Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:33

Elisa: amai, dat is wel een heel mooi compliment voor mijn schat :D Want deze hengst heeft een vader die reproductor Mejorante is, en is natuurlijk zuiver Escalera, en geboren op de Escalera fokkerij
Ik heb de hengst nog niet in het echt gezien := Maar op die foto was hij zelf nog maar echt een jonkie (is hij nog steeds :D).

Met Quiero gaat het helaas niet goed ;( Hij heeft een zware allergische reactie op iets, heb hem er zelfs voor naar de kliniek gebracht, zo erg was het. Nu met medicatie het proberen onder controle te krijgen. Ik denk dat ik een lichte verbetering zie, dus een beetje hoopvol :) Verder heeft hij een soort van zelling rond zijn elleboog gekregen (door zijn benen altijd op te vouwen bij het slapen). En zijn Lyme lijkt onder controle, maar ik krijg hem heel moeilijk op gewicht... :(

Azmay: nee, een roze westernzadel op een PRE, zonde :o Maar wel fijn dat jullie een nieuwe uitdaging hebben gevonden.

Furioso: doet hij goed hoor :j

Elisa2

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:42

Dat klinkt niet goed...komt het door het hengst zijn dat hij moeilijk op gewicht komt? heb je weleens bietenpulp geprobeerd? komt de allergische reactie ook door de lyme? ik zal duimen dat het snel weer beter met hem gaat.

Escalara zegt mij niet zoveel als fokkerij leek bij de PRE's :-}...maar ik vind z'n rug niet zo mooi op de foto die jij postte. Misschien is dat inmiddels al bijgetrokken..maar de jouwe vind ik persoonlijk beter in elkaar zitten.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:46

Nee, de allergie weten we niet zo goed hoe of wat. Daar zijn we nog mee aan het experimenteren met een medicijn dat eigenlijk voor iets anders dient, maar zou helpen. En dat lijkt het geval te zijn.

Misschien door zijn verminderde weerstand, maar dat ben ik vergeten vragen of dat kan. Ik denk het niet eigenlijk, het staat er volgens mij los van.

Ja bietenpulp, zemelen, luzerne, olie, ... hij krijgt het allemaal :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:56

Ja ik dacht het al..qua voeding, valt niet mee om er gewicht aan te krijgen. En als hij steeds niet lekker is helpt dat natuurlijk ook niet mee. Ik hoop dat dat medicijn verder goed aan blijft slaan en dat ie helemaal van de lyme af komt. Rotziekte!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:04

Diva oppakken durf ik nog niet, ze is pas net 3 en nog heel erg schraal. Lopen doen ze beide veel ookal doe ik weinig met ze, ze staan dag en nacht op paddock/wei. Bij Diva mogen er vetjes bij en bij Kim mogen ze eraf :+
Er komt een fatsoenlijk westernzadel maar eigenlijk moet ik nog even wachten van mezelf want ik kan nog niet echt rijden met mijn energie. Aan de andere kant wil mijn vriend nu ook graag beginnen. Misschien eerst eens wat lesjes op de manege nemen.

Gadver Crines, jij zit ook een beetje in een rollercoaster zo. Beterschap voor je grote kerel :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:14

Sorry ik bedoelde ook Kim! haal die twee altijd door de war..lesjes op de manege is wellicht wel een goed idee voor je vriend en Kim.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:09

Thx allemaal voor de felicitaties!!

Ik rij die van mij op een enkelgebroken KK aurigan, dubbelgebroken was hij onrustig mee in de mond. Wel doet hij vaak zn mond open, miss toch een s een bitfitter laten komen.

Idd de M komst snel dichterbij dus we hopen dat ook snel te gaan starten. Ook droom ik er wel van om hem te gaan beleren voor de wagen maar dan moet hij net nog wat stabieler worden onder het zadel.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:15

Beteschap Crines !

Vandaag hebben we de paarden van weide veranderd..
Nu staan ze eigelijk op de winter wei, maar met de regen en modder op de zomerwei en slecht weer konden we niet anders..
Hopelijk wordt het snel echt zomer !

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:58

Willemlover: KK aurigan, dubbel gebroken bit, doet hij het fijn op.. maar dat antwoord helpt jouw niet :+

Elisa2: denk voorjaar 2017... eerst maar eens onderling en op pad.. hij schijnt een trailerlaad probleem te hebben dus dat eerst maar eens bekijken.. we wilden zondag oefenen maar is er helaas niet van gekomen..

Crines: wat een mooie merrie, vind de merrie misschien wel mooier dan de hengst haha. Je eigen hengst is een plaatje, indrukwekkend! Pff, heftig zeg, hopelijk is hij er snel weer bovenop, wat een aanslag zo voor zo'n dier.

Azmay: wat apart die buik, lijkt idd meer opgeblazen, op haar hals en kont helemaal niet zo heel veel vet.. haha dat zadel :') Leuk zo'n nieuwe weg, ben benieuwd hoe het bevalt!

Furioso: hij loopt als een volleerd koetspaard, leuk om te zien.

Bij mij ging het rijden niet zo gisteren.. het laatste drogere hooi was niet natgemaakt, dus hij had last van zijn luchtwegen/hoesten, vrij snel gestopt.. gisteren is zijn hooi dus direct weer nat gemaakt en dan is het vaak met een dag wel over, dus hopelijk hoest hij dinsdag niet meer.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:56

Pff mijn merrie is niet drachtig dus woensdag opnieuw. Balen want zo word het wel een heel laat veulen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:17

_Zsazsa_ schreef:
Pff mijn merrie is niet drachtig dus woensdag opnieuw. Balen want zo word het wel een heel laat veulen.

He wat jammer -O-

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:36

Ah jammer Zsazsa. Ik ken het gevoel van haast, want Imperiosa was ook niet hengstig bij de vorige scan, dus ik hoop echt dat het nog lukt om haar drachtig te krijgen binnenkort.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:46

Er zat een ei aan te komen, breng haar morgen naar de hengstenhouder. Hopen dat ze deze week nog kan.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:20

Ik help je hopen Zsazsa!

Hier heb ik net eens met Quiero gespeeld in de paddock en ooh wat was ie blij :D
En baasje ook want hij begint nu echt soepeler te worden. Ik dacht dat hij zijn swung en spectaculaire bewegingen voor goed kwijt zou zijn, maar ik begin nu toch terug te hopen :#
Hij was zo ontzettend lief <3 Ik denk dat hij zich de afgelopen tijd zo rot gevoeld heeft :(:) Dat was te merken aan zijn humeur.
Maar daar was vandaag niet veel meer van terug te zien.
Hopelijk nu alleen nog maar ups :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:08

Dat is goed nieuws! hopelijk blijft het inderdaad met ups gaan.

Balen zsazsa..hopelijk word ze nu wel drachtig.

Urosa, dat is ook minder..is hij een beetje dampig?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:33

Echt dampig is het gelukkig niet, hij is wel onderzocht door de DA.. gevoeligheid voor stof wel, zo staat hij ook op hennep.

Crines: dat is fijn, hopelijk kunnen jullie deze goede lijn doorzetten!

_Zsazsa_ : wat jammer, hopelijk is het snel raak.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:14

urosa schreef:
Echt dampig is het gelukkig niet, hij is wel onderzocht door de DA.. gevoeligheid voor stof wel, zo staat hij ook op hennep.

Crines: dat is fijn, hopelijk kunnen jullie deze goede lijn doorzetten!

_Zsazsa_ : wat jammer, hopelijk is het snel raak.

En nee, dat is niet gelukt -O- Gisteren uit de wei gehaald met een ontzettend dikke knie ;( Pff ik weet echt niet waar ik dit allemaal aan verdiend heb.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:44

Ik moet tot mijn grote spijt mijn PRE gaan verkopen op termijn.
Ik kan hem door gezondheidsomstandigheden niet de aandacht en beweging geven die hij nodig heeft. ;(

Nu wil ik hem eerst röntgenologisch laten keuren. Ik heb geen reden om aan te nemen dat hij niet goed zou zijn, maar moet er niet aan denken dat hij verkocht is met al het verdriet vandien en hij zou weer terug komen omdat hij niet door de keuring komt. Dan weet ik liever van tevoren waar ik aan toe ben.
Maar zouden jullie dan ook de rug op de foto zetten? Wordt dat veel gevraagd?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 12:46

Zou ik persoonlijk wel doen, als je toch al met keuring bezig bent dan zijn dat ook geen hoge kosten meer en sluit je toch meer dingen uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:02

Ik zou dat niet doen, tenzij er reden voor is...je kunt toch niet alles uitsluiten en soms is alles goed en dan zit er wel iets in de hals oid.
Wel heel erg jammer Jasmijn...

Balen Crines!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:25

Jammer Jasmijn.

Als het niet voor je eigen gemoedsrust is, maar voor de verkoop zoals je zegt, dan zou ik het niet doen. Of het zou moeten een heel duur paard zijn, dan is de kans wel groot dat de koper ook foto's van de rug eist.

Zoals Elisa al zegt: sommige paarden hebben röntgenologische bemerkingen en lopen hun hele leven geen pas mank en anderen zien er perfect gezond uit op de foto's, maar zijn zo mank als het maar kan zijn.

Mijn vorige merrie bijvoorbeeld werd volledig op de foto gezet en werd goedgekeurd als sportpaard, maar toch was ze vreselijk mank...

Het paard van een vriendin werd ook gekeurd en had een zeer zware bemerking op zijn linkervoorhoef. Het paard is inmiddels 16 jaar en heeft nog nooit gemankt op die voet.

Ik hecht sindsdien niet zo veel waarde meer aan een blanco keuringsattest.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:40

Hoi!

Bedankt voor jullie antwoorden op mijn vraag over het bit.

@Crines: Wat een super knappe merrie, en wat moet daar een super knap veulen uitkomen! Leuk hoor :D En nu zie ik ook je eigen hengst voorbij komen! 1 woord: WAUW! <3 Wel beterschap met hem :(:).

@Azmay: leuke foto met het roze westernzadel. En fijn dat je vriend ook enthousiast is geworden! :D Ik heb je topic over Kim toen ook stilletjes gevolgd, heel vreemd dat van haar buik...

@Furioso: Wat een heerlijk veelzijdig paard heb je toch! Leuk hoor :D.

@Urosa: Vervelend dat je paard last had van zijn luchtwegen. Hopelijk is dat gauw over.

@Zsazsa@ Ah neee :( wat enorm balen joh! Hoop dat het deze keer wel raak gaat zijn!

@Jasmijn: Leuk naamgenootje haha! Wat vervelend dat je hem moet verkopen :(:). Ik kan me voorstellen dat je dat lastig in te schatten vind. Zelf zou ik het niet doen denk ik maar dat hangt er ook vanaf in welke prijsklasse je hem wil verkopen en voor welk doel.

Rufian is zaterdag eindelijk thuis gekomen. Het trailerladen ging niet zoals ik gehoopt had (veel bemoeiende mensen). Hij voelde zich gelukkig meteen weer op zijn plek thuis en hij is ook niet meer zo wantrouwend.
Gister en vandaag heeft hij aan de longe gelopen gewoon met halster. Van de arts zou ik er eigenlijk afgelopen weekend al weer op gemogen hebben maar dat voelde toch niet helemaal goed. Zijn hoofd ligt nog behoorlijk open en dan wil ik er een hoofdstel in doen.. Nee toch nog maar niet. Weet niet wanneer ik die stap wel ga maken want de plug en de hechtingen moeten er nog ruim 2,5e week in zitten....

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:56

Fijn willemlover dat hij weer thuis is, misschien dat een beetje rust na zo'n ingreep hem ook geen kwaad doet. Toch redelijk spannend geweest voor hem allemaal. Moet hij over 2,5 terug naar de kliniek of doen ze dat thuis?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:00

Ja ik vind het erg lastig in te schatten. Hij doet het wel het beste op regelmatig werken maar dat kan natuurlijk ook aan de longe met halster.
In principe kunnen ze dat thuis doen. Mocht blijken dat het er dan nog niet helemaal goed uit ziet moet hij wel terug naar de kliniek voor controle. Dat hoop ik natuurlijk niet heb die kliniek nu wel vaak genoeg gezien haha!

Heb jij je merrie al weer weg gebracht?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:15

Breng haar vanavond weg, doen ze morgenvroeg schouwen en dan bestellen als het goed is. Ze zou nu weer hengstig moeten worden.