Veludo op de workshop camera vond het beetje donker
Vind 'm hier zoooooo'n stoer lekker ding
Galop
Zijn allereerste uitje is een feit! Om te beginnen stond ie zich redelijk te misdragen langs de baan waar er opgezadeld werd. Heel druk, heel schreeuwerig, en ik begon me wat zorgen te maken hoe dat moest met rijden. Mensen vroegen zelfs of ik soms liever wilde wachten tot de merrie uit de baan was... eh... is ruin maar gelooft het zelf nog steeds niet . Maar nadat ik hem eventjes aan de hand wat had laten werken kon ik er zo op en gaf hij eigenlijk geen problemen meer. Af en toe een brul als er weer een paardenwissel in of rond de baan was, maar daar bleef het bij. Hij heeft z'n longen uit z'n lijf gewerkt voor me en ben hardstikke trots op hoe hij het gedaan heeft. De methode was errug duits en vooral het tempo lag veel hoger dan ik gewend ben te rijden. Maar op zich zitten daar voor zo nu en dan ook wel weer voordelen aan dus pak er toch wel weer wat van mee.
Gab, die Moreno is ECHT een gouden paard, wat was ie braaf, deed ie z'n stinkende best en zag ie er mooooi uit!! En je houding is echt zo onzettend aan het verbeteren, leg er voor de lol nog eens een van de eerste foto's naast....
Picassox ik ga het meest naar de Heja (kom er zowat elke dag langs) en als Gab en ik dolle bui hebben gaan we naar de Divoza in Heteren. Vrielink vergeet ik altijd een beetje terwijl ik daar ook dichtbij zit... toch maar weer eens langs
Frank lachen jouw foto!
Machonito
Geplaatst: 16-03-09 00:03
Karina ziet er netjes uit hoor Hij is echt nog mooi donker maar voor je het weet is ie spier wit.
Frank stoere foto nou ik zou het nog niet durven op Baron
Gab het ziet er netjes uit hoor Hij is gewoon prachtig.
Benthe
borderjay
Geplaatst: 16-03-09 00:10
Veludo was zóóó stoer,maar toch zóóó braaf Die eerste foto....zucht
DinkeyGirl
Geplaatst: 16-03-09 00:24
Leuk hoor, zo te zien hebben jullie het erg naar je zin gehad en hebben de paarden erg hun best gedaan! Gave foto's!
Wat een onwijze foto van Terrosso, jemig echt zeeeerrrrrrr kwijlbaar
En meiden hoe hebben jullie het gehad in Roosendaal?
Frank haha stoer!
Benthe hahahaha hoe jij het ook altijd weer beschrijft, heerlijk hoor! Maar 190 is toch netjes?! Haha en die paar takjes kan ik best missen, misschien kan je wel stekken
Evdpanne beterschap, dat klinkt niet lekker Hopelijk voel je je nu weer beter! Hoest met Atlas nu?
Denise hoe is het bij jou gegaan met je kanjer?
Karina bedankt voor de tip, zij had ook verschillende merken dus ik wacht even af wat zij heeft. Sonnereiter had ze ook maar ze zei ook dat die idd duurder waren. Maar ik vond ze echt heel erg gaaf!
Banditto dat klinkt al een hele leuke dag, haha lekker je paardje verwend zo te lezen Hmm zitten er ook singels en/of bilkoorden aan die dekens van 100 gram? Anders schuiven ze zo snel. Anders had ik zelf al zitten denken aan een gevoerde zomerdeken.
Peet ook dat klinkt als een leuke dag!
Penny lekker geshopt hoor, ben jaloers! Ik wil ooooooooook
Nou ik heb ook een leuke dag gehad: een paar wassen gedaan en gestofzuigd en daarna lekker met de hond een eind wezen lopen. Luna heeft bij sommige puppies de neiging om er heel dominant en patserig bovenop te gaan staan en dan te grommen alsof ze ze gaat vermoorden Ze zal nooit bijten ofzo maar het klinkt heel eng en als je nog niet zo veel van honden weet zoals de eigenaren van het puppy waar ze vandaag bovenop dook dan lijkt dat ook allemaal heel erg eng. Zeker omdat die pup moord en brand gilde maar in feite was er nix aan de hand. Ik heb madam dus aan haar nekvel van die pup afgetrokken en heb even uitgelegd aan die mensen hoe het zat, maar ja ik was natuurlijk toch de slechterik met de valse hond... Daar baalde ik dus best van zeker omdat ik gewoon die mensen goed kan begrijpen. Ik probeer dit ook altijd te voorkomen maar die mensen kwamen in de eerste instantie met zo'n rotgang aangereden (en reden daarbij bijna Luna aan ) dat ik dacht dat het mensen zonder hond waren, anders dan rijd je toch stapvoets een parkeerplaats van een hondenlosloopgebied op?
Maar goed, daarna naar stal, Luna lekker mee. Even lekker naar het bos geweest met Suevo, goed uitgewaaid en een paar stukjes pittig gedressuurd. Hij was weer zo heet maar wel braaf. Gelukkig komt de tandarts want hij had ook weer een deel van zijn krachtvoer laten staan. Ben benieuwd of dat hete eraf gaat als hij naar de tandarts is geweest, maar hij zit ook gewoon errug goed in zn velletje. Hij liep in ieder geval wel zalig
Nou ik ga mijn bedje opzoeken, morgenochtend nog even werken en dan naar stal! Truste allemaal
heikedenise
Geplaatst: 16-03-09 09:23
Benthe - 190 netjes hoor vindt ik dan die van mij gilt ook nog zo als we op wedstrijd zijn maar het is al een heel stuk minder als de eerste wedstrijd dus we gaan voorruit bij mij ging die ook erug lekker
Gab en Karina - wat een heerlijke foto's jullie hebben het erg naar je zin gehad zo te lezen top hoor
Jolijn - fijn dat het lekker ging gaat steeds beter he
Peet - lekker je kanjer verwend super hoor
Banditto - nog gefeliciteerd met je kanjer en jullie ook lekker gereden maar dat is niks nieuws he
Frank - wat een knapperd is des toch en zo rustig hoe hij erbij staat terwijl jij letterlijk op hem staat knap hoor
Malin - altijd jammer als mensen niet veel van honden af weten en dan jou de schuld gaan geven voor iets wat eigenlijk helemaal niks voorsteld maar gelukkig heb je lekker kunnen rijden
Esther - beterschap voor jou en voor atlas hopelijk knapt hij snel op is nooit leuk koliek
Nou meiden en heer mijn wedstrijd gisteren ging echt super toen we daar aankwamen stond die lekker rustig op de trailer en ben ik me eigen gaan aanmelden. om kwart over 7 ben ik gaan losrijden en hij was echt zo braaf niet omkijken naar de andere paarden en hij begon zelfs nagefelijk te lopen dus mijn dag kon al niet meer stuk. toen de ring in ik moes als eerste van mij groepje dus hop ik de ring in en hij was eigenlijk heel braaf dus mijn voorlezer zegt denies we gaan beginnen en ze noem de eerste zin op a f b binnenkomen en ik wil net voorbij de A rijden en ik voel dat die over het hekje (die witte kleine) wil springen dus ik geef hem een ''por'' met mijn buitenbeen in de hoop dat die door zo lopen maar dat deed die niet dus ik ging maar in de springhouding zitten maar hij sprong niet hij liep er dwars doorheen het hekje brak af en zat in zijn voet dus iedereen er gelijk op af en dat hekje er vanaf gehaald en gevoeld en gekeken naar zijn been maar we voelde en zagen niks dus ik weer terug de ring in en kijken of ik gediscwalificeerd werd maar dat werd ik niet dus ''iedereen'' bleef bij de hekjes staan zodat hij er niet nog een keer overheen denderden en om te kijken of dat die niet kreupel liep maar dat liep die niet. dus ik aan mijn proef begonnen en mijn kanjer liep echt super tuurlijk niet perfect maar dit is de beste wedstrijd (van ons) tot nu toe en de 2de ging ook super
ik was 2 keer 5de met 175 en 177 dus geen winst maar ik was blij dat hij niks mankeerde en hij heb super zijn best gedaan ik kan niet meer doen dan trots zijn
Denise, al zou het zijn eerste wedstrijd zijn, kan ik er nog inkomen. Maar dat is het niet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de 190, maar voor mijn gevoel liep hij erg onder me vandaan. En hoe vervelend hij normaal ook is, hij blijft altijd onder me. Matz was Matz gewoon niet.
Benthe: denk dat het dus meer om het gevoel gaat wat ie je tijdens de proef gaf? Punten zijn leuk, maar je moet zelf ook tevreden kunnen zijn!
dekke050
Geplaatst: 16-03-09 10:49
He meiden,
Long time no seen. Beetje druk de laatste weken. Maar Vorig weekend Ben ik vioor de tweede keer met Sevilla naar buiten geweest. Ik had al wel veel gewandeld aan de hand, maar nu dan eindelijk erop. Bij ons is het best een beetje eng, want we moeten eerst langs de snelweg. Er zit alleen een vangrail tussen ons en de snelweg. Maar ze is zo braaf. Ik had natuurlijk wel 2 stootkussens meegenomen, rico en happy. Dat scheelt een hoop. Dus ik op mijn barback pad en kaptoom naar buiten. Was echt zo happy! helemaal happy! De stootkussens!
benthe - ik begrijp je niet verkeerd hoor begrijp precies wat jij bedoelt je moet voor jezelf lekker hebben gereden je heb nu wel een winstpunt maar hij was niet zijn eigen dus begrijp heel goed wat jij bedoelt want ik ree gisteren ''weer'' geen winst maar heb echt super gereden en dat vindt ik het belangrijkst
Zo, het bijlezen viel mee. Mooie fotos weer voorbij zien komen! sanne en de rest, hoe was het? Mijn weekje is goed gegaan, gister dus DV clinic van Mieke Hylkema gehad. Verslagje: We begonnen met ons eerste half uurtje, eerst even hoofdstel controleren, wat veranderen en aan de slag. Ik had mijn handen vol aan Goya, reageerde niet altijd zoals ik wilde maar goed. Moest hem goed door de hoeken sturen met benen en zit, maar mijn binnenbeen heeft een willetje om te ver naar achteren te gaan terwijl hij op de singel moest blijven. Zodat Goya ook om mijn binnenbeen heen zou buigen. Op een gegeven moment beugels 2 gaten korter gedaan (ja, nu behoorlijke spierpijn hihi) en toen ging het al beter. Nog steeds dat binnenbeen naar achter maar goed. 1e les alleen gestapt, slangevoltetjes gereden op de volte zeg maar en daarbij op je houding letten. Buitenbeen naar achter, op zitbeenknobbel gaan zitten, om je binnenbeen heen laten buigen en als laatste middel de teugels gebruiken. Mieke vond dat wij beiden toch niet zo gewend waren aan de stang dus bood me voor het 2e half uur haar hoofdstel aan, met een serreta en een portugese stang. Dat dus het 2e half uur gebruikt en we zagen en merkten al duidelijk verschil. Goya boog mooi om mijn binnenbeen en alles ging al stukken beter. Ook dit alles in draf en galop gedaan, hij ging zelfs (voor zijn doen) erg rustig galopperen. Hij vindt buigen nogal moeilijk, zo ook verzameld galopperen maar dit ging wonderbaarlijk goed. Had ik ook niet verwacht hoor, zijn al een tijdje uit training maar was zo trots op mijn mannetje We hebben vooral veel aan buiging om binnenbeen gedaan, bochtjes rijden (buigingen op slangevolte, kleinere volte etc.) en aan houding. Vooral die dingen die er zo snel in slijten, zoals binnenbeen steeds naar achteren, handen hoger etc. Raakte ook wel wat in de war hoor, want ik deed mijn binnenhand wel omhoog om hem in te laten buigen maar dat mocht niet van Mieke, moest Goya om mijn binnenbeen laten buigen en iets met de binnenteugel "spelen" Erg enerverend dagje en was blij dat Goya het toch boven verwachting deed.
Verder heeft Bram een nieuw vriendje:
Prinslover
Geplaatst: 16-03-09 13:14
Wat een leuk geklets hier weer! En wat leuk dat iedereen benieuwd is hoe het was . Jullie zijn allemaal zó lief ! Ik wou dat er eens een meeting kwam met álle mensen uit het topic!! Wie weet ook nog een keer dames en heer ? *Ik ben voor! *
Vrijdag begon goed! Er was nl volop zon! Dat is altijd goed voor foto's en een strandrit! Sanne heb ik om 11.25 u opgehaald van het station en rond 12.00 u waren we op stal. Ik had Chico donderdag avond uitgebreid gepoetst, en zn staart gewassen ect. Dus nog even de puntjes op de i en naar het strand gewandeld. Hij was heel braaf, maar na ong. 1,5 uur was meneer het wel zat met al het poseren . Toen werd ie een beetje drammerig, maar hield zich verder heel braaf. Sanne heeft echt héle gave foto's gemaakt Kan echt niet wachten ze te zien! .
Daarna hebben we de 2 tinkers opgezadeld, en ging Benthe mee op Matz. Zoals Benthe al heeft verteld, was het met Matz geen succes, die werd hor en dol . Dus zijn Sanne en ik verder gegaan. Ik vond het echt heel leuk met San en de paarden, heb echt genoten . Helaas kreeg ik zaterdag alleen het bericht dat Juwel (reed Sanne op) niet meer kon lopen en spierbevangen stond . Voel me echt heel rot erover........ Ik leen 1 x twee paarden, ben voorzichtig met ze om gegaan -heb wel veel gedraafd en een galopje gedaan - en dan dit.. . Hoop echt dat Juwel snel weer goed is..
Toen we terug waren even bijgekomen, en chico opgezadel. Eerst ging ik een paar rondjes, en daarna mocht Sanne erop! Hihi, was een leuk gezicht. Ze moesten even wennen, maar het ging al snel wel erg lekker, zag er iig goed uit! Chico schrok 1 x in het begin van niks en spoot er vandoor in galop. Gelukkig ving Sanne het goed op en was het daarna over. Met de galop tijdens het aansprongen gaf die wel 2 keer een bokje hihi, maf paard! Maar daarna was die braaf! Sanne vond hem net als ik heeeeeeeeeerlijk zitten in de galop . Kortom heel geslaagd dagje. Snel naar huis, eten en richting Roosendaal. Waar we veel later aankwamen dan gepland haha...
In Roosendaal flink zitten kletsen! We hadden allemaal nog al wat te vertellen! Vooral Jasmijn had wel uit te leggen over haar nieuwe vlam! Echt heel gezellig dus. Daarna droomtelefoon spelletje gespeeld, wat ook onwijs lachen was . Het was zo gezellig dat we laat gingen slapen, Mies en ik maakte het helemaal bont met 4.00 uur...
Zaterdag rond 9.30 uur wakker, eruit, aankleden en naar de paarden. Een heerlijk rit van 3 a 4 uur? gemaakt. Echt geweldig. Ik zat op een hele leuke pony! Echt een heerlijk dier. We hadden alleen wel bagger weer, maar dat had ze ook het voordeel dat het kwa wandelaars rustig was in het bos en op de hei. Het is daar ook echt práchtig om te rijden . Na het rijden hebben we lekker wat gedronken in de kantine en wat gegeten! Daarna snel naar huis om lekker een warme douche te nemen. Mies had heerlijke pannekoeken gemaakt En piccolinies en stokbrood, lekkerrr! Daarna ook nog gesnoept van een chocolade fontein . Lekker hoor! Ook de drank kwam tevoor schijn en kwam de befraamde meidenpraat over jongens . Kortom, flink lachen, gieren en brullen geblazen . Mies, ik, en Jas en Valerie (vriendinnetje van mies) gingen gezellie stappen in een kroeg in de stad. Madelief en Sanne waren echt afgepeigerd en hadden geen zin om mee te gaan, dus die gingen lekker optijd slapen. Om 4.00 uur waren we lekker gaan slapen na een gezellige avond!
Zondag mee naar de clinic van Mies. Shannon was waarschijnlijk wat koliekerig geweest En wou ook niet laden.. Dus wat laat aangekomen, maar toch ging het heel goed -vond ik dan - . Zag er heel leuk uit, en wat is Piet toch een ontzettend positieve man, vol energie! Shannon pakte het het heel goed op, je zag haar echt na denken zo vanaf de kant. Leuk stel die 2 . Rond 13.00 uur ging ik richting huis, en zette ik Jasmijn en Madelief af bij het station.. Sanne en mies gingen shannon terug brengen en Sanne ging vandaag rond 11 uur met de trein naar huis.
Het was echt een héél gezellig (paarden )-weekend. Heb echt genoten. Thanks ladys!
Even kort bijreageren:
Karina & gab: Mooie foto's van jullie heren. Heel geslaagd dus! Ook fijn dat de paarden zo braaf waren, op de uitspattingen van wilde hengst veludo na .
Lobke: Knappe terosso! Wat een mooie foto zeg!
Suus: Ook al een leuke clinic! Knappe Goya. Wat leuk een nieuw vriendje voor bram! Leuke fotos.
Benthe: Best goed voor Matz die 1e proef! Wel jammer dat ie weer zo extreem was.. maar volgende keer hopelijk beter.
Joyce: Gefeliciteerd met je kanjers verjaardag nog!
Denise: Goed zeg, knappe Heike! Gaat echt steeds beter, volgende wedstrijd heb je vast een wp te pakken! Wel minder van die hekjes hihi.
Malin: Super van je les zeg! Lekker he, als t weer zo goed gaat! En ik vind dat die mensen wel raar reageerde, iets meer begrip kan wel. Het blijven dieren. Mijn hond haat puppy's. Die bijt niet, maar gromt wel... Dus Luna is niet de enigste hoor .
Peet: Klinkt als een leuke dag ook
Esther: Beterschap!
Frank: Jaaa, bewijs . Gekke Despi! Hij past wel bij zn baas .
Zo, dat was het voor nu weer, sorry als ik iemand vergeten ben!
borderjay
Geplaatst: 16-03-09 13:33
Klinkt als een súper weekend van jullie!!!Ben benieuwd naar de foto's!!!
Iloon, klinkt erg gezellig! Jaa, lief he Penny, die shetjes. Brammie en Spirit, Spirit is de mascotte van het Balingehof,ze zullen elkaar nu wel missen
Meides, mooi dat jullie weekend geslaagd was! Ben benieuwd naar de foto's
Zag weer leuke foto's voorbij komen! Ach wat een poepiess die shetjes!
Idd best leuk zo'n meeting, ben wel eens benieuwd naar iedereen irl. Op internet is het altijd anders!
Zoo benthe + ilaa, gister helemaal op de scooter naar stal gereden is wel eindje rijden, maar als je eenmaal op die scooter zit valt het wel mee Redelijk de weg kunnen vinden, wassenaar en denhaag is niet zo moeilijk. Maar ach om hier dat leiden uit te komen. Moet toch maar eens vaker leiden doorrijden op de scooter :p Met me vriend gaat alweer stukken beter, hij is vandaag weer aan het werk gegaan! Voelde zich goed genoeg zei die. Morgen moet weer even terug naar het ziekenhuis, gaan ze weer even kijken hoe het geworden is.
Benthe : Jammer dat het zo is gegaan, volgende x beter! Maar alsnog is 190 wel mooi