[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:39

@ Madieke: Welkom! Je hebt een geweldige kruising, echt waar. Een lekker koppie, met een lekkere nek en een lekkere lichaam Nagelbijten / Gniffelen. Heerlijk paard gewoon. (Ben ik niet de engiste met een kruising Haha!)

@ Jasmijn: Het is wel een schattie hoor om te zien. Heeft hij eigenlijk al een naam of heb ik dat gemist. En is het allemaal zeker of niet?

@ Jolynn: Xantha is een lieverd om te zien. Hoe groot is ze eingelijk?

@ Saida: Gelukkig gaat het hopelijk al weer wat beter met Cipske's wonden. Wat leuk dat ze al samen staan. Samen spelen enzo gaat vast wel komen. Wat lekker dat het zo goed ging met Gemelo, en ajoh, dat komt wel idd. Lekker tijd geven. Wat een leuke foto's!

@ Nouvel: Het is letterlijk een wit spookje hihi. Blijf nog steeds verliefd op je hoofdstel, staat hem echt prachtig.

@ Petra: Ja idd, het leukste & gezelligste topic!!! Haha! Hopen idd dat hij snel weer de oude is. Het blijft echt een lekker paardje.

Ik ga ook morgen weer foto's maken van Fue, als ik het weer niet vergeet! Haha!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:42

En dit is Fidel kruising tussen lusitano en quarterhorse hij is nu 17 jaar en al 11 jaar bij mij en nog steeds zo speels en vrolijk als de eerste dag ,

Afbeelding

Ook heb ik een nederlands paard gekocht in Spanje ja dat kan ook haha als iemand hem herkent wie weet.

Afbeelding

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:43

@Ess Hahahaha, Xantha eet een lick it in 10 minuten op, ik snap nog steeds niet hoe ze dat voor elkaar krijgt. Ik heb haar laatst gemeten en toen was ze 1.62m, groot he?
@Nouvel, mooi hoofdstel!! Ben gek op bruin!! Tong uitsteken

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:44

Ellis -> Wat heb jij toch een geweldig mooi paard! En dat hoofdstel! Kwijl Kwijl

Petra -> Grytsje krijgt nu ruim een maand voedingssupplementen van Equitop Forte en doet het daar echt super op.
Op de emmer wordt 3 schepjes aangeraden, maar 2 per dag is voldoende.
Ik had het haar een week gegeven, toen een week op vakantie geweest en toen ik haar daarna zag vond ik haar al behoorlijk opgeknapt!
Nu is ziet ze er wat moe uit, maar dat komt natuurlijk ook van de bevalling en van Cipke die energie van haar vreet.
Verder doet ze het er prima op, de schimmel is weg, de mijt bijna.
Voor een reinigingskuurtje kan je brandnetelthee geven, dit kan je bij de meeste paardenzaken wel halen, of anders bij de paardendrogist op de site.
Over brandnetelthee heb ik veel goede berichten gehoord en gelezen.
Op een ander forum las ik iets over een andere kruidenthee, Chevadonyll, moet je anders maar eens lezen op de site http://www.chevalcare.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2&category_id=5&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=38
Klinkt ook veelbelovend, maar daar heb ik nog geen ervaringen over gelezen.
Laatst bijgewerkt door _Saida_ op 19-03-08 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:44

@ Jus: Wat een leukertjes.

@ Jolynn: Hahah, likkend of knagend? Huilen van het lachen Dat is aardig groot ja, wat is Fuego een kleintje Gaaaap Nagelbijten / Gniffelen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:45

Essssss schreef:
@ Madieke: Welkom! Je hebt een geweldige kruising, echt waar. Een lekker koppie, met een lekkere nek en een lekkere lichaam Nagelbijten / Gniffelen. Heerlijk paard gewoon. (Ben ik niet de engiste met een kruising Haha!)

Dank je Haha! Vind der ook heel leuk en appart Tong uitsteken

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:50

Haha Haha!.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:54

dat ik der zal op inet stond er alleen 2 jarige wist niet dat t een kruizing was haha Tong uitsteken

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:05

_Saida_ schreef:
Dani -> Wat een grappig paardje heb jij!
Hij is duidelijk gek op de camera! Haha!

Hij is een zij.... ! Lachen

Ik ga even niet bijreageren. (Doen jullie dat standaard hier?! Haha! )
Maar ik heb wel alles bijgelezen. Ik ga m'n pc afsluiten, morgen weer een dag. Werken en dan naar Furia! Doei! Doei!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:08

haha Dani, als het zo snel gaat reageren we niet op iedereen hoor Knipoog
Weer leuke fotos Lachen

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:08

Saida, Bloos Bloos, je hebt helemaal gelijk ik ben een beetje verlieeeefd haha Knipoog. Die foto idd, met dat lipje ook he..
Gelukkig dat de wondjes al wat beter zijn.. En nou Grytsje ook al dr koppie gestoten.. Hij heeft het wel van zijn moeder iig haha. Haha, wat ziet er uit met die slobber! Prachtig! Leuke foto's weer.

Ellis, knap hoofdje toch ook heeft die witte spook. Weet je wat best wel erg is, dat ik helemaal niet weet hoe jij merrie heet omdat ze altijd wit spookje word genoemd haha Vork

Madieke ja daar ben ik echt blij mee joh! Kan er dan zelfs met de fiets heen! Ik had wel wat weide/opfok gezien maar dat kostte flink meer en dan kan mn vriend elke keer met de auto rijden Bloos.

Peet, tjillert heeft echt een lekker nek op die eerste foto!

Ess, haha je hebt een knaagpaard.. ik wist altijd al dat Fue een beetje vreemd was Vork> Paardje heeft een naam: Billy Clown, maar er hoort natuurlijk een echte Spaanse naam bij dus zodra ik hem in het echt heb bewonderd ga ik daar eens heel hard over nadenken.

Jus, wat een knappe paardjes heb jij! Vooral die Fidel, en wat ziet ie er goed uit.

Danielle, veel plezier bij Fuurtje morgen! Gaat hard he, iedereen heeft goede voornemens gemaakt om veel te plaatsen haha!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:12

ik ga volgende week zeker alles neer zetten Lachen dus als jij er ben staat er weer heel veel gras hahah Knipoog Wel kopen hea!! Vind m echt leukkkkk!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:21

furia, hihihi die foto lijkt het ook of tsjillert een heel groot hoofd heeft en een heel klein lijfje

saida, wat vervelend dat ze nou haar hoofdje weer gestoten heeft, en dan die kleine heelmaal onder de slobber mama heeft voortaan een slabbertje nodig hoor

ellis wat een super gaaf hoofdstel heb je toch en wat een lekker koppie ook

jus ook ene heel gaaf paard heb je die witte en dan nog een uit nederland kon je toch niet zonder holland hihihi
ook top beestje hoor hoe kwam je er zo aan om een nederlands paard te kopen in spanje????

dani leuk he op iedereen reageren meestal doen we ons best maar net wat soeske al zei als er zoveel wordt geschreven is niet alles bij te houden Haha!

volgens mij heb ik iedereen gehad he Clown

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:24

@ Jasmijn: Hahah, ik heb een vreemd paardje idd Clown... Billy, hihi, idd.. Verzin daar maar een typische stoere Spaanse mannen naam bij Nagelbijten / Gniffelen. Billy is trouwens wel een geinige naam, lekkere roepnaam.

@ Dani: Hahah, meesteal wel hoor. Maar zoals Soeske al zegt, als het te hard gaat niet op iedereen.

Mij niet Peet!! Whoosh! Hahha nee geintje, is niet erg Huilen van het lachen

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:27

Oké! Dan ga ik daar vanaf morgen mee beginnen haha!

De tip in de openingspost '2 schermpjes methode' komt dan ook wel goed van pas!

Ojah, ik ging slapen.......................

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:28

Ik start altijd een Word document op en reageer op iedereen bij. Dan kopieer ik dat en dan plak ik het hier weer op. En voila Haha!.

Slaapse!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:35

damn dames! Wat gaan jullie snel!!

En wat een prachtige paarden komen hier voorbij... wow!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:39

Jus, zo'n kruizing noemen ze toch een azteca in Spanje?!! Daar heb ik zulke gave van gezien.... valkjes, palo's....zucht...

Cipke onder de slobber....dat kan toch niet zo! Lachen

Nikki, heeft het topic gevonden!

Ellis, wat heb jij een gave hoofdstellen te koop zeg... het is dat die bruine niet 'kleurt' anders had ik het wel weer geweten....

Leuke lusi kruizing! Welkom missDonna en alle andere nieuwkomers!
Yolynn, wat wordt Xantha al een hele dame! Nikki en ik gaan ook regelmatig samen naar stal. (we groomen elkaar dan om de beurt Lachen
Meiden wat gaan jullie hard! Ik ga slapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:42

Jeeeeutje, 3 pagina's op 1 dag!!
Das een record of niet?! Haha!

Bijhouden wordt echt moeilijk als het zo hard gaat!

Iloon Leuke foto's van Amanda! Waar zijn ze genomen? In Madestein? Moet nog steeds een keertje langskomen hè op stal. Knipoog Misschien als ik binnenkort weer bij m'n ouders langs ga. Die wonen immers ook aan de Haagweg!

Saida Ach die Cip. Die heeft ook wel veel te verduren. Eerst staat z'n mama boven op z'n beentje en dan morst ze ook nog slobber over hem heen Vork
Hij is wel heel schattig!!

Jasmijn Hij is leuk! Nog een lekker baby hoofd. Een beetje X-tremo toen ik hem voor het eerst zag. Die zat toen ook dik in de wintervacht. Echt een bulletje. Lekker ruig.

Lobke Jij hebt echt zo'n gave baan zo te lezen!! Ik heb altijd gezegd dat ik iets in de mode en de paarden wil doen. In de mode ben ik nu bezig en in de paarden gaat er hopelijk ook van komen in de toekomst!!

Peet Tjilliebilly is ook zo'n mooie vent!

Ellis En jouw sprookje is ook weer mooi WIT! Ze kijkt lekker statig op de foto's. Een echt dame.

Cinv Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!

En vandaag ook weer nieuwelingen erbij zag ik, dus bij deze WELKOM!!

Zo duik nu m'n bedje in. Moet morgenochtend weer fris en fruitig op het werk zijn. We zijn nu alweer bezig met de verkoop van de winter 2008 collectie. Klinkt ver hè! Het moet nog zomer worden! Lachen
Eerste weekje verloopt tot nu toe goed. Maar heb nog 4 weken te gaan.

Truste!!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:44

speciaal voor esmee

sorryyyyyyyyyyyyy

dat ik je vergeten ben meis zal nooit meer gebueren

sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

liefs peet Haha! Clown

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:46

en cinv ook vergeten en dat nog wel op je verjaardag

nog veel plezier die laatste uurtjes Haha! Clown

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:28

PatriesjeMR2 schreef:
Over bloedlijnen bij de Andalusiers... misschien dat iemand eens kan kijken naar die van mijn paardjes? Ik heb er echt geen flauw idee van Bloos
Ensueño (Grelo x Quiceña)
Bailando (Fauno II x Garza)

In het PRE stamboek kom ik geen paard tegen dat Ensueño heet en ouders heeft met de namen die jij opgeeft. Ik vind verschillende Grelo's, maar geen die de vader zijn van een Ensueño. Ik vind niet één paard met de naam Quiceña. Kun je nog eens nakijken of deze informatie klopt en of je alles goed gespeld hebt? Met een geboortedatum en de naam van de fokker komen we misschien ook wel verder.

Bailando staat er wel in. Het meest significante wat ik zie in zijn bloedlijn is een Domecq hengst en een merrie van Romero Benitez, beide aan vaders kant. Deze stoeterijen werken met de oude cartujaanse bloedlijnen. Verder staat er een Buendia Peña aan moederskant. Deze stoeterij had in het midden van de vorige eeuw naam en faam, zowel binnen het gebeuren van het stierenvechten als in verband met de uitstekende kwaliteit van zijn paarden. Al deze paarden komen voor in de derde generatie voor Bailando (dus zijn over-grootouders).

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:57

Mijn hemel wat gaat dit topic toch hard!!!!

@Cinv: Gefeliciteerd met je verjaardag! (kan nog net toch? Knipoog )

@Saida: Sil kan wel in de paddock lopen, daar stond hij ook in toen ik kwam (dacht dat hij binnen zou staan,
maar stalhouder had hem vanmorgen lekker buiten gezet), maar hij stond helemaal te verkleumen, was drijfnat en oortjes
waren ijskoud, dan maar lekker naar binnen!!

Het zit Grytsje en Cipke ook niet mee he! De ene wonden op de benen, de ander een dik oog Boos! Geeft ze allebei maar
een dikke knuffel!

@Ellis: mooi koppie heeft jouw schimmel, prachtig hoofdstel ook trouwens Lachen

@peetisgreat: Wat een kanjer is jouw Tsjillert toch!!

@jus:
Wat een vreselijk stoer paard is Fidel, prachtig!

Zo, niet iedereen gelezen, maar ik doe mn best, hahaha!

Morgen mag ik gewoon heerlijk zo lang mogelijk in bed blijven liggen als ik maar wil, moet morgen avond de
nachtdienst in, dus moet wel ff genoeg geslapen hebben. Is voor mij geen straf Haha! Haha!

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:03

Ik zie dat ik onbehoorlijk ben geweest door me niet eerst even netjes voor te stellen. Knipoog
Ik heet Suzanne en ik woon in Spanje. Ik heb altijd al grote bewondering gehad voor het spaanse paard en ben hier dus met mijn neus in de boter gevallen Haha! . Ik hoop dat ik hier af en toe wat nuttigs kan bijdragen en kom anders gewoon eens af en toe langs om de foto's van jullie paarden te bewonderen. In mijn profiel staat uitgebreide informatie over mijn bedrijf hier in Spanje en ik nodig jullie uit om dat te lezen, al was het alleen maar om de foto's te zien!

Groetjes,
Suzanne

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:07

peetisgreat schreef:
speciaal voor esmee

sorryyyyyyyyyyyyy

dat ik je vergeten ben meis zal nooit meer gebueren

sorryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

liefs peet Haha! Clown

'

ROFL ROFL ROFL ROFL

Hhahaha, moest ik erg om lachen. Al vergeven Huilen van het lachen !!