Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
UniFlap schreef:Omdat uitverdoven al moeilijk kan zijn, dacht ik even dat andere behandelingen misschien ook bijna niet te doen zijn. Ik wacht nog op het uitgeschreven verslag van de DA want ik heb echt het idee dat ik een klap in m'n bek heb gekregen en een schop onder m'n hol toen hij vertelde hoe het ervoor stond..
Ik hou jullie op de hoogte..
8nnemiek schreef:Maak je niet direct te veel zorgen. Mijn tinker kreeg in zijn jonge jaren ook zo’n eerste rimpeltje in de kootholte. Ik heb nooit geschoren. Wel goed op de voeding en beweging gelet, en wanneer nodig op tijd behandeld tegen mijt, en inmiddels is hij 24 en heeft hij nog steeds alleen die ene rimpel in de kootholte.
Scheren doe ik persoonlijk pas als er echt open wonden zijn, als je kans krijgt op maden, of als er grote, diepe rimpels zijn waar je eens goed diep wil kunnen behandelen. Anders heeft het geen voordelen.
xsiroccox schreef:Ik ben nieuw hier. Heb in augustus een 13 jarige tinker gekocht met flinke dikke sokken. Toen hij wat begon te stampen mijn da erbij gehad, die constateerde CPL (maar alleen op tast, de sokken zaten er nog aan) en een mijtinfectie. Behandeld met Sebacil, nu lijkt mijn shet het ook te hebben en heb ik de da gevraagd naar Cydectin, maar zij zegt dat Cydectin niet veel doet en flinke huidirritatie geeft op de gietplek... en ook over Dectomax is ze niet positief...
Lastig als je van anderen wel positieve berichten hoort/leest.
xsiroccox schreef:Ik ben nieuw hier. Heb in augustus een 13 jarige tinker gekocht met flinke dikke sokken. Toen hij wat begon te stampen mijn da erbij gehad, die constateerde CPL (maar alleen op tast, de sokken zaten er nog aan) en een mijtinfectie. Behandeld met Sebacil, nu lijkt mijn shet het ook te hebben en heb ik de da gevraagd naar Cydectin, maar zij zegt dat Cydectin niet veel doet en flinke huidirritatie geeft op de gietplek... en ook over Dectomax is ze niet positief...
Lastig als je van anderen wel positieve berichten hoort/leest.
ellepel schreef:Ik heb spotinor. deltamethrine
En dan doseer ik wat hoger dan word aanbevolen.
Aanbevolen was 2ml per been,maar sinds ik 4 doe is mijn merrie rustiger en tot nog toe dit jaar prima gegaan![]()
Spotinor trouwens ook onder de manenkam doen, niet alles op 1 plek,maar wat verdelen.
En op de benen doe ik net in de knieholte 2 ml en de andere 2 ml in midden pijpbeen en kootholte verdelen.
Oh ja en ik doe altijd even de staartaanzet mee.
Het werkt ook tegen luis namelijk.
UniFlap schreef:Cydectin 0,5% pour on is 5mg/ml.
Dosering 1,5mg/kg
Gewicht x 1,5 = ...mg / 5 = ...ml voor 4 benen is ...per been.
Noromectin pour on is 5mg/ml.
Dosering 1mg/kg
Gewicht x 1 = ...mg / 5 = ...ml voor 4 benen is ...per been.
Spotinor deed hier echt niks..