lusitano praat en foto,s

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:33

Sunora schreef:
Lusitana van hier op het forum heeft ze mij aangeraden, zo was ik toch zeker bij een betrouwbaar adres te kopen. Zelf op zoek gaan op het internet zou ik niet direct aangedurfd hebben plus ik spreek zelf geen Portugees :D

Maar je bent wel daar naar toe geweest of heb je haar op afstand gekocht?

Daphneeeej

Berichten: 3009
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 16:45

Wat een leuke dame sumora! Ik ken de spanning van het afwachten op het transport. Hopelijk loopt de reis vlot en soepel.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 21:29

rider schreef:
Volgens mij heb ik haar voorbij zien komen op FB. Als het de merrie is van de eigenaar van wie ik denk dat ze is, dan heeft hij ruime ervaring met eindeloos wachten op een transporteur ja. _O-

:D
Hij is niet de verkoper, maar trainer, maar ze stond idd bij hem op stal. Gelukkig is hij zelf internationaal chauffeur geweest die geen engels spreekt en hij weet wat het is om verloren te zijn in het buitenland, dat helpt. Hij was tenminste niet boos, maar dit gedoe heeft wegens vertaalnood en uitleggen waar te gaan wel ook mijn nachtrust gekost en ik moet gewoon om zeven uur de paarden weer doen.
En als gewoonlijk heb ik nu ook hem(van de stal) veel aan de telefoon om te weten hoe het gaat en met nog allerlei laatste weetjes en tips wat betreft de omgang. Hij leeft zo mee. Dat weet je ook wel. Hij wacht met smart op nieuws over de aankomst en foto´s.

Waar we ons het meest om verbaasden is dat er maar 2 opstonden, een paard en een pony. Paard zijn ze nog voor teruggekeerd dat was een last minute aanmelding. En dan dus de merrie en nog een die nadien nog gehaald werd in Spanje. Maar met vier paarden zo in de rondte rijden, dat kan toch helemaal niet uit?

Ik wil echt nooit meer met dat bedrijf in zee. Dat riep ik al toen ik dat gedoe met Santi meemaakte, dat weet je. Ik had daarvóór al slechte ervaringen.
Als nog iemand gebruik van ze wil maken, na waarschuwingen, zijn ze zelf maar contact persoon en zien ze maar hoe ze ze naar de stal hier loodsen. Ik ga echt niet meer nachten opzitten voor ze.

Ik heb hier een prima bedrijf dat de paarden ophaalt in 2 paards vrachtwagens en dat op de afgesproken tijd doet, en vervolgens gaan ze op stal tot de vrachtwagen gaat rijden, en die zit in dezelfde prijsklasse....
Ja, deze moet wel soms vertrek uit Portugal verschuiven omdat ze niet met een paar paarden aan boord de reis gaan ondernemen. Maar wat is een week wachten als de service gewoon beter is?

En ja die mensen van het nederlandse bedrijf zijn echt superaardig, dat moet ik ze nageven, maar daar heb je niet zoveel aan.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:09

Ze is vannacht aangekomen <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:17

Welkom mooie merrie! Fijn dat ze er is. Veel geluk!

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 11:21

Ze is zo te zien nog helemaal suf, maar dat gaat snel goedkomen.

Anoniem

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:11

Ze ziet er aardig bekaf uit. Geef dr maar goed de tijd om lekker bij te komen :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-17 13:00

Suf inderdaad wel plaatje

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:07

Fijn dat ze veilig is aan gekomen!
Nu lekker uitrusten en bijkomen!

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:39

Deze namiddag ging het al ietsje beter: Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:31

Aw, lekker Belgisch gras snoepen.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 07:51

Heel veel plezier met haar Sunora! Wel af en toe foto's plaatsen hè? Vind het leuk om hier iedereen een beetje te kunnen volgen ;-)

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:14

Vandaag doen we het dekentje al eens af :D Afbeelding
We zouden haar binnenkort wel in de groep willen bijzetten. Nu staat de schimmel soms bij haar, bvb. 's ochtends om te eten en dat ging goed. Toen we ze op de weide lieten lopen ging het ietsje moeilijker. Ik denk dat dat misschien wel kwam doordat de oude kudde dan gesplitst werd en ze niet goed wisten hoe daarmee om te gaan? Hij deed niets erg hoor, maar liep er gewoon altijd met de oren plat naartoe, ook al was ze niet in zijn buurt. Hij was nu ook wel de onderdanigste van de 3 in de oude kudde. De grote donkere is de leider, en de Tinker die laat het allemaal niet zo nauw aan zijn hart komen. Als de schimmel bij de andere 2 staat, is hij degene die bvb niet mee mag eten van de zwarte. Hoe zouden jullie het aanpakken? Zijzelf is ook helemaal niet gemeen naar de anderen.Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:20

Ik zou het denk even zo laten, alleen met de schimmel en draadje ertussen zodat ze met de anderen evt wel contact kunnen maken.
Zolang de schimmel alleen dreigt en niks doet kan dat niet zoveel kwaad en dan staat ze niet helemaal alleen.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:33

Nouvel schreef:
Ik zou het denk even zo laten, alleen met de schimmel en draadje ertussen zodat ze met de anderen evt wel contact kunnen maken.
Zolang de schimmel alleen dreigt en niks doet kan dat niet zoveel kwaad en dan staat ze niet helemaal alleen.


Ja? Ik had wat schrik omdat hij niet goed wist wat doen en dat hij daarom ineens zo begon te dreigen? Hij liep er wel constant heen (we hebben het ook maar heel ff zo gelaten) Toen we de draad naar de andere weer hadden opengezeg liep hij direct terug bij hen om vervolgens direct weer weggejaagd te worden 8)7
Dan dacht ik het eventueel eens met de Tinker te proberen, die laat hem ook minder snel wegjagen door de grote en staat misschien zelf al wat sterker in zijn schoenen?

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 09:39

En vanachter de draad zijn ze wel allemaal redelijk relaxed, er wordt over de draad heen regelmatig gekrabbeld in elkaars nek

Nouvel

Berichten: 28586
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 11:54

Of anders als dat beter gaat even alleen laten met de draad er tussen, kunnen ze allemaal rustig aan elkaar wennen.
Altijd even zoeken wat het beste werkt...
wij laten hier een nieuwe in de weideperiode eerst meestal een paar weken in de wei er naast lopen en dan erbij.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:10

Nouvel schreef:
Of anders als dat beter gaat even alleen laten met de draad er tussen, kunnen ze allemaal rustig aan elkaar wennen.
Altijd even zoeken wat het beste werkt...
wij laten hier een nieuwe in de weideperiode eerst meestal een paar weken in de wei er naast lopen en dan erbij.


Wel, ze lopen eigenlijk al vanaf het begin naast elkaar in de weide, dat gaat echt goed, over de draad heen krabbelen ze elkaars nek, er wordt soms wel eens gehapt onderling, maar niets bijzonders. Ze lopen ook wel meestal in elkaars buurt, maar dan steeds met dat draadje ertussen hé :)

Anoniem

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:05

Ze is er pas een paar dagen, ik zou het nog even de tijd geven en het even zo laten.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:17

Ik schaar eigenlijk altijd direct in. Alleen mijn veulentje heeft twee dagen de tijd gehad om eerst even zelf te acclimatiseren.

Maar je kent je eigen paarden het beste, dus ga vooral op je eigen gevoel af.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 20:30

Ik schaar ook meteen in.heb ook altijd schade.iedereen nee je moet ze ernaast zetten,nou keer geprobeerd.maar zo gou als de draad er tussen uit gaat gebeurt precies het zelfde.ze zijn niet dom.

rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 21:06

Echt een leuk paardje om te zien, Sunora. Fijn dat ze al meer op haar gemak is!

Vandaag ter voorbereiding van de wedstrijd morgen een clinic trail gedaan bij Antonio Vicente. Superleuk want hij kent de fokker van Santi, en de ouders van Santi, en was heel enthousiast. Hij heeft gelijk een fotootje gemaakt om aan de fokker te laten zien, dat een nakomeling van Talisman nu WE doet in Nederland. :D

Santi was erg braaf, vooral gezien het feit dat het stramien trailer - zadelen - aan de bak voor hem nieuw was, normaal huur ik een box om hem wat te laten acclimatiseren maar omdat ik van de zomer ook shows met hem ga doen wil ik dat hij leert wennen aan niet ideale situaties. Hij was in het begin erg gespannen maar bleef wel bij me, kalmeerde uiteindelijk snel en we hebben leuke dingen gedaan.

De brug deed hij super:

Afbeelding

Kan omzetten vond hij supereng omdat het geluid maakte. De sukkel. :') Maar na 1x was de schrik eraf en toen was het ook goed.

Afbeelding

Het leukste vond hij het in galop door de cattlepen, toen werd hij erg enthousiast. Antonio vond hem sowieso "very energetic", leek hem meer het type paard voor een speedtrail, haha.


Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 00:01

Leuk, ook om te zien dat je er zelf ook lol aan beleefd!

Veel succes morgen!

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:51

@rider, wat leuk zeg! Dat zou ik later ook heel graag willen doen!

Gisteren heb ik eventjes met haar wat aan de hand gewerkt, samen met de grote bruine en zijn bazin. Na het 'werk' hebben we het er even op gewaagd en ze losgelaten samen! Wat ging dat goed zeg, even gesnuffeld aan elkaar, om dan onmiddellijk te beginnen grazen met z'n 2, grotendeels synchroon. I think :+: is in the air! :=
Hij is de leider van de kudde momenteel, dus had best wat stress om ze samen te zetten, maar hij tolereerde haar zonder problemen en meer dan de anderen! Op een bepaald moment knabbelde ze even liefdevol in zijn achterbeen, ook daar reageerde hij niet op! Ze heeft hem al rond haar hoef gedraaid _O-
Afbeelding

rider

Berichten: 2011
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:35

@Sunora: fijn dat het goed gaat tussen die twee! :D

Haha, ik heb gisteren lol gehad en Santi ook. Volgens mij is wedstrijdrijden verder niet echt ons ding (allebei te eigenwijs), maar soit, ik ging om ervaring op te doen met hem op vreemd terrein. En hij was zoooo ontzettend braaf en relaxed, hij heeft me echt verbaasd.

Het proefje ging aardig, tot hij de jury in de smiezen kreeg. Toen besloot hij even een showtje op te voeren en ging hij random galopwissels doen en een poging tot een random appuyement. :') De trail mocht je op safe spelen en deels in draf doen, maar dat is natuurlijk niet echt ons ding dus wij lekker in galop en daardoor hier en daar wat fouten. Moest persé met eenvoudige wissels, nou, dat vond Santi onzinnig, haha. En tussen de 'pilaren' aka hekjes van het kan omhangen ging hij heel schattig staan piafferen. _O- Maar dat mocht natuurlijk eigenlijk ook niet.

Het enige jammere was dat er op mijn protocollen stond dat hij gestresst was. Maar dat was hij dus absoluut niet, ik maak hem zelden zo braaf en zen mee. Hij wil gewoon altijd keihard werken...spijtig dat de jury dat niet zag. Hij deed zo zijn best!

Het allerleukste vond Santi de prijsuitreiking en de ereronde. We waren uiteindelijk nog op de 12e plaats geeindigd van de 21 deelnemers en toen we naar voren geroepen werden draafde Santi echt vol enthousiast op Antonio af. :') Ik kon echt merken dat hij helemaal genoot van de aandacht, hij stond echt zelfingenomen rond te kijken zo van, ja, ik ben leuk heh! En bij de ereronde ging de muziek keihard aan en mocht hij eindelijk ff gas geven. Het is zo'n blij ei. _O-

Hier nog een leuke actiefoto. We waren natuurlijk allebei in Portugese stijl! Wel jammer dat je met zo'n stomme cap moet rijden, vind juist die Portugese dameshoeden echt zo cool. <3


Afbeelding