Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karina schreef:De werkzame stof in die chipjes voor manen/staart is permethrin, en hier spray ik hem al vanaf maart mee in d.m.v. spul wat hier in NL niet eens officieel verkocht mag worden, cannetje uit Amerika laten komen.... zodat ik het overal aan kan brengen.
nombrado schreef:Karina schreef:De werkzame stof in die chipjes voor manen/staart is permethrin, en hier spray ik hem al vanaf maart mee in d.m.v. spul wat hier in NL niet eens officieel verkocht mag worden, cannetje uit Amerika laten komen.... zodat ik het overal aan kan brengen.
oef...al die pesticiden op zijn lijf kan uiteindelijk ook een boel ver ergeren.
ik denk dat het bij Veludo een ander probleem is.
misschien toch eens lekker met hem aan het werk?
Robijntjah schreef:Mayke: Dus jij wil eigenlijk ook zeggen dat als je paard door 3 (!) verschillende veeartsen afgeschreven is, dat niet zo hoeft te zijn???
nombrado schreef:Er zal zeker wat zijn, maar niet iets wat niet opgelost kan worden...
een dierenarts werkt anders en kijkt anders dan dat ik kijk.
het levende bewijs, fauno, staat bij mij.
het hoopje ellende straalt weer, dat paard is niet voor niets bij mij gekomen.
nombrado schreef:Als je vind, dat de dierenartsten meer weten dan jij, en je afhankelijk bent van hun oordeel, ga je voorbij aan je eigen gaven en kracht als mens.
nombrado schreef:Robijntjah schreef:Mayke: Dus jij wil eigenlijk ook zeggen dat als je paard door 3 (!) verschillende veeartsen afgeschreven is, dat niet zo hoeft te zijn???
ze kunnen door 3 verschillende da afgeschreven zijn..., echter blijft de keuze nog altijd bij de eigenaar.
met de eigenaar als instelling, ik ga ervoor, op mijn eigen manier
gooi alle (goedbedoelde) adviezen en medicijnen aan de kant en ga dit dier laten stralen en kijken hoever we komen. De keuze blijft bij de eigenaar.
ik veroordeel niemand dat ze een dier laten gaan (dat zal een dier ook niet doen, want een dier oordeelt nl niet)
In het loslaten ( overlijden) van een dier of mens, zit iets heel moois..., dit gebeurd nooit zomaar, daar zit een heel goed bedoelde les achter.
echter heb je als mens een keuze.
die altijd vrij is
of genieten van de tijd die je nog met elkaar weg, en al je angsten opzij zetten.
en hele mooie momenten meemaken
of blijven hangen in angsten voor verlies of dood, en daar dagelijks zorgelijk mee omgaan.
je vergeet dan nl zo te genieten van momenten die er zijn in het NU.
Als je vind, dat de dierenartsten meer weten dan jij, en je afhankelijk bent van hun oordeel, ga je voorbij aan je eigen gaven en kracht als mens.
Robijntjah schreef:[Ik ben het niet helemaal met je eens, in het geval van Robijn dan... Natuurlijk zijn er ook andere situaties, maar ik zit nu even heel erg met Robijn in mijn hoofd en dan schieten dit soort opmerkingen even totaal verkeerd...