Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:53

Oh he wat naar splinterz gecondoleerd Y;(

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:55

Splinterz schreef:
Goed bezig Fredt en FW gefeliciteerd met je punten!

Ik heb vanmorgen een heerlijke bosrijke gemaakt..gisteravond te horen gekregen dat mijn ex-man overleden is aan hartfalen, hij was pas 31. Bosrit was een fijne afleiding en Mike vond het ook super

Wat een treurig nieuws ! En ook nog op zoon jonge leeftijd, sterkte en gecondoleerd

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:59

Gecondoleerd splinterz veel te jong

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:04

Gecondoleerd, splinterz. Dat is veel te jong.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:14

Jeetje wat een nieuws Splinterz. Gecondoleerd. Fijn dat je je gedachte even hebt kunnen verzetten door een ritje.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:37

Ik had op hetzelfde concours al FW moeten starten maar in de loop van de ochtend kreeg ik steeds minder zin om te gaan. Ben eigenlijk helemaal klaar met het outdoorseizoen en dit zou mijn laatste outdoorcc zijn. Ik ben dus niet gegaan en ben lekker thuis gaan trainen. En wat liep ze fijn! Heerlijk nageeflijk en de rug losgelaten, eindelijk een keer. Dat is me nu even veel meer waard dan het concours dat ik gemist heb.

Renate, gefeliciteerd met de wp.

Marjon, gecondoleerd!

Morgen weer lekker met Berdien een deel van het DFW onveilig maken met onze zwarte parels :-)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:05

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

He bah gecondoleerd nog veel te jong sterkte

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:45

Fredt je heb super netjes gereden. Van harte! Vond leuk je te ontmoeten

Splinterz gecondoleerd

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:51

Fredt, evengoed heel netje hoor! Lijkt me gaaf om mee te mogen rijden op zo'n dag!

Frieswytske, gefeliciteerd met je winstpunten!!!

Splinterz bah wat naar gecondoleerd. Vreselijk jong.... mn vriend is bijna even oud brrrr

Mijn wedstrijdverslagje: was allemaal de vraag of we gingen starten vanavond maar het is toch gelukt mede door de strakke planning. Het was voor ons beiden de aller aller eerste keer z1 en er is dan nog super veel te verbeteren maar wat ben ik trots op Dara! Geen punten verwacht maar stiekem gehoopt wel dichtbij te zitten omdat ze lekker liep. Helaas wel last van de warmte want we moesten binnen starten......maaar.......2e met 205 (vd 6) en 204 dus we hebben twee punten binnengehaald. Een fijne oefening voor volgende week want dan is de Barokke wedstrijd. Mag ik even heeel blij zijn??

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:53

Super DaraBariton. Daar mag je zeker heel blij mee zijn.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:54

Super punten voor een eerste keer!

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:28

Wauw wat een mooie punten, gefeliciteerd!!

gaaf fredt, dat je daar alleen al hebt mogen rijden is al super! :)

Gecondoleerd splinterz, dat zijn geen leuke berichten :(:)

Vandaag op pad geweest met verna.
voor het eerst op gras en zo'n groot concours en t was ook nog eens flink mistig en dus wat glad.
maar wauw, ben zo trots op der!! Met het inrijden ging ze echt heel erg fijn! De proeven gingen helaas minder. Zodra we de ring in rijden is het over. Was vandaag duidelijk dat het vanuit mij kwam, aangezien ze daar voor zo fijn was. Maar door mijn spanning klapte ze helemaal dicht, waardoor ik ook steeds onrustiger wordt.
door de gladheid slopen er ook nog wat foutjes in in de galop. (Overkruisd aanspringen, tegen de hand om haar evenwicht te bewaren en omspringen naar overkruisd). Beide proeven waren gewoon slordig. Tweede ging voor mn gevoel al wat beter, omdat een vriendin ook even duidelijk zij dat ik moest ademen en ontspannen :+ maar ook deze was slordig.
vind het erg lastig om alle dingen achter elkaar te rijden en dat ik niet zelf kan bepalen waar ik af kan wenden etc. Dus dat wordt een groot werkpunt. En hoop dat mijn spanning ook wat af gaat nemen. Jullie nog tips daarvoor toevallig?

had uiteindelijk 2x 174 punten en ben super trots op Verna! :)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:31

Dat zijn geen verkeerde punten.
Misschien helpt het jouw om de proeven thuis een keer te rijden, Lauke. En ze zelf al goed uit het hoofd te kennen.
Weet dat ik dat altijd lekkerder rijd als ik mijn proeven uit het hoofd ken.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:35

Gefeliciteerd iedereen met de (winst)punten!

Wat een gave ervaring Fredt en evengoed nette punten toch :).

Gecondoleerd Splinterz, afscheid nemen van iemand is altijd moeilijk, maar helemaal als ze nog zo'n leven voor zich hebben.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:37

Daar zat ik zelf inderdaad ook aan te denken. Misschien dat ik dan net iets beter kan voorbereiden. Moet ook er bij zeggen dat ik t bij proef 3 en 4 moeilijker vind. Bij 5 en 6 eigenlijk geen last van gehad.

thanks voor de tip! Ga kijken of dat werkt voor mij :)

Dacht er ook al aan om echt lijntjes te gaan rijden thuis. Doe ik eigenlijk bijna niet en als ik t doe kan ik ze goed voorbereiden. Rij voornamelijk veel voltes thuis.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:39

Ik rij ook veel voltes, maar ben nu ook proeven aan het oefenen niet exact maar meer voor het idee.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:34

Gefeliciteerd met het z1 debuut knappe punten!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 00:19

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

Jemig, gecondoleerd Splinterz. Zo jong nog..

Ja, het is even afwachten of ze naar de HK gaan. Ik heb de eigenaresse er wel over gehoord, maar dat ze eerst even ging kijken hoe ze bewegen en hoe ze eruit zien als ze een beetje gefatsoeneerd zijn.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:22

Lauke schreef:
Daar zat ik zelf inderdaad ook aan te denken. Misschien dat ik dan net iets beter kan voorbereiden. Moet ook er bij zeggen dat ik t bij proef 3 en 4 moeilijker vind. Bij 5 en 6 eigenlijk geen last van gehad.

thanks voor de tip! Ga kijken of dat werkt voor mij :)

Dacht er ook al aan om echt lijntjes te gaan rijden thuis. Doe ik eigenlijk bijna niet en als ik t doe kan ik ze goed voorbereiden. Rij voornamelijk veel voltes thuis.

veel voltes rijden kan geen kwaad hoor, als je maar ook veel op de moeilijk te buigen kant van je paard voltes rijdt en daarin wat meer lengtebuiging vraagt, dan ben je aan het rechtrichten. Als ze rechter worden gaan de rechte lijnen ook makkelijker.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 10:05

Oh dat doe ik ook zeker :j
Denk alleen dat juist die lijnen rommelig gaan doordat ik ze eigenlijk nooit achter elkaar rijd. Heb zelf al snel de neiging, mocht ik een keertje bijvoorbeeld een gebroken lijn rijden, deze dan te doen wanneer verna fijn voelt, dus voelt ze niet fijn, rijd ik nog een half rondje extra en heb dan ook snel dat ik daarna gewoon weer een rondje hoefslag doe. Dus denk dat ik er vooral op moet gaan oefenen om dingen dichter achter elkaar te doen, zodat ik ook kan wennen aan het korter voorbereiden.

Volgende maand weer proef 5 en 6 *\o/* die gaan me toch beter af hihi

De mooiste plaatjes van gisteren <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:14

Thnx dames! Gisteraamd lekker staan høken bij Normaal dus afleiding genoeg en nu gewoon brak.

Caro, je hebt dus een goede beslissing gemaakt. Had sowieso geen zin om te gaan als je er zelf niet achter staar denk ik.

Darabariton: sow, das een fijne binnenkomer! Goed bezig en gefeliciteerd!

Lauke, veel oefenen zodat je van te voren weet wat de lezer gaat zeggen. Dan heb je meer tijd van luisteren en voorbereiden. Maar komt wel goed met jullie!

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:57

leuke plaatjes jauke. ga zo door, nog wat ontspanning zoeken en dan komen de puntjes wel binnen stromen bij jullie.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:24

Mooie foto's Lauke!

Vanmorgen zijn Berdien en ik het Drents Friese Wold in getrokken voor een buitenrit. Ik had een route uitgestippeld maar op de 1 of andere manier verdwalen we elke keer. En nu dus ook weer. Gelukkig uiteindelijk mbv gps de trailers weer terug gevonden. De rit heeft dus weer wat langer geduurd als gepland, geloof dat we ruim 3,5 uur aan het rijden zijn geweest ;-)

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:46

Lauke: wat een mooie foto's! Wat betreft het oefenen: Ik oefen mijn proeven makkelijk thuis door eerst met mijn mobiel de proeven vanaf youtube op te nemen. Je neemt een proef van iemand met de voicerecorder op waarvan jij denkt dat hij duidelijk te verstaan is. En dan doe ik oortjes in en rij ik de proef! :)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:52

Oh das wel slim darabariton!
bedankt voor de tip!

wel een leuke rit geweest cara marjah? Wel heerlijk dat je lekker het bos in kan! :)