Jeetje Angela wat jammer! Ik dacht dat het de laatste tijd zo goed ging, zoveel positieve berichtjes, zoals ook het topic uit je onderschrift.. Snap het wel hoor, als je toch steeds weer aan het twijfelen wordt gebracht en je samen eigenlijk niet de leuke dingen kan doen die je zo graag zou willen doen dan is het toch wel erg vervelend.. Is de beslissing pas genomen? Fijn dat grote kleine Nouchka wel bij jullie blijft!
Angela, wat een naar bericht zeg... ik weet dat je alles hebt geprobeerd om het goed te krijgen met Shaddy, maar t is geen makkelijk paard zoals ik gelezen heb. Soms moet je dan hele moeilijke keuzes maken, heel vervelend.. . Wens je veel sterkte..
Beda, zo dat is bijna een abbo op de masseur! Maar als t helpt, dan is het t wel waard natuurlijk! Vervelend hoor die spierkwesties.. Chico heeft ook tot 8 weken wel last van zn spier gehad bij zn schouder...
Ellis wat fijn dat fifi weer lekker naar buiten kan enzo! En dat ze zich rustig houdt
Mies, ze blijven gaaf! Al moest ik stiekem wel weer ff lachen om dat bekkie van je
Iloon, nee, ik ga niet bij de pakken neerzitten. Helpt Goya niet en mij ook niet. Gewoon leuke dingen blijven doen ja Beda, oe, Pi doet het dus alleen maar voor de heerlijke massages die hij krijgt haha. Nee, zonder gekheid, dan moet het wel beter worden natuurlijk. Denise, dank, hoop dat hij inderdaad nog lang bij mij blijft El,dankje Fifi word alweer aardig de oude merk ik Mies, dankje Ja, koud weer en artrose gaan niet samen.. Jij ook gave fotos, stoer zeg, dat ze gewoon over de boomstammen springt! Angela, heel veel sterkte. Wel het eerlijkst naar Shaddy toe, maar snap dat het erg moeilijk is!
Zo, vandaag vrienden geholpen met het schilderen van het schip. Varen op een charter schip (zeilschip waar groepen een paar dagen op weg kunnen). Wel even lekker, in t zonnetje, gezellig.
Suus: Wat een naar nieuws! Maar als je hem goed in de gaten houd en gewoon met de dag bekijkt dan moet het goed komen . Dan kan je vast nog heel lang van hem genieten!
Mies: Ik denk ook wel dat hij haar gaat herkennen inderdaad! Bij ons op stal kende moeder dochter ook nog die ze 3 jaar niet gezien had.... Dan moeten broer en zus elkaar toch ook nog herkennen .
Cloris: Owww die gekke Piropo ook.... Dat klunzige heeft Shaggy ook een beetje .
Angela: Sterkte met de verkoop, heel knap dat je die keus hebt kunnen maken! En je hebt altijd nog een stukje Shaddy bij je in Nouchka...
Zo, er is weer flink wat gekletst Vandaag nog een dagje vrij dus ga bij proberen te kletsen En... Heb foto's van Sanne! Nog niet alles, maar wel de ligfoto's en andere mooie foto's dus die wil ik alvast met jullie delen
Martine: Ja ik vind het ook altijd leuk om even te bepraten, je kan er (meestal) alleen maar van leren Echt super dat de hengsten zo goed met elkaar gaan! Sanne: Igneo!!! Ik vind hem echt gaver en gaver worden, zo barok! Hij wordt echt stukken barokker dan Fuur denk ik zo te zien, wat een lekker ding zeg! Die hoofdfoto Suus: Aaaah, wat een leuke foto's van Goya! Goh, dus rijtechnisch is er het eea loos, hij kan het hogere werk niet aan? En hij wil zo graag, arme Goya... Weet je ook waar het vandaan komt? Ooh, lees het al, waarsch artrose of spat.. Ja, echt met de dag aankijken dus Beda: Ooch, suffe Piropo! Furia heeft dat soort acties ook altijd, op de Veluwe nog zat meneer op z'n knietjes... Ziet er meestal erger uit dan het is, maar nu met die broekspieren word je niet happy van natuurlijk. Ellis: Wel fijn dat je Fifi zelf kan verzorgen nu, kost wel veel tijd maar zal wel heel fijn zijn haar weer lekker vaak te zien! Mies: Oeeeh, daar hebben we de gave foto's, ik vond die piaffeer foto ook echt vet Angela: Ik had ook al op je hyves gereageerd, veel sterkte en hopelijk vinden jullie een leuk baasje voor haar. Gelukkig heb je Nouchka nog.
Gisteren weer bij Furia geweest, na de Veluwe even rustig aan. Hij had een dikke koker... Heeft ie niet meer gehad sinds de castratie eigenlijk. Leek ook een beetje naar voren beetje ontstoken, dus gekoeld en geprobeerd te ontsmetten met betadine, mijn bijrijdster gaat vandaag heen en die gaat het ook weer even koelen en lekker stappen op het harde met hem, hopelijk slinkt ie een beetje. Was niet heel erg gezwollen, meer dat plekje ervoor (weet niet hoe dat heet) vond ik er niet best uitzien. Ben vergeten hem te temperaturen, dus dat zal ik morgen ook doen. Wat grondwerk met m gedaan, wat is ie daar toch megascherp op. En weer gaan zitten tijdens het commando liggen, gaaf hoor
madelief88
Geplaatst: 13-05-11 09:20
Foto's:
1.
2.
3.
4. Mijn clowntje
5.
6.
7. Eerste keer erop, tijdens het commando liggen.
8. Wat een vertrouwen van mijn kanjer
Topicje komt nog, maar daar wacht ik nog even mee, zodat ik alles compleet heb Thanks Sanne!
madelief heb de foto's op hyves gezien, ik vind ze allemaal erg gaaf die ligfoto's zijn echt super balen van zijn koker hopelijk slinkt het en is de koker snel weer normaal
Waaauw wat een mooie foto's Madelief! Hij ziet er goed uit, wat wordt hij wit zeg! Mooi om te zien hoe hij op je let op alle foto's wel balen van z'n koker, weet je of het iets speciaals is? Maak je 'm wel eens schoon van binnen? Het kan misschien zijn dat er zo'n 'boon' inzit die je eruit moet peuteren, jummie..
madelief88
Geplaatst: 13-05-11 11:14
Thanks Ellis, ben er ook blij mee
Martine, nee, wil ik wel maar hij schacht 'm nooit uit ofzo... En durf er zelf niet zomaar in te graaien, bang dat ik iets kapot maak.. Heb jij tips, doe je dat wel eens bij je hengsten? Ja, hij wordt mooi wit he Vind dat echt heel mooi Hij let inderdaad altijd heel goed op z'n vrouwtje, met het liggen ook, nadat ik zo'n 5 minuutjes erop had gezeten wilde hij opstaan, hij deed echt eerst zo met z/n hoofd, baasje, ga eens aan de kant En toen ging ik er af en daarna stond ie pas op
BrankaZ
Geplaatst: 13-05-11 11:17
Frío schacht normaal ook niet uit, alleen bij het plassen. Aangezien ik weet dat hij dat altijd na het rijden doet zodra hij op stal is hou ik de boel dan even in de gaten. Als het nodig is haal ik dan het lossere vuil even weg. Moet snel zijn, hij vindt het n.l. niet echt fijn.
Je moet er eigenlijk ingaan dan met je hand, als hij gewoon binnen zit zegmaar. Wel even wat 'glijmiddel' gebruiken.. Wacht had ergens een hele nuttige link waar het wel grappig maar toch duidelijk beschreven staat.. ga 'm ff voor je opzoeken. Ik heb het bij die van ons nooit gedaan, ze lijken allemaal goed te werken, plassen ook makkelijk en schachten soepeltjes in en uit dus ik zit er dan maar liever niet aan, maar een vriendin van me had een keer dat haar paard moeilijk plaste, toen hebben we het eens gedaan. Echt smakelijk klusje is het niet, maar hij voelde zich daarna duidelijk wel beter.
BrankaZ
Geplaatst: 13-05-11 11:33
Vrees dat ik bij Frío eerst een lel met zijn staart te pakken heb en daarna een schop. Die is daar echt niet van gediend. Regio rond zijn liezen heeft hij liever dat ik er vanaf blijf. Accepteert hij nu wat beter dan voorheen, maar dat gaat niet van harte.
Oei... Ja dan wordt het lastiger... Het ligt natuurlijk erg aan het paard, misschien dat Furia het wel toelaat? Hmm in het artikel staat dat je hem dus langzaam eruit moet trekken.. Hier is iig dat linkje, het is sowieso erg grappig om te lezen dus ook voor de merrie eigenaars de moeite waard http://www.equusite.com/articles/health ... ning.shtml
ik maak die van heike ook altijd schoon, als die er soms uit komt spuit ik hem in met baby olie en als die hem daarna zelf weer intrekt valt door de olie al het nodige eruit en soms ga ik er idd ook met mijn hand in
het is idd niet het smakelijkste klusje maar je went eraan
Flaaf zou het ook niets vinden, die is altijd zo snel beledigd.. Mabrouk is een beetje hyper, zou net als Frio waarschijnlijk reageren. De rest is allemaal wel relaxt en kan het waarschijnlijk weinig schelen..
Denise respect, jij doet het dus regelmatig? Ik heb het nog nooit gedaan voor die van ons, maar ze zijn ook allemaal erg schoon, alleen Flaaf heeft er een paar velletjes aanhangen maar geen grote korsten ofzo..
heike heeft soms ook echt last van grote korsten dus die haal ik dan gewoon weg
je kan ook even de slang erin zetten zodat het ook wat vochtig wordt en daarna inspuiten met iets olie achtigs (glijmiddel / babyolie) want als hij dan op stal staat en hij haalt hem zelf in en uit trekt die olie in waardoor het soepeler wordt
Haha, Martine, grappige tekst, volgens mij ben ik deze al eens eerder op Bokt tegengekomen Zo'n boon is helemaal vaag, waar zit die dan precies want dat snap ik niet echt.. Denise, wat goed dat je dat doet, heel soms kan ik inderdaad zo'n korst wel eens weghalen maar lang niet alles.
Denk niet dat Furia er een heel groot probleem van maakt... Maar misschien dat ik het maar eens door DA moet laten doen
Denise ai ja grote korsten is niet zo lekker, misschien ligt het ook wel aan het weer hier ofzo maar ze zijn allemaal relatief schoon hier geloof ik.
Madelief die boon zit in z'n euhm slurf zegmaar, moet je er met een vinger 'uitpoppen'.. Maar als hij net zo braaf en oplettend is daarmee als op je foto's komt het vast wel goed, vond het echt mooi omdat je op elke foto ziet hoe hij op je aan het letten is
Wij zijn vanochtend vroeg even naar de markt geweest, stro en haver gekocht, hooi halen we dus bij die vriendin vandaan, ben benieuwd want ze zegt echt dat het superkwaliteit is, zou er wel blij mee zijn want hier is het af en toe nogal wisselend. Gisteren heb ik de hele middag op bed gelegen, kramp, echt niet normaal! Gelukkig nu weer wat beter, het is prachtig weer, zonnig, windstil en een graad of 28-30...