Friesen taxatie topic!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

diewertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:57

Citaat:
diewertje schreef:
En nu mijn eigen paardjes
Naam: Diewert
Geslacht: ruin
Leeftijd: 12 jaar
Afstamming: Piter X Naen
Bijzonderheden: Z1 + winst dressuur. Diewert is een super voorwaarts paard met een supergalop en een heel lief karakter

http://www.mijnalbum.nl/Foto=K8ULLVGP[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naam: Wybrand
Geslacht: ruin
Leeftijd: 6 jaar
Afstamming: Lammert X Oege
Bijzonderheden: M1 startgerechtigd. Heeft een stokmaar van 1.75 m . Heeft manen van ruim een meter en een heel lief karakter.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wil iemand nog een gooi doen

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 22:04

diewert ong. 10.000
wybrand 8000

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:03

heyitsme schreef:
diewert ong. 10.000
wybrand 8000

denk dat je zeker wel in een zeer goede richting zit...als je niet iemand hebt die er meer voor wil geven.

wat een super mooie paarden!!

wie weet wat mijn wessel zou opbrengen,2 jaar,hengst,Maiko X Sjaard.

VB niet mee naar een keuring geweest,dus ik weet niet wat voor premie hij zou hebben gekregen als veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:17

Ik weet niet wat je er voor zult krijgen kimmie, maar denk dat hij in de lagere prijsklasse zal gaan vallen i.v.m. witte kol..
Tuurlijk zijn er genoeg liefhebbers die hem zouden willen hebben misschien voor de sport. Dan maakt die kol niet veel uit..

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:35

lagere prijsklasse... nou dan mag ie blijven

en zijn moeder Sjaard X Pike 10 jaar oud betuigd en onder het zadel,wel heet met rijden.
Geen aftekeningen 2de premie merrie.heeft licht maanexeem..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Adil

Re: Friesen taxatie topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 11:45

@Kimmie261: Je hebt wel echte Friezen zeg!!! Wat een voorkomen zeg!!! Bouw is echt wat klassiek, maar erg mooi! En dan 't front van die paarden....SUPER!!!

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:41

kimmie261 schreef:
lagere prijsklasse... nou dan mag ie blijven

Anders niet dan? Haha

Pff z'n moeder ik heb echt geen id ben niet zo goed in dat taxeren.. heeft ze 2e premie steropname? Of 2e premie als veulen/enter/twenter..?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:43

2de premie als laatst gehaald in 2001,dus toen was ze 5

nee hoor wesseltje mag altijd blijven,ik vind het een kanjer!!

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:07

Karoliefje schreef:
Ik vind dat hier nogal laag getaxeert word, Friezen zijn in deze periode ontzettend duur, Mijn paard is echt wel meer dan 8500 waard! (buterblom van kooldenhof) ze heeft 2 nakomelingen die ster zijn, een 4 jarige ruin betaal je al gauw met goede papieren 5000 voor, en je kan een paard niet alleen taxeren op uiterlijk. Het gaat ook nog eens om of die papieren heeft, en hoe goed die papieren zijn.

Het zijn dan ook voornamelijk leken die hier taxeren. Je valt men nu min of meer aan dat ze niet correct taxeren, maar als je dat wilt dan moet je naar een handelaar of fokker gaan, niet het hier op bokt vragen! Enneh, als je al lang weet hoeveel je paard waard is, waarom vraag je het hier dan nog???

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:26

En daarbij zijn wij geen kenners. Als je vind dat je paard hier te laag getaxeerd wordt, dan kan je beter een ervaren iemand vragen. Nu zien we het van foto's, momentopnamens.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:31

Sommige paarden worden gewoon te laag getaxateerd en sommige paarden in ogen te hoog.

Maar als je hier je paard opzet dan weet je wat de gevolgen zijn

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:55

Het was niet echt gericht op mijn paard trouwens, want mijn paard zal sterven bij ons. die gaat nooit meer weg! Maar ook op andere paarden dusja

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:30

wessel: 3000 ong. hij is nog jong, wat een klassiek voorkomen inderdaad, ik denk dat dat kleine kolletje niet veel verschil maakt hoor, als hij in de sport loopt etc, dan zou je meer kunnen vragen maar op het moment zijn de prijzen van zulke beesies (en daarmee bedoel ik jong, geslacht, papier enzo) niet spectaculair, en in mijn ogen kan je beter een hengstveulen houden tot hij 4 a 5 jaar is, wedstrijdklaar maken en dan pas verkopen omdat je er dan veel meer voor kan krijgen, maar je hebt er ook werk van .

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:56

heyitsme schreef:
wessel: 3000 ong. hij is nog jong, wat een klassiek voorkomen inderdaad, ik denk dat dat kleine kolletje niet veel verschil maakt hoor, als hij in de sport loopt etc, dan zou je meer kunnen vragen maar op het moment zijn de prijzen van zulke beesies (en daarmee bedoel ik jong, geslacht, papier enzo) niet spectaculair, en in mijn ogen kan je beter een hengstveulen houden tot hij 4 a 5 jaar is, wedstrijdklaar maken en dan pas verkopen omdat je er dan veel meer voor kan krijgen, maar je hebt er ook werk van .

En 4 a 5 jaar alle kosten, reken maar uit keuringen zijn ook niet om de nocht (oo ik ben ook een rasechte fries he ) voer, veearts, ijzers, inentingen en dan de wedstrijdkosten nog.
Ik denk niet dat het veel verschil maakt dat als je het dier als veulen voor 1400 euro verkoopt of als 4 of 5 jarige voor 5 a 6000..

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 11:43

kimmie261: als die merrie ster is.. uhm.. dan gok ik op een 8.000 a 10.000.. ik weet het eigelijk niet!! hahahhaa mn zus (Liekjuh hier op bokt) en mn pa hebben er echt heeel veel verstand van.. ikke niet

Ik vind het trouwens wel een gave merrie! Je ziet goed dat het een Sjaart is!!

Ok, voor de liefhebbers.. hier mijn merrie!

Naam: Romy V.
Ras: Fries
Kleur: Gritzwart
Aftekeningen: geen
Premie vb: 2de
Premie sb: ster
leeftijd: 9 alweer.. ze wordt uit
Sportprestaties: heb der nooit uitgebracht (door omstandigheden) maar ze is M aangereden. Tevens loopt ze voor de wagen.

V: Lammert
MV: Mark
Stam: 15

Stokmaat: 167

Wanna know more!? Hier de foto's

Afbeelding
Afbeelding

Ze is recent nog getaxeerd.. dus ik weet presies wat ze waard is.. Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken!!

Duhelo

Re: Friesen taxatie topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:35

Kalypso Van De Vaartkant
Moeder: Tietske B.
Vader: Adel

op 28 april wordt ze 3 jaar
is licht beleerd voor de kar
is zadelmak (nog niet bereden, accepteerd zonder problemen zadel, bit, bijzet(los) etc, beheerst het longeren)
is verkeersmak, ook sociaal tegenover andere mensen en paarden.
geen stalgebreken, kan meerdere uren na elkaar aangebonden staan zonder problemen (staan snachts aangebonden)
goede sterke hoeven
ongeveer 1m60

op foto ruim 2 jaar
Afbeelding

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:43

eerst de andere doen, want het loopt zo niet

Romy, mooi paard, echt mooi, ster, denk rond de 10.000 mooi papier, vind het echt een mooie fries

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:36

Marijkeeee schreef:
eerst de andere doen, want het loopt zo niet

Romy, mooi paard, echt mooi, ster, denk rond de 10.000 mooi papier, vind het echt een mooie fries

dank je!!

Oww.. dit ben ik vergeten erbij te zetten

m: ster
mm: ster pref
mmm: ster pref model

kortom: vol papier en bijna Tetman vrij

@ dutske: is het een merrie, hengstje of ruintje!? (ik zag ergens "ze" staan dus ga uit van een merrie, anders moet je het ff zeggen)

Omdat ze nog veulenboek is en ik niet weet wat voor een papier ze verder heeft denk ik zn 2000 a 2500 euro..

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:48

@ Romy, echt een super mooie merrie! jammer dat je dr (nog) niet hebt uitgebracht ? kunnen we dat nog verwachten, ik ga ook mee in de prijs van 10.000 a 12.000 euro. heeft ze ook veulens gehad?

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:50

kalypso van de vaartkant Ong. 3000 a 4000 euro, moeilijk te beoordelen.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:50

ja, het is een ze vergeten bij te zetten
van papier: er zit 3.61 % inteelt in, helaas ben ik vergeten welk dier er meerdere keren in voorkwam.
ze is inderdaad nog veulenboek, deze zomer gaat ze naar de keuring.
zou ze eventueel een ster of een premie kunnen behalen? (wat het verschil is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze een meerwaarde krijgen erdoor)
bewegingsfoto's gaan moeilijker zijn, mijn camera kan dat niet aan.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:19

heyitsme schreef:
@ Romy, echt een super mooie merrie! jammer dat je dr (nog) niet hebt uitgebracht ? kunnen we dat nog verwachten, ik ga ook mee in de prijs van 10.000 a 12.000 euro. heeft ze ook veulens gehad?

dank je wel! Nee ik ga der niet meer uitbrengen ook.. ze heeft iets aan der achterbeen wat nooit meer goed komt.. Ze is volledig afgekeurd, daarom weet ik ook wat ze waard is als ze goed gebleven was en wat ze nu waard is.

We wouden ook de IBOP doen omdat wij denken dat ze modelwaardig is.. Helaas heeft dit ook nooit kunnen plaats vinden. Ze heeft wel een veulen gehad (word dit jaar ook weer gedekt, dit keer door Gjalt)

Ik heb wel mooie foto's van het vuelen, zal ik later neer zetten ok!?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:23

dutske schreef:
ja, het is een ze vergeten bij te zetten
van papier: er zit 3.61 % inteelt in, helaas ben ik vergeten welk dier er meerdere keren in voorkwam.
ze is inderdaad nog veulenboek, deze zomer gaat ze naar de keuring.
zou ze eventueel een ster of een premie kunnen behalen? (wat het verschil is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze een meerwaarde krijgen erdoor)
bewegingsfoto's gaan moeilijker zijn, mijn camera kan dat niet aan.

Ik denk niet dat ze sterwaardig is.. Voor een 3de premie moet ze heel goed stappen en draven! Als dat niet zo is kan ze stamboek.

Als ze ster word zal de waarde zich verdubbelen of 3voudigen. Als ze een 3de premie krijgt zal die ongeveer de helft omhoog gaan.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:26

dus ster is hoger dan een premie?
nou, als ze een premie krijgt zijn we al heeel content
het drafje zit er wel in hoor

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:30

ster is idd hoger als een premie