Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:56

Jeetje wat een ellende lees ik...

Ik ga duimen dat ze dit keer wel drachtig wordt Zsazsa!

Afbeelding

Afbeelding

Hier even snel twee plaatjes van Fedra, van afgelopen zondag.
Was een maand of 2 geleden dat ik voor 't laatst gereden had dus zoooo veel spierpijn!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:58

Eerste foto is een heel gaaf plaatje Zoey, galopfoto ziet er niet zo fijn uit maar is denk ik ook het moment.

Stiekem is ze wel super knap zeg <3

ZoeyDercks

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:59

Ze is zeker super knap! In galop wilde ze heeeeeel hard haha. Dus daar zal het aan liggen denk ik. Daar mist ze ook nog wat balans.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:23

Ik ben helemaal fan van je merrie ZoeyDercks <3 Een plaatje :j
Heb je haar al lang?

Ik hoop dat je niet meer terug hoeft willemlover. Ik kan geloven dat je het daar al vaak genoeg gezien hebt nu :P

En dankjewel voor het prachtige compliment :o Ik heb zo'n schatten van paarden. Maar de laatste tijd lijkt er zo vaak iets mis te gaan, dat ik soms vergeet om ervan te genieten. Of nuja, het is moeilijk om te genieten als je je altijd zo veel zorgen moet maken.

Ik duim zsazsa +:)+

Ik hoop echt dat het nu eindelijk stopt met de tegenspoed. Ik vind dat ik wel wat geluk verdiend heb nu :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:22

Ik hoop het ook voor je Crines.

Fedra is inderdaad erg knap! waarom had je twee maanden niet gereden?

Fijn dat Rufian weer thuis is..kan me voorstellen dat je hem nog geen hoofdstel om wilt doen. Maar met halster longeren lijkt mij ook een goed alternatief. Ik zal voor jullie duimen dat jullie niet meer terug hoeven naar de kliniek.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:41

ZoeyDercks: Knap paard heb je! Draf foto ziet er idd super fijn uit :)

Willemlover: Fijn dat Rufian thuis is en direct weer op de plek. Kan me voorstellen dat je even liever wilt wachten tot de plug en de hechtingen eruit zijn, denk ook dat rust en wat rustige beweging het beste is, kan ie rustig verwerken en herstellen.

Jasmijn; wat verdrietig dat je hem moet verkopen, maarja soms is het gewoon niet anders. Je gezondheid gaat ook voor. Zelf heb ik ook niks met röntgenologisch keuren, nu zou ik ook nooit een paard duurder dan 10.000 euro kopen. Kan me voorstellen dat het met dat soort bedragen en hoger anders is, dan wil je het liefst 'nul' risico, al hoewel dat ook relatief is, net als wat Crines zegt, zo sta ik er ook in.

Crines: Neeeee ;( hoe lijkt het nu met de knie?

Maandag heeft de eigenaresse een zadel opgehaald van MP die we samen gevonden had, gisteren gepast en ik zat er heerlijk in, en Trueno liep er ook een stuk fijner onder, mega verschil. Dat andere zadel heeft hem waarschijnlijk teveel op de schouder gedrukt. De dressuurles ging ook erg fijn, echt hele stappen kunnen maken. Dan is het starten ineens een stuk dichterbij, hij moet eerst voornamelijk nog een stuk rechter, hij is nog erg bol op rechts. Ik vind het heerlijke paarden om mee te rijden, zo meewerkend en ze willen het graag voor je doen, uur gelest en hij bleef maar gaan.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:55

urosa schreef:
Jasmijn; wat verdrietig dat je hem moet verkopen, maarja soms is het gewoon niet anders. Je gezondheid gaat ook voor. Zelf heb ik ook niks met röntgenologisch keuren, nu zou ik ook nooit een paard duurder dan 10.000 euro kopen. Kan me voorstellen dat het met dat soort bedragen en hoger anders is, dan wil je het liefst 'nul' risico, al hoewel dat ook relatief is, net als wat Crines zegt, zo sta ik er ook in.

Hij gaat geen 10.000 euro kosten hoor, daarvoor is hij nog veel te groen voor zijn leeftijd.
Maar ik dacht dat iedereen tegenwoordig een röntgenologische keurig wil?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 12:44

Hangt van de prijs af denk ik! Mijn vorige paard heb ik wel rondom op de foto laten zetten, aangezien hij ook best duur was en de verzekering wilde deze foto's dan ook hebben.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:28

Ha,
Mag ik hier mee kletsen en vooral lezen? :D
Helaas nog niet in het bezit van een PRE, maar daar hoop ik verandering in te brengen haha.
Ben helemaal verliefd geworden op het ras.
Hier kan ik alvast meegenieten van jullie pareltjes.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:47

Ik heb die van mij ook op de foto laten zetten. Een paard van 500,2000 of 10.000... in onderhoud, als je het deftig wil doen, kosten ze allemaal evenveel. Ik wou zeker zijn van mijn aankoop!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 13:54

Leuk, gezellig hoor Aurelia :D Welkom zou ik zeggen :)

Een heel duur paard zou ik ook laten binnenste buiten keren zeg maar.
Maar anders die ik het zelf ook niet.
Naast alle problemen die je op een foto kan zien, kunnen ze nog ontelbaar andere gebreken hebben, dus eigenlijk laat je dan maar een heel klein stukje van je paard nakijken.
Bij een erg duur paard loont het wel de moeite om dat stukje dan toch al te weten dat het normaal goed zit.
Met verzekeringskwesties enzo begrijp ik het ook.
En als je gewoon heel zeker wil zijn dat je maatje voor het leven al geen röntgenologische bemerkingen heeft, dan begrijp ik het ook hoor.
De meeste mensen nemen een levenslange verantwoordelijkheid op zich om gelijk wat er mee gebeurt, voor hun paard te zorgen. Dan wil je ook liefst zeker zijn dat hij niet vandaag of morgen mank valt door een probleem dat je al op foto had kunnen voorspellen.

Hier is net de knoop doorgehakt dat kleine Espero naar een goede thuis mag vertrekken als die zich zou aanbieden.
Het was de bedoeling om hem aan te houden, maar ik kan helaas niet alles aanhouden en ik heb ook maar 2 handen :o
Het zal me ongetwijfeld heel veel pijn doen om mijn lieve kereltje te zien vertrekken, maar als hij bij fijne mensen op een fijne plek terecht zou komen, dan kan ik dat wel aan denk ik :)

Mocht iemand dus een fijn plekje weten waar hij gezellig kan opgroeien tot een stoere zwarte hengst, dan hoor ik het graag :j
Afbeelding

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:15

Ze is nu een maandje van mij!
Maar ik ken haar al 3,5 jaar.

En had twee maanden niet gereden omdat ik geen tijd heb gehad. Ze staat 40km verderop. Maar ze verhuist begin augustus!

Aurelia, goede raskeuze hoor! Ik wil niks anders meer.

Crines, succes en sterkte met het zoeken van een huisje voor Espero!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:12

Bedankt! Met mijn ex verzorgpaard (fries) deed ik veel vrijheidsdressuur, buitenrijden, lol hebben. Ik denk dat de pre daar ook uitermate geschikt voor is :D geen ambities maar het lijkt me leuk om als ik een eigen knol heb hier en daar aan wat dingen mee te doen. Lekker veelzijdig :))
Nu heb ik een cruzado als verzorgpaard, ze is net ingereden.

Ja ik ben er ook al over na aan het denken als ik voor een paard ga kijken. Rontgologisch keuren of niet. Geeft wel iets meer zekerheid dat je een gezond dier koopt en niet na 2 maanden idd erachter komt dat er iets niet goed zit.

Wat een leukerd crines! Nu al een knapperd!

Zo dat is een eind zoey! Fijn dat ze dichterbij komt! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:11

Mijn "beste" paard heb ik gewoon gekocht als 3.5 jarige zonder enige keuring..beest doet het al 15 jaar goed. Ik persoonlijk hecht er niet zoveel waarde aan, omdat de meeste paarden imo kapot gaan aan verkeerd management en verkeerde rijderij. Maar het is wel "in" tegenwoordig ja..

Leuk Aurelia, welkom!

Crines, ik snap je beslissing..hopelijk komt er een leuk baasje voor Espero.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:20

Ik ben al weer een tijdje heel langzaam begonnen met Kim vanaf de grond en er ook voor het eerst in tijden weer erop. Paardje is me dankbaar voor de verduidelijking en ging op rust staan. Oortjes naar achteren om me in de gaten te houden maar eigenlijk helemaal geen spanning ondanks de dazen en vliegen. Ook als voorbereiding op het echte werk gelongeerd met pop omdat ze draven niet aandurfde met mij erop. Eens kijken of ze van de manege ook aan huis les geven tot we zo ver zijn dat we er naartoe kunnen rijden :D

Afbeelding
Afbeelding

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 17:50

ik weet niet waar je zit in Zuid Limburg Azmay, maar ik kan je Marjan Stevens van harte aanbevelen. Ik heb zelf ook les van haar. Haar website: http://marjanstevens-legerete.nl Fijne opbouwende lessen met oog voor het paard.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:30

melrovers schreef:
ik weet niet waar je zit in Zuid Limburg Azmay, maar ik kan je Marjan Stevens van harte aanbevelen. Ik heb zelf ook les van haar. Haar website: http://marjanstevens-legerete.nl Fijne opbouwende lessen met oog voor het paard.

Bedankt, ik wil alleen over op western dus moet nog even kijken hoe en wat want dan doe ik het het liefst meteen goed natuurlijk :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:36

Mijn tweejarige andalusier is afgelopen weekend meegeweest naar een vervolgcursus massage voor paarden. NA 2 maand in de weide gestaan te hebben zonder zelfs maar een halster om te krijgen, zo eruit geplukt, trailer op, uurtje op de trailer. Daar wat show gegegeven, en dan uiteindelijk ruim 4 uur moeten opletten en stilstaan om de technieken te oefenen. tussendoor uiteraard wel wat gerust en ze moest eigenlijk niks doen behalve stilstaan, maargoed :D. Daarna uurtje terug en terug de weide op. Ze is super braaf geweest, en was wel moe nadien :D

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:53

Wat een verwennerij zoveel massage :Y)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:37

Fijn zeg azmay! Western lijkt me ook gaaf. Wat deed je eerst?

Duhelo, wat knap van d'r zeg! Lekker hoor zo'n uitgebreide massage :))

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:16

Ik lees morgen even bij maar heb even jullie hulp nodig. Trof net Rufian aan met een enorme bult op zijn kaak. Lijkt geen pijn te doen en hij oogde verder ook wakker. Maar ik ben bang voor droes. En dan mag hij geen antibiotica hebben lees ik maar dat krijgt hij wel voor z'n kies...
Ik bel morgen sowieso de lingehoeve even.

Afbeelding

Afbeelding

Wat denken jullie? Ik hoop heel erg dat hij gestoken is door een beest maar misschien is dat wat te optimistisch -O-

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:20

Ooei miss even de kliniek bellen voor advies, of je eigen dierenarts een app sturen?
Wel een rare plek voor droes toch? Zit meestal meer onder de kaak of keel.
Kan het geen reactie op de operatie zijn?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:39

Droes zit echt onder de kaak dus ik denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Lymfen zijn het ook niet zo te zien. Denk ook een reactie op de operatie nog..goed om even te bellen en extra te checken denk ik.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:42

Aurelia schreef:
Fijn zeg azmay! Western lijkt me ook gaaf. Wat deed je eerst?

Duhelo, wat knap van d'r zeg! Lekker hoor zo'n uitgebreide massage :))

Ik reed eerst recreatief dressuur maar de klassieke dressuur trekt me ook nog, misschien pak ik dat er wel gewoon bij :Y)

Willemlover het zit je echt niet mee he :(:)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:52

Vervelend willemlover. Hopelijk iets wat gauw over is!

Ja lijkt mij ook gaaf klassiek. Zoveel dat ik wil proberen haha.