[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:45

Ik ken een paard, die al door verschillende dierenarts bestempeld werd als, niet meer te redden....
spuitje geven, anders ben je dierenbeul, blablabla....

vol artrose en wat je allemaal nog van ellende kan voorstellen.
de eigenaar heeft er echt alles aan gedaan, zowel rijtechnisch, holistisch en homeopatisch, dit dier er bovenop te helpen.
hij was toen 7, inmiddels is ie volgens mij 17 of 18

Bij de foto's nu, staan de da voor een raadsel.
wetenschappelijk, kan dit dier nl niet meer lopen (of hoe zij het geleerd hebben in hun study)
en vervolgens komt er een blije stoere jongen voorbij, al piaferend :+

voor een naai gebeuren aan een been (ondanks mijn modevakschool), ga ik ook zeker naar een da, zo ook voor casteratie ;)

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:46

_Saida_ schreef:
[Rints is kreupel, dus ze staat op rust op het moment.
Overdag lekker het land op en elke dag aan de hand een stuk aan de wandel langs de weg.
Over 2 weken gaan we weer kijken hoe het gaat onder het zadel.
Madam is dus lekker fris! :+

he bah...geef rinsk maar een dikke knuf :(:)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:57

nombrado schreef:
Ik ken een paard, die al door verschillende dierenarts bestempeld werd als, niet meer te redden....
spuitje geven, anders ben je dierenbeul, blablabla....

vol artrose en wat je allemaal nog van ellende kan voorstellen.
de eigenaar heeft er echt alles aan gedaan, zowel rijtechnisch, holistisch en homeopatisch, dit dier er bovenop te helpen.
hij was toen 7, inmiddels is ie volgens mij 17 of 18

Bij de foto's nu, staan de da voor een raadsel.
wetenschappelijk, kan dit dier nl niet meer lopen (of hoe zij het geleerd hebben in hun study)
en vervolgens komt er een blije stoere jongen voorbij, al piaferend :+

voor een naai gebeuren aan een been (ondanks mijn modevakschool), ga ik ook zeker naar een da, zo ook voor casteratie ;)

Mijn teef was ook een medisch wonder, nog nooit hadden ze een hond gezien met zo'n ernstige vorm van spondylose, van haar nek tot aan haar staart was het verkalkt, ze kon haar rug niet meer buigen heel bizar en zover hadden ze het nog nooit op foto gezien want de meeste honden overleven het niet omdat er meer bij komt kijken. Zij was een vechter!! maar geen d.a. die tegen mij zei; laat haar inslapen, nee hoor hup op de poten en weer gaan en een leermoment, Ze is 12 geworden en na de dood van haar levensgezel nog 7 maanden bij mij gebleven, meer voor mij dan voor haarzelf want voor haar hoefde het niet meer, gebroken hart en kapot lijfje.. nu lopen ze weer samen.
Maar de kracht van het dier moet er ook zijn, niet elk wezen beschikt over de kracht om het ook zelf te willen. Er zijn maar een paar van die medische wondertjes ;)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:30

Ik lees vanaaf weer even bij maar kreeg net belletje van baas of ik me op t kerstpakket wil 'storten'.
Wil dit jaar tapaspakket doen dus als iemand nog wat leuks weet :Y) [VT] Tapas pakket samenstellen

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 16:44

Cyrina schreef:
Branka, komt vast wel weer goed met Frio hoor, hij kan zich gewoon verstapt hebben.

cloris schreef:
Branka, Frio moet natuurlijk geen rare dingen gaan doen ;)

Ik hoop dat het alleen verstappen is. Heb er eigenlijk geen idee van wat de oorzaak is. Meneer heeft n.l. doorgaans heel goed door wat ie kan en wat niet. B.v. met losgooien. Kan ie helemaal uit zijn plaat gaan en toch gebeurt er niets. Hij weet precies wanneer hij in de ankers moet om te kunnen omspringen en verder te kunnen stuiteren. Uiteraard staat hij dan wel rondom in de bescherming inclusief springschoenen!
Maar in de 3 jaar dat ik hem heb is dit dus de eerste keer dat hij niet goed loopt. Mogelijk dat het door de eerste keer is, maar ik voelde mij behoorlijk kl*te zaterdag en toen het zondag bevestigd werd. Stond met een brok in mijn keel met de staleigenaresse te overleggen.
Ik vraag mijzelf ook af wat de oorzaak kan zijn en kan eigenlijk niets verzinnen. En het is ook minimaal. Een buitenstaander die niet goed kijkt ziet vrij weinig, maar ik voelde zaterdag dus wel dat iets niet klopte. Had gisteren gelukkig ook het idee dat hij al ietsje minder stijf toonde. Hoop dat ik het goed zag en ik eind van de week weer rustig met hem kan beginnen.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:23

Er zijn altijd "patienten" die uitzondering op de regel zijn... maar ik krijg nu een beetje een Jomanda- Millecam gevoel hierbij... soms kán je niet anders dan aanvaarden,hoe vervelend dat ook kan zijn voor jezelf en voor de "patient'. En hoe graag je het ook anders zou willen zien... soms kan je het gewoon niet anders maken.
Ik vind dit alles érg denigrerend tegenover Karina,en als iemand Karina al zo lang kent,dan zou je in iéder gevál beter moeten weten.Als ze ergens ook nog maar een procentje hoop vandaan kan peuteren,dan doet ze dat,en dan gaat ze daar ook voor!

Ik had idd met Robijn en Jolijn er ook al zo'n bijsmaak van toendertijd,mensen die wel even vertelden hoe en wat zij zou moeten beslissen en wanneer.Robijn was haar droompaard....ik vond haar júist erg sterk in haar schoenen staan om zo'n moedige beslissing te nemen.misschien was ik er zelf wel te egoïstisch voor geweest en had het zelf misschien wel te lang gerekt...niets dan respect voor jou,Jolijn!

Ik weet niet of ik mezelf goed uitdruk zo...misschien ben ik daar niet zo handig in...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:49

borderjay schreef:
Er zijn altijd "patienten" die uitzondering op de regel zijn... maar ik krijg nu een beetje een Jomanda- Millecam gevoel hierbij... soms kán je niet anders dan aanvaarden,hoe vervelend dat ook kan zijn voor jezelf en voor de "patient'. En hoe graag je het ook anders zou willen zien... soms kan je het gewoon niet anders maken.
Ik vind dit alles érg denigrerend tegenover Karina,en als iemand Karina al zo lang kent,dan zou je in iéder gevál beter moeten weten.Als ze ergens ook nog maar een procentje hoop vandaan kan peuteren,dan doet ze dat,en dan gaat ze daar ook voor!

Ik had idd met Robijn en Jolijn er ook al zo'n bijsmaak van toendertijd,mensen die wel even vertelden hoe en wat zij zou moeten beslissen en wanneer.Robijn was haar droompaard....ik vond haar júist erg sterk in haar schoenen staan om zo'n moedige beslissing te nemen.misschien was ik er zelf wel te egoïstisch voor geweest en had het zelf misschien wel te lang gerekt...niets dan respect voor jou,Jolijn!

Ik weet niet of ik mezelf goed uitdruk zo...misschien ben ik daar niet zo handig in...

sorry....ik begrijp iets niet....Jomanda -Millecamp?
Dit staat hier los van....echter is het millecamp haar eigen beslissing geweest over haar eigen lijf en leven! Daar hoeft niemand een oordeel over te geven.

Ik heb niks oordelends geuit naar karina....en nergens gezegt dat zij niks voor haar dieren doet (hoe je daar bij komt is mij een raadsel) Het lijkt wel of jullie iets 'willen' lezen, wat er niet staat. ;(

Wat ik erg jammer vind, is dat diegene die een oordeel over mij hier uitten, mij wel via pb hebben benaderd en ik zelf geprobeerd heb te helpen.
Ik geef daarbij nooit een verzoek "niet"naar een dierenarts te gaan! Dat is ieders vrije keuze.

Waar ik wel slecht tegen kan, is mensen die willen en wetens in een slachtoffer rol blijven hangen en vervolgens aanklager worden (soort van drama driehoek)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:55

Mayke ik voel me niet aangesproken door je post ofzo maar zoals ik al eerder aangaf is er een ruis in dit topic rondom jouw berichten helaas en ik denk niet dat alle partijen het eens worden. Dat is jammer en zet een stemming hier in het topic die ook weer jammer is. Kun je het niet verder laten rusten? Ik weet dat je het goed bedoeld maar soms is schipperen en schouders ophalen ook goed. Het zou fijn zijn als we hier weer gewoon met elkaar kunnen communiceren op een wat fijnere manier. (dit is trouwens niet aanvallend bedoeld maar ik probeer te bemiddelen oid) hoop dat je dat begrijpt? Ik ben verder niet voor of tegen iemand.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:18

mayke; ik ben ook heel blij dat je me steunde toen Chance ziek was hoor! daar heb ik je ook voor bedankt.En het interesseert me ook wat jouw gedachten en meningen zijn,ik ben ook een mens die wil leren.ik denk dat je me nu helemaal verkeerd opvat.

Ik bedoel gewoon te zeggen:(en noemde het voorbeeld Millecam-jomanda)
Dat als er een diagnose gesteld is,je vervolgens niet altijd kunt denken: ach joh,het zal wel meevallen we negeren het en gaan voor een andere aanpak.
(snap je wat ik bedoel?)

(zoals ik al zei;ik druk me waarschijnlijk niet helemaal goed uit omdat ik daar niet zo handig in ben)

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:21

regine schreef:
Mayke ik voel me niet aangesproken door je post ofzo maar zoals ik al eerder aangaf is er een ruis in dit topic rondom jouw berichten helaas en ik denk niet dat alle partijen het eens worden. Dat is jammer en zet een stemming hier in het topic die ook weer jammer is. Kun je het niet verder laten rusten? Ik weet dat je het goed bedoeld maar soms is schipperen en schouders ophalen ook goed. Het zou fijn zijn als we hier weer gewoon met elkaar kunnen communiceren op een wat fijnere manier. (dit is trouwens niet aanvallend bedoeld maar ik probeer te bemiddelen oid) hoop dat je dat begrijpt? Ik ben verder niet voor of tegen iemand.

Ik denk dat het ook een groot probleem is dat het geschreven tekst is...je kan de toon niet horen waarop iemand iets "zegt".En het is daardoor moeilijk communiceren.Als je oog in oog staat kun je makkelijker uitleggen wat je bedoeld.....en sneller(ik typ met 2 vingers :D )

DinkeyGirl

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:38

Ze zegt ook dat Velodu best weer aan t werk kan, alsof Karina dat zelf niet het liefste zou doen als dat kon....

Dat vind ik echt heel erg. En even voor de duidelijkheid naar de rest, ik heb Mayke nooit via PB benaderd of om hulp gevraagd en zal dat ook niet doen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:58

nombrado schreef:
borderjay schreef:

sorry....ik begrijp iets niet....Jomanda -Millecamp?
Dit staat hier los van....echter is het millecamp haar eigen beslissing geweest over haar eigen lijf en leven! Daar hoeft niemand een oordeel over te geven.

Ik heb niks oordelends geuit naar karina....en nergens gezegt dat zij niks voor haar dieren doet (hoe je daar bij komt is mij een raadsel) Het lijkt wel of jullie iets 'willen' lezen, wat er niet staat. ;(

Wat ik erg jammer vind, is dat diegene die een oordeel over mij hier uitten, mij wel via pb hebben benaderd en ik zelf geprobeerd heb te helpen.
Ik geef daarbij nooit een verzoek "niet"naar een dierenarts te gaan! Dat is ieders vrije keuze.

Waar ik wel slecht tegen kan, is mensen die willen en wetens in een slachtoffer rol blijven hangen en vervolgens aanklager worden (soort van drama driehoek)

Ik heb het vermoeden dat de laatste 2 alinea's over mij gaan. Ja, ik heb je om hulp gevraagd (of je mening, niet perse hulp) omdat ik je kijk of rijtechnische dingen graag zie, ik houd wel van lekker direct en gewoon zeggen waar het op staat.
Echter ben ik het in deze discussie niet met je eens, kan gebeuren, ik noem dat geen oordelen. Ik ben wel op het oordeel van de veeartsEN afgegaan en eigenlijk ben ik nog te lang doorgegaan met afwachten en proberen.
En over mezelf in slachtofferrol plaatsen, want ook daarvan heb ik het vermoeden dat dat over mij gaat, nee, ik ben over het algemeen heel blij met mijn nieuwe paard, blij met mijn nieuwe leven maar ik mis Robijn heel erg ja, ik huil geregeld om haar. Vind ik geen slachtoffer rol nee, vind ik menselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 18:59

Gab: Dankjewel, Robijn was idd mijn droompaard en als ik haar nu terug kon halen zonder pijn met wat voor opoffering dan ook, ik zou het ZO doen!

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:28

Gezellige boel hier.. Kom weer even langs. Te druk met studie en andere dingen! :o Heb veel zin dit weekend! :D :D

Branka: Balen van Frio. Hopen dat het snel beter gaat!
Marielle: Leuk dat je 2 paarden op het oog hebt! Succes :D .
Karina: Sterkte :(:)

Even paar lieve foto's van Nino vorige week gemaakt :+: .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:41

amanda89 schreef:
Gezellige boel hier..

Ja zeker... :n

Leuke foto's, mooi paardje!

Hoop dat we nu weer terug kunnen naar gezellig kletsen hier...

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:05

Oh ik vind Nino toch zo'n knap paard.. hij doet me zo denken aan mijn skimmel :9

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:09

Heh, jammer dat 1 persoon voor zo'n ophef kan zorgen... Vind het ook jammer. Verder laat ik me er maar niet overuit.. :n

Ik wil Karina heel veel sterkte toewensen, en Veludo ook.. Hele dikke knuffels voor hem :(:) Ik vind het zo erg... Echt, ik wou dat ik hem kon helpen.. Sterkte in deze tijd..

Elise, ai, niet lekker van je oog... hoop wel dat je weer de straat opkan, sterkte ermee!

Branka, ohjee, das niet fijn voor Frío! Hopelijk knapt ie snel weer op :(:) .

Hey Amanda! Leuke foto's van jou en Nino, knapperd. :) !

Regine: Aaah knappe Cappie :D ! Wat was ze braaf daar zeg :D !

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:49

Amanda: leuk dat je van het weekend ook meedoet. Nino is leuk. Lijkt me een lief paard.

Karina: had je het pakketje nog ontvangen. Ik had gehoopt dat het zou helpen, maar je hebt al zoveel geprobeerd. Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment radeloos bent.

Branka: heb ik ook hoor. Ik zie ook de kleinste dingetjes bij mijn paarden en kan me dan ook heel druk maken. Komt vast weer goed.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:01

Zit met een grote schok dit allemaal te lezen.
Wat een nare sfeer opeens in ons gezellige topic...
In de inmiddels al weer 3 jaar dat ik meekletst in dit topic is zoiets nog niet voorgekomen, errug jammer.
Ik ben ook te druk met studie, paard, werk en vriend, maar daarnaast wordt mijn interesse (eigenlijk al een tijdje) niet meer gewekt hier..

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:03

Meiden (en twee mannen) leef nog steeds en lees nog steeds druk mee.

Maar druk druk druk dus weinig tijd om bij te reageren hier!

Heb namelijk eindelijk weer wat werk dus dat betekend minder tijd voor bokt....

sorry maar zal proberen snel weer eens bij te reageren!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:08

Mayke -> Thanks! Komt heus goed. Knuf terug van Rints!

Michelle -> Lijkt me best mooi staan daar je piercing!

Heidi -> Wordt Macho morgen 'geholpen'?
Of is het vandaag al gedaan?

Gabriella -> Heej ben je weer een beetje hersteld?
Als je bij de forumindex op het hele kleine envelopje achter de naam klikt kom je automatisch bij het laatst geposte berichtje.
Hoe is het met je toverballetje?

Ilona -> Leuk en druk dagje!
Wat een geweldig mooi koppie heeft X-Tremo toch!
Jammer van dat bontje op de neus van het vosje, ik vind het hoofdje er zo niet mooi uitkomen.

Shanna -> Wat een mooie foto's in je topic, mooie herinneringen.
Weet je waar hij naartoe is gegaan en mag je hem eens komen opzoeken?

Amanda -> Je komt veel te weinig spammen met die knappe Nino van je!
Gaat het goed met je studie?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:38

Moderatoropmerking:
Tot nu toe heb ik me nog niet in dit topic hoeven mengen.
Nu echter na meerdere meldingen wel.
Een paar van jullie maken van een goede en pittige discussie helaas een discussie die nogal op de man af gespeeld wordt. Ik heb een paar berichten verwijderd toe eigenlijk naar een persoonlijke aanval toe gingen, verder wil ik de discussie niet te veel uit elkaar trekken.
Maar ik wil wel van jullie vragen om echt persoonlijke en kritische berichten gewoon per pm naar elkaar te sturen.
Of open eventueel een nieuw discussie topic over het onderwerp waarover de gemoederen hoog oplopen, dan kan dit topic een gezellig HK topic blijven.
Bedankt.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 21:52

Oei zelfs een mod die moet ingrijpen... Jongens, dit gaat niet goed!!

Ik meld me alleen heel even kort en denk voorlopig de laatste keer, kan het absoluut niet bijhouden ivm studie, werken, verbouwen, en nog velen andere zaken ;)

Wilde alleen even zeggen dat het heel gezellig was met Iloon en ook met Yenneke, was super, thanks voor de ervaring ;)

En ook: ik houd het dus niet meer bij, hierbij meld ik ook dat ik het niet ga redden de opening van het nieuwe topic te doen..
Suus volgens mij nog wel, dus mochten er nog mensen zijn die zich geroepen voelen ;)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:09

Amanda, leuke fotos!
Madelief, jammer.. Ik denk er hetzelfde over hoor, maar hoop dat het nog ff beter wordt.
Jasmijn, ja, had je PB gekregen,maar nog niet gereageert, sorry. Weet ook niet of er nog adnere gegadigden zijn? Ik hoor het wel :)

Nouja, morgen dus niet bij auto kijken, hoop dat het maandag word..