Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissesDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hoi ik was een beetje aan het rondsnuffelen hier, allang niet meer gekeken, geen tijd, en ik zag mijn hengst voorbij komen, grappig, Don Quichote.
Volgens mij heb ik nog nooit wat geplaatst hier, alleen kijken.
Maar hier dan nog een foto van Don Quichote.
Ik adverteerde niet met hem als dekhengst, omdat ik wilde dat hij er ook klaar voor moet zijn,
Maar hij is er sinds dit jaar zeker klaar voor, en mag dus dekken.
Ik vond even de originele foto zonder tekst niet, dan maar even zo

Reeltje_5

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:06

Wauw gaaf dier :j knapperd hoor!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:43

Wat een knappe man die Don Quichot!

Weet niet of ik mijn merrie al een keer heb laten zien?
Maar bij deze:
Geen rasechte PRE, maar dat Spaanse zit er zeker in!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:00

Hé, er zijn weer wat meer nieuwe bokkers hier in het topic. Welkom allemaal! Een aantal oude bekenden.. Helga. ;)

Willemlover, wat meer duidelijkheid over die bult? Ik zou me ook zorgen maken hoor!

Ondertussen op verplaatsing met meisie gereden. Eerst dacht ik er niet op te gaan, ze was net iets te fris, maar uiteindelijk ging het toch goed!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:12

Klopt Eline! :D Zet nog eens wat foto's van Diosa hier!! ;)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:21

Welkom nieuwkomers! Ik zie al weer heel wat knappe paarden voorbijkomen *kwijl*

Crines: wat een pech kan iemand hebben... Ik hoop dat je een fijne plek voor je knappe hengst gaat vinden!

Over het röntgenologisch keuren: Ik doe het wel, sowieso op de benen. Voordat mijn spanjaard echt de verkoop in gaat wil ik hem ook op de foto hebben, dan weet ik tenminste ook wat ik verkoop en acht ik de kans veel kleiner om voor teleurstellingen te komen staan.
Laatst bijna een 4-jarige KWPN'er gekocht, waar nog recente foto's van de benen bij zaten. Die door onze eigen dierenarts laten beoordelen en gevraagd of het aan te raden was zijn rug op de foto te laten zetten. Die zei van niet: jong paard, vrijwel niks gedaan (3 weken onder het zadel) en geen afwijkende stand van de rug of andere aanleiding om iets te verwachten. Wij hebben hem uiteindelijk toch laten staan om een andere reden.
Wat denk je? Paard is bij de volgende koper volledig afgekeurd op foto's van de rug. Kissing spines...

Mijn mening: foto's laten maken is echt niet meer zo duur als het vroeger was. Ik wil daarom ook alles wat ik koop of verkoop op de benen op de foto hebben. Rug afhankelijk van het dier: een 6-jarige die Z loopt wil ik denk ik wel van top tot teen op de foto, terwijl ik het bij een driejarige vers uit de weide waarschijnlijk zou laten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:49

Tja..ik ken genoeg paarden met op de foto kissing spines die prima en pijnvrij functioneren. De manier van trainen is zo belangrijk! als het voor mijzelf is dan vind ik een paard prima als hij klinisch goed is. Maar ik kom ook nog uit de tijd dat rontgenologisch keuren niet nog niet echt gangbaar was en heb op een handelstal gewerkt waar er vaak gehandeld werd in paarden met rontgenologische bemerkingen die klinisch wel goed waren. 9 vd 10 waren prima paarden waar niks mis mee was of iets in de weg zat.

Maar voor de verkoop begrijp ik wel dat je wilt weten wat je verkoopt, want anders kun je een hoop gedonder krijgen achteraf.

Mooie merrie Bumble, is het een crusado?

Hij is leuk MissesDon!

Azmay, de "dressuur" basis van het western en de dressuur is toch na genoeg hetzelfde? {op eigen benen lopen, nageeflijk rijden etc.} volgens mij kun je dan sowieso nog alle kanten op?
Lekker lange teugelen erbij haha

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:53

Ik vermoed van wel, maar heb echt niks van papier. Iedereen die haar ziet zegt wel sowieso Spaans

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:26

Ook een knappe bumblehorse! Lief koppie!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:41

Rustig hier!!

Vandaag ook weer even van de voordelen van de jurysport genoten.. Spookje was goed aan het spoken op concours (tot tien tellen hielp niet, Was al bij 47...), maar jury gaf ons alle tijd om even een rondje ontspannen door de baan heen te gaan voor we moesten beginnen. Paard was knap stout, dus meteen erna door naar huis.

Daarna even snel de coupons op gaan halen en beide proeven nog gewoon een winstpunt :') Punten varieerden tussen 3 en 8,5 Dus de jury wist gelukkig te waarderen wat wel goed was :)

Hoe doen jullie paarden het met deze temperaturen?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:36

De mijne is weer geïnsemineerd zaterdag dus nu hopen dat het blijft zitten. Els lijkt geen problemen te hebben met dit weer. Staat gewoon lekker op de wei heel de dag. Wat start je nu met hem Roxanne?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:19

Daar is knappe Ace weer <3 Papieren of niet, ze is er niet minder knap om hoor Bumblehorse :+

Azmay: fijn dat jullie het inrijden wer opgepakt hebben! Gaat goed zo te zien.

Duimen draaien dus Zsazsa!

Ik heb zopas mijn schatje officieel te koop gesteld: http://www.bokt.nl/markt/ad/415510/prac ... ngstveulen
En nu maar hopen dat ik echt een 5*thuis voor hem kan vinden. :)

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:11

Leuk zoveel nieuwelingen en oude bekenden ! :D

Bumblehorse
Mijne heeft ook helemaal geen papieren hoor :p

Succeees zsa zsa !

Crines
Je vind vast wel een super thuis voor je veulen !

Wat wij doen met dit warme weer?
Vandaag eigelijk niet veel
Als het straks nog afkoeld dan even longeren
Morgen paardlief helemaal wassen en samen gaan wandelen met een vriendin (paard met blauwe deken :p) Afbeelding
Normaal morgenavond ook nog prive les maar valt af te wachten hoe warm het dan is..

Furioso speelt ook graag voor giraf :D

Afbeelding

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:14

Mooie advertentie Crines, moet lukken zo toch?

Furioso heeft de vlekken van de giraf al :')

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:33

Ga nog op iedereen even reageren die ik gemist heb..
Nu op de pc is dat makkelijker dan met de iphone :P

Leuk dat Fedra van jou nu is Zoey ! Haar schimmelkleur is ook heel tof :D

Ik duim mee voor je willemlover ! Komt helemaal goed ! +:)+

Welkom Aurelia :)
Pre's en Andalusiërs zijn inderdaad prachtige paarden waar je gewoon direct verliefd op word <3

Azmay grappig zo met die pop erop := Ze doet het ook wel goed ^^

Duhelo Wat leuk ! Hahah brave paarden zijn het toch

MissesDon Stevig paard heb je daar *D Vind dat altijd extra mooi als ze zo spierbundel zijn :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:59

Moeilijk lijkt me dat crines, hopelijk vind je een super huisje!

Ook lekker, stukje wandelen :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:48

Aansprekende advertentie Crines, daar moet toch een liefhebber voor te vinden zijn..zo'n kleine beauty!

Grappig Furioso de giraffe..

Azmay, is de oudere merrie van jou nog onbeleerd?

Wij doen weinig met de paarden momenteel, bijrijdster is op vakantie..ik zelf kloot met een chronische slijmbeursontsteking.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:45

Duhelo: heerlijk zo'n braverd, ook een mooie ervaring!

Willemlover: hoe is het afgelopen met de bult?

MissesDon: indrukwekkende hengst, ziet eruit als een krachtpatser!

Bumblehorse: vooral op de 2de foto vind ik haar echt sprekend een spaanse schone

Roxanne, fijn zo'n jury die gewoon echt de onderdelen jureert! gefeliciteerd met je punten.

Crines: goede advertentie, ik koop sowieso graag mijn paarden rechtstreeks van de fokker.. laatste 2 beiden gedaan en dat bevalt gewoon goed :D

Furiose: mijn eigen ( de niet spaanse :+ ) staat ook altijd zo aan de bomen te eten haha

Zadel is definitief. Het is een tietse's choice de luxe geworden. Vanochtend heeft de zadelmaker erna gekeken en hij is helemaal goedgekeurd. Voor nog iets opgevuld.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:53

Robbin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:16

Hallo, ik kom mij ook aansluiten bij de PRE-gekte:). Ben sinds kort ook op zoek naar mijn droom-PRE.
Heeft iemand van jullie al eens gehoord van / ervaring met een klap-nek bij een PRE (bovenkant nek hangt iets naar een kant. Is dit door training te verhelpen of is dit blijvend? Verkoopster gaf aan dat dit komt door de zwaarte van de haren en weinig bespiering (paard is nog erg mager en slecht bespierd).

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:24

Hahaha Furioso: ik heb ook zo'n giraf gehad. Een niet-PRE. Die was gek van bamboe en deed er ook alles aan om bij de laatste blaadjes te kunnen :')

Azmay: prachtige foto's! De levenslust spat er vanaf! En ik ben blij dat Kim zich nu echt helemaal beter lijkt te voelen.

Welkom Robbin: Zelf geen paard gehad die het heeft, maar ik vrees dat er weinig aan te doen valt. Door training zal het mss wel verbeteren, maar verdwijnen, daar geloof ik niet in. Het is een 'gebrek', een 'schoonheidsfoutje'. Het heeft niet (alleen) met de zwaarte van de manen te maken. Maar ah, als het dat maar is hé.
Ik heb hier ook een prachtige black beauty staan met een schoonheidsfoutje (litteken). Mij valt het niet eens meer op.

Duhelo: hé, wat is ze leuk aan het uitgroeien zeg.

En dankjewel allemaal voor de complimentjes op de advertentie van mijn lieve Espero. Ik denk dat het moeilijk zal worden om de juiste mensen te vinden, maar ik heb het er voor over :)
Momenteel krijg ik bijna alleen reacties waar ik me vooral aan erger. Maar ah, dat is eigenlijk wel altijd zo denk ik als je een paard te koop aanbied.
Als er uiteindelijk maar wél fijne mensen op af komen :j

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:32

Als je paard vetjes bijkomt Robbin, dan gaat dit misschien zelfs nog erger worden. Als je het een leuk paard vindt, dan moet je zelf de afweging maken, maar ik zou het liever niet hebben. Met training is er weinig aan te doen.

Verder, ik lees van iedereen nog mee maar op dit moment weinig tijd om zelf veel toe te voegen. Doe het goed allemaal *neile duimt*

Robbin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:54

Ik heb er ook nog nooit eerder van gehoord. Maar het kan dus geen kwaad. Ik ga woensdag nogmaals kijken bij hem. En anders gaat de zoektocht verder. Stom hoe ongeduldig je kunt raken om je droommaatje te vinden:).

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:02

Kan ik me helemaal voorstellen Robbin! Ik ben de zoektocht nog niet gestart. (Hopelijk ons huisje ver af dit jaar)
Pff wat lijkt me dat moeilijk om te kiezen welk maatje voor het leven je neemt haha.
Ik hou wel van barok, lange manen, stoer uiterlijk. Maakt het gelijk wel duurder haha. Maar het belangrijkste is natuurlijk of het klikt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:04

Ik dacht dat het juist wel kwaad kon, dat de hals topzwaar is is voor een paard ook vervelend. Met de rijerij schijnt het ook niet fijn te zijn. Ik ken een paar Friezen die het hebben en die ondervinden er met rijden wel last van. Het is echt niet comfortabel, als ie nu nog schraal is wordt het wss alleen maar erger als ie aankomt. Ik zou dit heel goed met een veearts overleggen.