Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dais_ schreef:Ik heb ook op een locatie gestaan met een dergelijk systeem. Paar uur per dag op een paddock van 10x10 en langs een smal pad er langs moeten lopen. Ze was toen ook echt niet fijn in de omgang. Ze was gewoon een bommetje. Zij uit dat door steeds op haar achterbenen te gaan staan of te slaan met haar voorbenen. Echt geen pretje.
We hebben ze nu aan huis staan en speciaal voor haar hebben we, zoals de buren het mooi noemen, 'de landingsbaan' aangelegd. Dit is een pad van 100 meter wat aansluit op de paddock zodat ze van tijd tot tijd haar benen kan strekken. Als ze dat elke dag kan doen dan blijft ze gezellig.
Het is niet het gedrag wat ze zo maakt, maar de energie waar ze geen raad mee weten.
Juniores schreef:Gaaf Snoraly!
@ Elisa; dat is ook een trieste reden, maar hij gaat alleen weg als hij het beter krijgt anders blijft hij lekker staan en blijf ik net als nu 2x per dag naar stal gaan zodat hij er buitenom de paddock nog 2x uit komt.
Ik ga toch proberen meer mee te praten dames!
Century schreef:Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt door een zesjarige Spaanse te kopen ipv een twintigjarige haflinger ofzo. Ik ga hier heel veel van leren denk ik. Maar als je zo midden in het proces zit is het af en toe even erg veel en lastig.
Century schreef:@Elisa2: ga ik waarschijnlijk doen inderdaad, eerst iemand erop laten zodat ik kan zien hoe het gaat (en dan gelijk er zelf op? moet ik nog uitzoeken).
Leuk die foto! Dat 'benen onder het lijf verdwijnen' herken ik heel goedHelaas gebeurt dat hier ook nog aan de longe.
@Dais, mooi stuk! Even benen strekken is toch heel belangrijk.
@Tarzan, Rambo ziet er goed uit! Mooie foto's ook van Fuego.
Ik had gisteren een longeerles, en meneer misdroeg zich nog al, dus de les was erg gewenstHet was wel de eerste keer in het donker (natuurlijk wel lichten aan, maar toch), en hij was eeeerg afgeleid.
Ik vond de les met name confronterend, want er werd erg goed duidelijk dat ik niet de leider ben die ik moet zijn, en dat we daar echt nog wat afspraken over moeten maken. Navaro begint echt wat meer praatjes te hebben en tegen te sputteren als ik echt wat meer van hem begin te vragen wat hij moeilijk vindt.
Hier moeten we even doorheen denk ik, maar ik vind het erg lastig. Ik ben niet zo doortastend.
Ik heb het mezelf niet makkelijk gemaakt door een zesjarige Spaanse te kopen ipv een twintigjarige haflinger ofzo. Ik ga hier heel veel van leren denk ik. Maar als je zo midden in het proces zit is het af en toe even erg veel en lastig.