[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moppielover

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:43

Welkom terug Petra :D.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:49

michelle - balen dat het zo tegenzit met de vakantie anuleren hopelijk krijg je het toch nog voor elkaar ze moeten toch wel begrijpen dat je dan bijna kan bevallen

angela - gefeliciteerd met nouschka

petra - welkom terug

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:59

Hoi, Ga even niet bijlezen... geen puf voor.

Het is gebeurd, onze Keizer Kazimir is niet meer. Zoonlief heeft hem op schoot gehouden (in een afgesloten mand) in de auto en hij mauwde niet eens. Normaal krijsde hij de boel bij elkaar. Bij de DA ging alles heel rustig en met uitleg. Zoon (en ik) had het er moeilijk mee, maar heeft poes geaaid etc. De eerste prik daarvan viel hij al snel in slaap. Na de tweede prik hadden we de verwachting dat het lang kon duren. Jonge kat (6 pas) en slechte stofwisseling vanwege de nierfalen... kon wel 10 minuten duren. kazi's hartje stopte er binnen de minuut mee. Dit gaf voor mij aan dat, ondanks dat hij vanmorgen nog lekker in de struiken lag en hij zelfs nog boos op me was omdat ik hem binnen opsloot en ondanks dat hij me nog over al volgde, Kazi al erg ver heen was en dat ik de juiste beslissing op juiste moment heb genomen. In elk geval niet te vroeg.

Onze hond heeft diep aan hem gesnuffeld (diepe zucht in zijn vacht) en onze andere kat snuffelde teder aan zijn oor en vacht. Nu dochter ophalen van school (ze weet het wel hoor). Ben wel op, maar het is goed zo.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:12

sterkte wanda

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:38

angela: weet je al wat voor soort paardje je wilt? Al reacties voor shaddy?

suus: ik heb 1x crossles met dr gedaan maar eigenlijk van begin af aan in het bos al stammetjes meegepakt, gelukkig vind ze het leuk!

Esther: waar staat shaggy nu precies? dan ga ik is even kijken hoe ver het rijden is!

madelief: Hoe is het met fuur zn koker? Al minder hoop ik! Foto's blijven gaaf! je had eigenlijk nog een foto moeten maken van je rok na de shoot ;)

Debby: Xantha heeft het wel naar dr zin zo te zien! lekker landje!

Denise: jammer van je wedstrijd! volgende keer beter! Ga je onderling al wel L1 starten?

wanda: sterkte, ook voor je gezin

femke: mooie foto's! Hij staat er goed op!

Branka: ze zeggen dat beestjes op hun baasje gaan lijken he :P

Michelle: waar leer je voor?

martine: woow! wat zou ik daar nu graag liggen zonnen!

Petra: welkom terug! hoe is het met je en met tsjillert?! En met celine?

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:43

Mies, tot m'n verbazing kwam die rok wel meteen weer wit uit de was! Was benieuwd of het er uit zou gaan maar al meteen bij de eerste was, viel mee dus :D Fuur z'n koker was de laatste dagen gewoon weer normaal, misschien insectenbeet ofzo.

Petra, welkom terug, gezellig!
Wanda, sterkte met het verlies.
Martine, ons een beetje jaloers maken he, ziet er prachtig uit! :D
Leuke foto's Branka! Ik heb ook zo'n witte die zich graag vies maakt, rolt en gekke bekken trekt, zal wel in de kleur zitten ;)
Denise dat is echt fijn, altijd thuis starten, ideaal. maar wel vaak drukte, das wat minder.
Angela gefeliciteerd met Nouchka! Hebben jullie Shaddy al echt te koop gezet en evt al wat geinteresseerden?

Derde toets heb ik overigens ook gewoon gehaald. *\o/* Nog paar weken, tentamens en dan zomervakantie, lekker!
Gisteren ook weer fijn met Furia bezig geweest :j

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:55

Madelief en Michelle: Lief dat jullie het vragen :). Pap wil Shaddy inruilen voor een ander trekpaard dus we zetten haar verder niet te koop. Ik verkoop haar wel het liefste zelf. We hebben een mailtje gedaan naar de handelsstal en die gaan nu voor ons opzoek naar een geschikt paard voor ons.

Mies: Pap wil graag weer een trekpaard dus er komt weer een trekpaard. Verder moet het natuurlijk braaf zijn en onder het zadel bereden. Mij maakt het niet uit wat voor ras.

Maar het is nu wel echt zeker dat ze weg gaat.

Wanda: Heel veel sterkte :(:).

[ITP] Hiep hiep hoera, nouchka vandaag 1 jaar.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:10

mies - ik ga idd onderling wel l1 starten kijken hoe dat gaat daar heb ik toch niks te verliezen
wanneer heb jij weer wedstrijd?

madelief - fijn dat zijn koker weer normaal is, en het is zeker ideaal thuis starten maar wat je zegt 2x in de maand is het erg druk op het terrein

angela ik zal even in je topic reageren

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:25

Zilfstar: Sterkte.

tsjillert27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:28

jaaaaaaa ben weer blij trg te zijn
bedankt voor jullie welkom

met tsjil en celine gaat het heel erg goed

ik rij nu zelf heel veel met tsjil buiten ook aangespannen hoewel daar nog een verhaal aan vast zit
maar dat horen jullie snel

vanaaf ook nog ff lekker de duinen in bij egmond

tot laters meiden
doeiiiiiiii

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 18:25

Wanda, sterkte met het verlies! Het is nooit leuk :(

Petra, Welkom terug :) Veel plezier in de duinen!

Denise, Maja ze horen mijn annulering gewoon uit te betalen :@ Ik kan daar zo boos om worden, ze denken dan echt dat ze een debiel aan de telefoon hebben.
Maargoed, ik had al een aardig bedrag betaald aan die vakantie. Laatste rest zou ik betalen met mijn vakantiegeld. Ik heb niet voor niks een annuleringsverzekering. Vele discussies later, moet ik maar alles sturen naar de verzekering en dan krijg ik als het goed is mijn geld terug.
Er zit nog een zwangerschaps verklaring bij met de uitgerekende datum. Ik ga het risico niet nemen, met Samantha ben ik 2 weken te vroeg bevallen. Ik heb nu al telkens last van harde buiken, vind best met ze.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:12

tsjillert27 schreef:
hallo ik ben weer trg en zit nu door het topict te lezen en besef dat ik eerder trg had moeten komen

e meeste kennen mij wel petra en mij zwarte toppert tsjillert ook wel
nu nog even proberen of ik de foto`s erop krijg ik ga snel alles doorlezen

Goh, besta jij nog? :+ :D

Mies_Apollo schreef:
Branka: ze zeggen dat beestjes op hun baasje gaan lijken he :P

:oo :D
Ehhhh.... modderbadjes sla ik over :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:23

ja michelle ik weet het je betaald je eigen scheel aan de verzekeringen maar jij moet alle moeten doen om het geld terug te krijgen
veel succes iig

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:25

angela: echt een trekpaard of zou weer een fries ook kunnen?

madelief: haha dat is goed gegaan dan! Super van je tentames, hoeveel moet je er nu nog? bijna je P!

denise: Spannend! Ben benieuwd hoe dat gaat, bij shannon merkte ik wel dat omdat de oefeningen wat sneller achter elkaar zijn en toch weer wat moeilijker dat ze dan fijner te rijden was. Het hield dr meer bezig...tot ze dat weer kende en nu de L2 makkelijk rijd ;) Ik ga 27 mei weer starten en heb voor daarna nog 2-3 wedstrijden gepland!

BrankaZ schreef:
[:oo :D
Ehhhh.... modderbadjes sla ik over :D

jaja :P

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:33

Branka die fotos zijn heel leuk, haha volgende x foto van jou erbij rollend in de modder, dat moet toch te regelen zijn, lijkt me best grappig :D

Martine dat ziet er best heel goed uit daar, lekker rustig stukje aan zee zo! dan wordt je niet overspoeld door toeristen of valt dat wel tegen?

Wanda, sterkte :(:) veel anders dan dit kon je niet ;)

Saida, jouw parel gaat het idd ineens snappen lijkt wel, het zag er idd heel fijn uit wat ik vrijdag zag :j knappe Rints, hopelijk gaat de verhuizing lekker rustig en voorspoedig.

Madelief wat een prachtige fotos van jou en Fuur, super-setje!! hij doet dat grondwerk en vrijheidsdressuur echt heel graag he? grappig dat gaat echt aan PI voorbij, heb je niet een x zin om langs te komen en eens iets uit te proberen bij de PI? want als hij en ik samen zulke dingen gaan doen lukt het niet :+
Fijn dat zijn koker weer normaal is en super dat je de toetsen hebt gehaald, de rest gaat je ook lukken!

Angela, jammer dat het niet lukt met Shaddy, hopelijk vinden jullie een geschikte eigenaar en gefeliciteerd met Nouchka.

Nou met PI is het nog hetzelfde verhaal, hij is niet kreupel maar hij belast het ene achterbeen gewoon iets minder.. het gaat om een fractie maar ik zie het, we gaan zo een thermo opname maken en aan de hand daarvan laat ik de osteo maar komen, zijn spieren zijn nu wel heel los dus.. ik wil toch iets meer weten maar dat is zo ongelofelijk lastig met deze blessure.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:20

mies - ja ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat maar waarschijnlijk ga ik pas eind juni l1 onderling
aangezien ik best veel knhs wedstrijd heb gepland (vorige week, deze week, 05 juni & 12 juni)
en lekker hoor jij ook weer starten, ben je al bezig met de m1 oefeningen?

beda - balen zeg dat het bij PI nog steeds hetzelfde is hopelijk bied de thermo opname meer uitkomst (wat is dat eigenlijk zo'n opname? :o ) en kijken of de osteo kan helpen

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:26

Dat zijn beelden gemaakt met een thermografische camera (een warmtebeeld camera)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermografie

Dit gaan we dus dinsdag doen bij PI, hij moet voor die opnames op stal hebben gestaan ivm vocht en warmte-straling door beweging. Na de 1e opnames moet hij aan de longe en dan worden er weer dezelfde opnames gemaakt. Hopelijk komen we een stapje verder hierdoor.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:13

bedankt voor de uitleg, ik ben benieuwd wat er uitkomt dinsdag hopelijk kom jullie idd een stapje verder

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:44

Martine, wat een heerlijke foto, aan de zee.. Krijg spontaan zin in vakantie!
Jullie schrijven echt zoveel, tis niet bij te houden:P
Wanda, sterkte!
En dr kwamen ook weer allemaal mooie foto's voorbij op mijn scherm!

Kwam in een topic van jou terecht, Denise. Wat is dat paard van jou grooooot :O Super stoer!

Met mijn paardjes gaat het lekker. Oba is lief als altijd, wel jammer dat ik met dank aan Fiëla bijna niet kan rijden, want die kan echt niet alleen blijven:P
En Fiëla is echt een puber. Nu gaat het super makkelijk om het halster om te krijgen, en moest ze weer wat nieuws bedenken... Nu wil ze dus niet dat we dr hoeven uitkrabben.. Leuk, want vrijdag komt de hoefsmid:P

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:45

Michelle balen dat ze zo lastig doen met je vakantie cancellen :(

Petra welkom terug!

Wanda sterkte..

Madelief gefeliciteerd *\o/* super, zal wel een hele last van je afvallen nu!

Cloris nee daar komen bijna helemaal geen toeristen, is echt een landtong waar je bijna niet kan komen, ideaal om paard te rijden! Die foto's van Suus op Flavio waren daar ook in de buurt gemaakt :j verder is het dit jaar trouwens sowieso rustig qua toeristen, misschien dat het van de zomer nog druk wordt..
Balen zeg van Piropo, dat duurt nog toch al een poosje, hoop dat die thermo opname wat duidelijk kan maken en de osteo er wat aan kan verbeteren.. Moet frustrerend zijn niet te weten wat het nu precies is :(

Martine thanks en jij lekker bezig dus met de paarden!

Had nog een paar leuke foto's gemaakt van de mannen hier [ITP] Kalife, Darius, Mouza, Flavio en Mabrouk; onze berberventjes

Hier vast een, vond hem zo grappig, ze stonden echt te discussieren ofzo :')
Afbeelding

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:50

vergadering -:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 18:55

Haha ja echt! Ze bleven ook een hele poos zo staan, blijkbaar was het belangrijk..

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:02

hahaha, martine, geweldige foto :=

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:32

Martine, lachen zeg die foto, gekke paarden...

Beda, balen van Piep, hopelijk heb je wat aan de thermografische opnamen?!

Hai Petra, :wave:

Wanda sterkte met het verlies van je kat!
Wel mooi dat hij zo bij jullie is ingeslapen, mijn kids zijn er toen ook bijgeweest (met de hond)

Gister zoooo lekker gereden.
Xantha was weer helemaal Xantha zoals ik haar het liefste zie!
Wat een wereld paard heb ik toch <3
Ik zal weer eens wat plaatjes schieten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:23

Even wat Hinciespam:

We hebben vandaag voorgereden voor het examen van de orun bij ons op stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding