Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:11

Robbin89 welkom ! En wat leuk dat je mee in de PRE/ anda gekte gaat :')
Een klap nek gaat volgens mij nooit volledig weg en zal altijd wel scheef blijven.. Weet niet of het paard er ook echt last van heeft ? Als ik van jou was zou ik nog even verder kijken naar een andere pre.. Of je moet er echt stapel verliefd op zijn en het 'schoonheidsfoutje' erbij nemen :D

Crines
Denk dat je altijd wel belachelijke reacties krijgt op advertenties :/ negeren en de goeie mensen komen heus wel ! ^^

Vandaag was een 'druk' dagje
Vrije dag altijd op maandag en samen met vriendin en haar paard dat mee bij Fur op de wei staat gaan buiten rijden ^^
Haar allereerste keer buiten op haar paard
Ze heeft snel schrik en weinig zelfvertrouwen maar ze deed het geweldig ! Haar paard was ook heel braaf en we hebben nog van paard gewisseld :D
Zij op een vreemd paard, buiten en zelf gedraafd !
Ik op haar paard en zij op de mijne
Fur is ong 1m60
Die van haar 1m75 xD

Afbeelding

Daarna paarden afgezadeld en laten vrijspringen over de omgevallen boomstam in de wei.. Filmpje laat ik nog wel eens zien
Is nog aan het laden :p

Savonds had ik les

Afbeelding

En daarna fur zijn trukendoos bovengehaald :D
Filmpje komt ook nog morgen ofzo

Afbeelding

Robbin89

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:21

@ Aurelia: Spannend ja die zoektocht. Ik heb geen haast. Het is toch een hele investering van toch hopelijk 20 jaar en dan wil je ook 100% achter je keuze staan.

@ Zsazsa: Dan ga ik dat zeker navragen. Zij deden er laks over, maar wil niet dat het paard er last van heeft. Als het puur een schoonheidsfoutje is valt er nog overheen te komen. Het was wel een heel lief beest. Maar zo zullen er nog meer komen (hoop ik).

@ Furioso: Jij hebt ook een leukerd. Heb er hier al veel voorbij zijn komen, dus met nog wat geduld kom ik de perfecte ook nog tegen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:12

http://denrijthof.nl/index.php/8-informatie.html

Hier staat veel rasinformatie..de kiephals valt inderdaad onder een "gebrek", of het kwaad kan dat weet ik niet. Maar het lijkt me wel dat hij daardoor wat goedkoper is...dus wellicht de moeite waard om even contact op te nemen met een dierenarts om te vragen of het kwaad kan?

Leuk kunstje van Furioso! hij doet me erg aan onze schimmel denken..die stond laatst ook prachtig trots op zichzelf te wezen toen het hem gelukt was met 2 hoeven in zijn voerbak te staan haha. Ik had helaas geen fototoestel bij me..

Paard verkopen is altijd vervelend wbt de mensen die er op af komen als je het mij vraagt..je krijgt altijd wel wat vervelende mensen helaas. Gelukkig zijn er ook leuke en lieve mensen die paarden zoeken.

Luxe een tietse's choice urosa! die heb ik ook eens gehad..heerlijk zacht zadel, maar ik kon niet wennen aan de diepe zit.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:27

Furioso: mooi actief paardendagje gehad dus ;) kijkt wel erg schattig zo vanaf de boomstam.

Elisa2: ja, ik vind hem fantastisch zitten :) diepe zit en ook nog iets kleiner dan mn eigen, ik heb zelf een 17.5 en dit is een 17.3 inch. Ik mag straks voor mijn eigen ook wel een ander zadel kopen als die beleerd is, wil ik niet meer terug in mijn 'open' Stubben van 17.5 inch :')

Vorig jaar met de verkoop ook rare mensen gehad, bv eerst een half jaar op proef, of maar een helft betalen etc. Gelukkig was ie in 2 dagen verkocht :D

Robbin89: qua kiepnek, ik zal het ook laten afhangen van je doel met het paard en de klik, en je budget. De DA kan daarin ook adviseren :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:56

Haha wel een verschil met een stubben..ik heb ook een stubben op mn paard. Ik hou niet van een gedwongen zit. Maar hij had wel net zo zacht mogen zijn als de tietse's choice haha.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:20

zooo ik heb weer 3 pagina s bijgelezen hihi.
Bij mij komt de drukte nog aan op werk nu ook bah.
Heb al wel wat serieuze reacties gekregen op farallon maar wilt echt rustig rond kijken want tegenwoordig zijn zo weinig mensen te vertrouwen.
Het was vandaag zo heet dus heb m lekker een beetje gelongeerd en in bad gedaan. Mn arme kind gestoken in zn koker dierenarts geweest en is gelukkig niet ontstoken.Ff aankijken anders komt ie donderdag weer.Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:58

Ah dat is pijnlijk...reageerde hij niet heftig? gestoken door een daas?

Verstandig om rustig rond te kijken en een goede weloverwogen keuze te maken.

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:21

nee het doet gelukkig geen pijn. Waarschijnlijk is het een wesp geweest want er zit een nest rotbeesten.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:00

Furioso gezellig hoor!

Abukir, lastig hoor, om de goede er tussenuit te pikken. En zielig van de wespensteek.. Zal niet fijn zijn :(

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:54

abukir: zie nu pas dat je op Gran Canaria woont, jaloers!!! Mooi dier, die vind vast een goed thuis :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:57

Oeh Diva staat met haar eigenwijze kop in uitgelicht :D

Mijn nieuwe zadel is aangekomen, ben zo op het eerste gezicht niet ontevreden. Moet nog een nieuwe singel komen voor ik kan rijden en het oog wil een nieuwe pad maar zo stil staand leek Kim bijzonder content. Ze verdroeg hem gek genoeg veel beter dan de andere zadels.

Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:22

Oh wauw dat is lekker abukir, had het ook niet gezien haha.

Azmay, wat leuk! En ziet er leuk uit het zadel! Fijn dat je paardje hem ook fijner lijkt te vinden :)

Robbin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:34

Bedankt voor de informatie. Zag inderdaad dat een kiepnek een schoonheidsfout is en dat PRE's er niet mee door de keuring komen. Lijkt me ergens toch belemmerend als je aan een kant van je nek meer gewicht hebt hangen.

Heb nog nooit western gereden, maar de outfit ziet er wel altijd heel leuk uit!

Lijkt me absoluut geen verkeerde plek om te wonen, Gran Canaria!

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:13

hahaha oh wisten jullie dat niet. Voor mezelf is het idd heerlijk om te wonen voor farallon wat minder vandaar dat ik voor hem een nieuw huisje in nl zoek wat het ook niet makkelijker maakt.
Maar iedereen mag vrijblijvend langskomen en dat is geen straf lijkt mij hihi

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:26

Wauw azmay! Zadel ziet er knap uit :) leuk topic ook, je paarden lijken sprekend op elkaar. Moest echt even goed kijken hahaha

Vanochtend heb ik even speelkwartier gehad met mijn schimpie. Zonder zadel en op touwhalster in stap en draf de bak door, ook gewoon over de paardetende schaduwen...

Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:22

Azmay, zadel staat haar goed, blijf alleen raar tegen haar buik aankijken omdat ze op haar hals en kont helemaal niet echt te dik is.. buik lijkt haast opgeblazen.

Roxanne: lekker even ontspannen 'gewerkt' Hij kijkt ook net even heel chill haha

Gisteren meneer even aan het werk gezet met dingetjes uit de les en ik moest eerst wel even door wat weerstand heen :+ maar aan het einde liep hij super. Vanavond maar even longeren tegen eventuele spierpijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:31

Ze is wel echt te vet hoor urosa, ze slaat het vooral achter de schouder op moet ik zeggen en wat op de kont. Echt goed is het niet maar ik ben nu wat actiever met haar bezig dus ik kijk eerst eens aan hoe ze word als ze wat af valt ;)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:07

Wellicht word het al een heel ander beeld als er meer spieren op komen, buik kan ook een beetje zo komen door het veulenen natuurlijk.

Fijn dat hij super liep op het eind Urosa..daar doe je het toch voor he.

Wat braaf dat dat allemaal kan met hem Roxanne, leuk plaatje

Nou abukir haha, lijkt me heerlijk een tijdje gran canaria lol

Afbeelding

Ik maakte nog een grappige foto vandaag...meneer kijkt zooooo lief.

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:04

Oh, dat ik dit topic nog nooit ontdekt heb. Een kletstopic vol met de meest prachtige paarden <3
Mogen ik en mijn merrie ons bij jullie aan melden?

Ik heb een zesjarige Andalusier x Quarter/Nrps merrie. Heb haar van veulen af aan en momenteel zijn we steeds fanatieker bezig met rijden. Het afgelopen jaar hebben we wat onderlinge dressuurwedstrijdjes gereden (zaterdag staat de volgende op het programma), we zijn wat begonnen met springen(wat Suzy heel leuk kan alleen ik wat spannender vind) en hebben onze eerste endurance wedstrijd gereden. Kleine dame begint behoorlijk volwassen te worden <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt me leuk om mee te kletsen en te zien wat jullie allemaal met jullie barokjes doen :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 21:36

Welkom Caroline! Wat een goedgelukte kruising heb jij. Leuk dat je komt meekletsen!

Azmay, zou het misschien kunnen dat ze gas in de darmen hebben? Maagproblemen/verteerproblemen? Ik vind het ook wel een apart beeld, zoals Urosa zegt. Op zich is dat geen groot probleem, zo'n maagproblemen en het hoeft daarom verder ook niet zichtbaar te zijn in gedrag. Ik denk dat er veel paarden rondlopen met gassen. Eens een goed bruin biertje over hun eten doen, kan wel helpen?
Het zadel ziet er wel goed uit op haar rug! Ziet er aangenaam uit om in te gaan zitten ook.

Roxanne, leuk hé? Even uitblazen en gewoon wat spelen met je paard. Worden ze lekker vrolijk van ook!

Wie had er nu net die merrie gekocht? Ik ben even haar boktnaam kwijt. Ze ging haar laten dekken... Ik ben even kwijt of dat nu gelukt was??

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:19

Dat was ik, eerste keer insimineren was niet gelukt, nu weer overnieuw en 26e weer scannen. Gedekt met Favorito.
Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 22:29

Azmay schreef:

Mijn nieuwe zadel is aangekomen, ben zo op het eerste gezicht niet ontevreden. Moet nog een nieuwe singel komen voor ik kan rijden en het oog wil een nieuwe pad maar zo stil staand leek Kim bijzonder content. Ze verdroeg hem gek genoeg veel beter dan de andere zadels.

[ [url=m/TS1Rr3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet alleen voor het oog heb je een nieuwe pad nodig, maar vooral ook voor de rug van je paard.
Westernzadels hebben geen kussens zoals een Engels zadel. Daarom is een kwalitatief goede pad wat voldoende dempt noodzaak onder een westernzadel. Op het westerngedeelte kan je advies krijgen over wat goede pads zijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:33

Sammyoo schreef:
Azmay schreef:

[ [url=m/TS1Rr3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet alleen voor het oog heb je een nieuwe pad nodig, maar vooral ook voor de rug van je paard.
Westernzadels hebben geen kussens zoals een Engels zadel. Daarom is een kwalitatief goede pad wat voldoende dempt noodzaak onder een westernzadel. Op het westerngedeelte kan je advies krijgen over wat goede pads zijn.

Het is een boomloos zadel, deze pad is daar gewoon geschikt voor. Zou alleen iets langer mogen zijn op de rug ;)

Gas heeft Kim niet, dat is nagekeken. Zand heeft ze ook niet veel maar ik denk dat ik er wel weer gewoon een kuurtje in gooi binnekort.

Knappe hengst die Favorito, vind hem zo onder het zadel op de foto meer spreken dan los. Wat is zijn karakter?
Mijn hengstenkeuze staat al vast maar ben wel benieuwd :p

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:38

Dan zal ze gewoon genieten van 't goeie leven Azmay ;) . Een kuurtje kan hoe dan ook nooit kwaad.

Zsazsa ik duim voor een snel een positief bericht en een drachtige merrie voor jou!

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:27

zsazsa mijn merrie is woensdag ook voor de 2e keer geinsimineerd ( van Doblon TR)en nu hopen dat ze drachtig is. dus je bent niet de enigedat het laat is. ;)