[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pipi

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:53

Ik had voor Mynke,toen ik haar net had,ook een hymalaya liksteen.
In no time waren ze weg(van de zomer was dat,toen zweette ze ook wel heel erg).
Wil er nu ook weer eens ophangen.

Morgen ga ik naar de friese hengstenkeuring.
Ik ben erg benieuwd.
Hopelijk is het mooi,want ik moet er ruim 2oo km naartoe tuffen en er dus ernstig vroeg mijn bedje voor uit Slapen

Mynke is weer helemaal het vrouwtje,ze sprong boven m'n hoofd uit met wandelen,gekke doos Lovers

Leuke foto's van Picasso en Branca lijkt me echt een mega schatje.

Dinkeygirl> Nog steeds druk aan het klussen?

Eef> Je zal vast niet veel slapen vannacht Haha!
Heel veel plezier morgen,wordt een spannende dag.

Nou,tot morgenavond allemaal,niet teveel schrijven hè,dan moet ik weer zoveel bijlezen,dat kan m'n oude hoofdje niet zo goed verwerken Clown

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:14

ik ben inderdaad op van de zenuwen inmiddels. net geld bij de bank gehaald. pffff dat is eng met zoveel geld over straat.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 00:27

Ik meld me hier ook even met mijn vier knollebeesten.
Ben een zeer trotse bezitster van een groninger merrie.
Verder nog een shet*welsh, een luxe tuiger (kwpn) en de haflinger van de buurman....
Ik ga snel mijn profiel opfixen, dus ik zou zeggen kijk voor foto's in mijn profiel!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:24

Welkom Biertjes! We zien natuurlijk graag foto's Knipoog
Eveline, spannend hoor! Eng he, met zoveel geld hihi.
Dinkeygirl, hoe gaat t nu met het nieuwe huis?
Lusitana, leuke foto zeg! Gaat het alweer beter met haar?
Om Goya dikker te krijgen heb ik veel kuil gegeven. Daar werd hij wel dikker van.
Ja, het rijden met de wind.. Zit ook nog op een dijk, 5km van het strand af, dus die voelde ik wel haha. Hij was echt erg druk, ging gelukkig goed Lachen Hoop ook snel een zadel te vinden, weet t echt niet haha.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:22

ppffff.... jejetje wat zijn jullie hard gegaan. Maar afijn, ik ben weer bijgelezen.

Redina: Veel plezier vandaag. Wel foto's (laten)maken van zijn aankomst Knipoog Ben ik vergeten met Ensueño en dat vindt ik eigenlijk best jammer.

Zieke mensejes en diertjes onder ons... beterschap!

Soeske: fijn dat Goya zo vrolijk was.. gelukkig ben je d'r niet afgewaaid zonder zadel Clown Al een zadel gevonden overigens?

Picassox: leuke foto's, hij ziet er goed uit en heeft er duidelijk lol in Haha!

Boertjes: Welkom!! Ik vindt groningers ook erg leuk. Vooral in het zwart vindt ik ze erg stoer.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 10:39

Redina. Heb je een beetje geslapen vannacht. Is altijd spannend, veel geluk met Enno. Als Marissa meekomt doe haar dan maar de groeten van mij.

Soeske Gaaf hoor dat hij zich weer veel beter voelt.

Pipi Super dat Mynke weer hersteld is.

Boertjes welkom hier.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:38

@boertjes, sorry ik heb je post niet eerder gezien, ik ben altijd druk druk druk op bokt omdat ik nu zo weinig achter de pc zit.
Welkom...

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:06

Soekse lekker hoor, dat hij nu weer goed loopt! OK dan! Nu nog een zadel en dan kun je weer fijn aan de slag Ja

Eef veel sux6 en vooral veel plezier vandaag! Je zult wel zenuwachtig zijn haha Hyper!

Boertjes welkom hier, het is hier heel gezellig en het gaat altijd heel hard Haha!

Cloor hej chica, lang niet gesproken, alles goed? Leuk van die clinic joh! Ik had een tijdje geleden jou eens gevraagd of het ook wat voor Suev en mij zou zijn, omdat hij altijd helemaal hyper wordt op vreemd terrein, maar daar heb ik nooit meer antwoord op gekregen Haha!

Lusitana, ze zier er superlief uit, is de smid al geweest? Je zult wel nieuwsgierig zijn naar hoe het strax gaat onder het zadel!

Picasso wat een leuke foto's, haha hij is echt helemaal blij! Suevo was ook nooit dikker te krijgen, nu staat hij op voer van marstall en hij werd zelfs een beetje te dik Tong uitsteken Ik had ook al van alles geprobeerd: gebroken mais, maismeel, verschillende soorten voer, slobbers, maar niets hielp. Tot ik marstall ging voeren. Suev was ook altijd erg druk van zichzelf maar dat is ook een heel stuk minder. Hij staat nu overdag de hele dag buiten en krijgt zowel buiten als op stal onbeperkt goed hooi en ziet er nu super uit!

In het huis is er gewoon veel te doen, en door de weeks zijn we niet echt veel verder gekomen. De woonkamer is nu begaanbaar en onze eigen slaapkamer, maar verder staat overal wat Haha! Ik kan geen dozen uitpakken omdat we de kasten nog niet in elkaar hebben, en die kunnen weer niet in elkaar omdat het laminaat eerst gelegd moet worden. En het laminaat kan weer niet gelegd worden omdat die kamers helemaal vol staan met dozen, een pas gekregen zonnebank, een bad wat ook nog geinstalleerd moet worden, en allerlei kasten die we strax toch nergens kwijt gaan kunnen Tong uitsteken Dus we gaan vandaag maar eerst eens zorgen dat er ERGENS laminaat komt, en dan kunnen we vanzelf verder.

Suevo's bulten zijn weer zo goed als weg, ik snap echt niet waarom hij deze reactie heeft gehad, tot nu toe wel de ernstigste reactie die ik gezien heb bij hem. Misschien heeft iemand hem wel bix, brood of snoepjes gevoerd, ik zal er waarschijnlijk niet achter komen. Maandag moet ik mn nieuwe DA bellen om te overleggen hoe nu verder. Ik heb gisteren in die storm gereden, had de hele week al geen tijd gehad om erop te klimmen. Ik had een druk paard verwacht maar dat viel echt zó mee, hij liep lekker en deed goed mee Cool Af en toe maakte hij zich wel even sterk maar met oa voltes vergroten en verkleinen kreeg ik hem op het einde echt zalig en los aan het lopen Pling Ben weer helemaal trots op mn mannetje.

Mijn andere mannetje is vorig weekend voor de tweede keer geschoren, zonder al dat haar zag ik ineens hoe hij was afgevallen! Hij zal nooit superslank worden maar hij zag er echt ontzettend goed uit, net een miniatuurpaardje Kwijl

Nou dames veel plezier allemaal vandaag, ik ga eerst naar de oude flat en zorgen dat daar alles klaar is, en dan hier aan de gang!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:34

Jeetje Dinkeygirl, je hebt nogal wat te doen zo te lezen. Zo is het cirkeltje weer rond dat je niets kunt hihi. Succes ermee!
Patries, nee nog geen zadel gevonden helaas. Ga morgen een Frysio van een kennisje van me proberen, is waarschijnlijk wat te groot (18") maar dan kan ik iig even zien hoe het bij Goya zit.
Waarschijnlijk ga ik bij callista (trekkingsaddles) een testzadel aanvragen t.z.t., maar moet ik eerst zelf even tijd hebben haha.

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:01

wednesday schreef:
ey cloris,

dat is eventjes geleden! Ik had in de week nog een filmpje gevonden waarbij k moest denken aan u. Alé aan je rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4 ... ed&search=

Ik vond het echt mooi om te zien! En het lijkt me vreselijk moeilijk! Is het gelijkaardig aan wat jij doet?

kheb nog wel wat bij te lezen!! Leuk filmpje! Vet cool man. Ik vind wel dat de andalusier er eignlijk niet zo ontspannen uitziet, maar hij is wel ontzettend sjiek! Wat gaat dat soepel zeg! Dat hekje open en dicht heb ik met romero trouwens ook wel eens gedaan:P Het gaat bij mij alleen veel minder snel/soepel!

Wednesday: Dat is niet zo mooi! Bij ons zijn de paarden natuurlijk ook wel eens perongelijk buiten de wei geweest, maar omdat er dan een hek open stond. Onze buren zijn altijd zo aardig om gewoon te helpen. Ik zou niet weten wat je zou moeten doen trouwns om zeker te zijn de je paarden er niet uitgaan.. Ik vind het wel erg rot voor je.

Redina- Wat een stoer paardje! Vet leuk! Jammer dat de foto's een beetje donker zijn.

De rest lees ik wel als ik terug ben.. Kmoet romero klaarmaken voor de wedstrijd vanmiddag. Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten, het weer was zo ontzettend slecht deze week dat ik niet in onze rijbak kon rijden. En als ik thuis kom is het donker en kan ik ook niet effe gauw naar het bos. Ik heb wel gelukkig 1 keer rijles (binnen) gehad.. Nouja ik ziet het wel

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:45

Zo te lezen is het weer een druk weekend voor iedereen! Dinkeygirl veel succes met je huisje, ook jij hebt een hoop te doen zeg, pff ik word al moe als ik het lees, haha! Haha!
Soeske: Jaa, ik zit ook maar een paar km van het strand, die wind is echt niet normaal he? Maar gelukkig is het vandaag al een stukje minder..
Clijntje: Veel succes met je wedstrijd vanmiddag, ik denk trouwens dat je dit niet meer leest, maar toch hihi Clown Jammer dat je niet veel kon oefenen!
Lusitana: Ze begint er al steeds beter uit te zien! Volgens mij gaat ze langzamer hand ook wat meer intressen krijgen in de omgeving dan alleen het eten, of niet? Knipoog

Gister heb ik maar weer even gereden. Het ging iets minder, maar ik was zelf ook niet echt geconcentreerd bezig, dus ik kan m niks kwalijk nemen! En ook had ik me fototoestel bij me én vriendlief die foto's wou maken. Helaas was het al veeeeelste donker voor goede foto's Verdrietig Dus die zijn allemaal mislukt.. Nouja, andere keer maar beter dan! Wel heb ik nog een paar foto's kunnen schieten van het losgooien Haha! Kijk en geniet van deze kanjer, hihi Clown

Tijdens het poetsen, haha. "Mag ik ook een stukje eierkoek Schijnheilig " denkt Jielt
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jammer dat deze ook zo donker is, zn manen wapperen hier mooi in de wind!
Afbeelding
En als afsluiter wij samen!
Afbeelding

Hmmm best veel foto's Bloos Kon niet kiezen hihi! Jammer dat ze zo donker zijn, maar er komen wel weer betere foto's! Ja

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:12

Wat een stoer paard is het toch!
Net weer even gereden, ging lekker, Goya is nog steeds een bom onder me hihi. Mn moeder was ook even mee en die zag al verandering. Een schuddekont had ie haha. En hij zette zn achterbenen goed onder zei ze en met afdruk laat maar zeggen.
Ook heb ik Claudia haar manen even geknipt, ze had er zo`n jeuk onder, dus nu heeft ze een soort fjorden kapsel. Ze kan niet tegen een scheermachine, dus dan maar geduldig knippen hihi.
Succes met je wedstrijd Clijntje, ben benieuwd!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:42

Clijntje schreef:
wednesday schreef:
ey cloris,

dat is eventjes geleden! Ik had in de week nog een filmpje gevonden waarbij k moest denken aan u. Alé aan je rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=-J75hWF4 ... ed&search=

Ik vond het echt mooi om te zien! En het lijkt me vreselijk moeilijk! Is het gelijkaardig aan wat jij doet?

kheb nog wel wat bij te lezen!! Leuk filmpje! Vet cool man. Ik vind wel dat de andalusier er eignlijk niet zo ontspannen uitziet, maar hij is wel ontzettend sjiek! Wat gaat dat soepel zeg! Dat hekje open en dicht heb ik met romero trouwens ook wel eens gedaan:P Het gaat bij mij alleen veel minder snel/soepel!

Het is in Portugal en een Lusitano... Knipoog

Hek openen heb ik in Engeland (toe ik 18 was) wel eens gedaan (met een Arabier) en ik had ´m niet ver genoeg open gezwaaid en losgelaten (fout!!) en toen klapte het terug toen we er half oor waren. Paard steigeren... Het is allemaal goed afgelopen, maar het was wel een goede les...

Hier ben ik eigenlijk geen nog hekjes tegengekomen, geloof ik. In Nederland ben ik eens onvrijwillig over een landhek gegaan met mijn Akhal Teké die vond dat er niet genoeg ruimte op het landweggetje was voor de tractor met giertank en haar (ze had gelijk, maar ze hoefde het niet zo drastisch op te lossen) Bloos Ik ben daarna afgestapt om het te openen om weer terug op de weg te komen. Zat met een touw dicht.

Mooi paard Prinslover!!!

Branca is voor het eerst in de wei geweest met de merrie en veulen van de staleigenaar. Veulen was nieuwsgierig, maar mocht van mam niet te dichtbij komen. Verder weinig incidenten, de mijne draaft gewoon weg als de ander de oren plat legt en kont toe draait, en gaat verderop grazen.

Had helaas niet mijn camera mee Huilen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:24

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:25

*LOL*

[alweer bedankt Suus]

*Edit: Doet het niet. Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:39

Hij doet het wel. Misschien vroeg je hem te vroeg op? Het duurt altijd even voordat het werkt. Gaaf, die bokken!!!!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:47

Whaha.. Het monster. Vandaag hadden we les. Maar hij heeft heel erg last van balansstoornissen. Gelukkig gaat het steeds een klein beetje beter. Lachen

* Hij doet het nog steeds niet.. Verward

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:31

Hier dan een vergelijkingsfoto... 1e was dus voor en 2e na. Beetje lastig dat ze niet gelijk zijn, maar goed. Je kunt het wel wat zien Knipoog
Afbeelding

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:34

HALLO !

Ik vind dat het verschil duidelijk zichtbaar is soeske, ze krijgt weer een lekkere ronde kont (bips) Haha!
Ik heb leuke fotos voorbij zien komen..en heb heeel veel bij moeten lezen en weet nu de helft niet meer, ik heb toch nog steeds last van concentratie problemen.

Prinslover, wat een mooie fries heb jij, wat glimt ie nog mooi, die van mij is net een beer en elke keer als ik op stal kom helemaal onder de modder. Het lijkt wel of ze de grootste plassen modder opzoekt, ze heeft zelfs op haar hoofd opgedroogt bakzand/modder zitten.

Zieke paardjes ! Beterschap toegewenst.

Clijntje...ben benieuwd naar je wedstrijd.

Redina.....hoe was de dag dat je droom paard is gearriveerd ? Leuk hoor, het zal vast allemaal nog heel onwerkelijk voelen. Je hebt lang gezocht maar ik denk dat het de zoektocht waard is geweest, je hebt echt een leuk paard gevonden.

Lusitana, gaat goed he, leuk hoor ! gaaf dat je haar gewoon lekker vrij kunt laten lopen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:40

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:57

Je hebt een berichtje retour !

Jaaa!!! filmpje gezien Haha! Knipoog Haha!

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:32

Nouvel: ik heb er boeken over gelezen (longeren met dubbele longe) en op school hebben we verschillende lessen gehad over longeren met allerlei hulpteugels. Oefen wel eens zijgangen met d'r aan de hand ging de eerste paar keer heel goed, beetje SB en travers...(travers nog niet helemaal zoals t moet maar t begin was er Clown ) maar de laatste tijd is ze me net iets te slim af dus vandaar dat ik t met langere lijnen wil proberen, vind ik ook een stuk veiliger en makkelijker omdat je er dan toch beter zicht op hebt hoe je paard loopt.

Vandaag les gehad. Los rijden ging super! goed los, en reageerde erg vlot. Daarna kwam Picasso terug en was ik d'r een beetje kwijt, verder wel bezig gehouden maar ze werd van voor zo sterk en onrustig. Dus tijdens de les zag t er misschien wel netjes/redelijk uit maar van voor was ze zo sterk Verdrietig
dus ff een keertje op de rem gezet en weer weg gereden. Verder ging t wel goed. Doorzitten ging ook stukken beter en makkelijker.

Ga zo foto's van Miran plaatsen en probeer nog wat bij te lezen mag nog maar kort online...

elmiranJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 22:37

filmpje ook gezien Haha!

Daarna de pony nog ff van stal geplukt. Had ik een tijd niet gereden, wordt 3/4x in de week door iemand anders gereden. Begin zat ze behoorlijk vast...ff goed los gewerkt daarna wat overgangen gereden. Kon t niet laten om weer meer dressuurmatig te gaan rijden Clown dus toch een stuk Sb geprobeerd ging redelijk. Daarna nog een stukje travers (vond ze normaal nog erg lastig) ging vandaag voor t eerst foutloos (wel na een paar keer proberen....) verder niet teveel gevraagd. Heb alleen gedraafd en dus de zijgangen om d'r wat losser en actiever te krijgen (achterhand) ging zeker niet verkeerd. Viel me alleen wel erg tegen dat ze zo sterk was en niet goed los wilde laten, dus heb in t begin echt alleen rek en strek oefeningen moeten doen Nagelbijten / Gniffelen daarna kreeg ik d'r weer super makkelijk naar beneden.

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:19

Prinslover schreef:
Zo te lezen is het weer een druk weekend voor iedereen! Dinkeygirl veel succes met je huisje, ook jij hebt een hoop te doen zeg, pff ik word al moe als ik het lees, haha! Haha!
Soeske: Jaa, ik zit ook maar een paar km van het strand, die wind is echt niet normaal he? Maar gelukkig is het vandaag al een stukje minder..
Clijntje: Veel succes met je wedstrijd vanmiddag, ik denk trouwens dat je dit niet meer leest, maar toch hihi Clown Jammer dat je niet veel kon oefenen!
Lusitana: Ze begint er al steeds beter uit te zien! Volgens mij gaat ze langzamer hand ook wat meer intressen krijgen in de omgeving dan alleen het eten, of niet? Knipoog

Vork Echt wel! Ik ga het echt allemaal bijlezen. Tong uitsteken
De wedstrijd ging eignlijk heel wat minder goed dan verwacht.. In het begin was romero bang voor de hoeken.. Ik heb gewoon veel punten laten liggen. Twas allemaal een beetje slordig, maar ik heb wel 190 punten gekregen en ik ben als eerste gestart.
Ik was derde van de zes.. De eerste had geloof ik iets van 195 punten en de laatste 178.
Ik kan het zomerseizoen al beginnen in de L2 Bloos

Wat een sjieke fries! Over het algemeen vind ik friese net iets minder, misschien omdat ik ze net iets te grof vind. Deze houdt zijn hoofd wel erg sjiek zeg Pling Je kan foto's trouwns ook lichter maken met paint pro 7 he.
Laatst bijgewerkt door Clijntje op 14-01-07 12:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Clijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:24

Citaat:
Hek openen heb ik in Engeland (toe ik 18 was) wel eens gedaan (met een Arabier) en ik had ´m niet ver genoeg open gezwaaid en losgelaten (fout!!) en toen klapte het terug toen we er half oor waren. Paard steigeren... Het is allemaal goed afgelopen, maar het was wel een goede les...

Hier ben ik eigenlijk geen nog hekjes tegengekomen, geloof ik. In Nederland ben ik eens onvrijwillig over een landhek gegaan met mijn Akhal Teké die vond dat er niet genoeg ruimte op het landweggetje was voor de tractor met giertank en haar (ze had gelijk, maar ze hoefde het niet zo drastisch op te lossen) Bloos Ik ben daarna afgestapt om het te openen om weer terug op de weg te komen. Zat met een touw dicht.

Mooi paard Prinslover!!!

Branca is voor het eerst in de wei geweest met de merrie en veulen van de staleigenaar. Veulen was nieuwsgierig, maar mocht van mam niet te dichtbij komen. Verder weinig incidenten, de mijne draaft gewoon weg als de ander de oren plat legt en kont toe draait, en gaat verderop grazen.

Had helaas niet mijn camera mee Huilen

Ah jammer, Camara mee is altijd leuk Tong uitsteken

Ik heb nog nooit dat soort wedstrijden gezien. Ik heb alleen een hekje thuis en als ik na het rijden nog effe buiten de bak wil, moet ik er doorheen. En ik ben natuurlijk veel te lui om af te stappen Tong uitsteken T gaat jammer genoeg wel wat minder handig dan daar!