[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:58

Hey! Ik spring even in :P Ik volg het topic natuurlijk voor de prachtige Friezen die voorbij komen :D
Mag ik vragen waarom je die longeerhulp zo strak hebt, Absolem? Zo kan hij toch nooit op of voor de loodlijn lopen? Of vertekent het op de foto?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:01

Vind hem ook wat strak ogen... maar kan ook spanning zijn natuurlijk
Zag in een ander topic een heel mooi voorbeeld van lang en laag en dan neus er uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:05

Bamii schreef:
Ach wat een snoetje! Ga je met meer paarden naar buiten? Komt vast helemaal goed! :D

Dyke vind alles prima als een ander paard met haar mee is, maar als ze alleen is stopt ze constant voor overstekende boskabouters :P Weet niet nog niet zeker of ze mee kan naar het theater dit jaar, maar aan de outfit zal het niet liggen. Ze is er zo trots op :D
[ [url=m/7w8s4L.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7L8s27.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/coQ3dZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat gaaf! _/-\o_

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:11

*D
Mariett schreef:
Hey! Ik spring even in :P Ik volg het topic natuurlijk voor de prachtige Friezen die voorbij komen :D
Mag ik vragen waarom je die longeerhulp zo strak hebt, Absolem? Zo kan hij toch nooit op of voor de loodlijn lopen? Of vertekent het op de foto?

Hij kan niet langer. En ik ga niet nog meer investeren ik heb al een ander(anatomisch) hoofdstel geregeld omdat hij op het longeer hoofdstel niet fijn loopt onder het zadel omdat hij die neusriem niet fijn vind. Die hangt dus ook praktisch los met longeren. En ik heb ook al een duur fryso zadel van m'n vriendje voor hem in gebruik omdat de eigenaar geen passend zadel had voor hem .

En ik moet van een uitkering rondkomen dus om nu allemaal spullen te gaan halen is gewoon niet te doen.

Als ik 'm zo longeer is het ook maar voor maximaal tien minuten. Vijf minuten draven op de ene kant vijf op de andere. En dan klik ik hem weer los. En stap ik 'm uit.

Dit was een herstel training. Dus ik heb ook niet echt zin om voor tien minuten longeren de dubbele lijnen er aan te hangen.
Maar ja ik wil ook niet dat hij met z'n neus in de wolken loopt elke keer als ik 'm naar voren drijf met de zweep. Dus this een beetje kiezen of delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:13

Dan zou ik er voor kiezen om hem niet zo te longeren, maar een andere manier te vinden voor een herstel training. Lekkere lange staprit naar buiten, gewoon ontspannen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:14

Ik heb ook nog een longeerhulp liggen, mag je wel hebben tegen verzendkosten. Misschien is die iets langer?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:18

AmoorM schreef:
Dan zou ik er voor kiezen om hem niet zo te longeren, maar een andere manier te vinden voor een herstel training. Lekkere lange staprit naar buiten, gewoon ontspannen.

Ik ga hier niet eens op in. :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:19

Maanlicht schreef:
Ik heb ook nog een longeerhulp liggen, mag je wel hebben tegen verzendkosten. Misschien is die iets langer?

Dat is lief van je! Ik pb je wel eventjes.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:21

AmoorM schreef:

Mee eens
Weet niet waar die van moet herstellen maar dit lijkt mij niet echt bevordelijk.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:29

Kabayo schreef:
AmoorM schreef:

Mee eens
Weet niet waar die van moet herstellen maar dit lijkt mij niet echt bevordelijk.

Een herstel training houd niks meer in dan eventjes licht bewegen om de spieren iets te versoepelen. Om afvalstoffen beter helpen af te voeren. Om spierpijn te verminderen.

Als je zelf spierpijn hebt helpt het ook om even te bewegen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:32

Ah zo. Ik dacht veel ernstiger (van een peesblessure oid)

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:38

Kabayo schreef:
Ah zo. Ik dacht veel ernstiger (van een peesblessure oid)

Oh mijn god nee! Hahaha. Godzijdank niet. Als dat nu gebeurd zak ik echt door de grond *klopt het af *

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:39

Maar welke maat longeerhulp heb je dan? Neem aan als je maat full hebt dat dat toch moet passen...
Probeer hem desnoods iets te verlengen als je de kans hebt. Ik heb ook wel eens zelf een longeerhulp gefabriceerd

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:43

Joanne1987 schreef:
Maar welke maat longeerhulp heb je dan? Neem aan als je maat full hebt dat dat toch moet passen...
Probeer hem desnoods iets te verlengen als je de kans hebt. Ik heb ook wel eens zelf een longeerhulp gefabriceerd

Ik zal even kijken of ik iets kan vinden van een maat.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 21:46

Vind je bedoeling namelijk wel erg goed! Ik denk alleen dat je paars momenteel voornamelijk zn buik en rugspieren nog moet gaan leren gebruiken en aansterken. Dus pak hem met rijde. En longeren lang en laag, maar wel gedragen en actief vanuit achter, dan komt dat dragen aan de voorkant vanzelf
Vooral bij een fries dat niet overhaasten, hij is nog zo groen eigenlijk, die moet je volgens jaar pas meer opgericht willen hebben lopen
Heeft bij lette 2.5 jaar geduurd voordat we onder het zadel zover waren, en die is nu 15...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:06

Absolem schreef:
AmoorM schreef:

Ik ga hier niet eens op in. :')

Oh jeetje, sorry hoor! Dat is wat ik met mijn paard zou doen. :o
Het was aardig bedoeld!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:06

AmoorM schreef:
Oh jeetje, sorry hoor! Dat is wat ik met mijn paard zou doen. :o
Het was aardig bedoeld!

Een paar posts terug had ik net uitgelegd dat ik met de eigenaar aanstaande zondag voor de allereerste keer naar buiten ga. Vandaar dat ik even een facepalm momentje had.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 23:19

Joanne1987 schreef:
Vind je bedoeling namelijk wel erg goed! Ik denk alleen dat je paars momenteel voornamelijk zn buik en rugspieren nog moet gaan leren gebruiken en aansterken. Dus pak hem met rijde. En longeren lang en laag, maar wel gedragen en actief vanuit achter, dan komt dat dragen aan de voorkant vanzelf
Vooral bij een fries dat niet overhaasten, hij is nog zo groen eigenlijk, die moet je volgens jaar pas meer opgericht willen hebben lopen
Heeft bij lette 2.5 jaar geduurd voordat we onder het zadel zover waren, en die is nu 15...

Hij hoeft nu ook niet in de oprichting te lopen. Maar ik vind het ook niet helemaal nodig dat ie wolken aanraakt met z'n neus als ik een keertje toucheer met die zweep, vandaar de longeer hulp. Zijn rug en buikspieren gebruikt ie eigenlijk uitstekend als hij met zijn neus iets omlaag of op borsthoogte loopt. . Dus daar zit het 'm niet zo. Maar zijn schouder spieren en zijn bil en broek spieren die zijn gewoon veel te zwak nog. Het is wel al een heel stuk verbeterd in vergelijking met vijf maanden terug hoor. Want de eerste keer dat ik op hem ging zitten was het alsof ik op een dronken paard zat zo weinig balans en na twee Passen draf stond ie te pompen alsof die een marathon gelopen had. Toen heb ik eerst een maand intensief gelongeerd aan de dubbele longeerlijnen en toen pas weer opgestapt.

Hij was in het begin met longeren ook altijd te laat met z'n voorbenen optillen. Gewoon puur omdat ie de spierkracht mistte. Het is nu nog steeds niet zoals het moet wezen. Maar this al een wereld van verschil met oktober.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 23:07

Nou ik heb net even een facepalm moment gehad.

Zo juist er achter gekomen dat titus nog geen vier is... Ik dacht dat hij dat allang was en dat hij bijna vijf werd.

Blijkt dat hij volgende maand pas 4 word _O- _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 17:10

Drillen en hersteltraining zijn 2 dingen die voor mij elkaar nogal tegen spreken.
Na een pittige training of wedstrijd (of juist de dag ervoor) longeer ik ook graag. Maar mijn focus ligt daarbij juist op tempo controle en lengte in de hals. En dan maar even niet alles super strak, maar juist gefocust op ontspanning.

TUV is inderdaad uit 2014 en wordt dus 4 dit jaar. Ik heb nu een Z (WXYZ = 2015) staan, die wordt dus 3 dit jaar..

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 20:06

Onze aller eerste bosrit is een feit! Ik vond het heeeeeel spannend. En titus was in de eerste instantie gewoon super vrolijk. Tot we de weg op gingen en er aan paar auto's voorbij kwamen. Gelukkig liet hij zich goed opvangen. En ging het steeds beter. Eenmaal op het bospad veel mountainbikers tegengekomen en kinderen. En honden in tuinen. Een een vreselijk vervelende tekkel in een fietsmand die langs ons heen ging terwijl die de boel bij elkaar blafte.

Maar dat mocht de pret niet drukken! Titus was op veel plekken heel fijn relaxed.

Afbeelding

Lekker op stap!

Afbeelding

Onwijs trotse bijrijder op de zwarte parel!

In een stukje bos waar het doodstil was op vogeltjes na heb ik hem om de spanning nog wat beter af te laten vloeien de teugels even helemaal gegeven. Gevolg was een diepe zucht en vervolgens stofzuigen om de druk van mijn handen weer op te zoeken. Dus ik heb ze maar weer opgepakt _O-.

Verder liep die wel de hele tijd met zijn oortjes naar voren. Even sjans gehad met een paar merries die in een wei stonden waar we langs moesten. Maar verder was hij echt voorbeeldig voor een eerste keer buiten! *D <3

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:53

Ik kom ook maar weer eens binnen vallen. Hier ondertussen het rijden weer aan het oppakken met mijn merrie.
Afbeelding

En mijn "kleine" aap is ook vandaag alweer 1 jaar oud <3
Afbeelding

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:44

Gisteren ben ik op wedstrijd geweest
En we hebben een winstpunt gehaald in het L1
Met 180,5 was onze eerste winstpunt in het L1
Was super blij mee
Afbeelding

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:30

blizzart schreef:
Gisteren ben ik op wedstrijd geweest
En we hebben een winstpunt gehaald in het L1
Met 180,5 was onze eerste winstpunt in het L1
Was super blij mee
[ [url=m/5lzRnC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh super hey!

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:37

Vandaag even wat kiekjes gemaakt van mijn knappe knul <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is zo rap aan het bijtrekken nu hij eindelijk fijn in zn vel zit.

Even ter vergelijking. Dit was hem begin januari Afbeelding

Ik ben zo blij nu hij eindelijk weer goed in vel zit <3
Hopelijk groeit zijn bespiering zo door op deze manier en wordt het een heeeeele knappe heer.