[FOTO] trekpaarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: [FOTO] trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:37

Wat een knappie! En wat een prachtig halster :#

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 23:59

Hij is echt knap!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:07

Afbeelding

De ochtendwandeling. Hij was goed wakker :D . Hij vindt het zó leuk om mee te gaan. En zijn knie gaat ook goed, dus in april haal ik er iemand bij om naar zijn rug te kijken. Als alles goed gaat, kan ik er van het voorjaar wel weer een keer op. Dat had ik echt niet verwacht. Hij is echt blij dat hij weer mee mag doen met de trainingen. Grappig is dat. Alleen maar in de wei staan is duidelijk niet zijn ding.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:46

super dat het zo goed lijkt te gaan (klopt af).
en dat nadat het er toch zo enorm slecht heeft uitgezien.

bij kate merkte ik dat ook erg destijds, het zijn echt gewillige werkdieren.
zij vond niks doen 1 dag oke, maar daarna echt niet meer.
je hebt werkpaarden en luxe paarden ;)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:49

cherell0 schreef:
je hebt werkpaarden en luxe paarden ;)

Dit is zeker waar! :j met de gedachte bij Marloesje.... <3

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 18:12

Vandaag weer even gewandeld er lag een beetje sneeuw en af en toe kwam het zonnetje er ook eens bij, Heerlijk. Ook nemen wij af en toe wel een eens sprongetje mee, en dat kan hij hoor!
(foto's zijn van een filmpje af)
Ook heeft meneer een nieuw touwhalster met bijpassende halster touw <3

Afbeelding

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:41

Leuke foto's!! Heerlijk in de sneeuw, hier ligt niks helaas.

Waar halen jullie eigenlijk jullie spullen vandaan? Ik merk dat het erg moeilijk is om zaken voor mijn pony te krijgen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 19:53

Gewoon dagen op internet zoeken :P

Kramer heeft wel wat spullen, daar heb ik een vliegenmasker en een halster vandaan.
Het hoofdstel heb ik bij een andere winkel gekocht
Het bit het ik bij uhmm horseshop International vandaan geloof ik, die heeft ook wat spullen in grote maat.
Ik heb een borsttuig van marktplaats (en een tuig via de bokt markt maar die past niet ;) )

Onze dame zag ik vanmiddag door de modder stampen en dacht nou, daarmee toch maar eens naar de keuring :)F maar dat moet nog ff wachten. Misschien wel tot we er een veulen naast hebben lopen, kunnen ze daar ook meteen naar kijken :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:08

Wauw, wat een sprong! Mooi paard! Lijkt erg op mijn Beau.

Hier geen sneeuw. Alleen veel water... :(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 09:42

Afbeelding
Mijn nieuwe aanwinst, voor een prikje op de kop getikt, sieltec tuig is in bestelling, dus hopelijk kunnen we deze zomer lekker gaan mennen :D

Afbeelding
Mijn 6 jarige en mijn wolfje

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:40

Hé tof zeg! Mooie kar, mooi paard, mooie hond. Is t n saarloos of tjechische?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 10:41

Leuk Duhelo! Mennen is fantastisch!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 11:16

Was nog benieuwd of je idd nog voor sieltec zou gaan. Hoor graag je ervaring als je ermee aan het werk bent ;)

Hier inmiddels een Frans gareel gekocht, kijken hoe dat bevalt. Lijkt me net wat lekkerder voor het wat zwaardere trekwerk. Daar gaan we komend voorjaar mee beginnen. Eerst nog een paar keer er achter lopen en een stuur + rem "maken".

Vanmorgen hadden ze hier weer een echte wintervacht :) met ijs in hun staarten, bevroren baard en sokken waren ook klompjes.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:12

Bella <3
Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 18:14

Wauw!! Super mooie foto

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 07:46

Gisteren in het weiland na het wandelen, in alle rust terug lopen naar je /3 vriendjes lopen die helemaal aan de andere kant stonden.
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:23

Leuke foto!

Ik kan door mijn fulltime baan, binnen een jaar gaan kijken voor een eigen paard. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? En wat vinden jullie absolute must-haves bij het hebben van een trekpaard?

Het wordt trouwens waarschijnlijk een jaarling of twenter, liefst een merrie. Vooral de rassen ardenner, comtois en breton spreken me erg aan.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:28

De algemene tips zijn toepasselijk. Daarnaast let goed op interactie met de verkoper. Vaak staan dit type paarden alleen op het land en komen nooit in de hand. Hierdoor kan het zijn dat je problemen krijgt met de opvoedibg. Vraag naar de geschiedenis van mok en dergelijke en kijk of je de benen vast kunt pakken. Vraag hoe die bij de smid is, het liefst moet het paard de benen geven voor uit te krabben zonder problemen.ook als het een jong dier is. Veel smeden bekappen deze paarden niet omdat ze vaak niet opgevoed zijn wat hoeven en venen betrefd.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:32

DarkoFoitzik, dat is ook precies waarom ik nu al op zoek ben naar een smid, en dat is ook waarom ik een jonkie wil. Als ze eenmaal doorhebben dat het wel okay is hun gewicht in de strijd te gooien is het 10 keer zo moeilijk om het slechte af te leren dan het goede aan te leren.

Ik wil sowieso de verkoper vragen het paard die dag op het land te laten, zodat ik hem zelf eruit kan halen en zie hoe hij/zij doet. Op een stal aankomen waar een piekfijn gepoetst paardje staat te wachten en ik niks meer kan zien, tja...

Ik heb er geen problemen mee om een paard het voetje geven te leren, heb het pas nog bij een 18 jarige fjord aan moeten leren, die vertikte het ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:02

Wat ik destijds het belangrijkste vond waren de benen (en liefst ook die van de ouders omdat het deels erfelijk is), een staart, een goede bouw (al is dat lastig te zien bij een jong paard), en een makkelijk karakter.

Om maar even ontopic te blijven: Bartje en Mystic zijn de laatste tijd bijna dagelijks aan het ravotten. Heerlijk om naar te kijken :))
Doen jullie trekpaarden dat ook?
Afbeelding
Afbeelding
:')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:04

Hahaha geweldig.

Een staart is voor mij ook heel belangrijk. Goede bouw is inderdaad heel lastig te zien bij een jong dier. Die zijn sowieso vaak overbouwd.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:29

het spelen van mijn pony en zijn toenmalige zware vriend ging er hard aan toen. continue op de knieen naar de benen bijten en dan weer op elkaar springen, tegen elkaar aanrennen. ik denk dat een normal paard het niet overleefd zou hebben. :evaw:

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:25

Fabster schreef:
Hé tof zeg! Mooie kar, mooi paard, mooie hond. Is t n saarloos of tjechische?

Dank je
Tsjechoslowaakse wolfhond idd :D
Kar heb ik voor een prikje kunnen kopen, moet ik dan eens een dagje werk insteken om te strippen, verven en nieuw hout op te zetten :)

djuulsie schreef:
Leuk Duhelo! Mennen is fantastisch!

Ik hoop het. Mijn oudste kan het, dus ben benieuwd hoe ze het zal doen :D

palousa_boy schreef:
Was nog benieuwd of je idd nog voor sieltec zou gaan. Hoor graag je ervaring als je ermee aan het werk bent ;)

Hier inmiddels een Frans gareel gekocht, kijken hoe dat bevalt. Lijkt me net wat lekkerder voor het wat zwaardere trekwerk. Daar gaan we komend voorjaar mee beginnen. Eerst nog een paar keer er achter lopen en een stuur + rem "maken".

Vanmorgen hadden ze hier weer een echte wintervacht :) met ijs in hun staarten, bevroren baard en sokken waren ook klompjes.

Uiteindelijk idd voor sieltec gegaan, en dat vooral voor het gemak hoor. Ik ga niet zo heel vaak mennen en heb geen zin om iedere keer 3 uur te poetsen aan mijn tuig voor ik iets kan doen.
ik had nog een oud boerengareel, maar dat krijg ik er alleen niet op ivm het gewicht :D
Ik ben pro-lichtgewicht dingen :)
Het is besteld, zodra ik ermee gewerkt heb maak ik wel een verslagje op :)

PinkDonut55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:00

MorganeR: wat leuk dat je opzoek kan gaan naar een eigen trekpaard dit jaar! Als ze jong zijn zijn ze idd altijd overbouwd, dus kwa bouw is dat lastig te zien. Dan zul je misschien al echt de afstamming moeten bekijken denk ik. En een staat is idd ook heel belangrijk. De rassen die je zoekt zijn er leuk, maar lastig te vinden, dan moet je daarvoor denk ik hoor wel verder kijken dan alleen in NL. Ik zou je een Vlaams trekpaard aan raden natuurlijk:D Toen ik bij hem ging kijk was hij helemaal groen.. Uit de wei halen leek hij al wat gespannen hij was best wild los in de bak, haha! Naar de hoefsmid was hij nog nooit geweest kwam ik later achter dus heb hem zelf hoefjes moeten leren, dat was een hele klus maar het is gelukt en de smid bekappen hem gelukkig voor mij. (daar doe ik stinkend mijn best voor dat hij mijn paard zo makkelijk mogelijk kan bekappen). En echt waar een jong paard is hartstikke leuk, kun je helemaal na je eigen hand zetten. Die van mij is al mega mak! Hij is nu 1 jaar en 8 maand. Succes met je zoektocht, ben benieuwd!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 18:14

Mimo, een Vlaams paard is hartstikke leuk maar wordt voor mij helaas een maatje te groot.