Gelderse paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 22:13

ja hoe ziet mijn merrie eruit.... in mijn profiel staan foto's en ik heb ook een toppic lopen bij fokkerij en afstamming... zie ook onderschrift...

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 00:31

Nou ja, één foto van Basje kan ik alvast wel erop gooien. Ik heb zojuist geconstateerd dat ik (nogal slordig) de helft van Bazuin op m'n homepage heb staan. Daar heb je dus weinig aan, hehe, maargoed, de rest volgt later zeker nog.
Ik heb je onderwerp over je hengstenkeuze net zitten doorspitten. Ik zou het ook moeilijk vinden, maar waarom zoek je niet gewoon eens contact met de diverse hengstenhouders? Die weten als geen ander hoe hun eigen hengst vererft. Leg hen eens voor wat voor merrie je hebt, wat je van het veulen verwacht enzovoorts. 10 tegen 1 dat ze je een stuk verder kunnen helpen.
Wat stokmaat en kleur betreft, er zijn wel enige indicaties te geven (zo zul je van vosxvos altijd alleen maar vos krijgen Lachen) maar zekerheid heb je nooit. Zag ergens nog iets ove rijpaard x tuigpaard staan, maar dat is wat mij betreft zeker een afrader. Nou ja, dat was je toch al niet van plan Knipoog.
Tenslotte nog de foto... blijf het een gaaf beest vinden. En vooruit, dan gooi ik er nog gelijk een paar nakomelingen bij, alledrie van Bazuin. Eerst Basje:
Afbeelding
Afbeelding
Dan Jelmar (Bazuin x Ureterp):
Afbeelding
En Toos (Bazuin x Fortissimo), eerst met veulen (ongelukje):
Afbeelding
En dan zonder:
Afbeelding
Toos is wat klein, maar per ongeluk gedekt als tweejarige, dat kan er ook mee te maken hebben.
"Mijn" Donna staat wél op mijn homepage, maar die is half rijpaard (Bazuin x Natron). Je krijgt in ieder geval wel een beetje een indruk zo van de kleur die Bazuin vaak doorgeeft Lachen.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 08:48

ik vind bazuin echt gaaf!!! ik heb al div hengstenhoudens aangeschreven om informatie. en ik wil ook zeker een keer bij een aantal hengsten gan kijken....

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:39

Hehe, ja hij is gaaf Lachen. Schrijven naar hengstenhouders zal je, denk ik, alleen een paar folders opleveren. Gewoon een keer een afspraak maken om langs te komen, naar de hengst te kijken en een gesprek te hebben. Is leuk en leerzaam tegelijk!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:27

jha dat ga ik ook zeker doen.. en natuurlijk de hengstenshow's af dit voorjaar....

japsen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 23:34

Laat even weten wanneer je gaat dan, dan ga ik met je mee Knipoog.
Ben dit jaar naar de show van de AB Stal geweest (jammer, geen Bazuin, wel Elegant en Koss) en die van de gebr. Van Manen in Ede, onder andere de oude Democraat gezien, en de nodige tuigers. Ik ben geen specifieke tuigpaard fan al kan ik een goede tuiger wel op prijs stellen, maar er zat er eentje tussen die ik echt gaaf vond. Ben alleen weer vergeten hoe hij heette, hihi.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 21:13

Kwijl....

Heb Bazuin een keer gezien op de dag vh Gelders paard en was meteen verkocht....

Met de juiste merrie zou ik daar wel een veulentje van willen *LOL*

SpetterMacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 10:01

wij hebben de wel bekende gelderse hengst nickson op stal staan ...

wie heeft er trouwens een zoon of dochter van hem zou het graag willen weten Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:31

Zo kom net terug van Regina, en ben toch weer helemaal verliefd op die gekke merrie Lovers
Doordat ik op het moment geen zadel heb, kan ik niet rijden en om haar toch de afwisseling te bieden die ze nodig heeft, heb ik haar vandaag maar weer eens los gegooid.
En man! Wat kan dat beest lopen dan Bloos!
De eerste paar rondjes stelde weinig voor, maar als dat knopje dan omgaat.... En hoewel ze snuivend en dansend door de bak gaat, ze blijft zo geweldig goed op mij letten. Ik kan haar vanuit een volle galop op mijn stem tot stilstand krijgen en mbv commando's en gebaren die ze kent naar mij toe laten komen. Ze is dan helemaal gespannen en klaar om bij één verkeerde beweging van mijn kant weg te springen, maar zolang ik rustig blijf komt ze en wil ze aangehaald worden.
Echt ze wordt met de dag aanhankelijker, oplettender en wil ondertussen graag voor je werken. Dat karakter blijft echt top gewoon OK dan!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 23:28

Ellebel schreef:
Met de juiste merrie zou ik daar wel een veulentje van willen *LOL*

Hij is zeker stoer, maar wat voor merrie zou je daarbij willen dan? Omdat Bazuin echt het degelijke ouderwetse Gelderse type is. Ben ik wel benieuwd naar. Ik ga nl. volgend jaar zelf fokken met mijn merrie, maar absoluut niet met Bazuin, dan krijg ik helemaal zo'n slagschip Haha!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:40

Ik verbaas me er iedere keer over hoeveel Udinde op haar vader lijkt. Dat hoofd, p[recies dezelfde uitdrukking.

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 10:56

ik heb een oud type gelderse merrie.... het zou heel goed kunnen dat bazuin de vader van mijn super veulen word... maar ik ga haar pas volgend jaar laten dekken dus ik kan nog even denken....

ik krijg ook een of andere pief over de vloer van het hengstenstation die een fokadvies gaat geven omdat graas een echte gelderse is... en ja die zijner natuurlijk niet meer zo superveel... en ze is ook nog eens een stermerrie... (wat ben ik toch trots op mijn paardenbeest)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:03

jantina schreef:
Ik verbaas me er iedere keer over hoeveel Udinde op haar vader lijkt. Dat hoofd, p[recies dezelfde uitdrukking.
[/quote]

Ze lijkt er idd behoorlijk op en dat zal alleen maar meer worden als ze nog wat uitgroeid
Ik vind haar zowiezo een erg leuke merrie:D

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:18

graciaxxx schreef:
ik heb een oud type gelderse merrie.... het zou heel goed kunnen dat bazuin de vader van mijn super veulen word... maar ik ga haar pas volgend jaar laten dekken dus ik kan nog even denken....

ik krijg ook een of andere pief over de vloer van het hengstenstation die een fokadvies gaat geven omdat graas een echte gelderse is... en ja die zijner natuurlijk niet meer zo superveel... en ze is ook nog eens een stermerrie... (wat ben ik toch trots op mijn paardenbeest)

Hahahaha... ik heb ook een oud type Gelderse merrie...en ook nog ster, dus ik herken dat trotse gevoel Haha! Wie komt er voor het fokadvies (mag per pb) want dat lijkt me ook wel wat.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:01

ik zou juist ook een merrie met een Gelders papier bij Bazuin willen, maar dan een beetje een "moderne" rijtypische merrie. Zag bij Dag vh gelders paard een keer een merrie, heette volgens mij Pamtilde oid, dat vond ik een geschikte dame

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:40

Ellebel schreef:
ik zou juist ook een merrie met een Gelders papier bij Bazuin willen, maar dan een beetje een "moderne" rijtypische merrie. Zag bij Dag vh gelders paard een keer een merrie, heette volgens mij Pamtilde oid, dat vond ik een geschikte dame

Pamtilde is een Koss x Satelliet, aangezien Bazuin ook een Satelliet is zou ik niet zo snel voor deze combinatie kiezen.
Pamtilde was als 3 jarige kampioen bij het Gelders paard.

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:25

Ik was net ff de berichtjes aan het lezen en ik weet nog een hele leuke Gelderse hengst.
Sirius!
Sirius is een Zichem/Goudsmid. Hij is een jonge voshengst en echt een schatje!
Mijn eerste stage heb ik gelopen op het bedrijf waar Sirius staat en dat was een van de leukste stages tot nu toe!
Sirius is een echte Gelderse uit Gelderland!
Ze hebben ook een site...............
Stuur maar een pb als je meer wil weten.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:29

Sirius vind ik inderdaad ook een leuke hengst. Ik heb nu nog geen merrie die ik zou willen laten dekken, mede doordat de stallen vol staan, maar ik houd Sirius wel een beetje in de gaten Knipoog

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:34

Hee `meneer` Hofs, ik promoot je stal! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:22

Ilindra, dat wist ik dus niet, had de merrie ooit eens gezien en vond t wel een knappe meid...maar dat is dus inderdaad geen combi

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:29

er komt iemand langs van de hbc stal.... geen idee wie...haha!!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:52

Nog mensen die gister de kampioenschappen tuigpaarden dekhengsten in Hoogland gezien hebben?

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:14

hee mesen
hier nog een gelderse paarden gek
ik heb zelf ook een gelderse merrie van 7 jaar oud
het is een vos met een brede bles en twee witte achterbenen.
je kunt er mee dressuren, springen, zonder zadel rijden en lekkr in het bos crossen. het is echt een schatjuh maar heeft wel een sterk karakter.
Ze is een kleindochter van Amor en Bazuin.
Het gelderse ras is gewoon een super ras!!!
hier staan een paar foto's van mijn paard de pony ernaast is een new forest pony die ik ook rijdt alleen zit er nu een vriendin van mij op.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx heel veel liefs
kaylhttp://marien-tjuh.mypicgallery.com ... ge.jpgeigh en Primera

Afbeelding

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 22:39

hallo hallo nog een gelderse paardengek gemeld
hahaha weeral zie ik
ik heb een gelderse merrie van 7 jaartjes jong
het is een vos met 2 witte achterbenen
ze is een kleindochter van Bazuin en Amor ( haar ouders weet ik zo niet uit mijn hoofd)
dat het een kleindochter van Amor is dat merk je wel onder het rijden
ze is heel erg eigenwijs en werkt alleen maar als ze daar zin in heeft
het ging de afgelope tijd heel erg goed en dat is nu weer omgeslagen
ze is echt super tegen het been geworden en ze gooit haar achterhand er niet goed onder
dit probleem heb ik overigens alleen maar in de bak
buiten rijden vind ze geweldig
zijn er mensen die misschien nog tips hebben?
laat dan een bericht in mijn pb achter
in de omgang is ze wel heel erg lief hoor!!!!
het is echt een schatjuh!!
ze houdt heel erg van kroelen en kusjes geven
hier nog een paar foto's
jammer genoeg kan ik er niet meer op zetten want die foto's heb ik nog niet op een site staan
die zwarte pony is een new forest pony die ik samen met een vriendin altijd rijdt

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heel veel liefs
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
kayleigh en primera

judith_slu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 20:31

MoniqueT schreef:

Karakter van goud: stoer, maar wel altijd beetje leunend op het vertrouwen in zijn baassies, hij schrikt nog weleens. Maar wel oersterk, niet kapot te krijgen en altijd haantje de voorste.

Op dat karakter zijn broertje uitgekozen: Whisper: Renovo x Lorton, zelfde soort bloed volgens mij. Laat ik verder aan de kenners over.

WIj hebben ook twee veulens allebei met renovo erachter en een met lorton als vader *LOL* . Mijn vader heeft ook twee gelderse merries(mijn avater is een van die merries) ze lopen soms samen in het dubbelspan. een wordt vaak bereden alleen ze zijn wel vrij stevig gebouwd