[FOTO] Friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlyNyno

Re: [FOTO] Friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:06

Nee das waar hihi

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:14

Vandaag met Famke gesprongen trouwens :D Op de foto's zit mijn beste vriendin erop. Heb zelf ook gesprongen! :D Ging echt top!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:17

Zo stoere foto's hoor!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:20

Marlynyno wat een knapperd zeg!! Van welk merk is dat hoofdstel, zoek namelijk nog zoiets :D

Celine wat kan ze goed springen!

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:35

Over dressuurwedstrijd kan ik niks zeggen ben der al lang niet meer geweest haha!

Celine_Famke schreef:
Gister is Famke op wedstrijd geweest. Een stalgenootje van mij die wel lid is van de knhs (ik niet) reed op haar. Zij had nog maar 2x eerder op haar gereden. Dus het was verre van perfect. Er was veel spanning, Famke vond alles ook erg spannend want voor haar was het ook de eerste keer. Maar ik ben alsnog hartstikke trots! 165 & 184 punten!
[ [url=m/wvBaIf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D5ijRW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XwVBWm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AfNyY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tPpBup.jpg]Afbeelding[/url] ]

Engggg!
[ [url=m/EtPDyu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Zo voor de eerste keer netjes gedaan toch :)

MarlyNyno schreef:
Zooo daar ben ik ook weer een keer haha...
Wat komen er weer leuke foto's voorbij! Vandaag ook lekker gereden met de Jopster...

[ [url=m/dpgB6u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jMEmFi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw knappe vent, dat blauw staat gaaf!

Celine_Famke schreef:
Vandaag met Famke gesprongen trouwens :D Op de foto's zit mijn beste vriendin erop. Heb zelf ook gesprongen! :D Ging echt top!
[ [url=m/bbt7kD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/167tUs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hbAxQS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GQdtrC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat kan ze springen zeg!

Kleine update vanuit ons, het gaat langzaam de goede kant weer op. We doen veel VD en grondwerk, ook het rijden pakken we weer een beetje op maar helaas zit weer nu niet echt mee.. volgende maand gaan we eindelijk naar Arthurs dus dan hebben we weer een zadel en kunnen we gaan kijken naar onze eerste wedstrijd :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Achjah we houden nogsteeds van lekker gek doen :P heb der maar even gezeten, toen der weer af want er zaten veel spinnen daarboven haha!

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:40

gett schreef:
Marlynyno wat een knapperd zeg!! Van welk merk is dat hoofdstel, zoek namelijk nog zoiets :D

Celine wat kan ze goed springen!

Umm ja nu vraag je me wat whaha!
Ik zal morgen even kijken voor je hihi

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:42

Celine_Famke schreef:
Gister is Famke op wedstrijd geweest. Een stalgenootje van mij die wel lid is van de knhs (ik niet) reed op haar. Zij had nog maar 2x eerder op haar gereden. Dus het was verre van perfect. Er was veel spanning, Famke vond alles ook erg spannend want voor haar was het ook de eerste keer. Maar ik ben alsnog hartstikke trots! 165 & 184 punten!
[ [url=m/wvBaIf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D5ijRW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XwVBWm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AfNyY7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tPpBup.jpg]Afbeelding[/url] ]

Engggg!
[ [url=m/EtPDyu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Zo voor de eerste keer netjes gedaan toch :)

MarlyNyno schreef:
Zooo daar ben ik ook weer een keer haha...
Wat komen er weer leuke foto's voorbij! Vandaag ook lekker gereden met de Jopster...

[ [url=m/dpgB6u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jMEmFi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw knappe vent,

Kleine update vanuit ons, het gaat langzaam de goede kant weer op. We doen veel VD en grondwerk, ook het rijden pakken we weer een beetje op maar helaas zit weer nu niet echt mee.. volgende maand gaan we eindelijk naar Arthurs dus dan hebben we weer een zadel en kunnen we gaan kijken naar onze eerste wedstrijd :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Achjah we houden nogsteeds van lekker gek doen :P heb der maar even gezeten, toen der weer af want er zaten veel spinnen daarboven haha![/quote]

Dankjewel! Jij hebt ook een knapperd! En wat gaaf wat je met je paard doet, superknap vind ik dat!

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:47

Wauw 2 knappe joppe's <3 <3 <3 <3 en die manen!! _/-\o_ Love it *\o/*

Super goed Celine!! Toppers

Aawh super leuk chriske. Ziet er mooi ontspannend uit :)

Ben vanaf zaterdag niet naar Yke geweest door alle regen hier grrr balenn maar morgen heb ik weer les dus hoop ik dat het niet regent

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:13

Gelukkig valt het hier reuze mee qua regen, buitenbak is wel een zwembad, maarja lang leve binnenbak :o

Gister eens verzorgpaard gepakt voor een klein stapritje, ze heeft cushing en atrose. Het gaat op het moment zo goed, dat ik het wel aandurfde.
Opstappen en wegrijden, wat een toppaard :D

Afbeelding

Geen Fries :o

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:32

Wat fijn dat het goed ging! Awh ik mis een binnenbak met dit weer echt onwijs, de bak is zo modderig en zwaar..

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:47

Onze nieuwe buitenbak is een beetje nattig met hier en daar wat water maar geen enorme plassen ofzo, terwijl er niet eens drainage in zit en we 'gewoon' de grond hebben omgekeerd. Leuk dat jullie ook nog een binnenbak hebben, luxe hoor! En wat ziet je vp er nog goed uit!

Chriske, je minion shirt :D De laatste foto is ook echt heel leuk!

Famke is wel heel veelzijdig of niet soms? Je deed toch ook laatst TREC maar haar?

Joppe ziet er al heel flink uit, zeker voor een 4 jarige!
Ik ben jaloers op de sokken van andere joppe van KittyDylan, hoe meer sok hoe mooier vind ik!

Ik heb eigenlijk jullie mening even nodig. Dieuwke loopt al een tijdje niet zo lekker. Op de wei gezet en een paar weken later weer opgepakt en nu weer slecht. Toen helemaal op het zand gezet om (beginnende) HB uit te sluiten. Hoefsmid is er ook al bij geweest en die kon niks vinden. Ik het zelf het idee dat ze erg vast zit in de rug/schouder. Dit merkte ik al een tijdje met het rijden en wou eerst een ander bit proberen, dan tandarts dan osteo. Met het andere bit heb ik 2x gereden voordat ze kreupel liep en ze liep er wel fijner op. De tandarts adviseert om naar kliniek wolvega te gaan maar ik twijfel heel erg tussen goede osteo of kliniek. Als ze echt vast zit in de rug kunnen ze in de kliniek er niet veel aan doen toch? Wat zouden jullie doen? Meer filmpjes en uitgebreider verhaal: [BEH] Paard kreupel zonder aanwijzingen
(Geluid uit :Y) )

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:51

Oh ik had perongeluk ontstipt! nu snel alles teruglezen haha

Zie al mooie sprongen, ontspannen zonder zadel + bovenop de stal zitten :P
En wat vervelend dat dieuwke niet goed loopt. hopelijk vind je de oplossing :)

MarlyNyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:25

Bamii ik zou ook eerst een osteopaat/Fysio ernaar laten kijken. Komt hier niks uit kan je altijd naar de kliniek toch? Misschien even op de foto. Is ze ook gevoelig op de rug met poetsen etc?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:34

Ik zou toch ook eerst een osteo laten komen, als ze echt vast zit krijgt hij of zij dat er wel uit maar zal ook tijd nodig hebben

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:32

Ik heb een chriropractor laten komen naar Yke na de behandeling liep ze al veel beter volgens de chiropractor :D en ik merk nu ook heel veel verschil (positief natuurlijk)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:52

Beide Joppe's zijn erg mooi !!

Eind deze maand komt mijn lesgeefster voor het eerst naar Siebert , om samen te beginnen met hangen etc.
Mijn papa had zich ook vrijwilliger gesteld om hem vast te houden maar heb toch liever iemand met ervaring je weet immers nooit wat er kan gebeuren, ook al is hij braaf ( sorry pappie :') )
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:00

Wat komen er toch weer mooierds voor bij <3
@celine_famke wat kan ze goed springen!
@chriske fijn dat het weer beter ging.
@knappe Siebert <3 Komt helemaal goed!

Gister had ik Lieuwkje nog even goed gelongeerd en hebben we de stemhulpen geoefend.
Ook heb ik gister nog even geoefend met het galoperen aan de longeerlijn zodat ze wat meer balans krijgt, ze sprong 2 keer op comando aan *\o/*
Daarna nog even zonder zadel gereden..... Ik had alleen al 2 maanden niet meer zonderzadel gereden dus :+
In het begin stond ze stokstijf stil en deed ze een klein stukje dribbelen, maar ik bleef zitten :D
En daarna vond ze het super fijn!
Afbeelding
<3
Afbeelding
Dit is wel een wazige foto, maar eigenlijk vind ik hem zo mooi <3 :')
Je kan hier namelijk goed zien dat ze deed ontspannen en meer naar mijn hand zocht, en ze liep ook de hele tijd met haar oortjes naar voren :j <3
Ik heb ook geoefend met draven en dat ging eigenlijk wel heel goed, alleen 1x toen maakte ze de bocht iets scherper dan ik had verwacht en gleed ik er bijna via de zijkant af, maar ik bleef zitten :+

Wat ben ik toch verliefd op dit mooie meisje <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:07

Ooooh ik heb jullie ook al verwaarloosd!

Wat een leuke wedstrijd combinaties komen er allemaal voorbij! EN ook nog knappe prijzen in de wacht gesleept. Goed gedaan, dames! :)F

En lieve Friese veulentjes! Ik ben ook van mening dat een Fries een Friese naam moet hebben. Ik vind dit topic ook zo leuk, de meeste hebben dat.
(even snel wat naam ideetjes: Abe, Alf, Almer, Anne, Bent, Boet, Brand, Brecht, Beert)

Kris_p (volgens mij vroeg jij het?) Ik kom uit Brabant! Ergens bij Eindhoven en de Belgische grens

Knappe Pablo! Ik snap wel dat iedereen foto's wil, maar ik begrijp ook heel goed dat je lekker zelf wil genieten. En dat is ook je goedrecht!

En knappe Siebert! Alleen zijn manen verraden dat hij nog jong is! Ik vind hem qua bouw zo mooi compact en 'vol'. Heel leuk! En waarom ook niet hengst laten als dat goed gaat? Gewoon rustig afkijken!

Ik heb hier geen saaie ruin onder mijn kont. Ik denk dat ik hem als hengst niet had willen kennen. Ik wil zijn persoonlijkheidje nu gemiddeld 1x per week achter het behang plakken |o O:) (nee stiekem vind ik het heel erg leuk hoor, mijn Sieb <3 )

Siebes been is nog niet helemaal lekker, of beter. Het zit mij niet lekker.
Toen ik hem net ging rijden verstapte/struikelde hij heel vaak. Combinatie van lompigheid en onbalans. Maar met lekker veel werken en vertrouwen opbouwen was dat probleem snel weer de wereld uit. Maar sinds hij laatst niet lekker liep, blijft hij zich verstappen. Vorige week konden we met les er uiteindelijk best goed doorheen rijden en werd het naarmate hij warmer werd steeds beter. Maar afgelopen maandag werd het niet beter %) Ik vind het dan eigenlijk best zielig, want dadelijk verstapt hij zich écht en is ie wél kreupel. Maar de ervaring leert dat hem in de stal zetten en er niks (of alleen stapritjes in het bos) mee doen, helemaal niet de oplossing is! Dus.
Op advies van de instructrice morgen toch maar weer eens lekker met hem aan de slag in de bak en hopen dat hem dat weer goed doet.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:17

Celine_famke, leuk dat je met haar springt! Jesse wil echt niet springen, kwam laatst in het bos een boomstam over het pad tegen, konden er niet bij langs.. Nou het duurde even en toen stapte hij er op om er overheen te komen :') gek peerd.

Kris_P, lekker zo zonder zadel! :D

Wat vervelend dat Siebe niet zo lekker loopt! Hopelijk gaat het snel beter!

Afgelopen maandag hebbik voor het eerst les gehad van een andere instructrice, veel fijner, meer werken aan van achter naar voor rijden en ontspanning zoals ik zelf ook rijd. M'n andere instructeur vond dat wanneer Jesse sterk was ik maar aan de teugels moest trekken, eeeeuh nee dat gaan we niet doen! Dus maandag een super fijne kes gehad, gaan nu om de week bij haar lessen!

Verder heb ik veeeel buiten gereden, ook voor het eerst met iemand anders samen een galopje op de dijk meegepakt. Dit deed ik voorheen alleen als ik alleen ging omdat Jesse altijd zo gaat racen tegen het andere paard. Dit keer ook wel maar zo lang hij voorop mocht kon ik hem goed bij me houden! En daarna lekker op het strand in het water gespetterd!

En nog even 2 fotootjes spammen van m'n grote vriend!
Afbeelding
Afbeelding

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 19:47

Wat zie ik weer super mooie friezen verschijnen! <3
Maar amai zoveel om bij te lezen :O
Mijn examens zijn eindelijk gedaan! normaal deze zaterdag les met m'n oudste maar pff wat een weer... Natuurlijk wanneer je geen tijd hebt tijdens de examens is het mooi weer :')
Vandaag ondanks het slechte weer tijdens een goed moment wat met m'n jonkie gewandeld <3

Afbeelding

Ze heeft er zoveel zin in seg _O-
Afbeelding

Afbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:43

Hieperdepiep hoeraaaa, mijn meisje vandaag 6 jaar *\o/* *\o/*
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:28

Gefeliciteerd :D :)F :)F Y)(^) Y)(^) <3 <3

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:34

leuk hoor dat springen!

leuke fotos chris

heerlijk toch ff onder zadel!

wat leuk sandra!

mooi frieskje indy <3

gefeliciteerd *\%/* :)F Y)(^)

mn nieuwe dekje is net binnengekomen :D ga hem zaterdag maar gelijk uitproberen en dan hebben we zondag een selectie wedstrijd voor het KHNS in dordt ;) *\o/*

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:07

Sorry voor mijn afwezigheid! :o Ben druk met de laatste tentamens en projecten. Lees wel mee maar heb geen tijd om op iedereen te reageren. :o

Maar gett, gefeliciteeeeerd! *\o/* *\o/* Ik heb in ieder geval prachtige foto's voorbij zien komen! :):) Iedereen die binnenkort start met wedstrijden, SUCCES!

Om het goed te maken een foto die ik vorige week heb gemaakt. <3
Afbeelding

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:57

Proficiat gett!

En mooie foto captain :)!

Ik heb weer een hoop terug te lezen zie ik haha.
Wil deze even delen!

Afbeelding
<3