[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Re: Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:31

wat een mooie paarden alemaal zeg ik ben ook dol op die barrokke paarde!! ik mag zelf geen paard... Boos!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:34

Yenneke -> Je leest dit waarschijnlijk niet meer, maar ik wil je nog veel plezier toewensen in Barcelona!

Madelief -> Ik heb ook contact gehad met Van Iwaarden.
Ze hadden zeker wel iets van mijn gading staan en waarschijnlijk ga ik er volgende week een keer kijken.
Effe een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van Furia en hoe lang ben jij?

Paola -> Wat een prachtig veulen is Doutzen ook!
Bij ons loopt er ook zo een onwijs mooi barok veulentje in de rondte te paraderen, ik ben helemaal verliefd op haar!
We noemen haar nu telkens Muis, omdat ze zo grijs als een muis is ipv zwart. Knipoog

Shirley -> Friezen zijn meestal laatbloeiers en vrij gevoelig in de rug.
Het mooiste zou zijn om pas met 4 jaar te gaan rijden op een fries en tot die tijd rustig aan alles op te bouwen.

Esmée -> Je moet echt oppassen met Fuego de hele dag op het land te zetten, hoor!
Die spaanse paarden zijn dat helemaal niet gewend.
Er zitten heel veel eiwitten in het gras wat weer voor beenproblemen kan zorgen.
Elke dag 1-2 uurtjes is eigenlijk meer dan genoeg.
Ook aan jou ff een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van Fuego en hoe lang ben jij?

Debby -> Die heeft idd een onwijs stoere uitstraling!
Ook echt wel wat ik zoek in een fries, maar helaas is hij boven mijn budget......
Wat een mooie merrie is Xantha en wat staat dat tuig mooi!
Ze wordt elke keer mooier als ik haar zie terwijl ik eigenlijk helemaal niks heb met schimmels......
Ook aan jou ff een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van Xantha en hoe lang is je instructrice op de foto?

Idra -> Ook aan jou de vraag; wat is de schofthoogte van Licor en hoe lang ben jij?

Jasmijn -> Ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Ik wil wel een fries met uitstraling, dus niet te klein, goed in het behang en het luxe type.
Maar dat is ongeveer zoeken naar een speld in een hooiberg met mijn budget......
Misschien kom ik wel met een anda thuis! Knipoog
Bandito is echt heel leuk! Hij heeft het goed naar zijn zin hè!
Wat een mooi en lief gebaar van jullie opa en oma, jammer dat je opa er niet meer bij kan zijn.....
Wat dacht je van morgen naar het strand en je nieuwe bikini aantrekken?
Dan uit eten in een leuk strandtentje (nieuwe luchtje op) en 's avonds een wandeling door de duinen en over het strand. (met je nieuwe schoenen aan) Tong uitsteken
Kan het nog romantischer?

Sanne -> Klinkt als een heel gezellig weekend!
Het wordt heel warm aankomend weekend dus jullie treffen het!
Veel plezier!

Malin -> Wat een leuk hondje is Luna!
Mooie omgeving zo te zien op de foto's, lekker rustig.

Suzanne -> Ook aan jou ff een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van Goya en hoe lang ben jij?

Cloris -> Alegra wordt al een hele dame en steeds mooier!
Ook aan jou ff een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van Piropo en hoe lang ben jij?

Malouuu -> Daar is maar één oplossing voor om erachter te komen of ze drachtig is; VA laten komen om te scannen.

Ellis -> Ook aan jou ff een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van je paardjes en hoe lang ben jij?
Ben heeeeeel benieuwd naar de strandfoto's!

Jessica -> Welkom hier! Doei!
Wat naar van je fries!
Wanneer weten jullie meer?

Voor diegenen aan wie ik het nog niet persoonlijk heb gevraagd; ik zou graag willen weten wat de schofthoogte is van jullie paard(en) en hoe lang jullie zelf zijn?
Ik ben nl vanmiddag bij een wel heeeeeeel erg leuk paardje wezen kijken (jaja! een andalusier!), alleen is ie best wel klein.
Hij is 4,5 jaar, 1.54 groot en nog groeiende, maar een uitstraling waar je U tegen zegt!
Ikzelf ben 1.71 groot, maar ik wil niet dat het eruit gaat zien als een grote lummel op een klein paardje dus vandaar mijn vraag aan jullie.
Hier de link naar de advertentie van het paard -> http://link.marktplaats.nl/167296973

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:35

fere16; ik zou het niet weten, daar heb ik verder niet naar gekeken...
desty; niet zeuren. ik heb ook geen eigen paard.

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:39

we weten morgen meer.. ben echt zenuwachtig voor de uitslag.
ik heb dus op die kruising andalusier gereden deze is 1.57 en ik ben 1.74 hij toonde onder het zadel echt enorm zal eff foto er bij plaatsen
Afbeelding
dit is de enigste foto die ik online had staan maar als je meer fotos wilt hebben dan kun je het zien oo met dressuur zadel en dan heb ik me benen langer.
mijn fries is nu 1.70 gemeten
andalusiers groeien meestal wel tot hun 8e jaar

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:16

_Saida_ :
Ik ben 1.61 en Anne is 1.65, pas nog makkelijk op Anne Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:44

Saida, ik vind hem heel leuk!!
Gewoon foto's maken als je dr op zit, dan kan je het best zien.
Zelf vind ik dat 1.71 makkelijk kan op een Barokje van 1.54.
Madelief is ook zo'n 1.68 en Fuur was in t begin 1.48 (nu boven de 1.50 dacht ik), dat zag (en ziet) er ook niet verkeerd uit.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:57

_Saida_ schreef:
Cloris -> Alegra wordt al een hele dame en steeds mooier!
Ook aan jou ff een vraagje tussendoor; wat is de schofthoogte van Piropo en hoe lang ben jij?

Piropo is 1.62 en ik ben 1.75 (ongeveer geloof ik Bloos )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:11

saida, ik ben 1.76 en beide paardjes zijn 1.58... Knipoog
(foto's hoe dat eruit ziet ken je, en staan anders in mijn profiel! Cool )
Ik heb even naar de advertentie gekeken, zo op de foto's een leuk diertje hoor, zal ook nog wel wat groeien en uitzwaren...

furia, lekker hoor, zo'n middagje shoppen!
weet je al wat jullie morgen gaan doen?

fere, welkom!
leuke fries!

hier alvast 1 plaatje van gisteren, nu ben ik helemaal benieuwd hoe de rest zal zijn!
Afbeelding

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:24

Wauw mooie foto hierboven! Haha!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:27

Wow Ellis,gave foto!!
Ben benieuwd naar meer Knipoog

Saida,Mynke is rond de 1.65 denk ik en ik ben 1.74.
Maar Ligon was maar 1.57 en ik vond het zelf zeker niet misstaan,ik wilde zelfs na hem weer zo'n maatje (is dus niet gelukt Nagelbijten / Gniffelen ).
Als het goed is staat er een foto van hem en mij in m'n profiel,zo niet moet je me maar ff pb-en,ik heb er nog wel een aantal op m'n pc staan.
Ik ga ff de link naar die anda bekijken,ben wel nieuwsgierig eigenlijk Knipoog

Zo,ik ben net thuis van een ritje naar Zeeland.
Heb echt een prachtig zadel gescoord.
Heb eerst overlegd met m'n zadelmaker en alle maten doorgegeven en volgens hem moet het gaan lukken op Mynke.
Morgen komt ie om het zelf te beoordelen en evt iets aan te passen.
Ik ben dus benieuwd.....met een beetje geluk zit ik er dus vanaf morgen weer op Go jij! Go jij!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:28

@Jasmijn, kom maar op met de foto's. Tong uitsteken
Een leuk dagje uit?
Morgen wordt het echt warm, dus lekker naar het strand?

@Saida. Xantha is zo'n 1.62 en mijn instructrice 1.75m
Ik zelf ben 1.65m.
Ik vind dat je ook als je wat langer bent makkelijk op een barokkie kan hoor.
Als ze tenminste wel goed stevig zijn, leuk dier trouwens ! Haha!

@Ellis, wat een geweldige foto, ben ook benieuwd naar de rest!! Knipoog

@Pipi, zou mooi zijn als het zadel past, kan je weer lekker rijden!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:30

Saida,ik heb ff naar die anda gekeken.
Hij heeft iig een heerlijk bekkie,maar als ik de foto's zo zie is ie geen 1.54 ben ik bang.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:45

horsieslii, pipi, jolyn, dank je!
ben ook errruggg benieuwd...

pipi, super dat je een zadel hebt!
wat voor eentje is het?
nu maar hopen dat 'ie echt past zeg!
komt de zadelmaker nog kijken?

pff, schijnt morgen inderdaad weer aardig warm te worden, heb ik precies 's middags priveles...
(ipv zaterdag, want dan zijn we er niet)
en 's avonds nog clubles met de ander, wordt een druk en warm dagje ben ik bang! Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:55

Saida ik ben 1.85 en Suevo is 1.64, ik ben wel ietsje te groot voor hem maar als hij op zijn normale gewicht zit valt het ook niet zo op.

Ellis Wow! wat een gave foto!

Jasmijn moet je je boktnaam niet veranderen Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:17

saida dat paard moet je kopen man
wat een schoonheid zeg
en ik denk dat je gewoon er eens op moet gaan zitten een foto moet laten maken en dan kijken hoe je zelf vindt staan op je (misschien eigen)paardje
wat een super beest zeg erg hoog kwijl gehalte als ik het zeggen mag

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:39

Ik heb deze ruin vanmiddag gezien en wat mij heel erg opviel was zijn kleine maat idd.
Wat ons wel heel erg opviel is dat zijn kont een stuk hoger stond dan zijn schoft dus hij groeit zeker weten nog een stukje door.
Het schijnt dat hij nog niet lang geleden is gecastreerd wat de groei vaak ook nog bevorderd.
Anda's groeien door tot ze ongeveer 8 jaar oud zijn, dus hij wordt zeker nog groter, maar hoeveel groter???

Maar het is wel een ontzettend leuk en lief paardje zoals ik hem meemaakte.
We (Mayke, Sandra en ik) waren er eerder dan het meisje die hem zou laten zien en toen zijn we het weiland ingelopen naar hem toe.
Hij stond daar met nog 3 andere paarden, maar het eerste wat mij opviel was dat hij zich daartussen helemaal niet thuis voelde.
Zodra één van ons naar hem toeging gingen zijn oren plat in zijn nek en ik voelde heel veel boosheid/onbegrip/verdriet bij hem en heel erg gesloten.
Toen dat meisje hem eruit haalde was het meteen een totaal ander paard, dat was zo frapant om te zien!
Oortjes gingen naar voren en hij leek helemaal niet op het paard wat we eerder in de wei meemaakten.
Hij was heel nieuwsgierig naar zijn omgeving en liep netjes mee.
In de buitenbak rende hij meteen richting het stukje land waar hij stond en was niet uit die hoek te krijgen.
Toen werd hij gelongeerd en hij luisterde vrij goed.
Daarna werd hij nog even opgezadeld en wilde het meisje er met sporen op gaan rijden, omdat haar was gezegd dat hij nogal eens stil wilde gaan staan en ze dan flink been moest geven.
Het was al snel duidelijk dat het hier om een heel groen paard ging met weinig tot geen ervaring onder het zadel, laat staan dat hij begreep wat been geven inhoudt.
Ze prikte haar sporen erin en hij kwam omhoog of gaf een flinke bok.
Mayke heeft toen de longeerlijn eraan gedaan en ging in het midden staan en heeft haar sporen afgehaald.
Ze heeft haar wat aanwijzingen gegeven en daarna ging het al veel beter.
Het is ons dus duidelijk dat het hier om een heel groen paardje gaat en er veel werk in gaat zitten.
Hij is onwijs leuk, ik weet zeker dat het wat kan worden tussen hem en mij.
Het enige waar ik eigenlijk mee zit is zijn kleine maat..........

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:42

Saida

Daisy is 158,5 m en ik ben 1.68 m gewoon doen dus bij mij zeggen ze nog paard waar ga je met dat meisje heen Tong uitsteken
gewoon doen Haha! ga op je gevoel af bij twijfel niet doen je koopt geen broodje bij de bakker

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:46

nouvel: prachtige foto ben ook benieuwd naar de rest van de foto's

Jessica: WElkom klets gezellig mee Haha!

Saida: vind het ook erg leuk paardje Haha!
wat een uitstraling en wat kan hij lopen zeg mooiii.
je hebt een prima smaak Tong uitsteken

had vandaag met janske les en het ging onwijs superrrr.
ze liep lekker aan de teugel en bleef lekker laag tijdens het rijden Haha!
ik reed haar thuis nog even door en dacht zal weer is een poging doen met strekken ( ben daar al een tijdje mee aan het oefenen) en wat denk je ....
ze zweefde zooo gaaf. ben zooo trots op Janske Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:22

Saida heb je er zelf nog niet op gereden dan? Dan zou ik er idd eerst gewoon eens op gaan en kijken hoe het voelt. Veel van die barokjes zijn lekker breed en rond dus dan heb je nog steeds wat tussen je benen zeg maar.

Verder vind ik het een heel leuk dier, gave uitstraling en een leuk en lief koppie. Hij lijkt me alleen iets week in de rug, wat zei Mayke daarvan? Of komt dat omdat hij overbouwd is?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:34

Saida, ik ben 1.60 en Goya is 1.55 ongeveer. Vind t ook een mooi paard, gewoon nog eens erheen en er op stappen misschien. Of a lgedaan vandaag?
El, mooie foto, ben benieuwd naar meer!
Fere, welkom! Ik zit in Lwarden op school haha

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 00:03

Licor is 1m63 en ik ben 1m73.
Saida, ik vind het een paard met veel uitstraling, maar ik vind hem wel erg overbouwd en week in rug en lendenen (zoals Malin zie ik Knipoog ). Licor heeft dit ook wat en rijtechnisch is dat niet altijd ideaal, ik spreek uit ervaring Knipoog
Veel andalusiers hebben een wat zwakkere rug, wat maakt dat ze soms meer moeite hebben met het door hun lijf heen lopen. Heb je een filmpje van dit paard?

Cloris, wat een prachtige dame is Alegra! Hoe is het nog met Piep?

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:09

nouvel, supergave foto!

Saida:ik ben 1.64 en Luitje is 1.70 maar dat is geen barokkie Knipoog dus missschien niet al te best vergelijkingsmateriaal...
Wel echt een plaatje om te zien, dat koppie van m!
Maar ik vind m op de foto's eigenlijk ook wat klein ogen.
Weet niet hoe groot de ruiter is maar volgens mij is zij ook niet heel groot?
Snap dat hij je wel aan het denken zet, hij heeft een leuke uitstraling!

(ohh er staan 2 erg leuke paarden van 't balingehof te koop, kwijl Vingers aflikken )

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:55

Idra schreef:
Licor is 1m63 en ik ben 1m73.
Saida, ik vind het een paard met veel uitstraling, maar ik vind hem wel erg overbouwd en week in rug en lendenen (zoals Malin zie ik Knipoog ). Licor heeft dit ook wat en rijtechnisch is dat niet altijd ideaal, ik spreek uit ervaring Knipoog
Veel andalusiers hebben een wat zwakkere rug, wat maakt dat ze soms meer moeite hebben met het door hun lijf heen lopen. Heb je een filmpje van dit paard?

Hij is op de foto te zien idd overbouwd met weke rug en er zal een cm of wat bijkomen maar hij gaat echt geen groot paard worden Knipoog Als je twijfelt moet je gewoon verder kijken.

Citaat:
Cloris, wat een prachtige dame is Alegra! Hoe is het nog met Piep?

Thanks, met Piep gaat het goed, hij zit goed in zijn vel en loopt als een zonnetje, goed door het lijf en lekker soepel, we trainen vrolijk door, zal binnenkort weer eens plaatjes schieten Knipoog

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:21

Ellis: Ik ben benieuwd naar de foto's! Heb je met beide paarden een shoot gedaan? (zijn ze nou van jou of lease je ze?)
1 voordeel dat je de les vandaag hebt, zaterdag wordt het 27 graden! Cool

Fere: Welkom

Jasmijn: Hahaha, nee hoor, je vriend mag je houden Knipoog Mijn eigen vriend is veel te leuk!! Haha!
Wat heerlijk, shoppen op kosten van je vriend Haha!, misschien dat ik hem dan toch wel inpik Knipoog haha
Naar het strand! Dat is de enige tip die ik je kan geven met dit prachtige weer. Of ergens picknikken.

Saida: Ik ben zelf 1.79m en ik rijdt dus weleens op Boykin van 1.52 en dat ziet er zo uit http://i85.photobucket.com/albums/k61/z ... G_6028.jpg Op zich niet heel verkeerd en ik ben ook nog een flink stuk langer dan jij bent. Daarbij komt dat Andalusiers laat bloeiers zijn en toch wel doorgroeien tot hun 7de. Dus de 1.56/8 haalt hij denk ik nog wel. Het is trouwens een prachtig dier! Ik zou hem zo mee naar huis nemen Knipoog

Pfoeh vandaag weer werken, zal wel weer zweten worden. En dan daarna Otje maar weer eens een bezoekje brengen (dat is ook al weer veel te lang geleden Bloos )
Voor het pinksterweekend moesten alle gezinnen 2 spelletjes verzinnen. Aangezien mijn complete familie uit Heemskerk komt en dus niks van de Groningse taal weet, gaan we een Groningse woordenquiz doen. Daarnaast hebben we reuzetwister gemaakt Tong uitsteken Gisteren zijn mijn zusje en ik al die rondjes op doeken aan het verven geweest en na die tijd zag ik behoorlijk groen, rood, blauw, geel uit.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 09:22

Spannend Saida. Ik vind hem wel een leuke uitstraling hebben. Hij is inderdaad zo te zien nog overbouwd. Als je denkt dat het wat voor je is, zou ik in elk geval nog een keer gaan kijken en erop rijden. Ik vind het altijd heel belangrijk dat er een klik is.

Over de stokmaat. Mijn fjord is 1.40 en ik ben 1.70. Halley is 1.61. Ik heb ook nog een kwpn´er van 1.78.