hij blijft redelijk nat nu en best smerig. ik ben best perfectionistisch in het poetsen en vind het dan ook heel vervelend. daanaast lijkt het me ook niet echt gezond dat hij zo vies blijft.
En wat betreft de vieze natte plekken; dat is hier meestal van het liggen. In de loop van de dag droogt het op. Dan haal ik mijn handen er even overheen ( of soms een borstel) en dan glanst hij weer.
hmm hij blijft echt plakken. denk dat het voornamelijk door het zweet komt. hij wordt intensief gereden (nu dus minder). Ik scheer hem niet omdat hij de deken zelf afdoet na een aantal uur. dan is hij er klaar mee en dan doet hij hem zelf af. ben inderdaad aan het denken om de ondehals en de borst nu te laten scheren.
Hier is ze ook vaak nat van het zweet, van de modder waar ze in gelegen heeft, of van het slapen in het natte gras. Van het zweten vind ik weleens sneu maar de rest doet ze zelf
De vacht ziet er ook niet echt schoon uit, maar ze lopen 24/7 op de wei dus dat is ook niet zo gek. D'r wintervacht is sowieso al doffer dan de zomervacht (die glimt altijd ondanks dat ze niet zo vaak een borstel ziet).
Santos_05
Fotograaf
Geplaatst: 22-12-15 11:25
Fabster schreef:
Dat ziet er gezellig uit! Waar is dat?
Dwingeloo, een tocht met (bijna) allemaal trekpaarden.
Zweten doen ze hier ook, een dikke vacht en warm weer.... Maar vies zijn? Tja, dat hoort erbij. Wil je dat niet ivm rijden, dan moet je scheren en met dekens beginnen, maar daar begin ik niet aan Wintervacht is gewoon anders dan een glanzende glimmende schone zomervacht
Jaan81
Geplaatst: 22-12-15 12:23
Toch zit er verschil in. M'n fjord heeft ook een dikke vacht en is ook een viespeuk (altijd modderbaden nemen etc), maar mn trekpaard heeft het duidelijk warmer. Zweet meer en voelt zelfs soms beetje vettig aan. Terwijl de fjord net zo wollig is, maar wel droog. Is makkelijker poetsen. Bij hem kan ik de modder etc er zo af schrobben, bij m'n trekpaard zit het veel dieper ofzo. Ik heb m al racestreep geschoren, maar kan dat nu geeneens bijwerken, omdat t vochtig is. Sokken moeten er ook af, maar ja, die zijn al helemaal niet droog nu met het weer. Zodra het kan jachtmodel en z'n benen ook zo goed als kaal.
Ik heb even een vraag, graag zou ik met mijn Vlaams trekpaard ruin wel eens mee willen doen aan een trekpaarden keurig in NL, zelf woon ik in Drenthe. Weet iemand of dit perse bij keuringen mag/moet waar alleen Vlaamse paarden komen of mag ik met hem ook mee doen bij de gewone trekpaarden/haflinger keuringen ofz?
Ik denk dat je noet mag deelnemen aan een keuring van het stamboek, aangezien je geen stamboekpaard hebt. Maar doe even een mailtje naar de kvth zou ik zeggen. Wie weet!
Hier mijn vlaamse vriend en ik, wij zijn nog altijd erg veel aan het wandelen, soms wel 3x per week van soms wel een uur tot ander half, ook zijn wij af en toe bezig met grondwerk, wat hij erg goed doet en leuk vind! Hij pakt alles zo goed op en is erg gericht naar mij, trotse ikku met z'n top paard
Hier wat foto's van hem, nu een jaar en 8 maandjes