[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frappa

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:06

Hoi, Hoi

Dan meld ik mij ook maar hier, ik ben in het bezit van een andalusier na ja geen volle want zowieso zitten er geen papieren bij.
en vind het wel gezellig om hier mee te kletsen .

Moet ik mij verder ook nog voorstellen of is mijn profiel voldoende ?? Haha!

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:10

Hallo dan Dames!!

Heb ik verdorie alles bijgelezen maar weet nou al niet meer wat er allemaal is gezegt...

Welkom alle nieuwe..
Leuk Ilona dat jij er ook ben Lachen

Pipi: Wat is Mynke toch een lekker stuk Lachen echt een moppie!

Paardenvoetbal is echt zooo leuk ook om te doen... denk dat Sjors dat ook wel leuk vind.. Sienna niet die vind dat eng Tong uitsteken

Fem: haha Leuk dat Meas altijd naar buiten kijkt... Geen ruzie met Zoë en Gringo?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:17

hai frappa , je ziet idd dat mio wat witter word
voor de nieuwe mensen is een korte introductie miss wel leuk Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:24

Heej Frappa Gezellig Lachen

VEEELL Mio foto's plaatsen he dalijk Tong uitsteken

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 19:32

Hoi allemaal,

Nou zal mij is even voorstellen dan,
Ik ben Franny , 22 jaar en kom uit rotterdam.
Ben sinds april 2004 in het bezit van een andalusische ruin na ja 1 zonder papier dus niet helemaal Haha! . genaamd Mio mi Mio.
Mio heb ik gekocht bij kimmie 261 waar ik haar nog steeds dankbaar voor ben Haha!
Mio heeft heel wat meegemaakt is zijn nog jonge leven ( is nu 5 1/2 jaar) dat is te lezen in mijn profiel. Dat is zo verhaal en zo is het makkelijker.

Ik ben thuiswonend heerlijk bij paps en mams en heb 4 jaar een vriend en tevens nog een hondje ( niet moeders mooiste maar wel erg lief zeggen we dan maar)
Ik werk 25 uur p.w op stichting manege Hillegersberg en dit is sinds sept ook Mio's huis. Nooit verwacht dat hij al die aandacht zo leuk zou vinden op de manege.
Ook zit ik sinds kort in de carrousselgroep van onze manege, en heb ook met mio al een x meegereden, was zeer braaf. Deze groep is afgelopen jaar kampioen geworden dus moet echt hard oefenen en jeetje best pittig maar wel erg leuk.
Uuh verder heb ik ook een aantal lesklantjes en geef ik elke zaterdagmorgen kinderrijlessen in strijen.
Sinds vorige week ook begonnen met de orun 1ste fase en hoop die natuurlijk te halen dat ik ook op mijn werk les kan gaan geven.
Ow ja werk ook nog een aantal avonden achter de bar in theater het kruispunt in barendrecht.

Nou dat was het wel zo'n beetje, ow nee al mijn vrije tijd en vakanties ga ik graag naar Les Chevaux als ponykampleiding en Mio is dan ook het ultieme leidingpaard, vind hij zooo leuk.
Nou dit was het echt.
En zal binnenkort is mio foto's maken

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:51

hierbij stel ik mij ook evenin het kort voor.
Ik ben Vicky, 25jaar woon in noordwijk en mijn paarden in voorhout.
Ik ben in het bezit van waarschijnlijk een lusitano, althans zo heb ik haar gekocht, 2.5 jaar geleden.
Inmiddels zijn we M1 dressuur met 7 wp`s, springen we regelmatig onderlinge parcoursen en zo af en toe een oefencross.
In de zomermaanden rochten wij ons op het endurance rijden, we zijn nu klasse 3 startgerechtigd.
Verder heb ik nog een mijn oude d pony merrie, een eigenwijze shet. en sinds kort uit duitsland een zwarte d pony welke een paint schijnt te zijn.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 22:59

Willen jullie alsjeblieft even in Beestenboel kijken bij; Hond vermist in IJmuiden? het gaat om Kito van een vriendin en elke hulp is welkom misschien heeft iemand de hond gezien...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:41

hai vicky ! leuk te horen dat het zo goed gaat met larena !

cloris ..ik woon andere kant van het land ..denk niet dat die hier langs zal wandellen ..maar je weet maar nooit

nou mijn kleine staat helemaal strak ivm de sint , nog nooit zo'n heilige gelover gezien Haha!
hij wil drie dingen van de sint
een fiets
een fietshelm en
een fiets bel

verder niks

nou heeft op piet dat al geregeld maar hij wil dus echt verder niks ..al paar keer gevraag en gevist
maar verder als wat chocolade en pepernootjes komen we niet
..

vanmiddag echt heerlijk gereden op kiatje ..wat ee toppertje is t toch ook

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:59

@ Frappa en Vicky, leuk dat jullie hier ook zijn! Zo zie je ineens weer allemaal oude bekende.

@ Cloor, ik woon ook een beetje te ver van Ijmuiden, maar ik zal toch voor de zekerheid op letten.

Ik had gisteren les gehad en was op sommige punten weer even flink met de neus op de feiten gedrukt. Maar hoe ver de les ging hoe beter Chan begon te sjouwen, heerlijk toch zo'n gevoel als je paard onder je komt begint te swingen.

Vandaag ging het gewoon weer zo fijn, hij liep echt heerlijk. Helaas had ik geen slachtoffer kunnen vinden om foto's te maken, maar ik beloof ze komen er aan. Misschien morgen meer geluk. Clown

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 00:01

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:27

Wat een leuk topic, ik zal mezelf ook even voorstellen.

Ik ben Petra en moeder van 2 kinderen. Vroeger altijd arabieren gehad en toen de eerste spruit zich aankondigde een paar jaar gestopt met de paardeboel. Maar ja het ging toch weer kriebelen, en ging op zoek naar een Lusitano. Nou dat was snel afgelopen want ik schrok me dood van de prijzen. Het werd een Engels Volbloed van 5 jaar net gecastreerd zo van de renbaan.Dus Haha! het tegenovergestelde van een barokke Lusitano.
Na twee jaar kwam er een spaans gefokte arabier van 1 jaar op ons pad.(gered van de weg naar Paardemarkt in Hezel door allerlei omstandigheden) Hij is nu 5 echt barok en volop in de pupertijd. Hij is vanaf april dit jaar gestart met dressuurwedstrijden onder Romy een lieve puper van 15 Pling .

En ja nu sinds 2 en half jaar een Lusitano mijn wens was uitgekomen. Justin hebben we via Kimmie 261
en ik ben er zooooo blij mee.
Met alle 3 mijn paarden ben ik blij maar het karakter temperament en eerlijkheid van Justin vind ik ongekend en vind het nog iedere dag een droom als ik die 4 ( een loge) paarden zie staan en me een goedemorgen in koor toe hinneken.

Heel erg leuk om te lezen over jullie paardjes. En wat fijn dat het weer beter gaat met Suevo wat een ellende was dat.

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:27

Wat een leuk topic, ik zal mezelf ook even voorstellen.

Ik ben Petra en moeder van 2 kinderen. Vroeger altijd arabieren gehad en toen de eerste spruit zich aankondigde een paar jaar gestopt met de paardeboel. Maar ja het ging toch weer kriebelen, en ging op zoek naar een Lusitano. Nou dat was snel afgelopen want ik schrok me dood van de prijzen. Het werd een Engels Volbloed van 5 jaar net gecastreerd zo van de renbaan.Dus Haha! het tegenovergestelde van een barokke Lusitano.
Na twee jaar kwam er een spaans gefokte arabier van 1 jaar op ons pad.(gered van de weg naar Paardemarkt in Hezel door allerlei omstandigheden) Hij is nu 5 echt barok en volop in de pupertijd. Hij is vanaf april dit jaar gestart met dressuurwedstrijden onder Romy een lieve puper van 15 Pling .

En ja nu sinds 2 en half jaar een Lusitano mijn wens was uitgekomen. Justin hebben we via Kimmie 261
en ik ben er zooooo blij mee.
Met alle 3 mijn paarden ben ik blij maar het karakter temperament en eerlijkheid van Justin vind ik ongekend en vind het nog iedere dag een droom als ik die 4 ( een loge) paarden zie staan en me een goedemorgen in koor toe hinneken.

Heel erg leuk om te lezen over jullie paardjes. En wat fijn dat het weer beter gaat met Suevo wat een ellende was dat.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:30

morge dames
zo petrahin jij bent wel erg enthousiast he Knipoog Haha! Clown
heb je al eens voorbij zien hobbellen , welkom!

lekker he skattie als die paardjes lekker ontspannen raken en beginen te swingen doet kiatje ook zo heerlijk

gister nog lesgegeven op kiatje , en nog even zelf opgestapt , wat een braaf peerdje is dat toch ook
vandaag de laatste proefrit van de potentieel koper , om aan te geven hoe wat waar
die zou eerst heden ochtend komen maar dat is verplaatst naar vanmiddag want er valt een druppel regen..

net als mijn bijrijdster , echt t is dat ze leuk rijd ..
zodra ze denkt dat het zou kunnen gan regenen komt t niet

ik stam nog ui de tijd dat je naar je verzorg paard ging , weer of geen weer GAAN
en rijden ook ..weer wind en regen

ach ja ..

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:45

Goeiemorgen!
Weer nieuwe aansluiters en oude bekenden,wordt echt heel gezellig hier!

nickyu schreef:
ik stam nog ui de tijd dat je naar je verzorg paard ging , weer of geen weer GAAN
en rijden ook ..weer wind en regen
ach ja ..

Tja,Nick,hier idem,maar ja,wij stammen dan ook uit een ander tijdperk Haha! Cool
Zelfs nu nog,als ik de kans krijg om te rijden ga ik,weer of geen weer.
Ben volgens mij in het penny tijdperk blijven hangen,hahaha.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:49

hihi

erger nog , sinds mijn laatste aanwinst weer geheel penny geworden ..we gaan nu in stijl:P

zag nu ook dat roze geruitte dekje ..die heb ik ook nog in de shop liggen
en die ziet er best wel erug leyuk uit op een zwarte (te zien aan de voetballende fries) had ik niet verwacht Bloos

pen nooit echt penny keurtjes setjes geweest
mar sinds maike is het schering en inslag (schaamt mij diep..)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:54

Goedemorgen allemaal Lachen

Jaaa ik ben ook van dat stempel hoor, ik weet nog dat ik 2 uur in de regen ben gaan lopen met mijn regenpakkie aan, en een zelf in elkaar geflansde wollen denken voor mijn verzorgshetlander Clown Toen was ik 10 ofzo haha maar mijn ouders liepen ook altijd te klagen dat ik nooit ergens mee naar toe wou. De pony ging altijd voor alles Haha!

Ik vind "de ponyjeugd van tegenwoordig" over het algemeen echt ontzettend verwend. Er zijn er weinig meer bij die echt willen en verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Ook een beetje logisch nadenken kunnen ze niet meer Rolleyes Vandaar waarschijnlijk het grote aantal mensen met paarden, in plaats van paardenmensen... dat is echt een wereld van verschil!

Femke wat een heerlijk uitzicht Haha!

Cyrina en Petrahin welkom! Engreida vind ik echt een hele sprekende merrie, dat heb ik niet vaak met merries Haha!

Vicky, Fran, Patries, leuk om jullie van t oude cluppie hier ook te zien!

Cloris ik heb het berichtje gelezen, ik zal mijn ogen open houden. Wat een mooie hond, het lijkt wel een wolf! Dit moet echt zo erg zijn voor de eigenaren Huilen

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:17

Wat gezellig hier Lachen

Ik kom me ook melden. Voor de mensen die me niet kennen: Mijn naam is Maike, 29 jaar, getrouwd en moeder van een 4,5 jarige stoere knul. Ik ben in het rijke bezit van een lusitano, Oeste. Hij is nu 11 jaar, schimmel en gaat het nog steeds beter doen in de sport.

Cloris, wat vervelend van die hond. Ik hoop dat ze hem snel vinden!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:20

sssst jongens engels praten ,.. we hebben een sub mod aan boord

geintje Knipoog welkom miss muts

leuke blauw schimmel heb je ! stoere bink hoor
hij is wel al erg wit voor de leeftijd (of het moet zo opvallen om dat de manen nog zo mooi donker zijn Bloos , volgens mij heb je ze stiekum geverfd Boos! Haha! )

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:23

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:27

Haha Nickyu, ik ben submod SGW en niet van hier Haha!
Oeste is idd erg wit, met zwarte manen (alhoewel zijn manen ook al wat grijzer worden).

Redina, ik krijg het filmpje niet goed te zien (stoort erg). Ik ga nog even verder prutten.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:31

rechts achter lijkt niet zijn beste sterkste (bespierste?) kant
verder loopt die nog wat onwennig , niet recht maar het is een jong paard ziet overal van alles
dus tja wat wil je , het is een spanjaard en die willen zekerheid boven alles
(hij kijkt echt om zich heen van eerst zeker weten dat er geen paard etende kabouters achter die deur op 30 meter afstand zit en daarna wil ik miss wel eens tonen dat ik ook kan strekken ..
om een goede draf te laten zien liep die in mijn mening iets te langzaam ..niet vergeten is nog jong ding)is erg flexibel in de koten , als de spieren dadelijk wat getrainder zijn verwacht ik een mooie zwung

persoonlijk als ik zou twijfellen liet ik m keuren en rechts achter even extra aandacht aan geven , de knie niet vergeten en koot evt even op foto zeker als je de sport in wilt

verdr een leuk ding om te zien !

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:36

missmuts je moet hem even laten staan.
dan bouwt hij in je pc een soort geheugen zeg maar.
dan na een paar minuten kan je hem wel goed bekijken.
ik twijfelde ook over zijn gang.
wil hem (als ik er wat mee zou doen) ook laten keuren
en wil hem nog een keer zien als hij bekapt is.
want van achter zag ik iets vreemds
hij was juist super super braaf nickyu
ze lieten hem eerst binnen los lopen.
longeerzweep trok hij zich niet veel van aan.
ook kwam er buiten een tractor aan. deed hem ook niks.
heb zijn benen afgetild en zijn voeten opgetild. klapje onder zijn buik gegeven. hij vond alles wel best.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:36

Heeft hij nou zo'n dikke pees aan zijn rechtervoorbeen op 1 van de eerste foto's? Of vertekend de foto nou?

Een lief dier om te zien, moet nog wel echt groeien. Ben benieuwd hoe hij loopt na een goede kapbeurt en een aantal weken wennen aan zn nieuwe stand.

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:39

niet dat ik gevoeld heb dinkeygirl.
ik ben ook heel benieuwd hoe hij loopt als hij bekapt is en hoe hij eruit ziet over een tijdje.
als ik hem zou kopen. (lees als hihi) dan wil ik hem 3 x per week gaan longeren voor een paar maanden.
en wat grondwerk doen. nog even uitlaten groeien en bij laten komen.

hij was op zijn rug wat mager. maar dat zie je niet op de foto.
je kon zijn ruggegraat goed voelen zeg maar.
maar hij was zoooo lief. echt zo braaf

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:40

woont er niet iemand in zuidlimburg die mee kan de volgende keer Knipoog