Welke Spanjaard niet Zinzi, Fuego was ook zo'n ramp in het begin met alles, bij alles bang.
Rambo krijgt een kuurtje antibiotica aangezien het hoesten maar niet over gaat .. Hopen dat het dan snel over is! Oh en in November hebben we wedstrijd op stal
Hoi allemaal! Ik kom weer even binnen vallen met een update. Helaas niet echt een leuke update.
Peet is 4 weken terug behandeld voor synovitis C7T1. Ook moest hij speciaal beslag krijgen voor suspensory peesjes op beide achtervoeten. Daarvoor hadden we vandaag controle. De synovitis is gelukkig weg, maar daar houd het goede nieuws een beetje op. Omdat hij nog kreupel liep, zijn we verder gaan zoeken. Hij is linksvoor uit verdoofd net boven de kogel, na het uitverdoven liep hij rad dus we wisten waar te zoeken. Foto’s gemaakt en een echo. Foto’s hebben we van beide voorvoeten gemaakt want we waren nu toch bezig. Helaas blijkt hij lichte artrose te hebben bij beide kogels. Hiervoor is hij ingespoten. Achter loopt hij ook nogsteeds slecht. Daar gaat het nu vooral om hem zo pijnvrij mogelijk te krijgen. We gaan nu shockwave therapie proberen om te kijken of dat kan helpen. Kans is alleen groot dat hij hier altijd last van zou hebben en dat zou betekenen einde rijden en einde sport.
Maandag heb ik contact met kliniek die iets dichterbij ligt over shockwave therapie.
nuevo_mien
Geplaatst: 25-10-24 19:08
Wat een naar nieuws Flubberboot. Hopelijk is je paard pijnvrij te krijgen..
Oh, dat is geen bericht dat je graag wilt horen. Wat lastig ook dat het nu meerdere problemen zijn! Nu hopen dat je door alles nu goed aan te pakken het elkaar versterkt. Dan blijf je niet zitten met problemen die misschien wel veroorzaakt worden door compensatie van een ander probleem.
Ja het is nu heel lastig zeggen wat er eerst zat en wat gevolg is van… Blijf me wel verbazen over zijn mentaliteit. Deze problemen zijn waarschijnlijk ouder dan 3 maanden en toch gaf hij afgelopen zomer echt nog de volle 200%. Terwijl hij dus eigenlijk last had…
Dieren kunnen heel hard zijn voor zichzelf, zeker als ze het zo graag voor je willen doen
Gisteren weer een wandeling gemaakt, zonder ander paard maar met een extra persoon, mijn lieve man, die ook even een prachtige foto maakte
Hebben jullie nog tips hoe aan de balans te werken van je paard, zowel op de grond als onder het zadel? Ik wil Navaro wat meer vertrouwen geven in zijn eigen lijf en balans is wel een beetje zijn lastige dingetje. Balkjes lopen doen we, en (stap)oefeningen met kaptoom waar hij zijn achterbeen goed onder zijn lijf moet zetten.
Elisa2
Geplaatst: 27-10-24 13:46
Ik vind de dubbele longe daar echt perfect voor maar daar is wel wat handigheid voor nodig. Of les.
Leuke foto!
Ik denk dat hij heel erg graag wilt FB.
Ik heb vanmorgen ook heerlijk relaxt gewandeld met deze koele kikker.
Ja Peet wilt echt super graag. Zijn will to please is ENORM. Maar ik heb besloten om dit jaar nog echt rustig aan te doen en dan in januari een controle echo te plannen om te kijken wat dan de stand van zaken is. Dan hebben we de shockwave therapie als het goed is ook gedaan.
Zinzi_jewel
Geplaatst: 27-10-24 16:03
Jeetje FB wat een zorgen zeg .
Mijn dame doet het goed na de verhuizing. Ze is relaxter. Rijden gaat ook stapsgewijs vooruit zo een 3 keer per week even 20 minuten. Ga t nu langzaam uitbreiden Naar iets langer . Zijn ook met grondwerk ( WADH ) lessen begonnen , maar daar vindt ze echt wel wat van ! STOM Heb ze ook laten scannen en ze is niet dragend . Dus gewoon lekker volgevreten
Ze is zo mooi opgeknapt.
Elisa2
Geplaatst: 27-10-24 16:37
Zo relaxt dat ze de hele tijd met een centenbak loopt.
Dat klinkt als een goed begin Century.
Dankje FB, is er iets waar je hem mentaal mee bezig kunt houden zodat ie toch het idee heeft dat hij wat doet?
Ze ziet er goed uit Zinzi! Grappig dat ze grondwerk stom vindt.. meestal vinden juist deze paarden dat wel leuk.
Ik wil zodra we iets verder mogen stappen om dan echt te gaan wandelen met hem! Nu mogen we max 15 minuten stappen en dan kan ik net geen rondje maken. En iets van grondwerk/vrijheidsdressuur wil ik gaan doen de komende maanden!
Snoraly
Geplaatst: 27-10-24 17:09
Ah oliebol Flubberboot, wat een rotnieuws
Fijn Zinzi_Jewel dat ze het zo goed doet na de verhuizing!
Century ik heb zelf enorm veel gehad aan grondwerklessen, toevallig had ik iemand die zich bezig hield met academische rijkunst. Hoewel we daar niet perse aan toe zijn gekomen.
Heerlijk al die wandelingen! Ben blij als wij weer het erf af kunnen... Stal is inmiddels al meer dan een maand "dicht" i.v.m. besmettingen maar het vooruitzicht is enorm positief nu want al weken geen nieuwe besmettingen dus even fingers crossed dat we 1 december weer open zijn.
Vanuit hier gelukkig goed nieuws, ben er namelijk toch met de eigenaar uitgekomen. Had eigenlijk al gezegd dat ik ermee ging stoppen maar het gesprek vanmorgen nam een goede wending. Heel fijn dat er nu duidelijkheid is en we samen tot een fijne overeenkomst zijn gekomen. Heb echt een tijdje volop zitten janken erom.
Century hier heeft aan de hand werken echt heel veel lichaamsbewustzijn gebracht. Ze hebben echt leren nadenken over hoe veel benen ze hebben en waar ze die neer moeten zetten.
Snoraly wat fijn!
Wij hebben weer wat stappen op het inrij-traject gezet
Century
Geplaatst: 27-10-24 20:57
Wat fijn Maartje!
Dan denk ik dat ik al prima bezig ben met mijn grondwerkles zijn we ook heel bewust met hem bezig en je merkt dat hij echt moet nadenken af en toe! Laatste les was hij even helemaal in de war en ging het been helemaal opzij de verkeerde kant op. Puur omdat hij wat langzamer moest Hopelijk geeft hem dat straks ook wat meer vertrouwen weer onder het zadel.