[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

masaro

Re: [HK]Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:04

is er al nieuws van atlas???? hopelijk gaat het al beter

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:11

Malin: Jasses! Krijg koude rillingen van jouw kaasschaaf-actie! Heb je er nu nog veel last van? Kan me trouwens goed voorstellen dat je bij Suev extra nerveus wordt als ie niet wil eten na alles wat jullie hebben meegemaakt... hoop dat ie zich snel weer okee voelt.

Cyrina: heb de clinicfoto's van Bobby gespot op het balingehofforum, echt RETE-gaaf!! Wat moet je trots op hem zijn zeg.

Ilona: Nou, dat is dan zo'n beetje je eerste buitenritje al was het nog op het terrein, goed joh! En ook goed dat je meeting-topic hebt gemaakt, mijn naam er al bijgezet *D
Jullie weekend klonk gezellig trouwens!

Mies-apollo: Ik nep de boel nog een beetje met Veludo hoor, ik rij hem nog voor minstens 80% op de neusriem en nog maar heeeel klein beetje het bitje erbij, maar hij leert het zo wel steeds beter accepteren. Merk ook dat hij nog heel erg ermee aan het klooien is als ik het indoe, maar dat hij op het moment dat ie echt lekker aan het werk is en zijn kaak ontspant hij het niet eens meer zo in de gaten heeft. Als we buiten gaan rijden doen we dat wel alleen nog op het bitloze hoofdstel. Klinkt voor veel van jullie misschien gek, maar dat is bij hem toch echt nog veiliger. En het graast ook wel zo makkelijk onderweg :D
Leuk dat clinic met Shannon ook zo goed ging!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:23

Oh chips helemaal vergeten, Cyrina dat klinkt echt als een hele leuke en leerzame clinic, ben ook benieuwd naar de foto's! Ga straks even spieken hoor!

Ik heb net eindelijk een aantal foto's van mijn telefoon afgekregen, helaas zijn ze op de PC wel superwazig :( Er zat gewoon stro en paardehaar IN mijn telefoon :=

Karina ja kaasschaven en ik dat zal volgens mij nooit een sux6 worden }:0 Some things in life are just not meant to be :+ Het valt wel mee, het is nu dicht maar nog wel heel gevoelig!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:59

Even een update van Atlas tussendoor: De eigenaar heeft de homeopaat gesproken en die vermoed dat het weer een maagzweer is (dit had hij de vorige keer ook toen die omviel). Ze moet nu zijn voer helemaal gaan omgooien om te kijken of het dan iets beter gaat. Over twee weken zou de homeopaat dan zelf langs komen.

Ik vind het eigenlijk maar drie keer niks.... Als het nu echt zo slecht gaat en de homeopaat komt pas over twee weken schiet dat ook niet echt op... En ze kan dan pas ook echt vertellen wat het is (als ze het weet). De eigenaar had ook wel een dierenarts gesproken, maar wat daar nu uitgekomen is weet ik niet....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:04

:wave:

kom even binnenvallen en zwaaien... :D

van ´t weekend naar Belgie geweest en paardje is nu weer lekker thuis! *\o/*

evdpanne, sterkte ermee...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:09

Malin - he bah jou verhaal veel sterkte ermee :(:)
ik zelf heb zulke dingen altijd alleen dan met messen sins ik op me eigen woon heb ik overal een snee (in me vingers dan he :P )

Esther - ik zou het ook 3 keer niks vinden bij mij was allang de dierenarts er geweest

Ellis - eindelijk is ze weer thuis hoe gaat het met jou

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:10

Lekker dat Fifi weer thuis is :).

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:24

Esther :(:) . Ik ga duimen!

Ellis: :):) Joepieeeeeeeeeee!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:55

Meiden, jullie gaan echt te snel... ik kan het gewoon niet bijhouden!
Iemand er bezwaar tegen als ik gewoon af en toe eens uit de meeleeshoek kruip?!

Weer zadelperikelen met Sam....word er zo gek van!!!! Beide dressuurzadels die ik heb zijn te lang en Sam kan eigenlijk maar max een 16 inch op zijn rug hebben.
Nu contact met Lusitana die zadels uit Portugal verkoopt en met Callista van Trekking Saddles. Die kan me iig helpen met het opnemen van de maten en wellicht dat ik dan bestel via Simone. Goedkoper en meer keuze. We gaan dus nu voor een echt barok zadel. Mijn voorkeur gaat uit naar een relvas (colega) of een portuguesa.
Afbeelding (van de site van Simone)

Die zadels.............sam heeft weer atrofie aan zijn rugspier. Veel zadelmakers zijn gewoon echt niet te vertrouwen.

Alle lof overigens voor Arie Boer van de WOW zadels die mij onmiddelijk vertelde me geen zadel te kunnen verkopen ivm de maat van Sam in combinatie met mijn bevallige bips! Eindelijk iemand die eerlijk is....

Malin, IEUW! Nare wonden zijn dat, die blijven zo lekker kloppen... :+
Ellis, lekker dat je spook weer terug is!! Goed nieuws!
Tsjillert, whahahahahaah :Y) die foto is cool
Cyrina, jij bent lekker bezig met trainen! Heb je foto´s?? (kan ik op kantoor niet zien maar met nieuwe laptop thuis wel!)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:55

Bij de wee, ik heb als het goed is vanaf vanaaf weer internet thuis. Dan moet ik het toch iets beter bij kunnen houden....

Ik zag ook iets over meeten, even snuffen en kijken of ik ook mag..... :-)

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:51

Lusitano, ik heb voor Xantha ook een relvas, via Simone gekocht.
Hij ligt super, ik ben er heel blij mee.
Ik heb alleen wel de suede uitvoering
Er zitten hele grote kussens onder, en lekker zacht.

Afbeelding

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:45

esther: Hopelijk wil het helpen, wel appart dat er niemand even komt kijken.

Frank: Op de heide in ruphen/schijf
Misschien ook leuk voor je om te proberen; een andere manier van afstappen
lonniejj schreef:
Stap 1: Afbeelding

Stap 2: Afbeelding

Stap 3: Afbeelding

Stap 4: Afbeelding

:D

gabriella: Echt, ik dacht dat hij groter was!

Denise: Dat zal toch wel! Het inrijden ging al veel beter zo te horen!

Ilona: De buitenrit komt al steeds dichterbij!

malin: Dat heb ik ook is gehad! Vrij pijnlijk...die schaven zijn nog scherpen dan je denkt! Hoe gaat het met suevo? Eet hij ook geen hooi?

karina: Zou je niet zeggen als je de foto's zo ziet. Wel een goede manier om het zo aan te leren.

marit: wat een gaaf zadel!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:49

mies - het is idd een apparte manier van afstappen alleen ik denk niet dat ik het durf :o

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:53

Malin: Brrrrrrr, ik vergat te reageren op het kaasschaafverhaal.. := Getsie, klinkt echt heel pijnlijk!! :(:)

Mies: Hihi, ik had ze al gezien, ze zijn echt heel leuk :D !

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:08

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 18:18

't is wel dezelfde adverteerder, dus de komplete advertentie is gewoon gewijzigd. Toch maar liever ander paard verkopen, of de volgende ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:39

Hihihi, vroeger gingen we idd bij de manegepony's er ook zo af en met een trampeline er op!

Karina ik ben idd supertrots op hem!!!

Ik heb wel een paar foto's, helaas geen galopfoto's, daar waren er alleen van het moment dat hij net wel ff een stukje wegschoot....

Dus jullie moeten het met stapfoto's doen. (aangezien ik niet meer draaf bij DV, dus ook geen draf foto's).

Zijn ondeugende bekkie;
Afbeelding

Nieuwe manier om je paard vast te houde...bouw er een handvat aan :+
Afbeelding

halthouden
Afbeelding

travers op de volte
Afbeelding

Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:49

Cyrina, ik geniet elke keer als ik foto's zie van jou en Bobby, hij is zo stoer!

Haha, die afstapfoto's :P

Auwie Malin, jezus!!! :(:)
Idd begrijpelijk dat je ongerust bent over Suevvie als hij wat minder eet...
Licor eet momenteel ook zijn nieuwe hooi niet, maar dat is omdat het een verwend nest is :P Hij heeft de hele winter voordroog gekregen, nu is het gewoon hooi en hij weigert al enkele dagen van het op te eten... Yoshi vindt alles best, maar Lic is nogal kieskeurig...

Speciaal voor Masaro ;)
[ITP] Terroso, 4-jarige PRE hengst
Ben heel blij met deze fotos!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:00

Mies_apollo: Wat een mooie manier toch weer van afstappen :).
Cyrina: Leuke foto's!!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:11

idra, wat is hij toch waanzinnig mooi.. jammer dat die geldboom maar niet wil groeien :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:21

Cyrina -> Dat ziet er goed uit!
Waar is dit?

Idra -> Wat is Terroso al veranderd!
Hij straalt veel zelfvertrouwen uit!

Michelle -> Ach, das weer eens anders afstappen, het wordt anders zo saai, hè? :D :P

Esther -> Wat vervelend dat Atlas een maagzweer heeft, zeg!
Rints heeft ook een hele poos last gehad van haar maag na haar koliek.
Ik heb haar toen elke dag 2 tabletten Okugest van VSM gegeven, dat is een homeopatisch middel tegen maag en darmproblemen.
Bij haar heeft dit heel goed geholpen!

Malin -> Getver! Je zou na een paar ongelukjes toch wel eens moeten weten waar een kaasschaaf voor dient! :P
Arme Suevo, hij zal wel erg gevoelig zijn in z'n mond nu.
Volgens de tandarts die ik heb kan het wel een dag of 5 duren eer ze dan weer goed kunnen kauwen en eten.
Kan, dus het hoeft niet.....

Gabriella -> Huh? Is Moreno zo'n ukkie? :P
Ik had 'm toch groter ingeschat, hij toont iig groter!

Verder kan ik niet terugscrollen, hoor!

Ben al een paar dagen niet meer geweest, sjorrie.......
Heb het druk en veel dingen aan m'n hoofd.
Rints gaat weer erg lekker!
Zondag bij het buiten wandelen had ik haar hoofdstel ingehouden en een ketting door het bit.
Ondanks dat er een pittig windje stond bleef ze heel braaf naast me lopen! (thanks nog voor de tip Ilona!)
Gisteravond heb ik echt heerlijk gereden zonder jas, zo lekker was het buiten!
Rints had er zin in en liep erg fijn, zo fijn dat ik ook de galop een stukje meegepikt heb.
Hier moeten we toch flink mee oefenen, want dit vindt ze nog errug moeilijk met mij op haar rug.
Maar de stukjes die we hebben gegaloppeerd voelden wel super aan!
Waar is die roze wolk? Ik klim er weer even bij, hoor! :D

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:48

Jullie gaan weer veel te hard, ik moet zeggen dat ik het een aparte manier van afstappen vind maar ik denk dat Boukje al lang weg was als ik het zou proberen.

Ik heb vandaag weer eens serieus gereden en mijn dame was het niet altijd met mij eens dus alles ging in passage of piaffe i.p.v. in stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:50

Ik kom heel even langs waaien, leuke foto's van het afstappen :D

Hoef ik bij Robijn (nog) niet te proberen geloof ik :=

Nu weer verder met het hw!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:51

peet: ik dacht dat je gewoon een plaatje van internet af had gehaald maar je hebt t dus met eigen ogen gezien... haha
jaja jullie zien het wel zitten frankie in het rose. ik zal wel wat rose aan trekken maar dat zien jullie toch niet (waarschijnlijk)..... heb namelijk een roze bb-boxer in de kast liggen
denise: ah lekker joh zo'n kort parkritje, ja de dagen worden weer langer. binnekort is het weer zomertijd en is de optie s'avonds drunense duinen weer even beschikbaar.
ilona: droomtelefoon is dus een uitgebreidere versie van flesje draaien? zie je nou wel, gaat vanzelf goed buiten. gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is
malin: oef, dat zul je gevoeld hebben. volgende keer gesneden kaas kopen? die bij de jumbo is erg lekker en niet al te duur. helaas wel wat dik geschaafd maarja dan maar evt. een halve plak (zijn grote plakken) erop
ellis: leeuuukk! het is je vergeven dat je nu geen bokt-tijd hebt haha
mies: haha, nou dan draag ik het circusdeelnamebewijs toch maar aan jou over. jij hebt lef zeg. ik stap wel op diverse manieren af (links, rechts, beentje over en afglijden over z'n achterste) bij des maar niet zo.
cyrina: alweer zo'n stralende combinatie. jij hebt je wel vermaakt met die clinic
lobke: ik heb al gereageerd bij terroso
saida: lekker druk he op die wolk

zojuist weer lekker gereden, eigenlijk had ie weinig zin maar met vlagen kreeg ie erg veel zin. 1x een stukkie licht bokkend. haha baasje "bokt" dus Des ook. galop gaat echt stukken beter elke keer

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:56