[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:01

Mooie auto zeg :)

Oeh, balen van Frio! Duim voor je dat het snel beter is :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:05

Thnx, Robijn, von ik ook hihi
Branka, sterkte voor Frio!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:07

Suus: blitse kar.

Branka:arme Frio. Wel lekker voor hem onder het solarium. Wat een luxe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:08

Ik moet een behandelplan opstellen voor mijn studie... Best lastig :=

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:11

Suus mooie auto zeg! Ik had nog nooit van de Puma als auto gehoord! Beetje grote broer van de Opel Tigra? Of zit ik nou mis, ik vind em er op lijken ofzo.

Branka wat rot voor Frio maar zo'n solarium is dan wel een uitkomst. Fijn dat hij het ook lekker vond!! Luxe hoor!

Jellie hoe is het met Flan haar pootje? En je paardenzoektocht?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:13

Ja, wel zoiets Regine.. Alleen is dit een Ford.
Robijn, succes!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:17

Regine, Flan mag sinds vrijdag weer op de wei. Ze is wel vooruit gegaan mbt tot het rollen. Ze kan weer over haar rug en heel gemakkelijk opstaan. Alleen loopt ze in de draf nog niet helemaal rad. Ik ben bang dat ze nog een injectie moet aan de binnenkant. Arts twijfelde al of de binnenkant van de peesschede wel bereikt zou worden ivm dichtgroeien van de flubbers. Vrijdag mogen we weer even aan de hand draven op t harden in in de cirkel.. ben benieuwd. Blijf stiekum hopen dat t vrijdag toch goed is.
Ik heb momenteel mailcontact over 2 leuke paarden. Een pre en een cruzado. Hoop dat we bij beiden kunnen gaan kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:18

Dankjewel! Gelukkig hebben we het in de klas ook al gezamenlijk behandeld, dus het meeste is gewoon voorgekauwd :=

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:21

Klinkt op zich wel positief dus voor Flan! Ben ook benieuwd vrijdag, het zou mooi zijn als het zoetjes aan beter met dr gaat joh! En spannend weer 2 op het oog!

Robijntjah succes... toch een boel werk al is het voorgekwaud :P

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:22

nombrado schreef:
Als je vind, dat de dierenartsten meer weten dan jij, en je afhankelijk bent van hun oordeel, ga je voorbij aan je eigen gaven en kracht als mens.

Dat je er een VA bij haalt hoeft toch niet meteen te betekenen dat je afhankelijk bent van hun oordeel?
Je kan toch ook gebruik maken van hun kennis en ervaring als VA zijnde?
Ik zie en voel ook wel dingen, maar kan er niet altijd mijn vinger op leggen wat of er nu aan de hand is.
Zoveel kennis en ervaring als zij hebben heb ik zelf niet, en door samen te brainstormen en te luisteren naar wat je gevoel je zegt kan je ook tot een besluit/prognose komen.

Karina -> Het is te hopen dat Sol zich tijdens de knallen rustig houdt, maar dat zit denk ik wel goed met hem.
Ik zit echt met gemengde gevoelens je stukje te lezen over Rico en Veludo..... ;(
Heb het zo met jullie te doen!
Met je paardjes vanwege hun ziekte, en met jou vanwege jouw onmacht. :(:)
Hele dikke knuf voor jou!

Ellis -> Ik heb de foto's bekeken en vind jullie een hele mooie combinatie!
Echt jammer dat Fifi zoveel spanning opbouwt.

Regine -> Jep! Ik kom ook 3 oktober! :D
Ben wel benieuwd om dat vlechtjeskoppie van jou te zien! :P
Je mag terecht trots zijn op jouw Koningin FeestHagelslag, hoor!
Ik heb hier altijd 'feesthagel' en de kinderen waar ik op pas zijn er dol op.
Stelt niks voor, zijn gewoon M&M's door de hagelslag. ;)

Elise -> Kan het niet iemand zijn geweest die je iets probeerde aan te smeren.....?
* oh ik lees het al..... echt weer iets voor jou om mee te maken, hahaha! *

Suzanne -> Wauw! Wat een stoer autootje Suuz!

Branka -> Beterschap met Frío!
Hopelijk is het idd alleen een spierenkwestie!
Heerlijk hoor, zo'n solarium voor de paarden!

Marielle -> Heej wat leuk dat je 2 paarden op het oog hebt!
Alvast veel suc6! Hopelijk zit hier de 'ware' tussen!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:25

Saida dan moet ik je wel een klein beetje teleurstellen mijn vlechtjes heb ik gister eruit gehaald. Ik kreeg er ontzettende pijn aan mijn hoofdhuid van. Helaas.... t stond mooi!
Maar super leuk dat je komt 3 oktober!! Gezellig!!
Enne die feesthagel ken ik niet, maar t klinkt heerlijk :D
Laatst bijgewerkt door regine op 22-09-09 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:25

Marielle: Okey, toch vooruitgang dus, goed zeg!
En 2 potentiele nieuwe maatjes, wat spannend!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:36

Robijntjah, gelukkig is t in de klas voorgekauwd.

Regine, ben al heel blij met de verbetering :j
Jammer dat je vlechtjes eruit 'moesten'. Als ik ooit een gezond paardje heb, wil ik ook graag eens meedoen aan zo'n lange teugeldag. Lijkt me super leuk.

Saida, thanx! Hoe is t met Rints?

Ik vraag me trouwens af wat men hier prettiger vindt, t gebruik van eigen naam of boktnaam?
In andere topics waar ik post, gebuikt men over t algemeen de boktnaam of die moet veel ingewikkelder zijn dan de eigen naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:37

Ik vind echte namen meestal wel wat leuker :)
Geeft toch wat persoonlijkers aan het gezegde!

Nou, ik ben alweer goed op weg, dus ga gauw omkleden, boodschappen doen en naar stal :)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:40

Jellie schreef:
Ik vraag me trouwens af wat men hier prettiger vindt, t gebruik van eigen naam of boktnaam?
In andere topics waar ik post, gebuikt men over t algemeen de boktnaam of die moet veel ingewikkelder zijn dan de eigen naam.

Ik doe wel eigen naam als ik die weet, maar soms ben ik het ff kwijt of weet ik het niet zeker en doe ik gewoon de boktnaam voor het gemak :+

Ohja enne het lange teugelen is ook super leuk!! :o

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:41

Is voor mij hetzelfde!

Branka, komt vast wel weer goed met Frio hoor, hij kan zich gewoon verstapt hebben.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:43

Jellie: duim voor je dat ze vrijdag beter loopt. Gelukkig wel vooruitgang. En spannend bij paardjes kijken. Gebruik van eigen naam of boktnaam maakt mij niets uit. Nu is toevallig mijn boktnaam ook mijn eigen naam.

Regine: heb je wel een foto van je vlechtjes?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:50

Elise waardeloos zeg...

Suus benieuwd hoe het met die auto afloopt

Branka, Frio moet natuurlijk geen rare dingen gaan doen ;)

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:54

Marielle -> Denk dat het niet veel uitmaakt welke naam je gebruikt, als het maar 1 van de 2 is, toch?
Bij mij is het toch dezelfde naam.
Rintske is heerlijk fris nu ze al 5 dagen niet echt aan het werk is, verder modderen we gewoon lekker door. ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 14:59

regine schreef:
Kelly_Taco schreef:
Het irriteert me gewoon dat de stemming zo is veranderd in dit topic, echt jammer.

Pfff hier ben ik het dan weer mee eens. Er zijn alleen maar discussies en meningsverschillen en daar doet zo'n beetje de helft van ons op het moment aan mee. Het is erg moeilijk om nog gezelligheid te vinden en er alleen maar aanvallen afgeschoten worden. Ik zal je eerlijk zeggen, in mijn vorige post heb ik zo'n 14 pagina's bijgelezen en gereageerd... net als Anouk vind ik dat er verder maar weinig op iets gereageerd wordt en het positieve en complimenteuze in dit topic ernstig aan het ontbreken is en er alleen maar ja maar jij dit en ja maar jij dat geschreven wordt.

Laten we niet vergeten dat we hier allemaal voor onze lol zitten. Discussies voeren is nou niet echt mijn hobbie en dit is het laatste wat ik er over zeg en ik hoop dat we ons oude gezellig topic weer een beetje terug kunnen krijgen. Kom op dames!

Dit onderschrijf ik ook. Heb het vaak druk, probeer mee te lezen en te reageren en dan komt er zo'n discussie tussen. Dan heb ik er echt geen zin in om mijn tijd te verdoen op een topic wat niet gezellig is. Voor mij si dit topic echt een beetje bijkletsen. Omdat ik thuis werk heb ik geen collega's. Op school heb ik weinig andere moeders met voorliefde voor paarden en ik mis dus het geklets wel haha. En dat doe ik hier. Stekeligheden kan ik slecht tegen en al bedoelen beide partijen het goed, het blijft naar. Ik ga me dan echt niet in zo'n discussie mengen en wacht met reageren tot het weer een beetje overwaait.

DUS:

Suus: Ja dat zijn hele gave karretjes die puma's!

Karina: HELE dikke superknuf voor jou :(:)

Branka: hopelijk gaat het snel beter. Haha al die aandacht voor Frio, knapt een peerd ook van op nietwaar! En net wat je zegt: warmte is dan alleen maar goed.

Marielle: ben benieuwd naar de paardjes. Hopelijk een klik!

Jellie: ik probeer altijd de Boktnaam te gebruiken. De eprsoonelijke namen ken ik vaak toch niet. Dus vaak moet ik dan aan de inhoud lezen om welke Bokker het gaat. Geheugentraining hihi :+

Regine: Jij doet ook LL weet ik. En jij hebt mij wel eens van tips voorzien voor de shet. Nou voel je hem misschien al aankomen. Ik heb de lange lijnen gepakt en ik denk dat ze lang genoeg zijn voor Jippe! 't Is eigenlijk een slof die ik gebruik waarvan ik de lange leren uiteinden ingekort heb. Dus ik denk dat ze lang genoeg zijn! Weet nog niet wanneer ik ga beginnen en wat de beste stap is: Eerst met dubbele longe longeren en dan na een aantal keer LL ervan maken (na met de dubbele erachter gelopen te hebben bijv) of gewoon meteen LL proberen na het gewone longeren. Of miss gewoon eerst eens aan zijn halster klikken en zo bitloos wat proberen, hoe hij het vind dus als ik naast hem loop. Heb je advies?

Elise: wat rot zeg! Krijg je wel weer je schietlicencie terug? Is je zicht daar goed genoeg voor?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:03

_Saida_ schreef:
nombrado schreef:
Als je vind, dat de dierenartsten meer weten dan jij, en je afhankelijk bent van hun oordeel, ga je voorbij aan je eigen gaven en kracht als mens.

Dat je er een VA bij haalt hoeft toch niet meteen te betekenen dat je afhankelijk bent van hun oordeel?
Ik zie en voel ook wel dingen, maar kan er niet altijd mijn vinger op leggen wat of er nu aan de hand is.
Zoveel kennis en ervaring als zij hebben heb ik zelf niet, en door samen te brainstormen en te luisteren naar wat je gevoel je zegt kan je ook tot een besluit/prognose komen.

!

Ik ken helaas maar weinig dierenartsten, die werken vanuit hun gevoel, maar meer vanuit ervaring .

als ik ze raadpleeg, is het een twijfel bij mijzelf die ik heb en handel uit angst (gebeurd iedereen nog hoor!) door je angt ben je niet 'meer' in staat te voelen wat er daadwerkelijk aan de hand is.
en niets is moeilijker te voelen van dieren die dicht bij je staan, omdat juist daar dat onbewuste angst naar boven komt en dus je emotie de overhand neemt.
kracht is geen emotie, gevoel ook niet.....het komt vanuit je hartsverbinding/buik, niet vanuit je denken.

tja...en een dierenarts handeld vaak vanuit denken..

maar goed, kan er boekdelen over schrijven.

hoe is het met rinske en de keuring gegaan?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:18

nombrado schreef:
_Saida_ schreef:

Ik ken helaas maar weinig dierenartsten, die werken vanuit hun gevoel, maar meer vanuit ervaring .

als ik ze raadpleeg, is het een twijfel bij mijzelf die ik heb en handel uit angst (gebeurd iedereen nog hoor!) door je angt ben je niet 'meer' in staat te voelen wat er daadwerkelijk aan de hand is.

De laatste keer dat ik een DA om raad vroeg was toen Capriola een groot gat in haar been had en ik niet wist hoe diep het was, laat staan dat ik het zelf kon hechten. Daar vraag ik dan toch echt een DA voor ipv dat ik 'zonder angst zelf een naald en draad pak'.
Zij hebben er voor geleerd en de ervaring en tuurlijk zitten ze er wel eens naast, wie niet, vergissen is nou eenmaal menselijk en niemand is perfect. Mooie brug naar het begrip 'elkaar in de waarde laten'. Ik laat jou in je waarde, jij doet wat goed is voor jouw paarden, maar zo doen ook onze mede topiccers het beste voor hun paarden. Oordeel niet opdat gij niet geoordeeld wordt oid? En dat er meerdere wegen naar Rome zijn (om er nog maar eens een ander cliche in te gooien) is al eeuwen bekend.
Zou de discussie dan nu alsjeblieft kunnen stoppen? Ik geloof dat iedereen gewoon weer terug wil naar het gezellige gekeuvel.

edit: klote met dat quoten :+
Laatst bijgewerkt door regine op 22-09-09 15:23, in het totaal 3 keer bewerkt

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:18

En de kracht om juist die twee dingen te combineren is voor mij het winnende getal, want soms is het zeer raadzaam de stap naar het reguliere te maken. Bij voorbaad alles al als niet goed bestempelen wat zij doen vind ik heel erg arrogant, want ook zij gaan zo ver als wij ze laten gaan en dat je geen vertrouwen in v.a. hebt kan ook te maken hebben met het feit dat je ze geen vertrouwen schenkt, als je altijd alleen maar in jezelf geloofd kan je idd tegen muren op gaan lopen...
Een vage kreupelheid, een kuchje een paard wat niet goed ge-aard is noem het maar op, allemaal dingen die je in de meeste (dus niet alle) gevallen kan terughalen of op jezelf of op een aantal factoren van buitenaf maar sommige dingen zijn gewoon met alle kracht om jezelf te genezen niet meer te genezen en dan is het zeer wijs om hulp van buitenaf in te roepen.
Mijn d.a. (honden) heeft 2x het leven van mijn hond gered juist door haar gevoel en inlevingsvermogen, haar doorzettingsvermogen en haar liefde voor het dier en haar vak! samenwerking communicatie en vertrouwen...

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:21

Betreft het topic: Het topic gaat soms zo hard dat het gewoon geen doen is om bij te houden, ik studeer, werk en wil graag ook nog wat bij mn paardje zijn. En verder is zoals aangeven de sfeer niet meer zoals het was, jammer maar het is niet anders.

suus: leuk wagentje!!

marielle: Spannend, ben benieuwd of een van deze je bevalt!
Ik vind eigen naam wat persoonlijker dus fijner..maar dat verschilt maar per persoon denk ik

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:36

Mayke -> Ben ik het toch niet helemaal mee eens, maar dat is mijn ervaring.
Ik heb simpel weg geen medische opleiding gehad, en het ontbreekt mij aan ervaring, maar ik voel en zie wel wanneer er iets mis is en dat het niet klopt.
Als ik dan mijn bedenkingen heb, voel/zie dat er iets mis is met Rints, maar ik kan er mijn vinger niet op leggen wat het precies is, dan vind ik het toch wel erg fijn om er met m'n VA over te brainstormen.
Vaak is het dan iets heel voordehand liggends, struikelde ik er als het ware over, en vaak is het zelfs al door mijn hoofd gegaan.
Op dat moment maak ik dus gebruik van hun kennis en ervaring, om mijn eigen ideeën en gevoelens te bevestigen.

Rints is kreupel, dus ze staat op rust op het moment.
Overdag lekker het land op en elke dag aan de hand een stuk aan de wandel langs de weg.
Over 2 weken gaan we weer kijken hoe het gaat onder het zadel.
Madam is dus lekker fris! :+