, erg leuk dier EKE! en hoezo niet de knapste? wat meer spieren er op en het word een heel ander paard. {karakter en plezier met je paard is toch het allerbelangrijkste!}

Dankje <3 Ik vind m zelf niet de knapste van stal :Y) Hij was echt de lelijkste die er tussen stond zeg maar. En in vergelijking met mijn vorige PRE. Maar dat geeft echt niet, hij is echt mijn droompaard. Voel me helemaal penny :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:19

_Roxanne schreef:
Vandaag ben ik voor het eerst gestart met mijn nieuwe wedstrijdjasje. Wilde al lang een rood jasje bij schimpie, maar laatst dan toch maar echt dit jasje voor erbij gekocht... [ [url=m/x6cZPx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er goed uit!!

Dais_ schreef:
Terwijl jullie allemaal hele avonturen beleven met jullie paarden stap ik nog elke dag saai hetzelfde rondje door de polder ivm een peesblessure :\

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hopelijk gaat het gauw weer wat beter.. knap beestje heb je !

Crines schreef:
En de veulens zijn nog steeds super schattig <3
[ Video ]
.

Wat een dotjes <3

furioso schreef:
Nu eventjes snel een voorproefje tonen van de foto's van gisteren met de suuuperwarme dag ! Fur was een beetje loom maar hij deed super zijn best ^^
Vanavond antwoord ik op iedereen, zo vind ik het echt niet handig werken via gsm :/
[ [url=m/7Ox8Xf.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OlxZ8q.png]Afbeelding[/url] ]
Fotografe was Helena Massa
Foto's zijn ook gewoon op onze grote weide gemaakt :D

Gave foto's zeg!

EdkingEnzo schreef:
Ik kom me hier ook maar weer is melden! Lees elke dag nog mee, en beloof vanaf nu ook mee te reageren! :)

Ik ben helemaal blij, want ik heb mijn droompaard gevonden <3 een 7 jarige PRE ruin. Niet de knapste maar wel de liefste en de braafste!
In mijn onderschrift staat het topic, hier nog even 2 fototjes
[ [url=m/AuRfGS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VohTYZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat je zo'n lieverdje hebt!