Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: Naar Portugal om een Lusitano uit te zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:30

Das een knapperd ja!
Jij hebt regelmatig contact met verschillende fokkers waardoor je weet wat ze hebben staan? Of wat voor beeld moet ik me erbij vormen? :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:31

stoer paard!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:34

Jeutje, wat een joekel! Straks lijken de criollo's meer shetten naast dit soort paardengeweld :D
Ben heel benieuwd naar de foto's TS! Jullie boffen maar, twee keer op "paardkijkvakantie" ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:35

Hij oogt groot maar zal dit als ik terugdenk aan wat rider zoekt niet echt zijn

Maar hij is wel stoer zeg <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:36

@ Lusitana, krijg je geen commissie meer van de verkopende partij?

Stoer paard inderdaad. Wat we tot nu toe van TS hebben gelezen is dat wel haar type. :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:42

nu hopen dat het net zo stoer in zijn gedrag is, want dat heeft 'ie met die taak die hij krijgt wel nodig!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 15:51

Paard is 1.56m zo uit mijn hoofd, kan ook 1.54m zijn, dus niet groot, wel gewoon stoer en goed in verhouding.
En ja net zo stoer in gedrag. Ze heeft wat dingen op hem losgelaten heb ik begrepen, maar dat hoor je wel in geuren en kleuren van haarzelf. Trouwens net begonnen met piaffe.

bakkabouter schreef:
Das een knapperd ja!
Jij hebt regelmatig contact met verschillende fokkers waardoor je weet wat ze hebben staan? Of wat voor beeld moet ik me erbij vormen? :)

Ik heb in het centrum en het noorden gewoond en woon nu in het zuiden en paardenmensen kennen nu eenmaal paardenmensen (waaronder fokkers en fokker/handelaren) en als zij niks hebben weten ze wel weer iemand. Verder ken ik goed een smid in het noorden die uiteraard in zijn kring alle paarden weet die te koop staan. Die is dan ook met ze op stap geweest. (Want de afstand is voor mij niet te overbruggen.)

Maar het werkt andersom. Ik bel hen om te vragen of ze iets hebben of weten dat past in het profiel van degene die een paard zoekt. Soms kom je dan bij een vriend van een zus van een kennis van een neef van een instructeur terecht ofzo.... :+ Daar kom je als buitenstaander dus niet ;)

Voorheen had ik gewoon paarden die te koop stonden bij de verschillende fokkers en handelaren "in mijn bestand" , maar te vaak merkte ik dat die dan al weer wegwaren als er iemand voor kwam, dus nu doe ik het andersom.
Maar ik wordt nog steeds ook nog wel eens benaderd door mensen die een paard te koop hebben om te vragen of ik iemand weet. Die worden dan apart genoemd in mijn onderschrift.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:03

Wat een enorm gave bok, ben erg benieuwd waar ze mee thuis gaat komen. En wat het gedrag betreft, TS heeft daar over het algemeen wel een goed oog voor als ik haar een beetje ken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:09

Ik zelf moet erg wennen aan de stevige hals merk ik (zeg dus niet dat ik het lelijk vind, maar het moet wennen) maar zag op google afbeeldingen van Lusitano's dat dit vaker voorkomt bij dit ras.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:27

Die stevige hals hoort inderdaad bij het ras en is al helemaal niet raar voor laat gecastreerde
paarden natuurlijk...
In tegenstelling tot in Nederland worden paarden hier niet voor hun tweede levensjaar gecastreerd, castreren is zelfs redelijk ongewoon, ze vinden het niet nodig. Je zult hier meer hengsten dan ruinen treffen.

@ Jessix Ik krijg wel íets, bij de een meer dan bij de ander omdat ik het daar moet delen met de vriend die met ze op stap is geweest. Maar ik houd daar geen rekening mee bij de selectie, als in: er komen ook rustig heel goedkope paarden voorbij.

Ik ben trouwens vaker bezig voor mensen die uiteindelijk niet via mij of zelfs gewoon in Nederland kopen.
Allemaal "liefdewerk en oud papier" zoals dat dan heet.

Ik zoek even een foto onder het zadel, dan kan men zien hoe klein hij is.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:32

Bij nader inzien kan rider die beter zelf plaatsen met haar erop. ;)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:46

Mmm...die zwarte mag ook gewoon hierheen...stal vrij en genoeg weiland :D
Ik vind 'm knap, prachtige schouder ook en een stoere kop derop <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:50

Lusitana schreef:
Bij nader inzien kan rider die beter zelf plaatsen met haar erop. ;)

Heb je hiermee verklapt dat dit hem gaat worden *\o/* :D . Gaaf joh als dat zo is, want hij is inderdaad wel heel erg stoer. En dan die blik <3 stevige blik, zo van wie doet me wat.

Zonet nog eens goed gekeken aar mijn eigen merens ruin die ook heel laat geruind is (4 jaar) en daar zit toch ook een behoorlijke nek op die niet zo opvalt vanwege al het behang dar er overheen golft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:55

@Pandora2 Hij is donkerbruin....

@pien_2010 Hoe kom je daar nu bij? Het wil zeggen dat ze hem geprobeerd heeft en ik aanneem dat iemand daar foto´s van genomen heeft en dat ik aanneem dat ze van alle paarden die ze geprobeerd heeft en ziet zitten foto´s zal plaatsen.
Het is wel een van de favorieten, maar er zijn nog geen beslissingen genomen!
Geen voorbarige conclusies trekken... :D
Ik wil alleen niet een foto van de eigenaar erop plaatsen zonder zijn toestemming...

Wil trouwens wel benadrukken dat bij de eerste reis van rider er helemaal geen commissie voor me in zat, ik kende de verkopers niet eens (op 1 zoon van een fokker na, waar ik trouwens geen commissie van zou krijgen) en me toen net zo hard voor haar inzette door hulp met vertalen etc. Was net zo blij voor haar geweest als ze toen geslaagd was als wanneer ze nu slaagt. Ik wens haar gewoon een geschikt paard toe!
Mensen die me kennen weten dit, maar de meeste mensen kennen me niet dus ik zeg het maar even...
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 08-08-15 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:59

OK te voorbarig was ik, dat dacht ik vanwege het glimlachje. We wachten af wat het wordt.
Lusitana je hoeft je niet te verontschuldigen. Zelfs als het totaal anders zou zijn en je verdient er goed geld mee (dat ik graag zou zien en je gun!!) dan is dat alleen maar goed. Jij stopt er ook veel tijd en energie in en dat hoeft toch zeker niets voor niets.
Mijn vriendin is ooit een week met iemand op stap geweest in de Pyreneeën langs alle merens fokkers, om een paard te zoeken. Ze kreeg zo weinig geld, dat ze niet eens haar benzine ervan kon betalen. Verschrikkelijk vind ik zo iets gewoon.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:06

Dat knipoogje was meer van "ten slotte is dat leuker dan een onbekende vent", maar je hebt gelijk, het is op andere manieren ook uit te leggen...

En ja, voorheen maakte ik ook wel onkosten met reizen, maar nu vraag ik wel reiskosten vergoeding als ik ergens voor iemand heenga, want dat kan voor mij niet uit. Ik moet met openbaar vervoer, ik heb niet eens een auto.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 17:29

Spannend hoor.

@lusitana. Logisch toch. Dat je er een commissie voor krijgt. Zo gaat dat. En wat je zegt. Wie goed doet. Goed ontmoet. Ook al vinden ze niks en krijg je niks, dan heb je wel een goede naam achter gelaten en zullen misschien meer mensen uit nl en be je benaderen.

@rider.. ben benieuwd... doorrijden en die pc aan!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:10

Lusitana schreef:

Voor mij is ie zwart ... :+ Beetje afgebleekt misschien van de portugese zon... {:} :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:56

Pandora2 schreef:
Lusitana schreef:

Voor mij is ie zwart ... :+ Beetje afgebleekt misschien van de portugese zon... {:} :D

Ach zo, ik dacht ook dat hij zwart was en gebleekt door de zon want mijn merens zien er in de zomer ook vaak zo uit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:58

inpakken en meenemen! Hoeft geen strik om :wow: :9

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:08

Het is een kopersnuit en dat is officieel donkerbruin.
Hier was hij drie en een half en kun je het beter zien.

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:09

[quote="Lusitana"]

@ Jessix Ik krijg wel íets, bij de een meer dan bij de ander omdat ik het daar moet delen met de vriend die met ze op stap is geweest. Maar ik houd daar geen rekening mee bij de selectie, als in: er komen ook rustig heel goedkope paarden voorbij.

Ik ben trouwens vaker bezig voor mensen die uiteindelijk niet via mij of zelfs gewoon in Nederland kopen.
Allemaal "liefdewerk en oud papier" zoals dat dan heet. /[quote]

Oh gelukkig dat je daar nog steeds goede afspraken over hebt. :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:10

Kinke schreef:

Als hij overblijft kom je hem maar halen, je moet er wel iets voor betalen... :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:22

Lusitana schreef:
Kinke schreef:

Als hij overblijft kom je hem maar halen, je moet er wel iets voor betalen... :D

:oo

Ik was eerst !!!!! :+

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:25

Wauw wat gaaf zeg! Ik ben benieuwd naar je update!
Laatst bijgewerkt door _Dribbel op 08-08-15 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt