[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:34

Tjee Karina... Arme Veludo... Zag hem inderdaad bij jou schuren..Niet best, voor hem ook echt niet leuk..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:35

Had je dat chipje ( in de manen) wel al geprobeerd?

Dat zal nu alleen weinig meer helpen (meen dat je daar echt op tijd mee moet beginnen)...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 23:49

De werkzame stof in die chipjes voor manen/staart is permethrin, en hier spray ik hem al vanaf maart mee in d.m.v. spul wat hier in NL niet eens officieel verkocht mag worden, cannetje uit Amerika laten komen.... zodat ik het overal aan kan brengen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:06

Karina schreef:
De werkzame stof in die chipjes voor manen/staart is permethrin, en hier spray ik hem al vanaf maart mee in d.m.v. spul wat hier in NL niet eens officieel verkocht mag worden, cannetje uit Amerika laten komen.... zodat ik het overal aan kan brengen.

oef...al die pesticiden op zijn lijf kan uiteindelijk ook een boel ver ergeren.

ik denk dat het bij Veludo een ander probleem is.
misschien toch eens lekker met hem aan het werk?

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:17

nombrado schreef:
Karina schreef:

oef...al die pesticiden op zijn lijf kan uiteindelijk ook een boel ver ergeren.

ik denk dat het bij Veludo een ander probleem is.
misschien toch eens lekker met hem aan het werk?

Ik denk dat je ergens een stukje gemist hebt betreft veludo?

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:18

Gelukkig hebben jullie niet al te gek veel gekletst het weekend en is het te doen om eens rustig bij te lezen! :+ pffff ik ga het denk ik in etappes doen whaha.
Ik kom net thuis van een vermoeiend weekendje centerparks. Het was super, mooi park en natuurlijk heerlijk weer, maar ik had zo’n rot bed dat ik echt gebroken ben nu! Wat heb ik zin in me eigen bedje dalijk!

Anouk met een pc op je paard vind ik een idee… degene die daar een handsfree ding voor uitvind wordt vast hartstikke rijk! :D
Jammer dat je geen fijne instructrice kan vinden, dat is inderdaad nog niet makkelijk. Ook jammer van de hele discussie die is ontstaan, ik denk dat positief commentaar op de foto's juist gewenst is omdat je zelf altijd hartstikke trots bent op de foto's die je met andere wilt delen. Anders zou je ze niet plaatsen, tenminste ikke niet ;)

Kelly ik deed dat ook altijd! Gewoon rechtop maar vooral naar het paard kijken ipv naar het publiek. Maar ik kan er nu echt van genieten en me soort afsluiten en de hele omgeving vergeten. Al gaat het vanzelf prima, op HE liep ik te genieten van alle aandacht en mensen die keken!

Heidie wat een super leuke stippel met die kleurtjes!! Mag ik vragen waarmee je dat hebt gedaan? Ik moet ook met verf aan de slag op Capriola en zat te denken aan clowntjes smink. Vraag me alleen af hoe snel het eraf gaat… of dat ze dat weken op zich heeft :+

Cloris geweldig dat jury commentaar!!! Ben je ape trots op die Skim tuurlijk!

Saida kom je naar de lange teugel dag?? Dat zou ik echt super leuk vinden! Komen nog meer bokkers dus een mini barokke paarden liefhebbers meeting kan plaatsvinden hoor! :D

Ilona wat een super foto’s weer van jou! Die bovenste is echt super leuk! Niet geforceerd gelachen maar gewoon ‘echt’ zeg maar!

`Malin wat een mooi fotoalbum van Suevo online!! Hij ziet er goed uit joh! En die foto dat ie ligt is echt schattig, dat koppie! En die buitenritboom is apart, lijken wel 2 benen.

Zilfstar die dochter van jou is een echt model joh! En wat een lekker bekkie die zoon met zo’n ‘fietsenrek’. Blijft heerlijk die wisselbekkies!

Debbie leuk dat je ook aan de lange lijnen werkt met Xantha! Debbie/Elize ik heb nog geen cd ontvangen, maar er gaat wel eens wat mis met de post. Heb helaas een buitenbrievenbus. Mag ik em nog ontvangen, ik wil de foto’s erg graag zien/hebben. Zal ik de verzendkosten vergoeden?

Cyrina gefeliciteerd met je punten en plek!! Dat is niet verkeerd zeg! Super!

Anouk owww je hond tegen de draad! Ik kan me er helemaal iets bij voorstellen. Wolke vond tijdens een wandeling de schapen die het natuurgebied bij moeten houden heel intressant en zag het oranje vierkantjes draad over het hoofd. Ze was nog nooit zo hard jankend weggerend. Ik moest echt paar keer roepen voor ze kwam. Sindsdien is ze ietswat bang van schapen… ze legt de link nl verkeerd. Voor draad kijkt ze nog steeds niet echt uit dus ik roep haar nu gewoon bijtijds terug. Het was zo zielig!

Ellis toch op wedstrijd, jammer dat de spanning in de ring weer terug kwam. Desondanks vind ik je foto’s weer onwijs mooi. Maarja jouw paard kan gewoon niet lelijk op de foto plakken volgens mij! Het is wel even wennen jou in zwart jasje te zien, je hebt altijd van die mooie setjes :D al mag je sjabrak er ook weer zeker wezen.

Cynthia weer in het topic, hopelijk voel je je weer een beetje beter na al die nare berichten die je eerder moest plaatsen.

Yenneke wauw!! Wat staan jullie goed op de foto! En een mooie kleur heeft jouw paard zeg! Zo vind ik ze echt het mooiste, het hoofd al wit maar verder nog o zo donker!

Bedouin, ik heb het Portugese zadel van die site en ben er ontzettend tevreden over. Je zit gewoon recht, geen wrongen of andere toestanden maar wel ‘opgesloten’ door de randen om de zitting. Ik kan het vast niet zo mooi verwoorden als dat het moet, maar ik heb geen spijt van de aankoop en mocht dit zadel versleten zijn koop ik het zeker weer!
Ik zit er ook gewoon op met buiten rit en vorige week hadden we speurtocht op stal en perongeluk zat ik 3 uur in het zadel. Ik krijg snel last van me rug, maar behalve een beetje stijf afstappen had ik daarna nergens meer last van.
De Zaldi Schooler heb ik ooit mogen uitproberen voor een week, maar die deed bij mij erg zeer aan de billen en het kruis. Ik voelde de ‘randen’ van de boom heel goed (bij me poes ja) als ik zat en deed echt zeer met rijden. Dat was voor mijn billen iig niks. Het was idd een testzadel via treckingsaddles.com (edit: tip voor Kelly wellicht)

Wbt bitten rij ik Capriola op een koperen dubbelgebroken watertrens. Ook wij hebben veel gedoe gehad en div soorten bitten kunnen uitproberen, maar op dit bit doet ze het meestal prima! Ik heb overigens zo’n 350 graden draaiend bit nog liggen, dus als iemand intresse heeft? Wil em best voor zacht prijsje wegdoen.

Lau, wat een gave foto’s van Hincapie op wedstrijd! Jammer van het verkeerde been lichtrijden maar je hoofd zat helemaal vol zo te lezen haha! De 1e afgroet foto vind ik echt heel mooi! Hincapie groet bijna mee!

Ellis apart bit, dat heb ik nog nooit gezien. Wat is dan de inwerking? Want het ijzer is gewoon wel 1 geheel alleen het kunststof niet?

Karina!!! Jeetje wat erg van Sol!! Wat zul je geschrokken zijn!! Gelukkig kan de da je een keer een happy end beloven, maar sjeeee joh! Hoe is het nu met hem?
Heel veel sterkte ook voor je andere 2, wat een verdriet kun je daar om hebben he, dat je paard zo moet lijden. Ik heb helaas geen tip maar ik hoop echt dat iemand die gouden tip wel heeft.

Idra Ego foto berichten zijn wat mij betreft meer dan welkom! Lekker bekkie hoor van Licor! En die 2e foto is gewoon prachtig! Hij heeft een hele aparte neus, echt een stoere mannen neus!

Laksmi lekker in Nederland op dit moment! Mooie foto van jou en Flavio! Ik blijf jouw foto achtergrond echt super vinden! En fijn dat je er helemaal blij met hem op staat nu!

Mayke ik vind zadels met diepe zit juist heerlijk!!

Zo pfffff ik lig veeeel later in bed dan dat ik wilde maar ik was al zo ver met mijn post, wat een lap tekst overigens… dat ik dacht nu maar even weten hoe het in het topic allemaal is. Ben weer up to date…

Ik spam nog heeeeel even Horse Event foto’s, ik weet het, het is oud nieuws… maar jee ik ben zooo verschrikkelijk trots op Capriola!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En kan/mag Cap koningin Hagelslag worden? :+ koning Hagelslag hebben we al ;)
Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 06:56

Goedemorgen

Karina sterkte ermee :(:)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:17

karina: heel veel sterkte met veludo en rico! Gelukkig is het met girasol al beter!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:37

Wat een ellende met Veludo Karina, wat een onmacht... ik zou het helemaal niet weten wat je moet doen ik kan je alleen maar heel veel kracht en wijsheid toewensen, sterkte meis, Veludo heeft het niet verdiend maar jij ook niet!!

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:01

Karina Wat een pech momenteel voor Veludo.
Wat ontzettend die onmacht he terwijl je het liefst alles van hem over zou nemen om hem maar te ontlichten.

Misschien heb je alles al geprobeerd maar toch nog even de vraag: heb je al eens homeopatische middelen geprobeerd ipv zware middelen die misschien alleen de de oorzaak van de irritaties versterkken?

Ziet er schitterend uit Regine, jij ook! Ik vermoed dat jij dat zelf bent?
Klinkt fijn dat zadel.
Tja heb je een fijn zadel voor je peerd is het ook maar hopen dat je zelf er lekker op zitten kan, urenlang.
Daar hebben ze dan weer zadeldekken van schapenbont voor uitgevonden, reken op 99 euro erbovenop.

In de trein van Rotterdam naar Amsterdam zag ik echt heeeeel veeeel groener dan groen weiland en heeel veeel paarden! Schitterend!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:45

Ja, zeker Martine, ik zal eigenlijk altijd proberen iets homeopathisch op te lossen en daar ben ik behoorlijk volhardend in. Vorig jaar zijn we al begonnen eigenlijk vlak nadat hij bij ons kwam..... en toen stonden we nog in Noord Holland, je waaide er altijd uit je hemd en we konden de duinen gewoon zien vanaf waar de paarden stonden, maar ook daar schuurde hij zich kaal. als er 1 zo'n poedersuiker het toch voor elkaar krijgt om er op te komen is hij de banketstaaf. Ik weet niet of iemand wel eens een hond gehad heeft met vlooienallergie, dan is uiteindelijk ook 1 vlo, 1 steek voldoende om over het hele lijf zich open te krabben.
Als hij niets heeft om aan te schuren dan verwond hij zichzelf zwaar met zijn achterbenen....... Dat doet ie nu ook, en het enge is dat hij dus hypermobiel is, maar zijn coordinatie neurologisch gezien te wensen overlaat, dus we hebben hem gisteren ook alweer een paar keer zien vallen in zo'n krab-poging
Drainage compositum, allergitum, puur cullico, blaas/niercompositum, en daarnaast nog andere reinigende toestanden, kleimineralen, ursonne, biergist, lijnzaad, marstall eczem plus, veendrenkstof, trias omega 3-6-9 olie, allemaal verschillende dekens, systematisch alle suikers uit de voeding weren.... you name it, I did it.

De vriendin van het paardje wat deze zomer gestorven is op Texel is zelf naast dierenarts ook klassiek homeopaat.... maar ook zij heeft in wanhoop om haar dier te helpen naar de zware middelen gegrepen uiteindelijk. En zoals ik al zei, Steffi vd Laarse waar ik ook met hem geweest ben, die begon er niet eens aan. Deken op en fingers crossed...
Ik geef hem nu wel calendula druppels om te helpen huid te herstellen, maar er is geen beginnen aan...

Mayke, ik heb eigenlijk geen zin om te gaan reageren op jou als je niet de moeite wilt nemen er achter te komen wat er allemaal met dit paard aan de hand is, en vraag je ook om niet meer op mij te reageren, dat lijkt me beter.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:18

Karina, meis dank voor je uitleg. Wat ontzettend zwaar. Zo verbazingwekkend wanneer er geen uitkomst komt.

Jammer Nombrado en Karina, van deze communicatie, zeker wanneer jullie elkaar al zo lang kennen. Ik zie niet anders in het schrijven van Nombrado dat zij het echt goed bedoelt, ik kan er niet anders in ontdekken. Maar ik kan ook begrijpen, Karina dat confrontatie via internet even niet is wat jou op dit moment steunen kan.
Dikke knuf meis.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:19

Ik heb helaas ook minder nieuws ;(

Ik kom net uit het ziekenhuis... Wederom geen verbetering. Mijn medicatie (een heel nieuw medicijn) slaat niet aan en ik moet ermee stoppen (aangezien het niets doet, behalve zeer aan mijn oog).

De oogarts omschreef het als definitief stadium. Best even slikken dus...

Over 4 weken moet ik weer terug en als er dan niets veranderd/verbeterd is, sluiten ze mijn dossier

Maar zoals het er nu naar uitziet heb ik ook geen hoop meer dat het beter wordt.

Het enige voordeel is dat mijn hoornvlies dusdanig is hersteld dat ik wel weer (dag)lenzen mag gaan dragen. Dus zodra ik weer schietbevoegd ben (heb mijn pistool in moeten leveren door al dit gedoe) mag ik de straat weer op ...

En nog iets anders...

Ik ben gisteravond 3x gebeld (om acht uur, negen uur en half 10 in de avond) door een nummer wat ik niet direct herkende. Ergens uit het Noorden...

Bel ik terug, krijg ik een voicemail van "Mensink Erfrecht", even lichte paniek dus hier!

Begrijp er niets van! Mijn broer wist ook nergens van... Zo vreemd, vooral ook met betrekking tot het late tijdstip!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:21

Mayke ik vind dat je dit netjes met karina hebt opgelost, dus dat er buiten gelaten.
Maar als er niks te 'zien' is op een foto is er ook niks volgens jou? Maar wat als een da (of zelfs rontgenfoto) nou anders uitwijst?

elise: Wat kl*te voor je! Hoeveel is je zicht nu?
Wat raar van die telefoon... was je broer niet gebeld?
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 22-09-09 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:21

Och Suelza, sterkte met de verwerking van de uitslag!
O en ook nog sinistere telefoontjes. Maar hopen dat het 'verkeerd verbonden' was.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:22

Karina, sterkte met Veludo, wat naar zeg!!
Las ook je berichtje over Girasol, ook schrikken..
Heel veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:28

Hehe, eindelijk bijgelezen!

Zag een hoop HE foto's voorbijkomen, een discussie over commentaar, foto's en quotes uit de oude doos en nog rijfoto's :)

Karina: ik wil je echt heeeeeel veel sterkte wensen en kracht en moed, ik heb respect voor hoe je met alles omgaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:37

Mayke: Dus jij wil eigenlijk ook zeggen dat als je paard door 3 (!) verschillende veeartsen afgeschreven is, dat niet zo hoeft te zijn???

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:40

Veeartesen werken volgens protocollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:45

Ja, zover was ik al, maar in het geval van Robijn heb ik meerdere kwetsende pb's gehad als probeer dit, probeer dat... Terwijl je gewoon het hele verhaal niet weet... Houd dan gewoon je mond!

Ik snap Karina dan ook heel goed!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:46

Robijntjah schreef:
Mayke: Dus jij wil eigenlijk ook zeggen dat als je paard door 3 (!) verschillende veeartsen afgeschreven is, dat niet zo hoeft te zijn???

ze kunnen door 3 verschillende da afgeschreven zijn..., echter blijft de keuze nog altijd bij de eigenaar.
met de eigenaar als instelling, ik ga ervoor, op mijn eigen manier
gooi alle (goedbedoelde) adviezen en medicijnen aan de kant en ga dit dier laten stralen en kijken hoever we komen. De keuze blijft bij de eigenaar.
ik veroordeel niemand dat ze een dier laten gaan (dat zal een dier ook niet doen, want een dier oordeelt nl niet)

In het loslaten ( overlijden) van een dier of mens, zit iets heel moois..., dit gebeurd nooit zomaar, daar zit een heel goed bedoelde les achter.

echter heb je als mens een keuze.
die altijd vrij is
of genieten van de tijd die je nog met elkaar weg, en al je angsten opzij zetten.
en hele mooie momenten meemaken
of blijven hangen in angsten voor verlies of dood, en daar dagelijks zorgelijk mee omgaan.
je vergeet dan nl zo te genieten van momenten die er zijn in het NU.

Als je vind, dat de dierenartsten meer weten dan jij, en je afhankelijk bent van hun oordeel, ga je voorbij aan je eigen gaven en kracht als mens.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:46

nombrado schreef:
Er zal zeker wat zijn, maar niet iets wat niet opgelost kan worden...
een dierenarts werkt anders en kijkt anders dan dat ik kijk.
het levende bewijs, fauno, staat bij mij.
het hoopje ellende straalt weer, dat paard is niet voor niets bij mij gekomen.

Ik vind niet dat je dat zo kan stellen. Het ligt er maar net aan wat voor aandoening een paard heeft.
*en daar ken ik het bewijs van*

nombrado schreef:
Als je vind, dat de dierenartsten meer weten dan jij, en je afhankelijk bent van hun oordeel, ga je voorbij aan je eigen gaven en kracht als mens.

Dat ben ik wel met je eens, maar dat wil niet zeggen dat je al het advies van je dierenarts je koud moet laten.
Laatst bijgewerkt door Michelle_88 op 22-09-09 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:49

nombrado schreef:
Robijntjah schreef:

ze kunnen door 3 verschillende da afgeschreven zijn..., echter blijft de keuze nog altijd bij de eigenaar.
met de eigenaar als instelling, ik ga ervoor, op mijn eigen manier
gooi alle (goedbedoelde) adviezen en medicijnen aan de kant en ga dit dier laten stralen en kijken hoever we komen. De keuze blijft bij de eigenaar.
ik veroordeel niemand dat ze een dier laten gaan (dat zal een dier ook niet doen, want een dier oordeelt nl niet)

In het loslaten ( overlijden) van een dier of mens, zit iets heel moois..., dit gebeurd nooit zomaar, daar zit een heel goed bedoelde les achter.

echter heb je als mens een keuze.
die altijd vrij is
of genieten van de tijd die je nog met elkaar weg, en al je angsten opzij zetten.
en hele mooie momenten meemaken
of blijven hangen in angsten voor verlies of dood, en daar dagelijks zorgelijk mee omgaan.
je vergeet dan nl zo te genieten van momenten die er zijn in het NU.

Ik ben het niet helemaal met je eens, in het geval van Robijn dan... Natuurlijk zijn er ook andere situaties, maar ik zit nu even heel erg met Robijn in mijn hoofd en dan schieten dit soort opmerkingen even totaal verkeerd...

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:59

Robijntjah schreef:
[Ik ben het niet helemaal met je eens, in het geval van Robijn dan... Natuurlijk zijn er ook andere situaties, maar ik zit nu even heel erg met Robijn in mijn hoofd en dan schieten dit soort opmerkingen even totaal verkeerd...

snap ik wel
dierbare loslaten is een van de moeilijkste processen in het leven op aarde

als je je echter realiseerd, en gaat zien, dat dit een voorbestemd doel is, en weet , dat waar Robijn nu is , het fantastisch is! Zal het makkelijker zijn los te laten..
In het loslaten zitten enorm mooie lessen. Juist om je bewustzijnsniveau te openen en dieper te gaan kijken en ervaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 11:05

Ik weet zeker dat Robijn en ik bij elkaar hoorden en ik weet ook zeker dat dit alles een reden had, en die reden weet ik ook zo ongeveer wel, maar dat maakt het voor mij nog niet makkelijker... Dat ze nu geen pijn meer heeft, dat maakt het makkelijker...