lusitano praat en foto,s

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alik

Re: lusitano praat en foto,s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:55

Nou inderdaad die "plaatjes" van Beatrice Bulteau zijn zo prachtig mooi.

Ja een beetje staart voor het wapperen is ook wel fijn, de manen vind ik eerder vervelend voor ze als ze erg lang zijn, dan staan ze er toch eerder onder te zweten.

Ik ben 1 keer naar Golega geweest en eigenlijk wil ik nu heel erg elk jaar :( *gaat maar weer eens overwegen een extra lot in de loterij te kopen*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 19:47

Manen hebben inderdaad niet de meeste functie maar een pony en staart tegen vliegen vind ik toch wel zo fijn.en de manen ja op die plek geen pramen natuurlijk

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:51

Wow, Ivo is gaaf zeg!

Golega had ik dit jaar heen gewild, maar toen ging ik van de zomer ineens twee keer naar Portugal op paardenjacht, dus nu wacht ik maar even een jaartje. :o

Hier nog een foto van Santi, hard aan het werk. Helaas is hij wat schraal op het moment, hij at wat moeilijk en bleek wat tandproblemen te hebben, dus hij is bij de tandarts geweest.

Afbeelding

Zo schattig, die oortjes, één naar mij en één naar de instructeur, hihi. <3

Supertoffe les trouwens, van een instructeur die opgeleid is aan Hofreitschule Buckeburg (Airnt hier op Bokt), echt een aanrader! Heel veel geleerd. :D Voor herhaling vatbaar.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:50

Hallo natuurlijk kan ik niet achter blijven en meld mij ook in het lusitano topic. Ik zit op mijn mobiel... niet heel handig voor het plaatsen van een foto hahah

Ik heb sinds 8.5 maand een cremello lusitano genaamd Xpto de payres hij is 12 jaar en ong 1.60 hoog. Ik rijdt met hem dressuur nu in de klasse M1 en ook gaan we regelmatig met de trailer naar het bos. Hij kan ook een aantal Spaanse trucjes alleen ken ik de hulpen niet.. is er Mischien iemand van jullie die me daar bij kan helpen?ik ben er inmiddels achter dat hij Spaanse pas kan ohz en aan de hand. Ohz kan stijgere. En aan de lijn laat hij af en toe een beetje passage /piaffe zien. Gister tikte ik zijn voorbeen aan voor een Spaanse pas en ging hij oneens een soort van knielen en bijna liggen.. ik zou hier graag het fijne van willen leren...

Voor foto's. Zie profiel :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 11:59

Nou terug van weekje portugal,golega was erg leuk.ook een prachtige hengst daar gezien,die ook nog eens won 2dagen erna bij de 4jr onder het zadel.

Wat leuk dat je ook een luso hebt,ben benieuwd naar foto,s

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:37

Gezellige feestdagen allemaal! En dan 2016 maar een mooi jaar mag worden met ons geliefde Lusitano paard daarin centraal! {:)

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 20:51

Super leuke foto.iedereen een gezond 2016

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 14:56

Fijne 2e kerstdag nog allemaal en veel geluk met alle lusitano's voor het nieuwe jaar toegewenst! {:)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 00:55

Zal weer wat leven in het topic blazen.

Afbeelding
Weer een foto spammen van mijn knapperd.

Sind 9 januari zijn we gestart met niet meer engels rijden, we maken de overstap naar western.

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 07:40

Apart.maar wel heel leuk om te zien dit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:22

leuk, ziet er ontspannen uit!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:34

@ Daphneeeej, dat is best een grote paard of niet? Waarom kies je voor western rijden?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 19:40

Jessix schreef:
@ Daphneeeej, dat is best een grote paard of niet? Waarom kies je voor western rijden?

Hij is gok ik maar 1.57 ofzo schofthoogte, geen heel groot paard maar wel mooi formaat lusitano. (ben zelf maar 1,64)
Ik merkte dat we in een soort sleur raakte samen met engels rijden. Nu met de overstap komt er veel meer rust en ontspanning in ons alle 2. Ik vind mij zelf ook wel meer in de westernrichting dan het dressuur wereldje.
Klassieke dressuur hebben we ook geprobeerd (van de grond trainen en dan pas verder in de training onder het zadel.) Maar hij heeft de concentratie van een doperwt en we schieten daar niks mee op, werd hij alleen maar lusteloos van.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:35

Daphneeeej schreef:
Jessix schreef:

Hij is gok ik maar 1.57 ofzo schofthoogte, geen heel groot paard maar wel mooi formaat lusitano. (ben zelf maar 1,64)
Ik merkte dat we in een soort sleur raakte samen met engels rijden. Nu met de overstap komt er veel meer rust en ontspanning in ons alle 2. Ik vind mij zelf ook wel meer in de westernrichting dan het dressuur wereldje.
Klassieke dressuur hebben we ook geprobeerd (van de grond trainen en dan pas verder in de training onder het zadel.) Maar hij heeft de concentratie van een doperwt en we schieten daar niks mee op, werd hij alleen maar lusteloos van.

Oh hij lijkt echt gigantisch, maar valt dus wel mee. Fijn dat je iets gevonden hebt wat jullie allebei ligt. :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 09:13

even nieuw leven in blazen hier... :D

gisteren WE clinic gehad...

ze begon wat gespannen en gereserveerd, alles was eng wat in de bak lag, maar na een tijdje ging het deurtje open en vond het ze prachtig, echt heel gaaf!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 13:17

Vind echt een prachtig paard,veel plezier er mee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:41

thanx, hier nog de filmpjes voor wie het leuk vindt...

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 23:54

Stoer peerd die Duquesa!
En hele leuke filmpjes. Tof hé, die clinics van Christel? ;)

Ik heb even een vraagje.
Einde van de maand ga ik met een vriendin enkele dagen naar Portugal, oa. een dekhengst bekijken. :)
Maar we hebben ook wel tijd genoeg om eventueel wat leuk paardenspul te shoppen.
Een mooi Portugees hoofdstel voor mijn Gina ofzo.
Maar weet iemand misschien leuke adresjes waar we zoiets kunnen vinden? We vliegen op Lissabon en gaan dan met de auto naar beneden richting Alentejo (Grandola).
Dus alles tussen Lissabon en Grandola is ok.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 14:42

Veel plezier luckystore,heb zelf afgelopen nov mooie hengst gezien voor geisha.maar lijkt me lastig om een dekhengst van daar te gebruiken.mensen die daar ervaring mee hebben hoe doe je nu zo iets.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:48

Heerlijk Luckystrory, even lekker naar Portugal! Ik wil zelf graag in mei. Als het hier wat beter weer is draag ik de zorg voor mijn eigen veestapel wat makkelijker over. Ik ken geen winkeltjes, maar ik zou het gewoon daar aan de locals vragen. Als je toch paarden gaat bezoeken weten die mensen vast wel waar je moet zijn voor een hoofdstel.

@ keona, is KI geen optie?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:22

Luckystory: Gomes Equestre zit in Pombal en Golega http://www.gomesequestre.com/index.php/en/site/index .
Als je de kans hebt kan ik je aanraden om een bezoekje te brengen aan de rijschool van Antonio Borba Monteiro, die zit in een buitenwijk van Lissabon: http://www.santoandrelusitanos.com/en/index.php mooie paarden, prachtige plek en hele aardige mensen. Antonio geeft een aantal keer per jaar clinics bij ons. Heeft ook de beroemde dekhengsten Hostil en Rico.
Verder is een bezoek aan de Portugese Hogeschool natuurlijk een must, zeker op de nieuwe locatie in Belem in Lissabon: http://www.parquesdesintra.pt/parques-j ... -equestre/
Coudelaria Quinta dos Cedros is ook de moeite waard; de stal waar Pedro Torres en Miguel Ralao trainen, vlakbij Lissabon. http://www.coudelariaquintadoscedros.com/#!stud/cwgd Ruby en Qxidado staan hier, niet echt makkelijk te vinden maar echt een van de mooiste stallen die je in Portugal zal vinden. Wij zijn er vorig jaar 3,5 week geweest toen mijn man met Pedro trainde ( met Ultramar).

In Cascais zit een winkel:

Centro Hípico Quinta da Marinha - 2750 Cascais
en in Lissabon Correaria ProCavalo
Hipódromo do Campo Grande - 1600 Lisboa

Hier een lijst met paardensport winkels in Portugal: http://www.cavalonet.com/pt/contactos/c ... _equestres

Toen wij er waren zijn we zelfs bij een 2e hands winkeltje geweest in de buurt van de stal van Pedro, maar ik weet niet meer waar dat was. Kan ik evt. wel achterkomen.

Dekken met een Portugese dekhengst zal bijna altijd via KI diepvries moeten met het bijbehorende prijskaartje. HippoExpress brengt wel gekoeld sperma naar Portugal, dus kans is dat ze het daar ook ophalen; daar hangt wel een prijskaartje aan...........daarbij zijn nog niet alle Portugese fokkers de wereld van de KI binnengetreden ;)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:31

We gaan Spartacus bekijken. (Zijn "uitgenodigd" door zijn eigenaren op hun fokkerij. Dus waarom niet hé. ;) ) En die dekt niet KI dmv diepvries. Ik vrees dat de enige optie zal zijn om je merrie op vakantie naar Portugal te sturen als je met hem wilt dekken.
Maar het is vooral mijn vriendin die interesse in hem heeft momenteel. Ik ben maar gezelschap.
Dus dat moet ze zelf maar bedenken of ze dat al dan niet ziet zitten. Diepvries vanuit Portugal heeft ze sowieso al slechte ervaringen mee. De diepvries techniek daar is niet echt super blijkbaar...
Dus dat zal ze niet gauw opnieuw beslissen. (Dat vinden Spartacus zijn eigenaren trouwens ook. Daarom dat ze het ook niet aanbieden.)

En bedankt voor tips ivm winkeltjes enzo! Ik ga het allemaal eens bekijken of dat er iets bij zit wat een beetje op de weg ligt. :D
Heel veel tijd om nog andere dingen te bekijken gaan we niet hebben, vrees ik. We zijn er maar enkele dagen...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 20:37

En aan wat voor prijskaartje moet je dan denken

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:47

Luckystory schreef:
Diepvries vanuit Portugal heeft ze sowieso al slechte ervaringen mee. De diepvries techniek daar is niet echt super blijkbaar...

...

Ja, dat klopt, jammer maar waar al zit er wel verbetering in, al was het alleen maar omdat de Portugezen toch wat meer aan marketing wil doen ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:28

Luckystory schreef:
We gaan Spartacus bekijken. (Zijn "uitgenodigd" door zijn eigenaren op hun fokkerij. Dus waarom niet hé. ;) ) .

Van stoeterij Santa Margarida?