Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:11

Wow, gaaf Fredt, dat is nog eens iets om echt naar uit te kijken.
Gefeliciteerd splinterz, mooie punten ook zeg.

Ik heb vanavond mijn eerste carrouselles gereden, super leuk!
Sta helemaal alleen op stal, dus voor mij is een beetje paarden-gezelligheid ook niet mis.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:13

Leuk kaula Hoe was het?

Jenny_S

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:18

Splinterz. Yeahhhh van harte!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:13

Geweldig Splinterz! Gefelicteerd!! En 191 is niet zomaar een winstpuntje... hartstikke netjes!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:24

Laura1982 schreef:
Leuk kaula Hoe was het?

Hartstikke leuk! Wel pittig, met heel veel tempocontrole, wat ik nog niet hebt haha.
En normaal gezien rijden wij half uurtje naar de manege, half uurtje les en weer een half uurtje terug stappen.
Dit was een vol uur les, dus echt wel wat pittiger voor d'r :(:) .

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:27

Gefeliciteerd splinterz!! Super

Wat leuk kaula met nog meer friesjes of andere rassen?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:43

Thnx allemaal!

Kaula, is dat niet lastig? Heb me dr wel es over zitten verbazen.. rekening met mekaar houden, juiste tempo en figuren.. word dr al koekoek van as ik dr aan denk! Dus mijn respect heb je iig haha

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 01:53

Splinterz schreef:
Ben dr weer!!
Eerste proef ging zoooo slecht! Bordje omver gelopen, stuur kapot, leek absoluut nergens op. Gelukkig wist ik dat het sowieso een strenge jury was dus heb de rest van de proef niet echt meer gereden maar haar meer in het gareel gehouden. Dat pakte goed uit! 2e proef ging netjes wat resulteerde in mn eerste winspunt! 191 punten :D

Wat een verschil! Gefeliciteerd ;)

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:34

Gefeliciteerd splinterz en fredt!

Ik las net iets over de granenmix +, ik ben daar net drie dagen geleden mee gaan voeren. Ze krijgt nu twee keer een halve schep brok + een kwart granenmix. Dus ik houd jullie op de hoogte :D

Zondag voor het eerst onderling L1 starten met een knhs jury. Dan weet ik weer hoever we er voor staan

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:38

Kaula schreef:
Ik heb vanavond mijn eerste carrouselles gereden, super leuk!
Sta helemaal alleen op stal, dus voor mij is een beetje paarden-gezelligheid ook niet mis.

Wat ontzettend leuk om te doen! Allemaal Friezen? Lijkt me erg gezellig!

Splinterz schreef:
Ben dr weer!!
Eerste proef ging zoooo slecht! Bordje omver gelopen, stuur kapot, leek absoluut nergens op. Gelukkig wist ik dat het sowieso een strenge jury was dus heb de rest van de proef niet echt meer gereden maar haar meer in het gareel gehouden. Dat pakte goed uit! 2e proef ging netjes wat resulteerde in mn eerste winspunt! 191 punten :D

Wat goed van je tweede proef!! Dat is wel een dikke winstpunt hoor :D ! Gefeliciteerd!!

Ilsemarie schreef:
Gaaf Fredt! Daar zou ik graag ook nog eens met Arjen rijden... ;) Misschien zie ik je nog wel, ben er zaterdag bijna de hele dag om een aantal proeven te filmen :D

Leuk! Misschien tot zaterdag dan!

Ik heb gisteren geheel spontaan de trailer gepakt en ben naar het strand gegaan (slechts 2 uur rijden hier vandaan := ). Wilde zó graag nog een keer gaan dit jaar en de hele zomer was het er nog niet van gekomen. Het was zo hard genieten! Wat een prachtige nazomer avond!!
Samen met vriendje en paardje lekker over het strand gescharreld. En oooh zo Penny met touwhalster en zonder zadel over het strand gegaloppeerd. Wereldpaard <3 .

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:17

oh dat lijkt me heerlijk Fredt! Ik heb vorig jaar meegereden met de megastrandrit, voor het eerst te paard op het strand, heerlijk was dat!
Het is gewoon te ver weg hier vanuit drenthe anders zou ik ook wel af en toe op het strand te vinden zijn te paard.

Trouwens veel succes in Kootwijk zaterdag!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:24

Wat lekker zeg Fredt! :D

Caro_MarjaH schreef:
oh dat lijkt me heerlijk Fredt! Ik heb vorig jaar meegereden met de megastrandrit, voor het eerst te paard op het strand, heerlijk was dat!
Het is gewoon te ver weg hier vanuit drenthe anders zou ik ook wel af en toe op het strand te vinden zijn te paard.

Leuk voor een weekendje!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:26

Gaaf Fredt! Ik wou dat ik mee kon :D

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:31

berdien85 schreef:
Wat lekker zeg Fredt! :D

Caro_MarjaH schreef:

Leuk voor een weekendje!

ja, dat is wel een idee idd. Misschien moeten we daar zondag maar eens even verder over babbelen Berdien :-)

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:51

Dat is dan wel weer een voordeel van in zeeland wonen zit vlakbij het strand maar te ver van al het andere helaas

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:04

Ik was haar in de zomer wel altijd voor wedstrijd, maar daaronder versta ik de maan en staart ff met een beetje shampoo en de rest alleen met water. Die van mij is wel eens wat stoffig en met invlechten van de manen vind ik het wel fijn dat ze even gewassen zijn. Ik doe op wedstrijd eigenlijk ook alles zo goed als alleen. Ze geven me de spullen wel aan en lezen voor en zijn soms een beetje navigatie haha.

Fredt super dat je naar het NK mag, zal een hele ervaring zijn! spannend zeg.

Ik had op mn 1e wedstrijd bij beide jury´s een 7 op verzorging en ontzettend slechte punten. Daarna steeds een 8 gehad en niks anders gedaan.

Nogmaals gefeliciteerd Splinterz knap hoor!

Klinkt Leuk Kaula, wat houdt dat precies in?

Ik zou ook wel eens naar het strand willen, maar mijn muts moet zich eerst maar eens goed gaan gedragen buiten. Houdt namelijk nooit weer op als ze eenmaal gaat, dus op het strand vind ik dat wel een beetje risky. In het bos is ze trouwens wel heel braaf. Eerste 10minuten wat druk, maar daarna ontspant ze wel. Dat vind ik dus wel leuk om te doen. Vandaag ook weer, ze hadden de grote deuren van de binnenbak open gezet en mw staat in het weiland er naast. Haal ik haar er uit en moeten we er dus langs. Met 4 beentjes omhoog terwijl ze er al de hele dag naast staat. Aan de hand vliegt ze gelukkig alleen nooit weg en blijft ze altijd wel bij me. Zo was ik van het winter ook een x alleen op buitenrit langs de weg en schrok ze ergens van. Kreeg ik haar onder het zadel wel weer terug maar was ze constant aan het stuiteren. Ben ik er maar af gestapt omdat er ook auto's langs rijden (zit wel een berm tussen, maar toch). Toen was het klaar. Blijkbaar heb ik dat overwicht onder het zadel nog niet..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:55

Lekker Fredt, naar het strand! Je had mooie foto's op Facebook :).

En gefeliciteerd Splinterz met je 2e proef! Goed opgelost dan dus in de eerste proef.

Wij wonen ongeveer klein uurtje van het strand. Er zijn meerdere pogingen gedaan om naar het strand te gaan, maar zijn er 1x echt daadwerkelijk gekomen (o.a paard door het voorluik van de trailer langs de weg). Wel gaan we met regelmaat lekker naar het bos.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:32

Splinterz schreef:
Kaula, is dat niet lastig? Heb me dr wel es over zitten verbazen.. rekening met mekaar houden, juiste tempo en figuren.. word dr al koekoek van as ik dr aan denk! Dus mijn respect heb je iig haha

Ja ik bakte er nog vrij weinig van :') Snapte sommige delen die we reden ook totaal niet, nu ik achteraf een filmpje heb bekeken snap ik pas hoe het figuur in elkaar zit.

@ Fredt & Jamiejoyce, was wel ook met andere rassen. Een groep met alleen maar friezen lijkt mij helemaal vet!

@ M_arjolein, carrousel bedoel je?

Voor alle mensen die graag naar het strand willen, misschien leuk om aan de friezenstrandrit mee te doen. Die wordt volgens mij een keer per jaar georganiseerd in Callantsoog.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:50

De friezenstrandrit wordt niet ieder jaar georganiseerd, het is nog niet bekend wanneer de volgende rit is. De eerste was in 2010, de 2e in 2013.
Maar tussen ruim 300 friezen rijden is niet echt een geschikte plek om te meeten.......

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:43

Dat lijkt me wel een mooie happening die Friezenstrandrit.. maar niet zo fijn als zelf een ritje maken. Even een galop lijkt me niet heel verantwoord met zo'n grote groep := ...

Foto'tje van woensdag op het strand. M'n Penny droom <3 ..
Afbeelding

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:51

Wat een gave foto zeg! Dat je dat zo kunt... Heerlijk lijkt me!

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:57

Serieus zonder tuig fredt??
Wat cool
Ik krijg dan vlieglessen denk ik haha
Ohnee zwemles

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:59

Ah gaaf Fredt! Ik zou het wel willen maar durven is een ander verhaal haha

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:02

Haha ik heb nog een klein zwart touwtje in m'n hand, maar die zie je niet op de foto :P ..

Heb eerst met zadel + hoofdstel rond gereden.. toen alleen met hoofdstel, en toen zo.
We waren bijna helemaal alleen op het strand, want met andere paarden erbij had ik het niet gedurfd hoor :D .

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:07

Blijft knap! :P